Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

iç lastik yama tavsiyesi

@Barış TURAN

o mengenenin yerini bu gün çekiç le vurma aldı pratik olarak
 
Scudo
@Aşkın Şentürk

bu tür yerler çok pahalı satıyorlar elektrik bandı bu iş için yeterli bence yada varsa kullanılmayan iç lastik bir parmak genişliğinde kesip iki ucunu birleştirip bally ile birbirine yapistirip Sinop dediğini delip jant içine konulabilir hatta sıfır iç lastik alıp kesilip jant içine koyulsa bile aynı şekilde linkte ki üründen daha ucuza gelir.
 
@Aşkın Şentürk


Evet 700 23 lastık kullanıyorum bısıkletımde
 
@mustafa genç

O cekıcle vurma sayesınde nohut kadar patlak olustu arka ıc lastıkte(yaktın benı esat abı 5 km yurudum senın yuzunden) :)
 
@Barış TURAN

nasıl bir çekiç miş o öyle. zemin düz olacak ve çok sert olmayacak tahta uygun bu iş için, çokta sert vurulmayacak elinize vurur gibi az daha sert. yoksa dediğiniz gibi delinir iç lastik yıllardır yama yaparım bu sekilde hiç öyle birşey gelmedi başıma ilginç
 
@mustafa genç

bu 3 tl lik yama setini nereden alıyorsunuz
 
@Barış Canbolat

Mahalle arasındaki ucuz bisikletcilerde bulunabilir büyük kaliteli bisikletcilerde aramayın bulamazsınız olsa bile 2,3 katı fiyata satarlar aynı kalite daha gösterişli bir paket ve daha fazla Fiyat. bunda 48 adet var resimleri önceki sayfalarda var yıllardır onlardan kullanıyoruz evde hiç sorun olmadı
 
bulabilirseniz tabi ama böyle şeyler internette satilmaz gibi geliyor bana 3 tl lik ürüne 5 tl kargo parası vermek saçma olur zaten yurt dışında bulunurmu bilmem
 
Eskilerin kullandığı bali ile yapıştırma işin deneim. Yaklaşık 1 haftadır bu şekilde dolaşıyorum. Hiç bir sorun ile karşılaşmadım. Eski iç lastiklerimden birini yama için yeterli olacak boyutta kestim ve lastiğe yapıştıracağım yüzeyini 1 numara zımtara ile temizledim. Yine iç lastiğin patlak kısmı çin de aynı zımpara ile temizleme işlemini uyguladım. İç lastiğin patlak yüzüne ve yamanın üzerine bir miktar bali sürerek yaklaşık 15 dakika YAPIŞTIRMADAN kürlenmeleri için bıraktım. Daha sonra iç lastik ve yamayı birleştirerek ev terliğimin topuk kısmı ile biraz dövdem. Hobi atölyelerinde kullanılan mandala benzeyen işkenceler bulunmakta. Bu ürün tekzende de mevcut. Bu işkence ve iki adet konverve kapağını kullanarak yama ile iç lastiği yaklaşık 1 saay kadar beklettim. İşlem tamam. Özellikle ilk şişirdiğimde sorun ile karşılaşırmıyım merakı ile biraz fazla hava bastım fakat bir sorun olmadı. Başta da söylediğim gibi bir haftadır sorunsuz kullanıyorum.
Bali 3 TL işkence 5 TL kavanoz kapakları 0,5TL eski iç lastik 0TL (sanırım 50 den fazla yama yapacak parça çıkar)
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Benim derdim yamaların yüksek basınçta hava kaçırması ile ilgili. Son 2 gündür üzerinde 1 adet yama bulunan iç lastiğin 100 PSI basınca yamadan sızdırması ile uğraşıyorum.
Aynı şeyi başka bir lastikte de yaptı. Yamalı yol lastiğine yüksek basınç verince yamalar dayanmıyor. 3-5 KM götürüp yine hava kaçırmaya başlıyor.

Yol bisikletinde eski iç lastikten yama yapmayı deneyen var mı? Ya da 100-120 PSI arası dayanacak yama seti taysiye edecek olan?
 
Bu aralar ben de aynı durumu yaşıyorum.Sanırım daha önce problem yaşamamamın nedeni kullandıgım yapıştırıcının bali olmasıydı.(yakma yamalarım bittikten sonra kullanmaya başlamıstım yapıştırma yama yeniden).Su an derby kullanıyorum yüksek basıncta iç lastik yama kısmından bütün havayı kacırıyor evden cıktıktan 5 dakika sonra.Bir gece boyunca biraz agır bir malzemenin altında da beklettim sonuc aynı.Sanırım bali bulmalıyım.
 
Eski usul bally yani. Benim de aklimda o vardı.
 
En iyi yama yeni bir ic lastigi almak. Ne ugrastirir nede hava kacirma problemi olur patlayanakadar. :)
 
Birden fazla lastik patlatma riskine karşı yanımda yedek iç lastiğe ilaveten şunu taşıyorum:

(link)

İki kere kullandım şimdiye kadar (biri kendi lastiğime, diğeri başkasına) ikisinde de sorun yaşamadım; kendi lastiğim 1-2 ay sonra tekrar patlayana kadar sorunsuzdu, diğeri bildiğim kadarıyla hala duruyor.
 
Bu konuda daha önce de defalarca yazdim. Yol bisikletlerinde patlayan ic lastigi yamamakla bosu bosuna ugrasmayin. En iyi yapistirici ile en iyi yapistirabilen bile basarisiz olacaktir. Hemen inmese bile her bisiklete biniste yeniden sisirmek gerekecektir.
Eski lastiklerden keserek yama yapmayi 60 li yillarda bisikletcide calisirken ögrendim. O zamanlardaki lastiklerin karkaslari bu günküler kadar saglam olmadigi icin zaten cok yüksek basinclar mümkün degildi. Ayni sekilde bugün de tur, sehir ve dag bisikletlerinin lastikleri yamanabilir ve dayanir. Fakat yol bisikletleri icin, daha dogrusu 7-8 bardan yukari basinclarda ( yaklasik 110psi den yukari) yapistirmak yolda mecburiyetten olabilir. Ama yeni lastikle degistirmek gerekir sonucunda.
Bir kac hafta önce 7-8 tane böyle yapistirilmis ve öylece yigilip birikmis
yol bisikleti ic lastigini cöpe attim. ;)
 
@Uğur S.

Evet bally'de sorun cıkmıyordu ne zaman ki bally bitti yerine derby aldım bulamayınca sinir stres sahibi oldum.Gerçi su an aldıgım schwalbe 700 38 leri kullanıyorum o yüzden bally bulana kadar 38 likleri kullanmaya dewam.
 
6 adet kendinden yapışkanlı yama 7 Lira falandi. Şu halde aşağıdaki çiftli iç lastiği 8.90'a almak daha mantıklı.
(link)
 
Geri