Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İkinci el bisiklet tavsiyeleri

Scudo
@Spartiat Shimano bi ara 105 olarak çıkarmış 3x grupset.
shimano-105-triple-hollowtech-ii-whitebkgrd-d3b36fa.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
@Spartiat Shimano bi ara 105 olarak çıkarmış 3x grupset.
shimano-105-triple-hollowtech-ii-whitebkgrd-d3b36fa.jpg

Hangi yıllar? Ben detay bulamadım.
2005 Canyon Roadlite için de orijinal detayları bulamadım. Bulduklarımın çoğu Campagnolo setli, bir tane Tiagra ile bir tane de 105 setli buldum ama o 2x10 setli. Sonradan değişmiştir belki.
 
@Spartiat 2010-2011 civarları 105 set 2 adet aynakol (2x ve 3x), 4 adet ruble opsiyonlu olarak piyasaya çıkmış. İnceleme yazılarının ve videoların tarihleri o aralıkta. Hem tur hem performans sürüşü yapan kişilere yönelik bir ürün çıkarmaya çalışmışlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
hocam kısa süreli bir yol bisikleti kullanan birisi olarak en önemli olayın boyunuza uygun olanı seçmek olduğunu düşünüyorum. trek daha çok hoşuma gitti nedensizce. linkleri de ekleyebilirsiniz sanırım. bir sorun olmaz bence.
/s-anzeige/trek-rennrad/2058060326-217-9618
/s-anzeige/rennrad-canyon-road-lite-wrx-gr-54-mit-mavic-ksyrium-sl2-top-/2053484599-230-6432

linklerin başına ebay-kleinanzeigen.de eklerseniz açılacaktır link paylaşmama izin vermedi.

hocam çok teşekkürler. boyum 174 bacak boyum 81. ikisi de 54 kadro tam benlik yani.
@aliberatcetin En önemli kriter @erdem1424'in dediği gibi kadronun ebat olarak vücudunuza uygunluğu. Sonra, ağırlığın her şey olduğu yol bisikletinde kadro ağırlığı. Sonra eğer ileride masraf yapmak istemiyosanız jant setinin ağırlığı. Yani kısaca, ağırlık, ağırlık, ağırlık :) Ayrıca, ben olsam yol bisikletinde 3'lü aynakol kullanmazdım.
hocam linkleri bıraktım kilom da 65 ağırlık dediğiniz için belirteyim dedim trek 9kg diyor sitesinde, canyonu satan arkadaş 8.5kg demiş ama bana pek inandırıcı gelmedi :D
Hangi yıllar? Ben detay bulamadım.
2005 Canyon Roadlite için de orijinal detayları bulamadım. Bulduklarımın çoğu Campagnolo setli, bir tane Tiagra ile bir tane de 105 setli buldum ama o 2x10 setli. Sonradan değişmiştir belki.
hocam 2005 olması lazım linkleri bıraktım.


bir ekleme trek'te maşa karbon sanırım.
 
Son düzenleme:
...
hocam 2005 olması lazım linkleri bıraktım.
...

Bisiklet 2005 de ben 3x8 105'in üretildiği yılları merak etmiştim. Bulduğum o yıllara ait modellerde hep başka set var çünkü.

Şöyle yapalım da bakmak isteyen uğraşmasın:
(link)
(link)

Canyon koleksiyonluk olarak ilginç bir bisiklet olabilir ama ben tercihimi Trek'ten yana kullanırdım. Canyon'da fazladan bir km saati var ama selesi kadın modeliymiş. Jantı iyi ama 3x8 seti ve kolların yanından çıkıp havadan giden kabloları bunu elememe yeter.

Trek'te karbon maşa var, jantlar gibi Bontrager.
 
2005 model bisiklete para vermenin anlamı yok. 2005 model kullanılmış 105 almaktansa son model sıfır claris alırdım.
 
Zerofrictioncycles'dan baktım da, 105 maliyetleri seri dışı Shimano grupsetlerden bile daha düşük ve uzun ömürlü denmiş. 11'li grupsetin 8'liden iyi olması çok ilginç.
 
hocam yok ya eski 105 0 claristen bence yine de iyidir :D
Eski 105 arka aktarıcı en büyük 27diş destekliyor. Yeni claris arka aktarıcı en büyük 34diş destekliyor.
Eski 105 vites kolunda vites kablosu yandan çıkıyorken yeni clariste gidon bandının altından geçiyor.
Sadece bunlar bile yeni clarisi tercih etmek için yeterli. Yenilerde daha fazla özellik var. Eski 105in bir parçası bozuldu diyelim uyumlu yedek parça bulmak pek mümkün olmayacak.
Nostalji olsun antika olarak saklarım diyorsanız bilmem. Sürekli kullanacağım diyorsanız claris.
 
Eski 105 arka aktarıcı en büyük 27diş destekliyor. Yeni claris arka aktarıcı en büyük 34diş destekliyor.
Eski 105 vites kolunda vites kablosu yandan çıkıyorken yeni clariste gidon bandının altından geçiyor.
Sadece bunlar bile yeni clarisi tercih etmek için yeterli. Yenilerde daha fazla özellik var. Eski 105in bir parçası bozuldu diyelim uyumlu yedek parça bulmak pek mümkün olmayacak.
Nostalji olsun antika olarak saklarım diyorsanız bilmem. Sürekli kullanacağım diyorsanız claris.

parçası bozulduğunda bulamamak baya kötü olur ben o açıdan bakamamışım haklısınız. 2010 105 için de aynı şeyi söyler misiniz? Sanırım siyah olan 105ler sizin eleştirilere bi tık uzak oluyor. vites kablosu yandan çıkmıyor ama dişten kastınız arka dişli oranları(boyut) mı anlayamadım.
 
parçası bozulduğunda bulamamak baya kötü olur ben o açıdan bakamamışım haklısınız. 2010 105 için de aynı şeyi söyler misiniz? Sanırım siyah olan 105ler sizin eleştirilere bi tık uzak oluyor. vites kablosu yandan çıkmıyor ama dişten kastınız arka dişli oranları(boyut) mı anlayamadım.

2x10'lu 105 için parça sıkıntısı olmaz. O setin orijinal parçası bulunamazsa bazı parçalar (mesela ön vites kolu) tüm 2x yol setlerinin, bazı parçalar (ön-arka attırıcılar, aynakol, zincir, ruble, vites kolları) diğer 2x10 yol setlerinin, ruble ve zincir tüm x10 setlerinin parçalarından tamamlanır.
 
parçası bozulduğunda bulamamak baya kötü olur ben o açıdan bakamamışım haklısınız. 2010 105 için de aynı şeyi söyler misiniz? Sanırım siyah olan 105ler sizin eleştirilere bi tık uzak oluyor. vites kablosu yandan çıkmıyor ama dişten kastınız arka dişli oranları(boyut) mı anlayamadım.
5700 serisi 105ler düşünülebilir ama ben 4700 serisi sıfır tiagrayı tercih ederdim. 5700 arka aktarıcı en büyük 28 diş destekliyor. 4700 serisi tiagra arka aktarıcı ise 34 diş destekliyor.

O kadar eski bir bisikletin tekeri, rulmanları ne durumda, lastiği ne durumda onları da düşünmek gerek. Bakım gerektirecekse, lastikleri bayatlamışsa, telleri sürekli ayar gerektirecekse masraf çıkaracaksa hiç uğraşmaya değmez. Dahası sanırım 23mm dış lastik takılı. Daha konforlu(28mm) güzel bi lastik takayım dediğinizde büyük olasılıkla takamayacaksınız. 23mm lastikler de artık öldü. O kadar eski alüminyum kadrolar daha sert üstüne 23mm lastik olunca keyifli bi sürüş olmayacağına bahse girerim.
Dahası birkaç sene sonra değeri daha da düşecek. Sırf markası trek diye o kadar para vermenin hiçbir anlamı yok.

Bence 3-5 yıllık giant vs. marka ikinci ellere bakmak daha iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: CengoCenk
5700 serisi 105ler düşünülebilir ama ben 4700 serisi sıfır tiagrayı tercih ederdim. 5700 arka aktarıcı en büyük 28 diş destekliyor. 4700 serisi tiagra arka aktarıcı ise 34 diş destekliyor.

O kadar eski bir bisikletin tekeri, rulmanları ne durumda, lastiği ne durumda onları da düşünmek gerek. Bakım gerektirecekse, lastikleri bayatlamışsa, telleri sürekli ayar gerektirecekse masraf çıkaracaksa hiç uğraşmaya değmez. Dahası sanırım 23mm dış lastik takılı. Daha konforlu(28mm) güzel bi lastik takayım dediğinizde büyük olasılıkla takamayacaksınız. 23mm lastikler de artık öldü. O kadar eski alüminyum kadrolar daha sert üstüne 23mm lastik olunca keyifli bi sürüş olmayacağına bahse girerim.
Dahası birkaç sene sonra değeri daha da düşecek. Sırf markası trek diye o kadar para vermenin hiçbir anlamı yok.

Bence 3-5 yıllık giant vs. marka ikinci ellere bakmak daha iyi olur.

Hocam valla haklisiniz. Ama trek olan 8-9 yasinda. Canyonu almaktan vazgectim oncesinde. Ama arka dislideki en buyuk dislinin avantajı pek olmayabilir. münihte eğim 0. 1 tane yokuş yok. Dediginiz markalarin 3-5 yasinda 2. ellerine denk gelemedim denk gelsem daha yeni tiagra setli olan giant vs markalardan da almayi dusunuyordum fakat bulamadim munihte. Claris setli 0 bisikletler de 800 eurodan basliyor. 2.el sora setli giant, canyon vs bulsam yine alacağım da yok maalesef en azından şu anki ilanlar arasında. münihte bisiklet işi biraz pahalı nedense. 3-5 yıllık giantlar da 700€.
 
Son düzenleme:
Hocam valla haklisiniz. Ama trek olan 8-9 yasinda. Canyonu almaktan vazgectim oncesinde. Ama buyuk dislideki en buyuk dislinin avantaji ne olacak ki? Yasadigim yerde hic yokuş yok ilk 3 disliyi kullanmam bile muhtemelen. Dediginiz markalarin 3-5 yasinda 2. ellerine denk gelemedim denk gelsem daha yeni tiagra setli olan giant vs markalardan da almayi dusunuyordum fakat bulamadim munihte. Claris setli 0 bisikletler de 800 eurodan basliyor.

(link) üstünde (link) gelen Tiagra 11-30 ruble olduğuna göre arka attırıcı (link) olmalı.
Bisiklet eski, biraz da bakımsız görünüyor ama çöp de değil. Bisikletlerimiz 10 yıllık olunca atacak değiliz. Kadro boyu uyuyorsa, basit bir bakımla kullanılabilecekse, o fiyata daha iyi bir alternatif bulunamıyorsa kötü ya da alınamayacak bir bisiklet değil. Önemli olan "içine sinme" olayı. Gidip görünce durumuna bakılır, kadrosu uymuyorsa zaten doğrudan iptal. O arada alternatifler de araştırılır. Burada olsanız model model alternatif önerilir de orası için öneri yapmak çok zor. Gidene kadar bakmaya devam edersiniz, hemen almazsınız, görüp durumunu tam anlayınca diğer alternatifleri değerlendirmek daha kolaylaşır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
münihte eğim 0. 1 tane yokuş yok.
O zaman böyle gelişmiş vites setli bisikletlere ihtiyacınız yok. Single veya göbekten vites gibi basit sistemler düşünün bence. Vites demek dert demek.
 
  • Beğen
Tepkiler: CengoCenk
@Spartiat direkt böyle yapıyorum, sitede bir bug var muhtemelen bağlantı paylaştığımı düşünüyor alıntılayınca.

Hocam trek olandan mı bahsediyorsunuz? o bisiklet 2011 alpha 2.1. Tiagra herhangi bir parça yoktu diye hatırlıyorum orjinalinde ama arka attırıcı için tespitiniz doğru baktım şimdi. 2012 compact modele bakıyorsunuz benimkli 2011 olan. ben sizin kadar bilgili değilim, sadece sıralama olarak setleri biliyorum, eski olanları ayırt edebiliyorum o kadar. Münih'te bisikletler garip bi şekilde pahalı, çok sıradan bisikletlere 800-1k€ arası fiyat istiyorlar. ya da 2005-2010 arası carbon, 105-ultegra karışımı cube, giant vs modelleri. bu bisikletlere sahip insanlar kaç para edeceğini bildiği için daha insaflı fiyatlara koyuyorlar. mesela 2010 model ultegralı full carbon cube satıyorlar 800€-1k€ arası ama benim zaten toplam harcayabileceğim para 700€. 500€ya trek'i alıp bakım+kask gerekirse sele ve jant değişimi bir de km saati. trek'i satan arkadaş bisikletlerden anlamıyor o yüzden biraz bakımsız bırakmış. şu anda karşımdaki en iyi alternatif bu. 105'i nispeten yeni. benim tabirimle siyah 105 :D. mesela 500€ya 3-4 yaşında sora setli bir bisiklet bulsam kaçırmam. aslında var ama bu sefer de kadroları trek, canyon vs ile karşılaştırınca no-name kalıyor müsing, hercules, stevens vs vs. hepinize tekrar çok teşekkür ederim değerli vakitleriniz için.
 
@Spartiat direkt böyle yapıyorum, sitede bir bug var muhtemelen bağlantı paylaştığımı düşünüyor alıntılayınca.

Hocam trek olandan mı bahsediyorsunuz? o bisiklet 2011 alpha 2.1. Tiagra herhangi bir parça yoktu diye hatırlıyorum orjinalinde ama arka attırıcı için tespitiniz doğru baktım şimdi. 2012 compact modele bakıyorsunuz benimkli 2011 olan. ...

İlk mesajda 👇 2012 yazıyordu, ben o yüzden 2012 özelliklerine bakıyorum. 2012'de Tiagra 11-30 var, 2011'de 105 11-28.

arkadaşlar herkese merhaba. 2. el yol bisikleti almak istiyorum. hem ulaşım hem de training için kullanacağım. münihteyim bisiklet yolları gayet güzel. günlük ortalama 30km süreceğim. alt limit olarak tiagra ve 105 belirledim kendime. 2 bisiklet arasında kaldım,

2005 model canyon roadlite
full 105
crankset 3x8
iridium gidon ve sele borusu
jantlar mavic kysrium sl2
fiyat:550€


diğeri ise;
2012 model trek alpha 2.1
vites kolları, aktarıcılar 105
v frenler tektro r540
crankset 2x10, shimano r600
jantlar bontrager ssr
fiyat:500€


yorumlarınızı yapabilirseniz çok sevinirim çok kararsız kaldım. dilerseniz ebay linklerini de paylaşabilirim. ama forum kurallarına aykırı olabilir diye paylaşmadım.
 
İlk mesajda 👇 2012 yazıyordu, ben o yüzden 2012 özelliklerine bakıyorum. 2012'de Tiagra 11-30 var, 2011'de 105 11-28.
abi selam satın alınma tarihini söylemek istedim, hatalı olmuş kusura bakma lütfen :)
O zaman böyle gelişmiş vites setli bisikletlere ihtiyacınız yok. Single veya göbekten vites gibi basit sistemler düşünün bence. Vites demek dert demek.
hocam o konu hakkında bilgim de tecrübem de pek yok. yani 100km süreceğim günler de olacak vites ihtiyacı olabilir. yanlış bilmiyorsam single speed yüksekle düşüğün ortalaması şeklinde olmuyor mu? yani mesela 2x10 bir sistemin 20. vitesine denk gelecek single speed en ufak yokuşta mahveder gibi. bende single speed vardı önceden düzlükte eksik kalıyordu hızlanma açısından.
 
hocam o konu hakkında bilgim de tecrübem de pek yok. yani 100km süreceğim günler de olacak vites ihtiyacı olabilir. yanlış bilmiyorsam single speed yüksekle düşüğün ortalaması şeklinde olmuyor mu? yani mesela 2x10 bir sistemin 20. vitesine denk gelecek single speed en ufak yokuşta mahveder gibi. bende single speed vardı önceden düzlükte eksik kalıyordu hızlanma açısından.
Eğer hiç yokuş olmayan bir yerde yaşıyorsanız, bir sakatlık veya güçsüzlük sorununuz yoksa veya yarışlara hazırlanmıyorsanız aslında vitese de ihtiyacınız olmayabilir, hatta antrenman için bile. Eğer bu şartlardayken en az şu grupset olsun gibi şeyler de aklımızdan geçiyorsa aslında büyük ölçüde zevkimiz için istiyoruz onu, ihtiyaç için değil. Zevkler de kişiden kişiye değişir. Boşverin siz bizim dediklerimizi, gözünüze en hoş gelen, en çok kullanacağınızı düşündüğünüz ve maddi gücünüz yeten bir bisikleti alın -ki kullanın bol bol. Baktınız olmadı, satar başkasını alırsınız, biz de öyle yaptık. Oralarda çeşit de var nasılsa.
Ben Münih’te yaşasaydım mesela, ulaşım ve training için güzel bir fixie alırdım. Zincir yağıyla vites ayarıyla uğraşmadan hafif ve minimal takılırdım. Ama herkese uymayabilir bu.
 
Geri