Satış ilanlarının altına yorum yazılmasın demek pazarlama iletişiminin ilkeleriyle çelişen bir beklenti. Öncelikle, bu forumda insanlar esasen bilgilenmek, araştırmak ve tartışmak amacıyla bulunuyor. Alışveriş kanalı bu iletişim çerçevesine iliştirilmiş bir "olanak". Bunu klasik satıcı-alıcı ilişkisi üzerinden işletip değerlendirmek pek de sağlıklı değil. Dahası, çağımızda hiçbir satıcı, ürününe sadece fiyat koyup ilan vererek alıcısını beklemiyor. Pazarlama ve satış, tüketici ile müşteri, tüketim ile alışveriş birbirlerinden çok farklı kavramlar. Pazarlama iletişimi diye bir bilim var, Bütünleşik Pazarlama İletişimi satıcı-alıcı ilişkisini günümüzde üretici-tüketici ilişkisine dönüştürüp çok yönlü bir ilişki hâline getirmiştir. Demem odur ki, bisikletforum gibi hareketli, dinamik ve karmaşık bir iletişim ortamında ürünü "satmak" yerine "pazarlamak", "alışveriş" yerine "iletişim kurmak" çok daha doğru ve sağlıklı bir yönelim olacaktır. Siz sadece kârına bakan klasik satıcı zihniyetiyle sürece bakarsanız, karşınızda tüketiciyi değil, "pazarlık" yapan ve çoğunlukla şikâyet eden müşteriyi bulursunuz. Bunun yerine, forumun tartışmalarına katılır, ürününüzün tüketimine dair sohbetlerde yer alır, varlığınızı bisiklet kültürünün çeşitliliği içerisinde hissettirir ve iletişiminizde güveni yüksek düzeyde sağlamayı amaçlarsanız, oluşturacağınız itibarla fiyat politikanızı tüketiciye kabul ettirmeniz çok daha mümkün olur. Unutmayın ki, alışveriş pazarlamanın sadece bir unsuru. Tüketici davranışı da sadece fiyata tepki vererek biçimlenmiyor. Çok daha karmaşık bir iletişimden, pazarlama zihniyetinden, pazarlama iletişimden söz etmeliyiz. Bu söylediklerim sadece satıcılara değil, marketi kuran ve yönetenlere de yönelik sözler. Klasik alışveriş mantığıyla market işletmek doğru değil.