Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Merida Scultura 300

Yavuz S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2014
Mesaj
1.072
Tepki
1.621
Yaş
38
Şehir
KKTC
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba arkadaşlar ;
Geçen hafta Cumartesi günü aldığım ve bu süre içerisinde 600 Km yol aldığım bisiklet hakkında konuşacağım. Bu bir haftalık süreçte kısa bir inceleme yazısı merak edenler için...
Sitedeki veriler ile başlayalım.
MErida.JPG

Benim aldığım bisiklet S/M olarak geçmekte 52 kadroya denk gelmekte. Boyum 1.78 üst borunun uzunluğu 54.5 cm. İlk aldığımda pedalsız olarak ölçtüğümde 8,9 kilo çıktı. (Sele değişilmişti)
Kadro ve maşa için konuşmaya başlarsam ; 3 kez dipçiklenmiş sıcak yağ ile şekil verilmiş ve kaynak noktaları traşlanmış bir kadroya sahibiz. Tellerin hepsi kadro içerisinden geçecek şekilde tasarıma gidilmiş. Bundan daha önceki Hibrit bir mosso idi. Mosso Wildfire 3,29 MTB'den şehir/hybrid bisiklete doğru - BisikletForum Konusunu linkten görebilirsiniz. başka kullandığım makine olmadığı için bu bisiklet ile karşılaştırma yapacağım.
IMG_20150614_133709.jpg
Sigma 16,12 sts cad sayacım artık şekil olarak kendinden geçmiş olsada toplamda 600 km yol yaptığımı göstermekte. Bu benim bisikleti her haliyle yağmur dışında her yolda denediğimi kısmen gösterecektir. Toprak-stabilize-kaymak-mıcır hepsinde bisikleti kullandım ve deneyimledim.

KADRO

Bisikleti dediğim gibi her türlü yolda kullandım ne esneme ne de başka bir problemle karşılaştım. Özellikle esneme konusunu %10 eğimde ayağa kalkıp güç uyguladığımda Tepkiyi verebilmesiMosso da olduğu gibi aşağı bakınca lastiği bir sağda bir solda görmememden dolayı oldukça memnun ve dayanıklı buldum. Bisiklet istediğiniz komutlara uyuyor. Yokuş aşağı inerken fren kabiliyetinin güzel olması keskin dönüşlerde ani frenle bile kadronun size güven vermesi önemli nokta. Ön maşanın %100 Karbondan oluşmasından mı bilemem ama yolda sizi sarsmıyor. Özellikle Maşayı söktüm baktım. fotoğraflamayı unuttum. Gidon noktasına kadar maşa karbon. Kadroda özellikle bağlantı noktaları traşlanmış ve gerçekten çok güzel bir görünüm elde edişmiş. Uzaktan karbon kadro etkisi yarattığını söylemem lazım. kısaca kadroda sağlam işçilik var. Yani demek istediğim şey, bisiklete yeni başlayanlar çok ikilemde kalıyor kadrosu mu iyi olsun yoksa donanımı mı iyi olsun ben Bu sefer Kadroyu seçtim ve pişman değilim.

Bütün kablolar kadronun içinden geçiyor. Görünüş olarak güzel bir artı ama ben kadronun dışından geçen kablolama sistemini her zaman daha iyi bulmuşumdur. Çünkü değişim zamanı büyük dert açmakta. :) Ama tabiki bununda güzelliği var Yağmur çamurdan min. etkilendiğinden dolayı daha zor kablo aşınması yaşıyoruz. Kablolar kadro içerisinde ekstra plastik bir tüpün içinden geçiyor. Buda ekstra bir ayrıntı.

DSC_0216.JPG DSC_0217.JPG DSC_0218.JPG

Frenler

Frenlerden bahsedelim biraz, Eski bisikletimde bulunan Shimano M395 hidrolik disk frenler ile kıyasladım pek fark hissetmedim.. hatta Tiagra fren sistemi daha sağlam gibi bir his veriyor, bisikletin üzerinde standart gelen fren papuçları oldukça yeterli kontrollü bir frenleme yapılıyor. 70 km/s hızdan sizi güvenli bir şekilde 0km/s noktasına rahatlıkla indirebiliyor. Frenler Tiagra değil gibi duruyor ama altında Tiagra olduğu yazıyor.

DSC_0221.JPG DSC_0222.JPG DSC_0223.JPG

Vitesler

Bütün vites Çekiş sistemi Tiagra. Mosso'da SLX-XT karışık sistem kullanıyordum. Özellikle vites geçişlerinde biz amatör kullancılar için farkedilebilecek bir fark yok. Gayet rahat tık tık geçen bir vites sistemine sahibiz.
Aynakolumuz 50-34 Rublemiz 12-28 olarak gelmekte.
Tiagra vites kolları, malzeme kalitesi iyi, vitesi düşürmek ve büyütmek için iki ayrı kol var ayrıca frene basarken arka vitesi küçültme imkanı da veriyor.

DSC_0212.JPG DSC_0213.JPG DSC_0219.JPG DSC_0220.JPG

En sevdiğim küçük ayrıntılardan biri is aşağıdaki resim olacaktır. zincir kadroya zarar vermesin... :)

IMG_20150613_124245.jpg


Janlar ve Lastikler

Alexrims 32 telli jantları kullanılmış. Açıkçası çoook şeyler söyleyebilirim. ama bisikletin en ama en paradan kaçtığı berbat noktası bu 2li.. 600 Km'de toplamda 2 kere akort ayarı yapmama rağmen gene ayarlar bozuldu. Aero telli değil. Aşırı rüzgar tutuyor. Rüzgar yandan çarptığı anda düzgün tutmuyorsanız gidonu sonunuz kötü. Jantları şöyle bir tarttım. Lastikli rubleli haliyle arka jant 2056 gr lastikli hali ile ön jant 1450 gr civarı.. Lastiklerin internet verisi 330 gr. ruble olsa 300 gr iç lastik de 50 gr 1300 gr civarı jant.. YUH!
Tek söyleyebileceğim şey Mossoda bulunan 20-24 aero telli shimano jantlar bu jantlara 10 basar :) Freehub sesi güzel. :p Jantlarda %100 değişecek ne yazık ki..

İLK KEZ YOL BİSİKLETİ KULLANAN YADA DAHA ÖNCE DAHA İYİ BİR JANT SETİ KULLANMAMIŞ ARKADAŞLARIM MUHTEMEL BU JANTLARI BEĞENECEKTİR. RULMANLI AKIŞKANLIĞI GÜZEL. BENİ SIKAN YÖNLERİ YUKARIDA YAZIYOR.

Lastikler Maxxis Dolomites 23c, ön 110 arka 120 psi da kullandım her zaman. 600 km de 4 kere patladı. kaymaya çok müsait bir yapısı var. Mossoda kullandığım Continental ultra sport 28c lastiğin yerini hiç bir şekilde kapatamadı. zaten Michelin Pro4 service course 23c lastik sipariş ettim.

DSC_0206.JPG DSC_0215.JPG

Sele

Üzerinde gelen seleyi hiç kullanamdım. Aldığım yere bıraktım. Fiyatta indirim yapıldı. şuan kullandığım sele Prologo x10 naga evo. Elimde birde Fizik anteras var. Ama Prologo'ya Mossodan alıştığım ve hiç sorun çıkarmadığı için onu kullanmaya devam edeceğim.

DSC_0214.JPG IMG_20150614_124002.jpg


Bisikleti genel manada çok sevdim. Esnemez , Pedala basınca gücü alabildiğim , yokuşarda güzel performans veren , Parasını bence hak eden bir bisiklet. Biraz pahalı olmasının yanında jantlarıda katarsak hiç bir problemi yok.

Son 1-2 fotoğrafla incelemeyi tamamlayıp yazımı burada noktalıyorum.

DSC_0208.JPG DSC_0211.JPG IMG_20150609_143315.jpg IMG_20150611_074731.jpg IMG_20150611_074748.jpg IMG_20150611_075107.jpg IMG_20150612_170352.jpg IMG_20150614_093943.jpg IMG_20150614_100235.jpg
 
Scudo
hocam güle güle kullanının. bende scultura 400 almayı düşünüyorum scultura serisi için de aydınlatıcı bir yazı olmuş sağolun
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Hayırlı Olsun Abi Mosso'dan Sonra Rahatlamışsındır.İhtiyaçlarını Karşılamıyordu..Görsel Ayrıntılarla vs.. daha iyi olmuş anlatım Alacak yada Almayı Düşünen Arkadaşlara Yol Gösterici Olur...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Bisiklete , kadro kalitesine , işçilik ve boya kalitesine diyeceğim bir şey yok muazzam iş çıkarmış merida ancak jant setini böyle bir markaya yakıştıramadım 32 telli jant setleri tur bisikletleri için ideal ama yol bisikletlerine yakışmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Güzel yazı olmuş gerçi bazı cümleleri copy-paste gibi gördüm ama... :D
Ayrıca sizin Merida, @ertanmrtz beyin Lapierre ve benim Carraro foruma damgasını vuran 3 mavi-siyah güzellik herhalde. :D
 
@Berke K.
Üç markada siyah ve mavi rengi iyi kullanmış bana göre carraroda ki fark sadece mat oluşu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S. ve Berke
@anıl şentürkk

Teşekkür ederim.

@can akıncılar

Ben araştırırken yurtdışı dahil bu kadar detaylı inceleme görmedim. birazcık almak isteyen kişilere yol gösterir diye düşündüğümden yaptım. artı daha iyileri sanaaaa nasip olsun :)

@ertanmrtz

Yeni jant seti satın aldım. şimdilik sadece azıcık hafifletmek ve görsel manada düzeltmek adına forumdan @Evren Uyanık arkadaşımın rs11 jantlarını aldım. şimdilik idare edecektir. ileride daha iyilerini almaya çalışacağım tabiki... Bunun yanında Michelin pro4 service course Digital blue olan rengini satın aldım. Bakalım geldiğinde takılınca nasıl gözükecek.

aşağıdaki pro3 e ait ama renkler aynı. bisikletin rengine uyacağını düşünüyorum.

https://c2.staticflickr.com/6/5315/5890272919_12c60fdd68.jpg

@Berke K.

Sevgili Berke :) Buraya gülücük koyuyorum çünkü bendeki meslek laışkanlığı tez yazmaktan copy/paste değiştir devam et :) birazcık arakladım.doğru cümleleri vardı tekrar yazmak zor geldi :) ama farkettiysen hiçbir cümle tam manası ile sana ait değil :) Nihaha :D birazcık akademisyenlik hastalığı diyim hatta şuan halen tez ile uğraşmaktayız eşimle çıldırma noktası tepede.. Seninde ellerine sağlık :)


@ertanmrtz

Ben bisikleti ilk önce katalogta beğenmedim ama özellik olarak alacağım başka bisiklet fiyat olarak çok uçuyordu. sonunda kutudan çıktığını görünce gerçekten rengi hoşuma gitti. bu 3 bisiklet maviyi gerçekten çok güzel kullanmış.

Dün 900 metre tırmanış yaparken bisiklete ne kadar yüklenirsem yükleneyim en azından benim ürettiğim güç ile ; esneme yaşamadığımı çok net gördüm. üstüne PR ları da topladım daha önce 1 saatte çıktığım yokuşu (mosso ile) 33 dk da kat ettim. gücü gerçekten çok net iletiyor. Yanlız dün ilk defa gidonun???!!! esnediğine şahit oldum. artık ne kadar yüklendiysem... Kafamdaki Listeye ekledim.
 
güle güle kullan abi merida nı :)
bende ileride yola geçmeyi düşünüyorum ama jant seti düzgün bir bisiklet almaya söz verdim kendime. birde 105 set istiyordum ama sen tiagra yı beğendiysen hakikaten bende tiagra alabilirim diye düşünmeye başladım.
 
@Sinan A. Açıkçası aldığımda direk arka aktarıcı kablosunu Bradline (doğrumu dedim bilmiyorum 3 renk muhteşem fren pabucu markamız) ile değiştirdim Mosso da yaptığım gibi.Takıntılıyım biraz. Sorun yaşanmasın diye en önden önlemimi alıyorum.

şimdi gerçek görüşüme gelirsek gerçekten XT arka aktarıcıdan hiçbir farkı yok direk net vites geçişleri. şu daha iyidir diyecek bir fark yok aralarında.

jant setine gelirsek. Ben kadro öncelik verdim ki ileride güncellersem değsin. Ama merida nedense karbon modellerinde ultegralı modellirnde bile bu iğrenç jantın aynısını kullanmakta.. garip hemde çok garip..

Özetlersem ; Tiagra ağır olabilir ama kullancıyı üzecek bir set değil. ömrünü tamamlamaya yakın ki şuan 710 km oldu bisiklet şöyle 6-7 bin civarı ultegra ile güncellemeyi düşünüyorum. sanırım 5 aya kalmadan o kmleri bulmuş olur ama araya kış girecek kısaca 2 yaz bu bisiklet böyle o zamana kadar satmaz isem tabi... buda ayrı bir sorun.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bisikletime 3 önemli güncelleme yaptım.

1) Shimano RS11 jant seti. kendi 32 telli jantlarından 30 kat daha iyi.
2) Michelin Pro4 service course Digital blue 23mm
3) Sidi Karbon taban ayakkabı ve Shimano r540 pedal.
4) Baradine Kırmızı fren pabuçları :) en sevdiğim yenilik de bu :)
b3c2a547732b77dde67a54aee920b51e9d0a5ef34eaae26e5eba68c2aa1d6632.jpg 5bfb29185e2807ef75923578bbbc839104bead5af8e465de50fe6a80f402d25a.jpg 9217fe9f0c9ade62f7faba8022e5f03cdb2f2b4d7481ac151acbb15395491966.jpg 146b857b29d8f9308d427d30a604598515475e2d6e457b54a9733819ce8db043.jpg 8717bb0015e9339f629dfcb6213e55f0c350e235e7b93a8b29a9f9ba096135d9.jpg Bu resim sadece fantezi amaçlı çektim ama hoşuma da gittii :) yol bisikleti için klasikleşmiş bir fotoğraf :)

b213abec705ca2ce57ae348de285c829d647bc87407934c5c21364edcf0f9e7a.jpg
 
renk uyumu harika
kazasız bol pedallar
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Teşekkür ederim arkadaşlar :)
 
Çok iyi görünüyor. Kaç parayı buldu toplamda acaba :)
 
güncelleme ile renk uyumu güzel olmuş
 
@bzc Teşekkürler Fiyat olarak Yurt dışı fiyatlarını toplayabilirsiniz. :) Ben hesaplama yapmadım. Nihayetinde biniyoruz hakkını verdikten sonra pek sorun etmiyorum :)

Renk uyumu benimde hoşuma gitti. Baya kafa yorum bu konuda. Sonuçta göze hoş gelen bisikletim oldu.

Bisiklete güncelleme yapmadan duramıyorum.

Ultegra arka mekanizma + ultegra 11-25 ruble geliyor. Biraz daha hafifletelim dedim. 100-200 gr'dan hiç birşey hissetmeyeceğimi çok net biliyorum ama insan olsun istiyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi

İlk denemem. Garmin virb ve garmin 810 ile çekildi. İlk 10 dk 0 rakimdan 900 rakamına ulaşma gerisi iniş olarak hazırlandım. Deneye deneye daha iyisini yapmaya çalışacağız :)
Pedallayan Tunç Tuncay ve Ben :) önde olan hep benim kamera diğer bisiklette.
Strava linki aşağıda :)
Check out my 58,3 km Ride on Strava: (link)

34033 dosyayı görüntüle
 
@Yavuz S. Hocam videoya hız nabız yol verileri nasıl ekleniyor acaba ? Kameranızın özelliği mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Kamera özelliği.
 
Selamlar

Şuandan itibaren tam 3 ay kullanmış durumdayım. Bu sürede toplam 2400 km yol yapmışım. Strava verisi öyle diyor :) bu süreçte tepede söylediğim değişimler yapıldı. Ekstra olarak 2-3 değişim daha yaptım. Karbon Gidon ve karbon 90 lik Gidon boğazı aldım. Artı olarak arka aktariciyi ve kaseti (11-25) ultegra olarak değiştirdim.

Şuanki performansını seviyorum. İleride değişiklik yapacak ekstra bir donanım ekstra bir gereklilik görmüyorum. Bu haliyle toplam pedallar dahil 8.4 kilo gelmekte.

P_20150907_225507_1_p.jpg P_20150907_225528_1_p.jpg

P_20150907_183922_p.jpg
P_20150903_181558_1_p.jpg P_20150831_083100_1_HDR_p.jpg P_20150828_125954.jpg P_20150822_113748.jpg IMG_20150717_183559.jpg
 
Geri