Yavuz S.
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 13 Eylül 2014
- Mesaj
- 1.072
- Tepki
- 1.621
- Yaş
- 38
- Şehir
- KKTC
- Başlangıç
- 2008—09
- Bisiklet
- Specialized
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Merhaba arkadaşlar ;
Geçen hafta Cumartesi günü aldığım ve bu süre içerisinde 600 Km yol aldığım bisiklet hakkında konuşacağım. Bu bir haftalık süreçte kısa bir inceleme yazısı merak edenler için...
Sitedeki veriler ile başlayalım.
Benim aldığım bisiklet S/M olarak geçmekte 52 kadroya denk gelmekte. Boyum 1.78 üst borunun uzunluğu 54.5 cm. İlk aldığımda pedalsız olarak ölçtüğümde 8,9 kilo çıktı. (Sele değişilmişti)
Kadro ve maşa için konuşmaya başlarsam ; 3 kez dipçiklenmiş sıcak yağ ile şekil verilmiş ve kaynak noktaları traşlanmış bir kadroya sahibiz. Tellerin hepsi kadro içerisinden geçecek şekilde tasarıma gidilmiş. Bundan daha önceki Hibrit bir mosso idi. Mosso Wildfire 3,29 MTB'den şehir/hybrid bisiklete doğru - BisikletForum Konusunu linkten görebilirsiniz. başka kullandığım makine olmadığı için bu bisiklet ile karşılaştırma yapacağım.
Sigma 16,12 sts cad sayacım artık şekil olarak kendinden geçmiş olsada toplamda 600 km yol yaptığımı göstermekte. Bu benim bisikleti her haliyle yağmur dışında her yolda denediğimi kısmen gösterecektir. Toprak-stabilize-kaymak-mıcır hepsinde bisikleti kullandım ve deneyimledim.
KADRO
Bisikleti dediğim gibi her türlü yolda kullandım ne esneme ne de başka bir problemle karşılaştım. Özellikle esneme konusunu %10 eğimde ayağa kalkıp güç uyguladığımda Tepkiyi verebilmesiMosso da olduğu gibi aşağı bakınca lastiği bir sağda bir solda görmememden dolayı oldukça memnun ve dayanıklı buldum. Bisiklet istediğiniz komutlara uyuyor. Yokuş aşağı inerken fren kabiliyetinin güzel olması keskin dönüşlerde ani frenle bile kadronun size güven vermesi önemli nokta. Ön maşanın %100 Karbondan oluşmasından mı bilemem ama yolda sizi sarsmıyor. Özellikle Maşayı söktüm baktım. fotoğraflamayı unuttum. Gidon noktasına kadar maşa karbon. Kadroda özellikle bağlantı noktaları traşlanmış ve gerçekten çok güzel bir görünüm elde edişmiş. Uzaktan karbon kadro etkisi yarattığını söylemem lazım. kısaca kadroda sağlam işçilik var. Yani demek istediğim şey, bisiklete yeni başlayanlar çok ikilemde kalıyor kadrosu mu iyi olsun yoksa donanımı mı iyi olsun ben Bu sefer Kadroyu seçtim ve pişman değilim.
Bütün kablolar kadronun içinden geçiyor. Görünüş olarak güzel bir artı ama ben kadronun dışından geçen kablolama sistemini her zaman daha iyi bulmuşumdur. Çünkü değişim zamanı büyük dert açmakta. Ama tabiki bununda güzelliği var Yağmur çamurdan min. etkilendiğinden dolayı daha zor kablo aşınması yaşıyoruz. Kablolar kadro içerisinde ekstra plastik bir tüpün içinden geçiyor. Buda ekstra bir ayrıntı.
Frenler
Frenlerden bahsedelim biraz, Eski bisikletimde bulunan Shimano M395 hidrolik disk frenler ile kıyasladım pek fark hissetmedim.. hatta Tiagra fren sistemi daha sağlam gibi bir his veriyor, bisikletin üzerinde standart gelen fren papuçları oldukça yeterli kontrollü bir frenleme yapılıyor. 70 km/s hızdan sizi güvenli bir şekilde 0km/s noktasına rahatlıkla indirebiliyor. Frenler Tiagra değil gibi duruyor ama altında Tiagra olduğu yazıyor.
Vitesler
Bütün vites Çekiş sistemi Tiagra. Mosso'da SLX-XT karışık sistem kullanıyordum. Özellikle vites geçişlerinde biz amatör kullancılar için farkedilebilecek bir fark yok. Gayet rahat tık tık geçen bir vites sistemine sahibiz.
Aynakolumuz 50-34 Rublemiz 12-28 olarak gelmekte.
Tiagra vites kolları, malzeme kalitesi iyi, vitesi düşürmek ve büyütmek için iki ayrı kol var ayrıca frene basarken arka vitesi küçültme imkanı da veriyor.
En sevdiğim küçük ayrıntılardan biri is aşağıdaki resim olacaktır. zincir kadroya zarar vermesin...
Janlar ve Lastikler
Alexrims 32 telli jantları kullanılmış. Açıkçası çoook şeyler söyleyebilirim. ama bisikletin en ama en paradan kaçtığı berbat noktası bu 2li.. 600 Km'de toplamda 2 kere akort ayarı yapmama rağmen gene ayarlar bozuldu. Aero telli değil. Aşırı rüzgar tutuyor. Rüzgar yandan çarptığı anda düzgün tutmuyorsanız gidonu sonunuz kötü. Jantları şöyle bir tarttım. Lastikli rubleli haliyle arka jant 2056 gr lastikli hali ile ön jant 1450 gr civarı.. Lastiklerin internet verisi 330 gr. ruble olsa 300 gr iç lastik de 50 gr 1300 gr civarı jant.. YUH!
Tek söyleyebileceğim şey Mossoda bulunan 20-24 aero telli shimano jantlar bu jantlara 10 basar Freehub sesi güzel. Jantlarda %100 değişecek ne yazık ki..
İLK KEZ YOL BİSİKLETİ KULLANAN YADA DAHA ÖNCE DAHA İYİ BİR JANT SETİ KULLANMAMIŞ ARKADAŞLARIM MUHTEMEL BU JANTLARI BEĞENECEKTİR. RULMANLI AKIŞKANLIĞI GÜZEL. BENİ SIKAN YÖNLERİ YUKARIDA YAZIYOR.
Lastikler Maxxis Dolomites 23c, ön 110 arka 120 psi da kullandım her zaman. 600 km de 4 kere patladı. kaymaya çok müsait bir yapısı var. Mossoda kullandığım Continental ultra sport 28c lastiğin yerini hiç bir şekilde kapatamadı. zaten Michelin Pro4 service course 23c lastik sipariş ettim.
Sele
Üzerinde gelen seleyi hiç kullanamdım. Aldığım yere bıraktım. Fiyatta indirim yapıldı. şuan kullandığım sele Prologo x10 naga evo. Elimde birde Fizik anteras var. Ama Prologo'ya Mossodan alıştığım ve hiç sorun çıkarmadığı için onu kullanmaya devam edeceğim.
Bisikleti genel manada çok sevdim. Esnemez , Pedala basınca gücü alabildiğim , yokuşarda güzel performans veren , Parasını bence hak eden bir bisiklet. Biraz pahalı olmasının yanında jantlarıda katarsak hiç bir problemi yok.
Son 1-2 fotoğrafla incelemeyi tamamlayıp yazımı burada noktalıyorum.
Geçen hafta Cumartesi günü aldığım ve bu süre içerisinde 600 Km yol aldığım bisiklet hakkında konuşacağım. Bu bir haftalık süreçte kısa bir inceleme yazısı merak edenler için...
Sitedeki veriler ile başlayalım.
Benim aldığım bisiklet S/M olarak geçmekte 52 kadroya denk gelmekte. Boyum 1.78 üst borunun uzunluğu 54.5 cm. İlk aldığımda pedalsız olarak ölçtüğümde 8,9 kilo çıktı. (Sele değişilmişti)
Kadro ve maşa için konuşmaya başlarsam ; 3 kez dipçiklenmiş sıcak yağ ile şekil verilmiş ve kaynak noktaları traşlanmış bir kadroya sahibiz. Tellerin hepsi kadro içerisinden geçecek şekilde tasarıma gidilmiş. Bundan daha önceki Hibrit bir mosso idi. Mosso Wildfire 3,29 MTB'den şehir/hybrid bisiklete doğru - BisikletForum Konusunu linkten görebilirsiniz. başka kullandığım makine olmadığı için bu bisiklet ile karşılaştırma yapacağım.
Sigma 16,12 sts cad sayacım artık şekil olarak kendinden geçmiş olsada toplamda 600 km yol yaptığımı göstermekte. Bu benim bisikleti her haliyle yağmur dışında her yolda denediğimi kısmen gösterecektir. Toprak-stabilize-kaymak-mıcır hepsinde bisikleti kullandım ve deneyimledim.
KADRO
Bisikleti dediğim gibi her türlü yolda kullandım ne esneme ne de başka bir problemle karşılaştım. Özellikle esneme konusunu %10 eğimde ayağa kalkıp güç uyguladığımda Tepkiyi verebilmesiMosso da olduğu gibi aşağı bakınca lastiği bir sağda bir solda görmememden dolayı oldukça memnun ve dayanıklı buldum. Bisiklet istediğiniz komutlara uyuyor. Yokuş aşağı inerken fren kabiliyetinin güzel olması keskin dönüşlerde ani frenle bile kadronun size güven vermesi önemli nokta. Ön maşanın %100 Karbondan oluşmasından mı bilemem ama yolda sizi sarsmıyor. Özellikle Maşayı söktüm baktım. fotoğraflamayı unuttum. Gidon noktasına kadar maşa karbon. Kadroda özellikle bağlantı noktaları traşlanmış ve gerçekten çok güzel bir görünüm elde edişmiş. Uzaktan karbon kadro etkisi yarattığını söylemem lazım. kısaca kadroda sağlam işçilik var. Yani demek istediğim şey, bisiklete yeni başlayanlar çok ikilemde kalıyor kadrosu mu iyi olsun yoksa donanımı mı iyi olsun ben Bu sefer Kadroyu seçtim ve pişman değilim.
Bütün kablolar kadronun içinden geçiyor. Görünüş olarak güzel bir artı ama ben kadronun dışından geçen kablolama sistemini her zaman daha iyi bulmuşumdur. Çünkü değişim zamanı büyük dert açmakta. Ama tabiki bununda güzelliği var Yağmur çamurdan min. etkilendiğinden dolayı daha zor kablo aşınması yaşıyoruz. Kablolar kadro içerisinde ekstra plastik bir tüpün içinden geçiyor. Buda ekstra bir ayrıntı.
Frenler
Frenlerden bahsedelim biraz, Eski bisikletimde bulunan Shimano M395 hidrolik disk frenler ile kıyasladım pek fark hissetmedim.. hatta Tiagra fren sistemi daha sağlam gibi bir his veriyor, bisikletin üzerinde standart gelen fren papuçları oldukça yeterli kontrollü bir frenleme yapılıyor. 70 km/s hızdan sizi güvenli bir şekilde 0km/s noktasına rahatlıkla indirebiliyor. Frenler Tiagra değil gibi duruyor ama altında Tiagra olduğu yazıyor.
Vitesler
Bütün vites Çekiş sistemi Tiagra. Mosso'da SLX-XT karışık sistem kullanıyordum. Özellikle vites geçişlerinde biz amatör kullancılar için farkedilebilecek bir fark yok. Gayet rahat tık tık geçen bir vites sistemine sahibiz.
Aynakolumuz 50-34 Rublemiz 12-28 olarak gelmekte.
Tiagra vites kolları, malzeme kalitesi iyi, vitesi düşürmek ve büyütmek için iki ayrı kol var ayrıca frene basarken arka vitesi küçültme imkanı da veriyor.
En sevdiğim küçük ayrıntılardan biri is aşağıdaki resim olacaktır. zincir kadroya zarar vermesin...
Janlar ve Lastikler
Alexrims 32 telli jantları kullanılmış. Açıkçası çoook şeyler söyleyebilirim. ama bisikletin en ama en paradan kaçtığı berbat noktası bu 2li.. 600 Km'de toplamda 2 kere akort ayarı yapmama rağmen gene ayarlar bozuldu. Aero telli değil. Aşırı rüzgar tutuyor. Rüzgar yandan çarptığı anda düzgün tutmuyorsanız gidonu sonunuz kötü. Jantları şöyle bir tarttım. Lastikli rubleli haliyle arka jant 2056 gr lastikli hali ile ön jant 1450 gr civarı.. Lastiklerin internet verisi 330 gr. ruble olsa 300 gr iç lastik de 50 gr 1300 gr civarı jant.. YUH!
Tek söyleyebileceğim şey Mossoda bulunan 20-24 aero telli shimano jantlar bu jantlara 10 basar Freehub sesi güzel. Jantlarda %100 değişecek ne yazık ki..
İLK KEZ YOL BİSİKLETİ KULLANAN YADA DAHA ÖNCE DAHA İYİ BİR JANT SETİ KULLANMAMIŞ ARKADAŞLARIM MUHTEMEL BU JANTLARI BEĞENECEKTİR. RULMANLI AKIŞKANLIĞI GÜZEL. BENİ SIKAN YÖNLERİ YUKARIDA YAZIYOR.
Lastikler Maxxis Dolomites 23c, ön 110 arka 120 psi da kullandım her zaman. 600 km de 4 kere patladı. kaymaya çok müsait bir yapısı var. Mossoda kullandığım Continental ultra sport 28c lastiğin yerini hiç bir şekilde kapatamadı. zaten Michelin Pro4 service course 23c lastik sipariş ettim.
Sele
Üzerinde gelen seleyi hiç kullanamdım. Aldığım yere bıraktım. Fiyatta indirim yapıldı. şuan kullandığım sele Prologo x10 naga evo. Elimde birde Fizik anteras var. Ama Prologo'ya Mossodan alıştığım ve hiç sorun çıkarmadığı için onu kullanmaya devam edeceğim.
Bisikleti genel manada çok sevdim. Esnemez , Pedala basınca gücü alabildiğim , yokuşarda güzel performans veren , Parasını bence hak eden bir bisiklet. Biraz pahalı olmasının yanında jantlarıda katarsak hiç bir problemi yok.
Son 1-2 fotoğrafla incelemeyi tamamlayıp yazımı burada noktalıyorum.