Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İspanya'dan Cyclocross bisiklet getirmek

Ben de boyle biliyorum.Demonte ve.acilmamis koli ivinfe de olsa durum ayni sanirim.
 
Scudo
Eser'in açtığı "yol bisikletini Cyclocross a çevirmek " balıklı konuya yazdığım Scott Sub 20 ve cyclocross notlarım:

Bu konu devam etmeli bence de.
Eser, yazın çok güzel ve görsel şölen denecek resimlerle de süslemişsin.
Derya 'da kadro geometrisine dikkat çekmiş.Gerçek yol performans ile cyclocross geometrisi oldukca farklı.Ancak kişi bunu beimserse neden olmasın.
Konuya ilgimi belki görmüşsünüzdür diğer başlıklarda.Birkaç bisikletim var, son 1 aydır en az kullandığımı farkettiğim sub 20 ile ciddi turlar yapıyorum. (Karbon Gidon ve gidon boğazı değişikliği ve barendlerle) Önce sadece asfaltta kullanırken şimdi ciddi off road sayılayacak yerlere de giriyorum.
Dün 42 km lik bir köy yolları gezisi yaptım, güzel tırmanışlar, inişler ve sadece taşlardan oluşan toprak (sert zemin ) yollarda hızlı kullandım.Maxxis Columbiere astik çok iyiyi imiş,öncelikle bunu söylemelyim.
2. olarak Sub kadrosu çok verimli ve hızlı atak yapan bir kadro ve dişli oranları çok iyi. Tırmanışda ani ivmelenmeleri çok rahat yapıyorsunuz.
Yolun sarsıntısı bileklerimde vardı, ancak gevşek tutmak dirseklerden amortisör hareketi yapmak yeterli, karbon gidon da emiyor sarsıntıyı.
Amortisor bu tarz gezide gerekli değil diye düşünüyorum.İş dropbar a alışmaya kalıyor. yıllardır düz gidon kullanınca biraz zor olabilir.Ama bilekleri dinlendirecek sayısız tutma şekilleri var.

Sub 20 mi çok seviyorum, ancak cyclocross' a ilgim aşırı arttı.Yoğun araştırmalar aptım.Cyclocross katologu (fiyat/donanım/Performans ) hazırlıyorum forum için.
Bana yararı olduğu kadar diğer arkadaşlara da olur diye düşünüyorum.

Tabii ki bu Scott sub 20 yi cyclocross haline çevirmem de mümkün.Sadece lastiklerle oynasam da yeter. (Bence 32 lastik uygun kalınlık, ve 19 jant iyi) Ama Maxxis de hiç kötü değildi
Sub kommüter olarak kalsın bende.Kızım kullanır büyüdüğünde (3-4 yıla )

Cyclocrosslar içinde scott da 3, Cube da 3, Corratec de 3, Cannondale de 1 Trek de 1 (CX Ion Pro) , Vitus da 1 (Vitus Energy), Genesis de 1, Focus da 3, specialised de 3 alınabilir Cyclocros bisiklet var.
Donanımları değişken. Scott pahalı, donanım performansfiyat en iyi Cube ve Vitus energy.Trec CX Ion da çok iyi. Bu son saydıklarım göze de hitap ediyorlar.
Saydıklarımın hepsi fiyat olarak 4000TL civarı.Daha üst düzeyleri incelemedim.

Bu bilgileri ayrıntılı olarak yayınlayacağım.

Burada söylemek istediğim şuydu, yıllardık turlara corratec motion veya spark 35 ile çıkıyordum, sub 20 ile hem yorulmadığımı hem de çok keyifli bisiklet sürdüğümü gördüm.
Şehir ve yol bisikletlerini daha çok kullanmak ve önermek gerek.

Sevgi ve dostlukla.
 
Aldınız mı ne yaptınız? :)

Thy benden 30 EUR aldı bisiklet için.

Ben tur bisikletinden yol bisikletine geçişte de hiç zorluk çekmedim drop-bar'dan falan ötürü. Asfalt düzgünken aynı rahatlıkta bile diyebilirim hatta.

Tur bisikletini satıp cyclocross'a mı geçsem diye de düşünüyorum. Araziye girmeyeceğim ama bozuk asfaltta yol bisikleti rahatsız ediyor. Tur bisikletim de hem eskidi, hem de hantal. O sebepten aklım cyclocross'a kayıyor bu aralar. Ama yok denecek kadar az çeşitler sanki.. Bilemedim alan nasıl alıyor, ne alıyor...
 
Bisikleti aldım, ancak ispanya dan almakta. vazgeçtim çünkü beni çok zorlayacaktı.

Cannondale superx carbon rival aldım.
Henüz bekleyişdeyim, elime ay sonuna geçecek.( Almanya' daki mağazadan gelecek)

Ben köy turlarında , tüm kötü yollarda artık sub 20 kullanıyorum. Düz maşa. Çok mutluyum, corratec xvert ' i boşa kullanmışım diyorum.
 
Bisikletin özelliklerine ve tanıtım yazısına baktım da, ileride cyclocross alırsam, bu tip bir alet benim için son nokta olacak muhtemelen. :) Mükemmel bir alete benziyor. Hele ki birçok yol bisikletinden hafif olması, cazibenin katlanarak artması demek bence. Gelir gelmez detaylı bir konu bekliyoruz laciverti hocam. V fren olması da ayrı bir güzellik kanımca.

(link)
 
Teşekkür ediyorum Ahmet, özellikle Disk frenden kaçıyorum , tepe inişi bisikleti dışında bence gereksiz bir ağırlık ve ince ayarlar gerektiren sorunlar nedeni.

Karbon kadronun işlenişi ve oluşturulmasında, yapancı forum ve kritiklerde okuduklarıma göre çok artı özellik var.

Başka bir fotumda yazmıştım bu bilgileri.
Kullanmaya başlayınca herşeyi aktaracağım.

Dilerim herkes istediği ve doğru olan bisikletine ulaşır.

Dostlukla :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçin Çoban
Valla ben de çok beğendim... Hatta bu bisikleti gördükten sonra 2 bisikleti elden çıkartsam (sedona 321 ve Salcano Xrs030), üstüne koyup böyle birşeyler mi alsam diye düşünmeye bile başladım. Yorumlarınızı bekliyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: laciverti
@laciverti

Bende Canyon Ultimate 9.0 SLX satın aldım. Kurban bayramı tatilinde gidip farikadan teslim alacağım. Size almanyadan postayla mı gelecek ? Ben posta ile gönderilmesine cesaret edemedim. Hoş AB üyesi ülkelerinde üretilen malların girişinde gümrük vergisi yok ama garanti belgesi vs sorun olur diye düşündüm.

Güle güle kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: laciverti
@ahmetcan44

Bisiklet için gtip numarası 8712.00 detayları için (link)

yalnız garanti belgesi işi kafa karıştırıyor... bunuda çözsem tadından yenmeyecek.
 
@Enes Çatal

Burada verilen bilgi yanlis olabilir. Ben de Ekim ayinda ABD'den bisiklet getirecegim icin konuyu enine boyuna arastirdim. THY ne yazikki bisiklet ve diger spor malzemeleri icin ek ucret aliyor. Ayrintilar icin bkz: (link)
 
@sonalp

Teşekkür ederim. Sizin Canyon Ultimate de hayırlı olsun. Kazasız ve coşkulu kullanımlar diliyorum.
Doğrudan bana gelmeyecek, Delta bisiklet getirecek, benim adıma bir sipariş geçti ve stokda mevcut olan tek superx carbon rival' i almış oldum.
Delta Ankara bana yollayacak.
( sonuçda ben Delta Bisikletden almış oldum.)

Ay sonunda binmek dileğiyle.:)
 
@aykut yiğitel
Bunu ben de sorguladım , ispanya da İsteğime uyan ancak alu materyal frame olan Cube vardı. Lokal Orbea alabilirdim. Ancak bir kaç saatte halledilecek iş değil, sonrasında taksi tutmak, otele gelmek, havaalanına gitmek hep külfet olacaktı.
Üstelik THY taşıma ücreti alıyormuş.
Sonuçda uzun yazışmalar ve telefon görüşmeleri ile karar kıldım.İspanya da sarf malzemesi bakacağım. Örneğin cyclocross lastik .Scott sub 20 için lastik vb...
 
@aykut yiğitel

Amerika ucuslarinizda 2 parca esya hakkiniz var biri valiz biri bisiklet olursa problem yok.Ben Haziran ayinda THY ile bisiklet getirdim ( Houston - Istanbul) ucret alinmadi.
 
  • Beğen
Tepkiler: laciverti
http://www.colnago.com/wp-content/files_mf/cache/th_8ed9c1ce78866d059886ff20cf9118da_worldcupmain250.jpg

http://www.colnago.com/wp-content/files_mf/cache/th_8ed9c1ce78866d059886ff20cf9118da_prestigemain1.jpg

ufuk bey bu üç colnago cyclo cross 46 diş bakıyorum 50 dişli varmı diye focusta 50 dişli var yalnız üst boru düz yukarı doğru eğimli olan focus cyclo cross kadrolara raslamadım bu colnagoda öyle üst boru düz ayrıca cube cyclo da 46 diş onun üst borusu istediğim gibi ,pinarelloya bakacağım birde..onun üst borusuda düz, birde bunlar disk frenli ..



http://www.colnago.com/wp-content/files_mf/cache/th_8ed9c1ce78866d059886ff20cf9118da_worldcupmain172.jpg
 
http://www.theroaddiaries.com/wp-content/uploads/2012/11/KatieC.jpg

trek cyclo cross üst boru düz ...tahminimce 46 diş,,https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/998528_611798482186063_1939213286_n.jpg

tahminimce 50 diş focus cyclo cross üst boru düz...valla üst boru istediğim gibi değil gerçi genede en uygun model bu banada ama gidona alışmak lazım ,sert düz toprakta sürerken bu bisiklete alışmak için bol bol sert düz toprak yollarda ve ağır stabilizede sürat yapmak gerekecek..




http://farm1.static.flickr.com/39/79675021_f7e3cb759c.jpg

bu arada adamlar 28 jant ile nerelere giriyor tabi işin ucunda para var...üstelik yol gidonu ..
 
Kudret Bey gösterdiğiniz tüm bisikletler harika.İnsan sadece bu resimlere bakarken bile heyecan duyuyor :)
Benim aldığı SuperX Carbon Rival crank dişlsi 36 /46 .Ve tercihim, beğenim üst borunun düz olması (yani klasik bisiklet üçgenleri , surly frame gibi).
Ruble 10 lu (Ultegra 2014 de 11 li rubleye geçiyor) Rival seçmek durumunda kaldım çünkü ultegra yok stoklarda.İngiliz ve amerikan forumlarda Sram Rival en çok konuşuluyor ve isteniyor.( ilginçtir, tiagra bile çok seçiliyor; karbon ve aluminyum konusunda, fiyat farkı çok konuşuluyor ancak karbon kadronun alışılınca çok iyi performans ve rahatlık sağladığı söyleniyor)
Son resimde cyclocross bisikletle verdiğiniz örnek güzel.Ama ben gerçek yol yarış bisikleti ile dağlarda kayadan kaya tırmanan sürücüler izliyorum you tube da .Yani dağ bisikleti ve amortisör her zaman gerekli değil .Onun da yeri var diyelim.:)
Üst borunun yukarı doğru olduğu en bildik örnek specialized ler.Bunlar hem triple (yani crank 3 dişli ) .Uzun bisiklet sürüşlerimde en küçük crank dişlisini çok çok nadiren kullandığımı bildiğimden 2 dişli tercih ettim.
Gidonu ben de ilk kez kullanacağım. ancak alışılır diye düşünüyorum. Sub 20 ye güzel barend takımıştım.Yolda tutuşumu sık sık barendlere kaydırıyorum, sanki dropbar kollarını tutar gibi.Bu alıştırma egzersizleri oldu.Bisiklet geince sert turlara çıkmadan önce gidon ve rival kol fren uyum çalışmaları yapmayı düşünüyorum.

Bu arada siz scale kadro 28 jant cyclocross dan yeni gerçeke bir cyclocross' a geçiyorsunuz anladığım. İzleyeceğim gelişmeleri.

Dostlukla.
 
@laciverti

ufuk bey ,
2008 de aldığım scott scale 30 karbon mtb yi ben 28 janta dönüştürdüm öne alimiyum çatal takdım şimdi mtb gidonunda kaldım ama öne yarış gidonu yapar isem arka fren mekanik disk fren olduğu için sistem uyar diyorum evet yukardaki bisikletlerden örnek vermek gerekirse arkaları disk fren ön gidon yarış gidonu, bu da benim bisikletimin yarış gidonu olmasını sağlar tek sorun şu boynuzlardan tutmayı seviyor idim en dik rampalarda ama yarış gidonunda boynuz olmayacak bakalım zaman neyler,,valla ufuk bey gerçek cyclo a geçip geçmeme konusunda tereddüt var ne de olsa bu bisikletin bana çok hakkı var değerini fazlası ile verdi ondan ayrı kalmakta beni üzebilir ,evet ikinci alternatifim mevcut bisiklete yeni kompenantlar takılması slx 48 dişli ayna kol yeni zincir arka sram 9 lu ve 48 dişe uygun orta göbekten bağlanan ön aktarıcı lx..
 
Laciverti bey konunuzu daha yeni gördüm ve inanın çok üzüldüm. Nedenine gelince; daha yeni İspanya tatilinden bisikletle dönmüş olmam ve bu durumu sizinle paylaşamamış olmam.
Yurt dışından bisiklet alımına gelince, o kadar da zor değil. Geçen yıldan beri bisiklet almak için forumda okumadığım yazı kalmadı. Sonunda gerek yakışıklı duruşu, gerekse performansından dolayı bir yol bisikleti almaya karar verdim. Marka olarak ta Cannondale markasına yakınlık hissettim. Trek, Scott, Specialized, Cannondale gibi markalar fiyatları, donanımları, performansları açısından birbirine yakın ürünler satmaktalar. Burada biz kullanıcılara düşen ise tamamen marka yakınlığı (sempatisi). Tabi bu benim görüşüm.
Tatil planıma gezme, eğlenmenin dışında bir de bisiklet almayı ekledim. Gitmeden önce Google Earth'ten Barselonadaki Cannondale satan mağazaların yerlerini araştırıp buldum. Rezervasyonumu yaptığım otele en yakın mağazanın adres bilgilerini aldım. Barselona'ya indiğim günün ertesinde Probike adlı mağazaya gittim. Mia adlı Türk dostu bir Katalan bisiklet seçimimde bana yardımlarını esirgemedi. Barselona'da bisiklet fiyatları Türkiye'den daha ucuz; Türkiye'deki değeri 2300 avro olan bisikleti 1800 avroya kredi kartım ile aldım. Mia'ya acemi olduğumu söyledim, bunun üzerine bana spd pedalların yanında üstten de ayağımı saran bir pedal verdi. Ayrıca pekte yoğun olmayan isteklerim üzerine bana 2 tane Cannondale suluk ve suluk kafesi hediye etti. Türkiye'deki satıcılara duyurulur, esnaflığı bile Katalanlardan öğrenecek haldeyiz ya neyse. Mia tax free faturası doldurdu, bisikletimi paketleyip gideceğim güne kadar mağazada kalabileceğini söyledi.
Dönüş günü Probike mağazasına gittim. O gün Mia yoktu onun yerine başka bir arkadaşı vardı ve bana durumdan haberdar olduğunu söyledi. Bisikletimi güzel bir şekilde paketlemişlerdi. İsteğim üzerine kargomu taşıyabilecek genişlikte taksi çağırdılar. Taksici gelip kargonun büyüklüğünü gördüğünde şaşkınlığını gülerek gösterdi. Bu gülümsemeli tepkiyi biraz sonra anlatacağım Türkiye'deki taksicilerin tepkisiyle karşılaştırmanız için buraya yazıyorum. El Prat havalimanı terminal 2-b'de indim. Kargomla birlikte ilk yaptığım iş terminal 2-b'nin sonunda bulunan tax free faturalarına mühür vurulan yere gitmek oldu. Faturaya mührü vurdurduktan sonra paramı almak üzere chek-in işlemlerinin yapıldığı yerin yanında bulunan gişelere gittim ve tax free den vergi iademi aldım. 245 avro geri ödeme yaptılar. Chek-in işlemleri sırasında kargomdan ücret talep ettiler. Özel kargo sınıfına girdiği için Pegasus havayolları 45 avro kargo parası aldı. Böylelikle bisikletim bana 1600 avroya maloldu.
İstanbul Sabiha Gökçen havaalanına indiğimde ilk işim özel kargo bölümüne gitmek oldu ki iyi ki de gitmişim. Bisikletim kaybolan eşyalar bölümünün yanındaki özel kargolar bölümünde duruyordu. Ben gelmeden bisikletim gelmişti. Yanına gittim bisikletimi aldım ve yürüdüm. Bir Allahın kulu da gelip sormadı senin mi bu paket, nerden bilelim kimliğini göster demedi. O yüzden yurtdışından bisiklet ya da herhangi bir ürün alan arkadaşlar hemen özel kargo bölümüne gidin ve kargonuzu dikkatli bir şekilde takip edin.
Gelgelelim bisikletimi evime nasıl götürdüm? Taksi sırasına girmedim, üçüncü sıradaki, bisikletimi taşıyabilecek uzunluktaki bagajı olan taksinin yanına gittim. Ne derse beğenirsiniz? ben koltuğu yatırmam hemşerim ben almıyorum dedi. Bir başka geniş bagajlı taksiciye gittim. O beyefendi de koltuğunu yatıramayacağını söyledi. Bunun üzerine ben de okkalı bir küfür sallayarak havataşın yolunu tuttum.
Bisiklet sahibi olma hikayem bu şekilde. Barselona'dan bisiklet almak isteyen bütün bisiklet severlere yardımcı olabilirim. O kadar da zor değil. Hatta emin olun Türkiye'den daha kolay.
Esen kalın.
 
Geri