Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İzmir'in bisiklet yolları, projeleri, izban, metro ve zorlu tırmanışları

bu bisiklet yolu işi biz Türklere göre bir şey değil.
kısaca açıklıyorum, naçizane olarak:diyelimki ismirde şehir merkezi ve bağlı ilçelere 300 km. kesintisiz bisiklet yolu yapıldı.sonrasını düşündünüz mü?
rahatça binebilecek miyiz sizce?
minibüsleri,taksileri ne yapacağız.
otopark yok, araçlar bisiklet yoluna park etmeyecek mi?
yayalar bisiklet yolundan yürüyecek mi?
bisiklet yoluna araç ihlali olacak mı?
bisiklet yoluna yaya ihlali olacak mı?
cevap evet değil mi.

bisiklet kültürü varmı? yok.
bisiklet nedir? ilköğretim çağındaki çocuklara alınan karne hediyesidir.
bisiklet bir ulaşım aracı mı? bizlere göre evet. topluma göre hayır.
*eşek kadar adam çocuk gibi bisiklete biniyor,
*şuna bak ben motor kullanırken kask takmıyorum, buna ne oluyor
*koca adam kız gibi tayt giymiş
*abi kaç vites bu
bu sözleri duyduk,hakaret işittik,ayrıca ben şişe ve küfür yedim.
sonuç itibari ile bırakın bisiklet yolu yapımını bir kaç yıl sonra araç yoğunluğundan şimdiki gibi bisiklete binemeyeceğiz.
hepimize kazasız, küfürsüz, şişe yemeden, magandalardan uzak, pedallamalar dilerim,saygılarımla.
 
Scudo
Birkaç sene önce İzmir' deki(bornovada) trafik, şu kısa sürede ikiye katlanmış gibi.
Gündüz bisiklet süremiyorum mesela.
Akşamları ise üşeniyorum biraz.
Oysa bisiklet yolu olsa, grupça güzel geziler yapılabilir.
Şimdi ise otomobillerle aynı yollar paylaşılarak geziler yapılıyor ki bu biz bisiklet sevdalılarını riske sokuyor.

Bisiklet yolu yapılırsa, öyle açıkta bırakılmasını istemezdim açıkçası.
Gidiş ve dönüşlerin bölünmüş yol olarak tasarlanmasını(2 gidiş 2geliş en azından),
bisiklet yolu boyunca kenarların teller ile çeviirlmesini(yayalar, hayvanlar ve araçların girişinin engellenmesi için) isterdim.
Sadece bisiklet yollarının giriş-çıkış ve bazı ara noktalarından kontrollü geçişler yapılması olabilirdi.
Hatta bu bisiklet yollarının bakım-onarım ve geliştirilmesi(ve ayrıca ciddi sürücülerin bu yola iştirak etmelerinin sağlanması adına) için, yola girişte jeton veya para uygulaması(cüzi rakam) yapılabilir.

Ona bile razıyım esasen :D

Mesela bisiklet yolu kesintisiz 100km ise, 1 tl atılarak(para ile çalışan kapılar) bu kadar uzun mesafeli yollardan faydalanmak güzel olabilirdi.
Yol içinde bazı noktalarda bisikletin kilitlenebileceği kapalı odalar(hırsızların çalamayacağı şekilde) olurdu.
Bisikletçi diyelim 80km yol aldı.Yakındaki bir noktaya bisikletini kilitledikten sonra, bisiklet parkurundan çıkıp, hemen paralelinde yer alan metroya binerek başladığı noktaya ulaşabilir :)


İzmir için örnek veriyorum.

Karşıyakadan parkura giren bisikletli, foçaya kadar bisikleti ile gitse, burada bisikletini kilit altına alıp, bu mesafeye kadar erişen metroya binip geri dönse harika olmaz mı ?
Veya Alsancak' dan çeşmeye kadar pedal basıp, dönüşünü yine metro veya otobüs ile tamamlasa :cool:

Bu örnekleri çoğaltmak mümkün.

Önce uygulama sahil kesimini kapsar.İleride ilin içeri kısımlarına uygulanır.
Hem bisikletliler hem şehir kazanır.
Toplanacak paralar, yatırıma dönüştürülür.
Trafik önemli ölçüde azalır.Hava kirliliği ve aklıma gelmeyen birçok durum azalır.
 
londrada her yer raylı sisteme dahil ve metro şehir merkezini örümcek ağı gibi sarıyor. belediye "fold bike" denen katlanır küçük lastikli bisiklerle raylı sistemi kullanmayı TEŞVİK EDİYOR. banliyö ve şehirler arası trenlerin vagonlarının 1-2 tanesi bisiklet logosu taşıyor ve 26"-28" jantlı bisikletler bu vagonları kullanabiliyor. "bus lane" denen, sadece otobüs, taksi dolmuş benzeri klasik "cab"ler ve BİSİKLETLERin ortak kullanabildiği bir şerit şehrin her yerinde var. kavşaklarda, ışıklarda motosiklet ve bisikletlerin tüm araçların önüne dizilmesi için ayrı bir çizgi var. bisiklet park yerleri tıka basa dolu.

yalnız!!!!! günlerdir süren sağnak yağmur altında 2X2 bir kavşakta 45sn'lik kırmızı ışıkta beklerken kavşağı kullanan tam 7 bisikletli saydım. biz geri bir ülkede yaşıyor olabiliriz. ama kendimizi yeterince göstermediğimiz, bisikleti günlük hayatımızda değil, sadece eğlencelik turlarken, gezerken, tozarken, bikaç bisikletçi toplanıyorsak kullandığımız da bir gerçek. biz bisikleti yaygın kullanmıyorsak, üşeniyor ve ne yazıkki tırsıyorsak (trafikte öküz çok çünkü, tırsmak gayet doğal) asla bisiklet, büyük şehirlerde olması gereken önceliğe, saygınlığa ulaşamayacaktır. her zaman iğneyi başkasına batırırken çuvaldızı kendimize saklayalım. ben izmirde yıllardır ulaşımımı mecbur kalmadığım sürece bisikletle sağlıyorum. benim gibi yapan insanların varlığını da hissediyorum, ama YETERLİ DEĞİL.
 
Bisiklet yolu projesi için verilen linkler son yerel seçimlerde deyimi yerindeyse "gönül almak" için, adayların çok yönlülüğünü göstermek adına ürettiği projeler. bence niyet bisiklet yolu yapmak değildi. samimi değillerdi yani.
isteseler yaparlar, korurlar, park edilmesini veya yaya yolu olarak kullanılmasını da engellerler.
e tamam seviyoruz belediyemizi ama ulaşımı kolaylaştırmak adına hiçbirşeyi yapamıyorlar nedense :)(örnek: metro, izban...)
 
http://izmirbisiklet.org/wp-content/uploads/2010/06/izmir-bisiklet-dernegi-haziran-2010-tur.jpg

20 Haziran 2010 Pazar, Urla – Çeşmealtı Turu

Parkur :Konak İskele – Çeşmealtı (Denize girilecektir.)
Mola :Güzelbahçe Köşe Kahve
Zorluk derecesi : Kolay – Düz,karayolu,kısmi bisiklet yolu,ters rüzgar olabilir
Toplanma Yeri 1 : Karşıyaka İskele 07:45 , 08:00 vapuru ile Konak İskeleye hareket.
Toplanma Yeri 2 : Konak İskele 08:15
Hareket Zamanı : 08:30

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs344.snc4/41580_132557153436922_6509_n.jpg


İletişim ;

Adres : Mustafa Kemal Sahil Bulvarı No : 277/A Küçükyalı (Devak Oteli Yanı)

Telefon : 0 – 232 – 483 40 46

E-Mail : info@izmirbisiklet.org

Mobil : 0 554 974 47 55

http://izmirbisiklet.org/images/izmir-bisiklet-dernegi-magnet-tasarimi.jpg
 
benim metroda akrabam var alır herhalde orada baya ünlü bir gün beraber beleş binmiştik tabi bisikletsiz köşede demir kapı varya basmadan geçilen oraya yaklaştık abi hoşgedin dediler herkes selam verdi ve geçtik gittik...
bisikletede bişey demezler herhalde:)
 
  • Beğen
Tepkiler: yiğit karataş
en azından bisikletle binebileceğimiz belirli günler yada belirli saat aralıkları açıklasalar o bile yeter

(link)

gördüğüm kadarıyla metroya atılan mailler şimdilik olumsuz cevap alıyor birde başkanı deniyelim
 
  • Beğen
Tepkiler: seçkin erden
Bir kaç arkadaşımla birlikte turlarınıza katılmayı düşünüyoruz. Fakat turlarınız da Konak ve Karşıyaka'da buluşuyorsunuz. Biz Balçova'da ikamet ediyoruz. Çeşmealtı, Seferihisar tarafına tura gittiğinizde sizlerle Balçova'da buluşma imkanımız var mı? yoksa illa Konak'a gelmek zorunda mıyız ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Ertörün
İzmir Bisiklet Derneğinin 24 Ekim 2010 Pazar günü yapılan Olağanüstü Genel Kurulunda yeni yönetim kurulu belirlendi. Derneğin kurucusu ve aynı zamanda son 3 dönemdir başkanlık görevini yapan Mustafa KARAKUŞ ‘un tek başına aday olduğu genel kurulda KARAKUŞ ve ekibi genel kurula katılan tüm üyelerin oylarını aldılar.

İzmir Bisiklet Derneği Yönetimi :

Mustafa KARAKUŞ Başkan

Murat SELES Başkan Yardımcısı

Murat KARACA Genel Sekreter

Dilek ÖZORAN Sayman

Ali BURUS Yazman

Dursun ÖZTÜRK Yönetim Kurulu Üyesi

Canan BENGİSU Yönetim Kurulu Üyesi

Şenol ESEN Yönetim Kurulu Yedek Üyesi

Güner GEZ Yönetim Kurulu Yedek Üyesi

Özgür ÖZTÜRK Yönetim Kurulu Yedek Üyesi

Suat YEŞİLTEPE Yönetim Kurulu Yedek Üyesi

Urim BABACAN Yönetim Kurulu Yedek Üyesi

Gürcan YILMAZ Yönetim Kurulu Yedek Üyesi

Erdal SIRAL Yönetim Kurulu Yedek Üyesi

Bircan MERSİNLİ Denetim Asil

Selma PALAOĞLU Denetim Asil

NİLGÜN BİLGİN GENER Denetim Asil

Osman DANALI Denetim Yedek

İsmail AKKOL Denetim Yedek

Gülsim DOLGUN Denetim Yedek

Halit GENER Onur Kurulu Asil

Sema BERKTAŞ Onur Kurulu Asil

Şafak İNCE Onur Kurulu Asil

Feride ÖZBATUR Onur Kurulu Yedek

Uli HELLMAN Onur Kurulu Yedek

Gaye DEVRİM ŞENER Onur Kurulu Yedek


Genel Kurul sonrası İzmir Bisiklet Derneği Başkanı Mustafa KARAKUŞ ‘ un mesajını sizlerle paylaşıyoruz.

Arkadaşlar herkese merhaba,


İzmir Bisiklet Derneği olağanüstü genel kurul toplantısı bugün yapıldı. Toplantıda yapılan seçimde yeni yönetim oy birliği ile seçildi ve görevi devraldı.

Yeni yönetim kurulundaki arkadaşlarım adına bizi destekleyen tüm üyelerimize teşekkür ederim.

Yaklaşık 1 yıllık bir ara sonrasında kurucusu olduğum derneğe tekrar başkan seçilmekten dolayı mutluyum. Yeni dönemde derneğimizi çok daha ileriye götürecek projelere imza atacağız. Sizlerin desteğine her zaman olduğundan daha fazla ihtiyacımız olacak.

Yeni yönetim kurulu ve yeni dönemin derneğimiz için hayırlı olmasını diliyorum.

“Bisikletli ulaşımın başkenti izmir” hayalinin gerçekleşeceği günler için çalışmaya devam ediyoruz.

Selamlar.

Mustafa Karakuş
mustafa.karakus@izmirbisiklet.org
0542 387 74 15

Bende yeni yönetime başarılar diliyorum, hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Korhan Nas
Arkadaşlar merhaba,

Hepimiz İzmirde ikamet ettiğimiz ilçeyi (Örneğin Karşıyaka,Bornova,Bostanlı,Alsancak,Konak,Üçkuyular gibi) burada belirtmenizi sizden rica ederim.

İzmirde bisiklete ve bisiklet kültürüne en yakın ilçeyi tespit edelim diyorum. :)

Ayrıca ilçeler hakkındaki gözlemlerinizi (demografik özelliklerine göre) bisiklet sporuna ve kültürüne karşı en yakın duruş sergileyen ya da o potansiyelde olan ilçenin hangisi ya da hangileri olduğu yorumlarınızı burada paylaşmanızı sizden rica ediyorum.
Örneğin ben bir yorumda bulunmak istiyorum,

Karşıyaka, 1 milyona yakın nüfusu ve bu ilçede ikamet eden kesimin refah düzeyi, emekli nüfusun çok oluşu ve Karşıyakanın coğrafi yapsının engebe içermeyen düz bir coğrafyada olması nedeni ile bisiklete yakın duran bir ilçe.Bu nedenle bisikleti sayısı bir hayli yüksek.
Ayrıca Sasalı doğal yaşam parkına yeni yapılan bisiklet yolu sayesinde ilçe vatandaşları kendilerine bisiklete binecek yeni ve eğlenceli bir parkur da bulmuştur.
Bu yol gözlemlediğim kadarıyla bisiklete binen insan sayısını heryaştan arttırmıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Gürgün
Karşıyaka tespitine katılıyorum. Göztepe'de de gayet kemikleşmiş biri bisikletçi nüfusu var. Hatta kask eldiven gibi zorunlu aksesuarların kullanımının Göztepe tarafında daha yaygın olduğunu söyleyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Ertörün
gözlemlediğim kadarıyla bilinçli kullanım açısından göztepe bu konuda önde yer alır. merkezi olması çaısından alsancak'ta da bisiklet kullanımının yaygın olduğunu belirtmek lazım. ancak son yıllarda karşıyaka-bostanlı semtleri büyük bir atağa geçmiştir. her tarafta bisiklet kullanımı yaygınlaşıyor dolayısıyla bu semtlerde de bilinçli kullanım giderek yaygınlaşacaktır. karşıyaka-bostanlı'nın sahil yolları bisiklet sürmek için nefis bence.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Ertörün
Arkadaşlr yorumlar için çok teşekkürler.BUrada bir anti parantez açmak istiyorum.Mesela benim verdiğim örnek olarak Karşıyaka sadece bir tesadüftür.Göztepe konusuna ben de katılıyorum.
Bu iki malum ilçenin arasındaki ezeli rekabet gelmesin akla aman diyim. :)

(Konu bu mesajdan sonra Karşıyaka-Göztepe rekabeti muhabettine dönüşmesinin doğmaması için bu açıklamayı yapıyorum.
Tabi belki de bu aklınıza bile gelmemiştir şimdiye kadar.) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Seven
Geri