Scudo Sports

Jant göbeği bakımı zor mu?

R500 jantlardan kullanmaktayım 7500 km'yi biraz geçtim jant göbeklerinin bakımlarını yaptırmak istedim. Oturduğum yerdeki bisikletçi fabrikasyon olarak bu jantlar açıldığında tekrar toplanamaz dedi. Ama sonuçta döner aksam zamanla yağlamak lazım. Şehir merkezinde Erdoğanlar bisiklet var acaba oraya mı götürsem ?
R500' için "bu jantlar açıldığında tekrar toplanamaz" diyen bisikletçiye lastiğinize hava bastırmak için bile gitmeyin PSI ölçmeden basar lastiği yardırır vs...
Bakımı kolaydır fakat uygun anahtarları elinizde olması gerekir ayrıca bilyeli olduğu için ne gevşek ne de çok sıkı ayarlamamak gerekir, işin sıkıntılı kısmı da burası. Erdoğanlar Bisiklete gitmedim fakat iyi olduğunu duydum. Alışverişim de oldu, hiç sıkıntı yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Scudo
"bu jantlar açıldığında tekrar toplanamaz" = ben o işten anlamıyorum / zor geliyor / hava soğuk, barmaklarım üşüyor
Bisiklet işçiliği için açılmış dükkanların işçilikten kaçınma ve gelişime ayak uydurmaktan kaçınma sebeplerinin mantığını çözene kadar bisiklete binemeyecek yaşa geleceğim.

"Erdoğanlar bisiklet var acaba oraya mı götürsem" = evet, Erdoğanlar iyidir. Gitmedim ama çok alışveriş yaptım, ünlerini de çok duydum.
Hocam ya da yüksek fiyat istiyorlar. Geçen gün sti kolu temizleteyim dedim. Sadece içine wd40 ve sıvı gres sıkmaya 120 TL istedi. Çok deyince de 100 TL son işine gelirse diyor. Gittim selsil pas sökücü ve sıvı gress aldım (400ml) 50 TL tuttu ikisi
 
İyi tamirci var esnaf değil, iyi esnaf var bisikletten anlamaz. İşini iyi yapamayanlar yüzünden bisiklet ile ilgili bir çok tamiratı kendim yapabiliyorum.
 
Ankara içinde iyi usta ve kazıklamayan bisikletçi var mı ? Ankara Bisiklet Atölyesi'ni bilen var mı ? Yorumların hepsi güzel görünüyor.
 
konuyla alakasız ama bir şey danışmak istiyorum. 29' olan arka tekerimde kronik bir sorun var ve yeni jant almam/örmem gerektiğine karar verdim. ancak göbek konusunda ve tel konusunda nasıl bi uyum yakalamam gerektiği hakkında doğru bi bilgi bulamadım. herhangi bir arka göbeğe 29' için olan teller ile örme yapabilir miyim?
 
konuyla alakasız ama bir şey danışmak istiyorum. 29' olan arka tekerimde kronik bir sorun var ve yeni jant almam/örmem gerektiğine karar verdim. ancak göbek konusunda ve tel konusunda nasıl bi uyum yakalamam gerektiği hakkında doğru bi bilgi bulamadım. herhangi bir arka göbeğe 29' için olan teller ile örme yapabilir miyim?

Göbeklerin flanş çapı, genişlik gibi değerleri her üründe aynı olmadığı, jantların da efektif çapı az da olsa birbirinden farklı olduğu için göbek ve jantın bilgileriyle şu siteler ya da benzer iş yapan mobil yazılımlarla gerekli tel uzunluğunu hesaplayabilirsiniz:

(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Hesaplama için gereken parametreler göbek üreticisinin sitesinden, jantı ve göbek üzerindeki istenen mesafeleri ölçerek ya da bazı hesaplayıcılardaki veritabanından seçerek bulunabilir.

Frenler V ise yüksek olasılıkla sağ tarafın (dişli tarafının) telleri sol taraftan daha kısa çıkar, disk ise yakın ya da yine az farklı çıkabilir. Çıkan değerlere birbirine çok yakınsa tek boy paket tel, yoksa iki farklı paket ya da tek tel satan yerlerden ihtiyaç kadar tel alabilirsiniz. Doğa, Özceylan gibi yerlerde tek tel satılıyor; hem onlarda hem N11, HB, Trendyol gibi yerlerde 72 ya da 144'lük paketler halinde de satılıyor.

Yeni jantın efektif çapı (tel başının jant içindeki ucundan tam karşıdaki telin jant içindeki ucunu kadar olan mesafe) eski janttan çok farklı değilse ve eski teller temizse, eski göbek de kullanılacaksa aynı teller tekrar kullanılabilir.
 
@gkhngdr Aynı iç çapta bir jant kullanırsan eski jantındaki telleri kullanabilirsin. Ama tam tutması lazım. "Bundan sonra kendi jantlarımı kendim toplıycam kendim akortlıycam" diyosan akort için gerekli ekipmanı da alıp komple her şeyi kendin halletmen mantıklı olur. Ama sırf bir jant için az miktarda tel alıp örüp, sıfırdan akortu bisikletçiye bırakırsan hiç bir fiyat avantajı kalmaz. Hazır jant alsan daha mantıklı olur.

Ayrıca, kronik sorun dediğin şey nedir? Belki çözümü vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: gkhngdr
konuyla alakasız ama bir şey danışmak istiyorum. 29' olan arka tekerimde kronik bir sorun var ve yeni jant almam/örmem gerektiğine karar verdim. ancak göbek konusunda ve tel konusunda nasıl bi uyum yakalamam gerektiği hakkında doğru bi bilgi bulamadım. herhangi bir arka göbeğe 29' için olan teller ile örme yapabilir miyim?
Merhabalar, göbeğin marka, modeli ve problemi neydi acaba.
 
  • Beğen
Tepkiler: gkhngdr
arka milde sürekli kırılma meydana geliyor 4-5 defa değiştirtmiştim ve gene aynı şekilde bi kırılma oldu. bisikletçiye sorduğumda "sana biz shimano bi göbek takalım kronik bir sorunu var belli ki eski tellerinle ben sana 300tlye örerim" dedi internetten baktığımda 150tl gibi bi fiyata shimano FH-RM30 buldum kendim örsem altından kalkabilir miyim bilemiyorum ama aynı zamanda güzel bir uğraş olur diye düşünüyorum. şuan ki marka model kron xc150 eski dağ bisikletim çok iyi bir göbek değildir doğal olarak.
 
@gkhngdr Mil mi kırılıyor? Bükülmeden kırılıyor direkt? O zaman ya çok ağırsın, ya da çok atlamalı zıplamalı kullanıyosun.

Standart miller 9,5mm oluyor. 12mm lik mile geçersen kırılmaz. Sorun göbekle veya çemberle ilgili değil, boşuna yeni jant toplama.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@gkhngdr Mil mi kırılıyor? Bükülmeden kırılıyor direkt? O zaman ya çok ağırsın, ya da çok atlamalı zıplamalı kullanıyosun.

Standart miller 9,5mm oluyor. 12mm lik mile geçersen kırılmaz. Sorun göbekle veya çemberle ilgili değil, boşuna yeni jant toplama.
bende onu anlayamıyorum açıkçası sadece ev ve dükkan arasında(1-2km) kullanıyorum bu bisikletimi ve çok seyrek kullanıyorum atlama zıplama vs de yapmıyorum 85kiloyum. bugün baktığımda baya bükülmüştü henüz kırılmamış. teşekkür ederim 12mm mil araştırim ben o zaman.
 
bende onu anlayamıyorum açıkçası sadece ev ve dükkan arasında(1-2km) kullanıyorum bu bisikletimi ve çok seyrek kullanıyorum atlama zıplama vs de yapmıyorum 85kiloyum. bugün baktığımda baya bükülmüştü henüz kırılmamış. teşekkür ederim 12mm mil araştırim ben o zaman.
Hallettiniz mi bilmiyorum ama benim de xc 100 üm var. Mil eğilmesinden, arka göbek boşluğundan şikayetçiydim sürekli. Konya'da Aziz usta(Ay Bike) arka göbeğe rulmanlı sistem yaptı. Bir de mili daha kalınından koydu. 2 senedir tık yok. Tertemiz çalışıyor tavsiye ederim. Ayrıca sonrasında somunlu sistemden mandallı sisteme geçtim. Bu kadar mı rahat ettirir ya. 14 15 anahtar taşıma eziyetinden de kurtuldum. Ömürlük oldu.
 
milleri zaten takıp çıkartalım diye çok ince yapıyorlar...saçma oluyor...
göbek ve mil arasında boşluk oluyor olursa esner, esnerse verimi düşer. Neticede göbeğin kadroya oturan kısmı destek bölümü olsada mile yük biniyor. Ben mil'in yaylarını çıkartıyorum. Ayrıca Çatalları esnetse de oldukça sıkı kilitliyorum.
 
@Nuri Kaya
- "Mili takıp çıkartalım" diye derken? "Yeni mil satmak için mil çapı bilerek az kararlaştırılmış" mı demek istiyorsunuz?
- Mil'in yaylarından kastettiğiniz nedir? QR çubuğunun yaylarından mı bahsediyorsunuz?
- Maşaları içe veya dışarı kasılı kullanmak bisikleti gereksiz yük vermektir. Maşa yapısını gereksiz yüklere sokmaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozkanburak
Ben de bugün geçmişini bilmediğim ön jantımın göbek bakımını yapmaya karar verdim. Göbeği açtığımda hala yağ kalıntıları vardı ama hem yağ miktarı azdı hem de biraz kirlenmişti. Biraz mazot ve fırçayla çanakları temizledim ve ardından gres yağıyla bilyeleri dizdim.

Daha öncesinde dağ bisikletimin göbeğini açıp bakımını yapmıştım(no name bir göbekti). Bu sefer de yol bisikletimin Syncros marka ön jantı için yaptım. Syncros parçanın kalitesi her halinden belli. Kapakların kenar kısmında lastik conta parça bile koymuşlar. Bu sayede de içerideki yağı koruyarak tahminen uzun yıllar ve kilometreler kulanılabilmiş.

Söz edildiği gibi benim de zorlandığım kısım işin sonunda vida sıkma kısmı oldu. Bir ara bisikletçime uğradığımda ufak bir ayar yapmasını rica edeceğim çünkü güvenmem gereken bir parça. Uzun yolda arıza çıkarmasını hiç istemem.
20220430_183116.jpg20220430_183126.jpg
20220430_183134.jpg
[Köydeki minik(!) atölyemiz]
20220430_185739.jpg
(Tornavida yardımıyla bilyeleri diziyorum)
20220430_190158.jpg
Son hali de bu şekilde. Aynı işlemi diğer çanağa da uygulayıp göbeği kapattım. Elimizde bulunan gres yağını kullandım yani özellikle bir marka tercih etmedim.

Bu şekilde belli bir süre beni taşıyacak ve güzel yerler göreceğiz. Eğer vaktiniz ve imkanınız varsa kendiniz yapmanızı tavsiye ederim. Çok vakit almayan bir uygulama. Hem el becerinizi geliştirir hem de kafa dağıtmanızı sağlar. Ben tam anlamıyla bisikletçi olmanın şartının birinin de bu olduğunu düşünüyorum çünkü yola çıktığımızda bazen sadece kendimiz ve bisikletimiz oluyor. Arıza halinde ne yapmamız gerektiğini bilmeliyiz. İyi geceler dilerim.
 
tekerlekleri takıp çıkartalım diye miller çok ince değil mi ?
eskiden nerdeyse 14-15 somun ile sabitlediğmiz 1 cm kalınlığında sabit miller yokmuydu ?
evet Qr miller çok ince her bisiklette esnemiş bükülmüş görüyorum. Biisklet orjinal olmasına rağmen ; Arka göbeği sıkması için bazı arka çatallar sığmazken bazı arka çatallar büyük geliyor ve Qr mili takarken esnetmek zorunda kalıyoruz ? bahsettiğim aynen o bu nedenler mili esnetiyor. evet Qr mil üzerindeki yaylar. çıkartıyorum.
 
@Nuri Kaya QR çubuklarını "tekerlekleri takıp çıkartalım diye mil" olarak isimlendirmişsiniz şimdi jeton düştü.

Miller (sokma miller hariç) halen aynı? Somunlu miller 9,5 mm, kullandığınız QR'lı miller de 9,8 mm.

Sizin kastettiğiniz şey QR çubuğu. Onun kalın olması mildeki deliği büyüteceği için milin dayanımının azalması anlamına gelir. Bence fazla bile kalın o çubuklar. 1 mm daha ince olup, millerdeki QR deliği 1 mm küçük olsaydı QR miller daha dayanıklı olurdu.
 
peki onlara yük binmiyorsa neden eğriliyorlar ?
bence ince ve zayıflar Qr miller tekerleklerimizin çalınmasına sebep oluyor. Eski bisikletlerdeki gibi olsa daha sağlam olurdu ?
 
@Nuri Kaya
peki onlara yük binmiyorsa neden eğriliyorlar ?
Milin merkezi boydan boya delik olduğu için milin dayanımı azalıyor. Mil zamanla sehim verince o deliğin içindeki QR çubuğu da eğiliyor haliyle.

bence ince ve zayıflar Qr miller tekerleklerimizin çalınmasına sebep oluyor.
Bu daire kapısını açık bırakıp, hırsız girince de şikayet etmeye benziyor. Kilidi kadro borusuyla beraber tekerden geçirmeyi akıl etmek zor bişey olmamalı.
 
hangi tekere hocam ? hangisine taksak diğeri çalınıyor.:) o çok sıkıntı değil de kazaya sebeyiet vermesinler başka ihsan istemem...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ride Alone
Geri