Scudo Sports

Jant göbeği bakımı zor mu?

@Nuri Kaya U kilitle beraber çelik halat kullananlar bu sebeple kullanıyor olabilir mi? Veya da ön teker çıkartılıp arka tekerle beraber kilidin nalından geçirilebilir.

Ayrıca, size büyük bir müjde vereyim. QR kullanmak zorunda değilsiniz. İçi dolu, somunla sıkılan miller halen mevcut.
 
Scudo
elbetteki...7 bisikletimden 6sı alfine ve nexus göbekten vites. onları sökemezler ve Qr mil değil eski somunlu miller gibiler. Miller boyu gidiyorum...:)
 
10 yıllık xt göbeklerime eskiden her bahar bakım yapıp yeşil shimano gres ile yağlayıp tekrar ayarlardım, son üç yıldır ihmal ettiğim bir konuydu ve ilk defa geçen hafta tekrar bakım yaptım. içindeki yeşil gres hala yeterli miktarda ve rengi bile bozulmamıştı. (bu da su almamış demek) bundan sonra bakım sıklığını azaltmayı planlıyorum. şu durumda sistemi gereksiz yere sık sık açıp kapatmak sızdırmazlık ve ayar tutturma açısından daha yıpratıcı geliyor.
 
10 yıllık xt göbeklerime eskiden her bahar bakım yapıp yeşil shimano gres ile yağlayıp tekrar ayarlardım, son üç yıldır ihmal ettiğim bir konuydu ve ilk defa geçen hafta tekrar bakım yaptım. içindeki yeşil gres hala yeterli miktarda ve rengi bile bozulmamıştı. (bu da su almamış demek) bundan sonra bakım sıklığını azaltmayı planlıyorum. şu durumda sistemi gereksiz yere sık sık açıp kapatmak sızdırmazlık ve ayar tutturma açısından daha yıpratıcı geliyor.
Hep düşündüğüm bir mevzuydu, mesajınızı görünce “işte bu aradığım cevap” dedim.
Lastik değişimi, fren vites ayarı, temizlik gibi şeyleri kendim yapsam da sizler kadar teknik bilgim ve ekipmanım olmadığı için akort veya göbek bakımı gibi işlere girmiyordum, güvendiğim bisikletçimde hallediyordum. Forumda göbeklerin bakımı mevzusu bazen çok detaylı şekilde gündeme geliyor. Ben acaba bu işi hafife mi alıyorum diye endişe ediyordum; çünkü bisikletçime ara sıra sorduğumda bunun göbeklerine bir baksanız, yağlanması temizlenmesi gerekiyor mu diye, cevabı şu oluyor: sağlam çalışan bir mekanizma bunun öyle sık bakımı gerekmiyor diyor, ben de eyvallah diyorum. Gereksiz yere açıp kapamanın faydasız olduğunu söylüyor. Hiçbir şikayetim de yok. Ama belki göbeklerin çeşidine göre durum değişiyordur. Sizin mesajınızı okuyunca demek ki böyle de oluyor dedim, içim rahat etti.
 
Bisikletimi jant göbeği vs bakımlar için bisikletçiye bakıma bıraktım. Jant göbeklerini özellikle sürtünmesini en az ayarladığını, hafif boşluk yapıyorum o boşluğuda mandal alıyor dedi adam. Şimdi jantı boşta döndürdüğüm zaman ufaktan göbek yerinden değişik sesler geliyor bu yağlamasından dolayı mı yoksa kötüye mi işaret ?
 
Jant göbeklerini özellikle sürtünmesini en az ayarladığını, hafif boşluk yapıyorum o boşluğuda mandal alıyor dedi.
QR mandalı göbek boşluğunu alamaz çünkü konik somun, adı üstünde bir somun olduğu için, yani mile vidalı olduğu için mandalın kapatılması iki somunu birbirine yaklaştır(a)maz. Bir video çekerseniz sesin neyden kaynaklı olduğu hakkında daha rahat konuşulur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ride Alone
milleri zaten takıp çıkartalım diye çok ince yapıyorlar...saçma oluyor...
göbek ve mil arasında boşluk oluyor olursa esner, esnerse verimi düşer. Neticede göbeğin kadroya oturan kısmı destek bölümü olsada mile yük biniyor. Ben mil'in yaylarını çıkartıyorum. Ayrıca Çatalları esnetse de oldukça sıkı kilitliyorum.
Milin esnemesi yada egrilmesi kesinlikle verimi/erformansi düsürmez. Jantin akiciligi mile degil sadece Dediginiz catallara oturan akisa ve bilyalara bagli birsey.
Ayrica milleri cok sıkmaniz dediginiz gibi catallari yani droplari esnetir ve esnemesi de ileride jantin ya saga yada sola kaymasina neden olur, bu olay ekseri arka droplarda cok görülen bir sey, buda droplarin bozulduguna isarettir ve tamiri yoktur. Cok sıkmanin ikinci nedenide Bilyalari baski yaptigi icin bisikletin akisini/performansini azaltir.


tekerlekleri takıp çıkartalım diye miller çok ince değil mi ?
eskiden nerdeyse 14-15 somun ile sabitlediğmiz 1 cm kalınlığında sabit miller yokmuydu ?
evet Qr miller çok ince her bisiklette esnemiş bükülmüş görüyorum. Biisklet orjinal olmasına rağmen ; Arka göbeği sıkması için bazı arka çatallar sığmazken bazı arka çatallar büyük geliyor ve Qr mili takarken esnetmek zorunda kalıyoruz ? bahsettiğim aynen o bu nedenler mili esnetiyor. evet Qr mil üzerindeki yaylar. çıkartıyorum.
Arka catallarda fakli genislikler varken onlarinda ayni genisliklerde jantlari var (Bu ölcü degsiklikleri klasik bisikletlerde oluyor) ama yeni nesil (QR'li bisikletlerden konusuyorum) yolbisikletlerinde 130mm ve MTB lerde 135mm oluyor.
Eger arka catallar orjinal ve darbe almamissa kesinlikle olumsuzluk olmaz. Yada Darbe falan almamistir ama jantin akisi bakim vs. icin sökülüp tekrar toplanirken yanlis pul vs kullanildiginda da genisleme yada daralma olur, bundan dolayida jant bisiklete tam oturmaz ve hafif esnetmek zorunda kalirsiniz ki 3-4mm kadar esnetmek cok normal ve hic bir seye zara vermez. Ama jant ve Bisiklet orjinal hic oynanmamissa kesinlikle olumsuzluk olmaz, olursada fabrika hatasi var demektir.


peki onlara yük binmiyorsa neden eğriliyorlar ?
bence ince ve zayıflar Qr miller tekerleklerimizin çalınmasına sebep oluyor. Eski bisikletlerdeki gibi olsa daha sağlam olurdu ?
5Yasimdan beriye bisiklet kullaniyorum ve suan 49 yasindayim ve simdiye kadar daha bir tane egrilmis mil görmedim. Elimde yedek olarak 70li 80li yillardan en 50 tane QR sabitleme mili var ve hepsi dümdüz. Siz nasil her bisiklette esnemis bükülmüs görüyorsunuz aonuda anlamis degilim, sonucta her bisiklette milleri görmek icin sökmek lazim aksi taktirde görünmüyor.

Incelik konusunda katiliyorum miller 5mm oluyor ama zayiflik konusunda kesinlikle katilmiyorum. Ayrica calinmasini önlemek icin güvenli miller satiliyor, jantlarinizi koruyamiyorsaniz onlardan almanizi tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekincan
teşekkür ederim arkadaşlar zahmet vermiş cevap yazmışsınız :) bende 1984 ten beri bisiklet biniyorum. 49 yaşımdayım :( genelde mahallenin çocukları bana getirirler bisikletlerini.... ücretsiz tamir ve bakım :) onlarda çok görüyorum... tamam profesyonel değiller ama hepsi de marka.... "sıkıyorum" bol geliyor veya esnetiyorum dediğim ölçüler ise bahsettiğiniz gibi 3-5 mm...Tamam ; görevlerini yıllarca daha yapacak gibi duruyorlar. Ama standartlar oluşturulurken farklı birşey düşünülebilirdi :)
 
Geri