Scudo Sports

Jant hakkında sorular, cevaplar ve öneriler

Orjinal lastikler Kenda 700x38 di (85 psi), Ben 700x30 Schwalbe Speed Cruiser modeli ile değiştirdim 95psi kullanıyorum max basınçı o, malum kilodan. İç lastikler CST 700x-32-37. Bisiklet sanırım 14-15kg civarı bende 90-95 arası geliyorumdur. Band orjinal üzerinde gelen.

Sanırım bandın oluğun tümünü kaplaması lazım dediğiniz gibi. Sadece alt kısmı ve 1mm kadarda dikey kısmını kaplıyor(Kron sağolsun, orta göbek milinide ters takmışları aynakol kadroyu çizdi, Jant göbeklerinin dış kısmınıda grese boğmuşlar, plastik tozlukları bozsun, pislik toplasın diye). Bu patlama olayı ilk zamanlar olmadı, zamanla band inceldi daha sonra yırtılarak içlastiğin meme yapmasına izin verdi. İlk patlamadan sonra yırtılan kısma elektrik bandı yapıştırmıştım, onuda yırtıp patladı. Ön lastikte ise band yana kaymış, delikte belki yarım mm boşluk nedeniyle patlamıştı.

Benim aklımda uygun bir jant bandı bulup altınada flaster band çekmeyi düşünüyorum yorumlarınızdan sonra. Flaster band elektrik bandına göre daha dayanıklı olur tahminimce. Teşekkürler yorumlarınız için.

img_20170523_114959-jpg.118974
 
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu 'na katılıyorum. Ben geçen gün Decathlon'daki VELOX jant bantlarından aldım. Bir arkadaşımın da tavsiyesiydi kendisi de çok memnun. Decathlon'da şu an sadece genişliği 22mm'likler var ancak bandın kumaş yapısından ötürü fazlalığının makasla kesilebilmesi mümkün, ben ve arkadaşım öyle yaptık. Şimdilik bir sorun teşkil etmiyor. Bant yapışkanlı olduğundan düzgünce (hafif gerdirerek) sardığınız takdirde bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: rkurtcu
@rkurtcu dis lastigi degistirip kucultmussunuz ama ic lastikler ayni kalmis. 30 dis lastige 32 ic lastik kullaniyorsunuz. 28 ic lastik takin sorun buyuk ihtimal cozulur
 
  • Beğen
Tepkiler: rkurtcu
Arkadaşlar rim tape alasım geldi tekrardan :D Şimdi 700x23 lastik için 16 mm , 18 mm , 19mm, 22 mm hangisi uyar?
 
700*23 lastik kullanıyorsanız Campagnolo Rim Tape (18.5mm) tavsiye ederim.

Çok kaliteli bir yapısı var.
 
@İlkay Alpertonga @Serkan Mıstınoğlu Teşekkürler cevaplarınız için :) Önceden jant bandı almıştım Kenda'nın plastikti ve lastiğimi 2 kere patlattı kendileri :D
Şimdi chain reactionstan sipariş geçerken gördüm 2 euroydu alayım dedim arada kaynasın. Umarım aynı sorunu yaşamam, bez sanırım bu seferki. 19 mm lik varmış, 16 küçük gelir gibime geldi 19 luk sipariş geçtim. (link) Bu ürünü

@Serkan Mıstınoğlu Hocam jant bandının patlatmasını engellemek için yapabileceğimiz bir şey var mıdır? Jant bandının köşesi kesmişti 2 sefer yılan ısırığı misali :(
 
Jant bandım biraz yana doğru kaymış ve içeriden ic lastiğimi patlatti. doğrultunca tekrar kayar mi? Ya da ritchey jant bandı alsam daha mi iyi olur? Orjinal jant bandi bana kucuk gibi geldi. Jant ghost kato jantı. Yardımlarınızı bekliyorum.
 
Bisikletimin jantlarını 3 ay önce akort ayarını yaptırdım ancak şu an çok fazla sekiz çiziyor ve fren disklerine sürterek yavaşlatıyor. Sizce sorun ve çözüm ne? Tekrar akort mu yoksa değişim mi? (İstanbul'da şehiriçi kullanımı)
 
Elime 2004-2005 model olduğunu düşündüğüm bianchi bisiklet geçti
Bunun alüminyum jantlar benim jantlardan daha hafif olduğu için çıkarıp göbek bilyalarini yenileyip içini bolca gresleyip temizleyip güzelce kendi akort sehpamda akortladim sonrada bisikletime taktım.
Yalnız aklıma takılan bir soru var, jantın cemberinde pas filan yok gayet temiz, lakin tellerin 4-5 tanesinin çembere giren kısma yakın yerleri hafiften paslı.
Eski jantlarin her ne kadar göbek bakımı yapılmış olsa da kullanılması riskli midir?
Teşekkürler
 
herkese slm
sormak istediğim bu iki jant kullanan varsa hangisinin daha akışkan oldugunu söyleyebilirmi
şuan mavic aksium race kullanıyorum fena değil ama hep bir arayış işinde olduğum icin
sagdan soldan ve internetten cole rollen elite hakkında cok akışkan oldugunu duydum
iyice işin icine girince kafam karıştı kimi aksium daha akıcı kimi cole daha iyi diyor
bu iki jantı kullanan varsa bilgi verebilirmi
 
Merhaba iyi geceler ben bir şey soracaktım ama lütfen konu hakkında bilgisi olanlar cevaplasın. Jant Boyutu (27.5"-29") yokuş tırmanırken performansımıza etki eder mi? (Bu aralar bisiklet almayı düşünüyorum...) Bir arkadaşa danıştım ve bana dedi ki 29" alma yokuş çıkarken ölürsün dedi 27.5" daha rahat olur dedi. Bende buraya danışmak istedim. Lütfen en kısa sürede cevap verin. Cevaplarınızı bekliyorum...
 
merhabalar jantlar hakkında pek bilgi sahibi degilim de linktekine benzer jant ölçüleri 28'x15/8x11/8 olan klasik bisikletim var 36 tel olması lazım. özellikle arka jant yalpalayıp fren pabuçlarına sürtüyor. bu ölçülere uyan hangi standartlarda bir jant almalıyım ?

(link)
 
@tolga yaman
gene aynı ölçülerde 2.ci el bakmalısın, ama jantın değişmesi gerektiği fikrine nasıl vardın ?
 
@Ahmet İlhan 27.5" jant ile 29" jant arasında 1.5-2.5 cm fark var hemen hemen aynı boydalar. Yokuşta gerekenler ise yol tutuşu ve torktur. T=F.x, yani torkunuz uyguladığınız kuvvet ve lastik boyu ile alakalıdır. Yorulma ise tempo ile alakalıdır yani sizinle. Ben 24,26,27.5,28(=29) ile aynı yolu çıkıyorum ve pek de farklı değil. Son dişlinin diş sayısına aynakolda kullandığınız diş sayısına ve bunların oranına dikkat ederek gereken ve optimum tempoyu bulduğunuz an istediğiniz yokuşu çıkmak çok kolay bir hale gelecektir. Ayrıca kullandığınız lastiklerin diş yapısı da önemli. Slick lastikler tam tutuşa izin vermez çıkışta. Eğer dağ bisikleti kullanıyorsanız dişli lastik kullanın. Lastik basıncını da hesaba katın. Kilonuza göre optimum hava basıncının +5-10 psi hava bastıktan sonra rampayı daha rahat çıkarsınız. Aklınıza takılan soruları yanıtladı isem ne mutlu.
 
Merhaba arkadaslar mevcut shimano hb m435 jant gobeklerimi koozer gobeklerle degistirmek istiyorum tel uzunlugu sorunu yasarmiyim
 
@SANSA007 İkisini de kullanmadım, ancak: Mavic aksium giriş, Cole Rollen Elite orta düzey jantlardır. Dolayısıyla ikincisinin daha akıcı olması beklenir.

@SANSA007 İkisini de kullanmadım, ancak: Mavic aksium giriş, Cole Rollen Elite orta düzey jantlardır. Dolayısıyla ikincisinin daha akıcı olması beklenir.

@Ahmet İlhan Daha küçük çaplı jantlar ile rampalar daha kolay çıkılır. Aynı güçle daha küçük jant daha kolay döner, başka bir ifadeyle daha küçük jant için daha az güç gerekir, tabi daha zaman ister tırmanma. Ancak, her iki jant için de lastik az bulunur, bu nedenle 28" almanızı öneririm.
 
@Orhan Akarkut yorulma demek yapılan iş demek . Ne yaparsan yap iş değişmez. İster 16 jant kullansın ister 700c hiçbir iş farkı yok. Biraz fizik öğrenmenizi tavsiye ederim.
 
@The Best Ben bu yaşa ne kadar ne öğrendiysem öğrendim Fizikte, daha fazlasını öğrenemem sanırım yaş itibariyle. Hangi söylediğime dayanarak benim fizik bilmediğim kanısına kapıldınız, söylediklerimde ne yanlış, açıklar mısınız?
 
@Fake Guru

fake guru, bisikleti aldıgım satıcı bu jantın çok dayanmayacagını, akordunun ya da düzeltmenin mümkün olmadığını söyledi. ama yine de emin olmak için bu hafta başka bir yere göstereceğim
 
Geri