Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant hakkında sorular, cevaplar ve öneriler

Benim de arka jantım yamulmuş onun için bir püf noktası varmı acaba
 
Scudo
@tolga yaman



Tolga bey bu teknik çok tehlikeli bence
 
Orhan Akarkut abi öğrenmek istediğim mavic aksium _cole rollen elite hangisi akıcı sağlamlık hafiflik gibi şeylere takılmıyorum sadece sizce hangisi akıcı
 
@Orhan Akarkut güçten bahsetmişsiniz ve bildiğiniz gibi birim zamandaki işe güç denir. Ama torku da işin içine katın/katmayın buradaki güç kaynağı kişidir. Ha diyeceksiniz ki lastik ve jant farketmez mi ? Eder. Lastiğin esneme payı farkeder. Ayrıca daha geniş jantta yerden yükseklik farkeder ve aynı bisiklet için ise rüzgar direnci de farkeder. Teorik açıklamalardan çok pratik ve tecrübe ağırlıklı açıklamalar yapabilirsek forumdakilere daha yardımcı olacağımızı düşünüyorum. Size güveniyoruz. İyi çalışmalar.
 
@The Best
Merhaba benim kilom 75 (kilo fazla olabilir ama boyum baya uzun)(yani yaşıma göre)mesela kaç PSI basmam lazım? 80-85 PSI mı???
 
@Ahmet İlhan
Bisikletinizin lastiğinin yanaklarında minimum ve maksimum psi ve bar bazında hava değerleri aralığı mevcuttur.Çoğunlukla dağ bisikletlerinde min.45-max.65 psi yazar tabi bu lastik markalarına ve ebatlarına göre değişiklik gösterebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet İlhan
@Ahmet İlhan
bisikletiniz ve üstünde kullandığınız lastik nedir ?
 
@Ahmet İlhan 29 inç'in dezavantajı yokuşlarda oturarak pedallamanın zor olması. aynı vites oranı ve aynı kadansta büyük jant daha fazla mesafe kateder ve en düşük vites daha ağır olur. yokuşlarda oturmak hemen tükenmemek için önemli, ancak çok ağır pedalda oturmak da dizlere zarar verir.

ikincisi büyük jant biraz daha ağırdır doğal olarak. bir de @Orhan Akarkut un dediği gibi rolling resistance durumu var. nasıl büyük lastik yüksek hızlarda daha az yuvarlanma direnci gösterip daha rahat akıyorsa, küçük jant da bayırda tam ters kazanımı sağlayabilir ve daha az güç gerektirir. bir yerden kaybedersiniz diğerinden kazanırsınız.

rüzgar ise fark etmez çünkü jant küçük olsa da aynı mesafede büyük janttan daha fazla döneceği için alandan kazandığı küçük avantajı kaybeder.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet İlhan
@isamorgil
Ben yeni bisiklet almak istiyorum o yüzden bu soruyu sorma gereği duydum... Ama Merida "Big.Nine 70" ya da "Big.Seven 70" almak istiyorum üzerinde Merida nın kendi lastiği var.
 
@Ahmet İlhan
hocam yanlış anlamayın da sizinki öyle bir soru ki. doğmamış çocuğun donun da ki ipin rengini sormak gibi olmuş :ssrtcbya:...

siz hayırlısı ile bisikleti alın hele sonra lastiğinize bakar PSI ı tartışırız.
 
Arkadaşlar daha öncede bu platformda konu açıp ( campagnolo zonda / scricco jant ) arasında bir seçim istemiştim tırmanış için, düz yolda aksium bile işimi görüyor aslında. Zonda aldım ve memnun kalmadım sattım hemen. Dt swiss r20 dicut, Dura ace c35 modeli arasında kararsızım bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlar ise çok hayır etmiş olacak. Sürüşlerimi yoğunluk olarak tırmanma olan rotalar yapıyorum 30 dk ve üzeri tırmanışlar. Dip not olarak ta çukurlara pek dikkat etmeden sürerim dayanıklılıkta önemli haftalık 600 km ortalama yapıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
@Ahmet ERENN

Görseydim yanıtlardım dostum [emoji41] Tırmanış için iki önemli parametre var 1. Jantın düşük profilli olması, 2. Hafif olması.. Dura-Ace 35mm profil kalınlığı ile düz yolda seni mutlu etse de yokuşlarda üzebilir.. R20 ise profilinin daha ince oluşundan ötürü size daha uygun. Karbon yada alu konusu ise ise kişisel tercih ve bütçe meselesi..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet ERENN
@hydrocon Hocam c35 de rijitlik olarak iyi olduğu için biraz kafamı karıştırıyor. :)
 
Esnemezlik de önemli fakat 35mm profil tırmanış için pek de uygun değil [emoji4]
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet ERENN
@JusTiMe
Saol kardeşim bende öyle düşünüyordum ama mağazaya gidip yine de denemek istiyorum (kadro boyutu için falan)

Bide fiyat/performans oranında iyi olan birkaç tane bisiklet markası soylermisiniz...(MTB)
 
Geri