Scudo Sports

Jant Tel Uzunluğu Hesabı

S.Çal

Daimi Üye
Kayıt
31 Aralık 2014
Mesaj
385
Tepki
677
Yaş
38
Şehir
Afyon
İsim
Soner ÇAL
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Novatec d711sb ve d712sb model ön/arka göbek sipariş ettim çinden geliyor ve şuan yolda.
Dt Swiss ın aşağıdaki linkini verdiğim 29" çemberlerini almayı düşünüyorum. Yine Dt nin tellerini kullanarak seti toplamayı düşünüyorum. Tel uzunlukları hakkında internet ortamında excell ile yapılmış programlar mevcut ama farklı veriler elde edilebiliyor. Mevcut malzemeler için seçmem gereken tel uzunluğu konusunda tavsiyelerinizi bekliyorum.
(link)

Yardımcı olan yorumlayan herkese şimdiden Teşekkürler. İyi forumlar...
 
Scudo
Aynı konuyu bende açıcaktım yardım edebilecek yok mu?
 
Hocam gobekler yarin elime ulasacak gerrkli verileri üzerinden olcerek tel uzunluğunu dt swiss in sitesinden hesaplayacagim
 
Teşekkürler hocam...
 
@hüseyingürgah
belirttiğiniz sayfadaki ''crosses'' nedir acaba? onu kaç seçmeliyiz?
 
DT Swiss'in kullanmak istediğiniz tel başları biraz kısa kalıyor öncelikle bunu bilmenizi isterim.Eğer kendi tel başlarını kullanacaksanız

Ön Çember için 32 adet 292 mm tel uzunluğu yeterli olacaktır.
Arka Çember için 16 adet 290 mm tel - 16 adet 292 mm tel uzunluğu yeterli olacaktır. (Ruble tarafına rahatça çektirebilmeniz için 2 mm fark olması yeterli.)

Not:Ben DT Swiss Champion 2.0 teli kendi uzun tel başlarımla kullandım.288 ve 290 mm tel kullandım.Siz eğer bu tel başlarını kullanmak istemezseniz.2 mm kısaltarak ona göre sipariş verin.

Benim kullandığım 16 mm tel başı

(link)

DT Swiss orjinal tel başı 14 mm



@avanak_abdi

Kaç çaprazdan geçeceğini soruyor.
 
@Uğur Sabuncu
Çaprazdan geçme durumu nedir? Kaç çapraz olacağını nasıl bilicez? Standartı nedir?
 
@avanak_abdi


@Mustafa İçdağ'ın konusundan alıntı

Lacing patterns: jant örgüsü

3 cross (çapraz): Endüstri standartıdır, tel jant ile göbek arasında 3 telin üzerinden çapraz geçer. Bu örgülü jantlar güçlü ve dayanıklı olacaktır.

2cross: Teller 2çapraz atlarlar, tel boyu kısalır, dolayısıyla jant biraz daha hafifler (15-30gr.). Bu teknikte örülen jantlar daha "resilient" dır,yani tekerleğin dönüş yönünde teller daha az esner, tekerlek daha hızlı reaksiyon gösterir( responsive). Pist yarışlarında özellikle yaygın bir jant örgüsüdür.( sadece pistte kullanılır demiyorum.) ön jantlar ve 28 delikli jantlar için iyi bir seçimdir.

0 cross(radial): en hafif jant örgüsüdür, teller göbekle jant arasında, çapraz tel atlamadan düz gider. Daha "stiffer" yani sert ve esnemeyen jant oluşturur.
Dolayısıyla 3X veya 2X ' e nazaran tel koparma olasılığı yüksektir.
Radial örgü ön jantlarda veya arka jantın ve rublesiz (non drive) tarafında tercih edilebilir, fakat ruble tarafı için kullanılmamalı ( en azından bildiğim bütün
wheel builder'lar bunu söylüyor.)

Yukardakilerin dışında, çok daha karmaşık örgü teknikleri vardır.Veya bazı jantlar G3 tarzı hazırlanır ( campy: scirocco, eurus, zonda etc.)

Aşağıda örneğini verdiğim set(28 spoke) benim en favori jant örgülerinden.( DT Swiss şart değil, campy olur, mavic olur, shimano veya chris king göbek olur.)

Eğer daha dayanıklı bir jant derseniz, ön 32 hole- radial örgü, arka 32 hole
komple 2 cross veya 3cross örgü derim.

Jant telleri (spoke) : DT Swiss revolution( double butted) teller hem hafif hemde oldukça sağlamlar.
Nipple: Brass(pirinç alaşım) olanları standarttır, biraz daha ağırdırlar fakat uzun ömürlü olurlar ve kolay kolay ayardan kaçmazlar.
Alloy nipples, hafiflik açısından size ön+arka jantta (32 hub) toplam 50gr.
kazandırır. Dezavantajları ise, çabuk korozyana uğrar ( özellikle denize yakın yerlerde) ve ayar esnasında sıyırmak kolaydır.

Şunuda eklemek istiyorum: Tecrübeli sporcu arkadaşlar bunu zaten bilir, fakat yol bisikletine yeni iseniz ve yeni bir çift jant yaptıracaksanız
özellikle tecrübeli bir ustaya-atölyeye, ve mümkünse antrenör-mekaniğe danışın derim. Çünkü hazırlatacağınız jantların sadece
nekadar-çok hafifliği (kataloglardan okuma-kulak dolgunluğu) ile gidilmez, en pahalı teker-seti, sizin için en iyisi olmayabilir,
işin içine, kilonuz, boyunuz, kullanma ortamınız ve şartlarınızda girer.
 
DT Swiss'in sayfasında tel hesabı konusunda kullanımı bedava olan profesyonel bir hesaplama aracı var. Sayfanın alt kısmında "Spokes Calculator" yazan linkte. Siteye üye olmadan, ziyaretçi olarak programı kullanmanız mümkün. An önce sipariş etmeyi düşündüğüm DT TK540 jant ve XT HB-T780 ve FH-T780 için uygun jant teli ve tel başı hesabını yaptım, tesadüf forumda denk geldi aynı başlık :) Tavsiye ederim.
 

Dosyalar

  • DTOOL.jpg
    DTOOL.jpg
    118,5 KB · Okunma: 171
Arkadaslar yorumlar ve bilgiler icin tesekkurler. Internetten bi excel formatinda hesap tablosu indirdim birde dt swiss in sitesindeki calculator i denedim ikisindede ayni sonuc aldim dt nin hesap programini kullanicam gibi gobekler elime ulastiginda
 
@soner Cal

nerden aldınız? ben de link alabilir miyim? ya novates d711sb / d712sb alacağım yada circus monkey hdw2.
 
aliexpress ten aldım ben bir sürü novatec göbek çeşitleri mevcut sitede
 
@Uğur Sabuncu
Hocam 28 jant çift katlı ve kasetli ruble için (36 tel) 290 ve 292 tel boy olarak uygun mudur ? İyi günler
 
@Pisiklet Süren Adam
Jant profili göbek ölçüleri hepsi çok büyük önem taşıyor iyi araştırma yapmayıp tel alırsanız teller elinizde patlayabilir. Göbek ile çemberi bisikletçiye götürüp işi orda bitirmeni tavsiye ederim.
 
@Uğur Sabuncu


Merhaba ben 3 cross örmek istiyorum 36 delik 26 janta örsem olurmu en sağlamı önemli en ama en sağlamı ?
 
@Egeyilmaz16
Standartları zaten öyle . Örebilirsin . Ben Fahrettin ustayı izleyerek ördüm . Jant çift katlı mı ?
 
@Uğur Sabuncu hocam selamın aleyküm konunun üzerinden epey (3-4yıl)zaman geçmiş lakin size sorum olacaktı
shimano slx 675 göbek ve alexrims md21 27.5 jant çemberi satın aldım lakin kaçlık tel satın almam gerekir
 
(link) bu jant çemberine
(link) ön göbek ve
(link) arka göbek takacak olsam . bana jant teli ve tel başı önerisi olan olur mu hangi boy olacak
 
Geri