@avanak_abdi
@Mustafa İçdağ'ın konusundan alıntı
Lacing patterns: jant örgüsü
3 cross (çapraz): Endüstri standartıdır, tel jant ile göbek arasında 3 telin üzerinden çapraz geçer. Bu örgülü jantlar güçlü ve dayanıklı olacaktır.
2cross: Teller 2çapraz atlarlar, tel boyu kısalır, dolayısıyla jant biraz daha hafifler (15-30gr.). Bu teknikte örülen jantlar daha "resilient" dır,yani tekerleğin dönüş yönünde teller daha az esner, tekerlek daha hızlı reaksiyon gösterir( responsive). Pist yarışlarında özellikle yaygın bir jant örgüsüdür.( sadece pistte kullanılır demiyorum.) ön jantlar ve 28 delikli jantlar için iyi bir seçimdir.
0 cross(radial): en hafif jant örgüsüdür, teller göbekle jant arasında, çapraz tel atlamadan düz gider. Daha "stiffer" yani sert ve esnemeyen jant oluşturur.
Dolayısıyla 3X veya 2X ' e nazaran tel koparma olasılığı yüksektir.
Radial örgü ön jantlarda veya arka jantın ve rublesiz (non drive) tarafında tercih edilebilir, fakat ruble tarafı için kullanılmamalı ( en azından bildiğim bütün
wheel builder'lar bunu söylüyor.)
Yukardakilerin dışında, çok daha karmaşık örgü teknikleri vardır.Veya bazı jantlar G3 tarzı hazırlanır ( campy: scirocco, eurus, zonda etc.)
Aşağıda örneğini verdiğim set(28 spoke) benim en favori jant örgülerinden.( DT Swiss şart değil, campy olur, mavic olur, shimano veya chris king göbek olur.)
Eğer daha dayanıklı bir jant derseniz, ön 32 hole- radial örgü, arka 32 hole
komple 2 cross veya 3cross örgü derim.
Jant telleri (spoke) : DT Swiss revolution( double butted) teller hem hafif hemde oldukça sağlamlar.
Nipple: Brass(pirinç alaşım) olanları standarttır, biraz daha ağırdırlar fakat uzun ömürlü olurlar ve kolay kolay ayardan kaçmazlar.
Alloy nipples, hafiflik açısından size ön+arka jantta (32 hub) toplam 50gr.
kazandırır. Dezavantajları ise, çabuk korozyana uğrar ( özellikle denize yakın yerlerde) ve ayar esnasında sıyırmak kolaydır.
Şunuda eklemek istiyorum: Tecrübeli sporcu arkadaşlar bunu zaten bilir, fakat yol bisikletine yeni iseniz ve yeni bir çift jant yaptıracaksanız
özellikle tecrübeli bir ustaya-atölyeye, ve mümkünse antrenör-mekaniğe danışın derim. Çünkü hazırlatacağınız jantların sadece
nekadar-çok hafifliği (kataloglardan okuma-kulak dolgunluğu) ile gidilmez, en pahalı teker-seti, sizin için en iyisi olmayabilir,
işin içine, kilonuz, boyunuz, kullanma ortamınız ve şartlarınızda girer.