Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Jant telinin bıktırması

Ben de Histogram'ın sorusuna cevaben marka imajının etkisinin doğru olduğunu belirtip diğer farklardan da bahsettim. Yüksüklü jantı sadece büyük markaların yaptığını yazmadım, markadan bağımsız olarak "ucuz jantların" genelde yüksüksüz olduğunu, model/fiyat yükseldikçe yüksük tipinin, çember birleşiminin v.b. değiştiğinden bahsettim. "Ünlü markalılar şöyle, ötekiler böyle" şeklinde bir karşılaştırma yapmadım.

4 bisiklette
- 36 delik, 3 cross, yüksüksüz, tek katlı, muhtemelen sadece mahalle bisikletçilerinde bulunabilecek, teneke gibi dandik bir jant
- 36 delik, 3 cross, yüksüksüz, tek katlı, alüminyum, B'tWin Original 520'nin orijinal jantları
- 36 delik, 3 cross, çift yüksüklü, yukarıda bahsettiğim jantlar
- önde 18 delik, radial; arkada 20 delik, sağı 2 cross, solu radyal Most Lynx Assymetric jantlar
kullanıyorum.

Bunların hiçbirinde tel kırılma, delikten yırtılma, birleşimden açılma gibi herhangi bir sorun olmadı şimdiye kadar. Bu hiçbirini denk yapmaz ama ilkindeki jantı üçüncüde kullanırsak da ihtiyacı karşılamaz. Kullanım amacına ve öngörülen bütçeye göre seçimler yapıp bisikletlerimize uyguluyoruz. Yukarıdaki 115 kg yükle uzun tura çıkacak arkadaşa çift yüksüklü bir jantın faydaları gibi marka imajı dışındaki farklardan bahsetmek yanlış olmamıştır diye düşünüyorum.
çok teşekkürler bilgi için. Muhtemel mavic jant acera göbek alıcam 36d. Düzgün disk frenli bisiklet almak çok masraflı. Bir de kendimi bisikletimin satılmasını beklemem lazım fln filan uzun iş. Ama tel konusunda hala karar veremedim. Bir şey daha sormak istiyorum. Mavic a119 ve a319 arasında çokmu fark var ?
 
Scudo
çok teşekkürler bilgi için. Muhtemel mavic jant acera göbek alıcam 36d. Düzgün disk frenli bisiklet almak çok masraflı. Bir de kendimi bisikletimin satılmasını beklemem lazım fln filan uzun iş. Ama tel konusunda hala karar veremedim. Bir şey daha sormak istiyorum. Mavic a119 ve a319 arasında çokmu fark var ?

(link) - (link)
A119'da giriş seviyesi jantlarda bulunan aşınma göstergesi var. Frenleme sonucunda zaman içinde fren yüzeyinin arasındaki siyah çizgiye kadar aşınınca değiştirmek gerektiğine dair bir gösterge.
A119 540, A319 595 gram.
A119 tek yüksüklü (single eyelet), A319 çift yüksüklü (double eyelet).
A119'un yüksekliği 17.5, A319'un 19.5 mm.
A119'un dış genişliği 24, A319'un 25 mm.
Geriye kalan özellikleri aynı.
Erdoğanlar'da (link) taksitle 389, tek çekim 350, havaleyle 333; (link) taksitle 489, tek çekim 440, havaleyle 418 lira. Fark ben aldığımda biraz daha azdı, almışken double eyelet olsun diye A319 tercih ettim.

Tel için piyasadaki isimsiz tellerin dışında (link) gibi daha çok tercih edilen teller var ama 72'li kutuda satılıyor, üç farklı boy tel gerekse 3 kutu almak pek hesaplı değil, bugünün fiyatıyla 660 lira tutuyor. Hesaplı olması için ortalama uzunlukta tek paket alınp hepsini tek boydan örmek lazım ama o zaman arkaya uzun, öne kısa gelir. Uzunlukların tam olması daha iyi. Ama finalde sizin sistemde gereken uzunluklar birbirine yakınsa, mesela arka 291-292, ön 293 isterse 292 alınıp tek paketle örülebilir.
 
(link) - (link)
A119'da giriş seviyesi jantlarda bulunan aşınma göstergesi var. Frenleme sonucunda zaman içinde fren yüzeyinin arasındaki siyah çizgiye kadar aşınınca değiştirmek gerektiğine dair bir gösterge.
A119 540, A319 595 gram.
A119 tek yüksüklü (single eyelet), A319 çift yüksüklü (double eyelet).
A119'un yüksekliği 17.5, A319'un 19.5 mm.
A119'un dış genişliği 24, A319'un 25 mm.
Geriye kalan özellikleri aynı.
Erdoğanlar'da (link) taksitle 389, tek çekim 350, havaleyle 333; (link) taksitle 489, tek çekim 440, havaleyle 418 lira. Fark ben aldığımda biraz daha azdı, almışken double eyelet olsun diye A319 tercih ettim.

Tel için piyasadaki isimsiz tellerin dışında (link) gibi daha çok tercih edilen teller var ama 72'li kutuda satılıyor, üç farklı boy tel gerekse 3 kutu almak pek hesaplı değil, bugünün fiyatıyla 660 lira tutuyor. Hesaplı olması için ortalama uzunlukta tek paket alınp hepsini tek boydan örmek lazım ama o zaman arkaya uzun, öne kısa gelir. Uzunlukların tam olması daha iyi. Ama finalde sizin sistemde gereken uzunluklar birbirine yakınsa, mesela arka 291-292, ön 293 isterse 292 alınıp tek paketle örülebilir.
Çok teşekkürler. Mavic a310 jant shimano acera göbek aldım. Böylece disk frenli bir bisiklete geçme fikrini erteledim. Hazır bisiklet varken sadece disk fren için yeni bir maceraya gerek yok. Fren teli konusundada muhtemel Impact alıcam gibi görünüyor.
 
276312 dosyayı görüntüle276313 dosyayı görüntüle276314 dosyayı görüntüle276315 dosyayı görüntüle
2. Fotoğrafta çembere açılan delikleri göstermek istedim. Yaklaşık 8 tane var deliklerden.
Vay be. Resmen gelecege umutla bakmami saglayan bir paylasim oldu bu. Boyle ustalar buralarda harcaniyor. Bu tip kisileri Cern deneyi, Nasa gibi olusumlarda degerlendirmek lazim. Adeta inovasyon yapmis. Yani ustaya imkan verilse atomu parcalayacak, o derece :)
 
Vay be. Resmen gelecege umutla bakmami saglayan bir paylasim oldu bu. Boyle ustalar buralarda harcaniyor. Bu tip kisileri Cern deneyi, Nasa gibi olusumlarda degerlendirmek lazim. Adeta inovasyon yapmis. Yani ustaya imkan verilse atomu parcalayacak, o derece :)
Matkabı alıp çembere delik açmak çok zor olmasa gerek :D

Güncelleme yapayım: Şuanda jant ile ilgili problemim yok. Yaptıkları yanlış uygulamayı geç de olsa çözdüler fakat ne kadar güvenilir oldu orasını hiç bilmiyorum. Yukarıda tavsiye edildiği üzere güzel bir çember alıp yeniden ördürme fikri aklımın köşesinde yatıyor çünkü çember de biraz deforme olmuş. Bu işi yapanlar sokak arası mahalle bisikletçileri değil. Türkiye'de ismi yaygın olan birisi. İşini, insanlığını, ahlakını severdik hala seviyoruz fakat bu iş çok iyi olmadı. Malının arkasında durması da sevindirdi bizi.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
V frende çözüm Baradine 3 renkli pabuç almaktır. Daha üst serileri de var elbette. Uzun çmürlü dayanıklı
 
Fotodaki göbek 24H, çember 20H idi. Nasıl çözdüler çember veya göbek değiştirmeden?
Delikler hala var çemberde ve göbekte. Biraz daha dikkatli şekilde örüm yapıldı. Tel başları gevşeme yapıyordu jant bandını kaldırıp o deliklere silikonumsu bir yapıştırıcı sıktılar. Üstünden biraz zaman geçmesine rağmen problem yapmadı fakat yapmayacağı anlamına gelmiyor.
 
@M.İhsan Sağlıklı olmaz o iş. Delik sayıları aynı değil bir kere. En mantıklısı 24H çember ve 20H göbek alıp, bu jantı da dağıtarak iki tane jant sahibi olmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
@M.İhsan Sağlıklı olmaz o iş. Delik sayıları aynı değil bir kere. En mantıklısı 24H çember ve 20H göbek alıp, bu jantı da dağıtarak iki tane jant sahibi olmak.
Aynen aklıma yatıyor sizin dediğiniz teşekkür ederim tavsiyeniz için.
 
Eveet döndük dolaştık yaklaşık 1200-1300 km gittikten sonra yine patladı jantımız. Güzel bir sürüşün sonunda jantı aldığım bisikletçinin çok yakınında tel kırıldı ve teker dönemedi. Kucakladım bisikleti götürdüm bisikletçiye. Alelade bir akort yaptı ve 40 tl ücretini aldı, hakkıdır. 30 kilometre sonra jant teli gevşedi ve gacır gucur ses yapmaya başladı, tekrar götürdüm. Söktü yeniden akort yaptı. Jantı onlardan aldığımı ve daha önce de bu tarz problemleri olduğunu söyledim, kendine göre bir şeyler söyledi ve ben de daha fazla laf kalabalığı yapmak istemedim. 150 kilometre sonra evden 35-40 km uzakta jant teli kırıldı. Çok şükür ki jant hala dönebiliyordu da eve gelebildim.

Yukarıdaki yaşadıklarımdan sonra artık kafamın kenarında bir düşünce olarak duran projeyi gerçekleştirmeye karar verdim. Orijinalinde(başına neler geldiği yukarıda yazıyor) 24 delikli göbeğimi heba etmek istemediğim için yeni bir 24h çember alıp yoluma devam etmek istiyorum. Eğer 20h göbek de denk getirirsem ,piyasada zor bulunuyor, 2 adet arka jantım olacak elimde. Biraz bakındığımda R501 modelini bulabildim. Yurtdışında ise Dt swiss çember var ve R501'den 200-300 tl daha pahalıya gelecek. Ben başka model bulamadım. Halihazırda ikisi de fiyat olarak yüksek. Tavsiye edebileceğiniz 24h çember veya 20h göbek varsa çok memnun olurum. Teşekkürler.

R501 : (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
@M.İhsan En sonunda o gün geldi diyosun :)

20h bence az arka teker için. Ön göbek alıp ön olarak kullanırsın. Zaten dediğin gibi, 20h arka göbek zor bulursun. Marka-model olarak bilgim yok maalesef.
 
@M.İhsan En sonunda o gün geldi diyosun :)

20h bence az arka teker için. Ön göbek alıp ön olarak kullanırsın. Zaten dediğin gibi, 20h arka göbek zor bulursun. Marka-model olarak bilgim yok maalesef.
Verdiğin fikirlerden dolayı teşekkür ederim abi sana. Elimdeki jant çemberi zaten pek iyi durumda değil. Eğer 20h göbek bulamazsam bile çemberi kullanamadığım için üzülmem yani. Ama göbek değerli. Göbeği kullanmak istiyorum. Çember bulma işi biraz zorlayacak bizi sanırım.
 
Jant teli tam olarak neyden dolayı kırılıyor?
 
Jant teli tam olarak neyden dolayı kırılıyor?
Önceki mesajlarımda da belirtmiştim. Jant çemberi ve göbeğine ek olarak delikler açmışlar. 20 delikli jant çemberini yaklaşık 30 delik yapmışlar. Güzelim göbeğe matkapla delikler açmışlar. Akort yaparken dengesizlik oluyor ve bu yüzden de jant teli kırılıyor ve akort bozuluyor. Alırken güvendik ve fazla incelememiştik. Sonralardan elimizde patlayınca sorduğumuzda jantı güçlendirmek için yaptıklarını söylediler. Bunu söyleyen usta da eski milli takım mekanisyenlerden(isim vermek istemiyorum).
 
Kaza sonucu jant çemberi ve göbeğini değiştirmiştim. O günden sonra sık sık tel kırılıyor göbekten. Gittim yeni tel taktırıp akort yaptırdım. Ondan sonra yine 3 tane tel belli aralıklarla kırıldı.

Nedeni nedir bunun? Canımı çok sıkıyor. Yeni jant çemberi daha ince gibi biraz stok olanından.
 
Kaza sonucu jant çemberi ve göbeğini değiştirmiştim. O günden sonra sık sık tel kırılıyor göbekten. Gittim yeni tel taktırıp akort yaptırdım. Ondan sonra yine 3 tane tel belli aralıklarla kırıldı.

Nedeni nedir bunun? Canımı çok sıkıyor. Yeni jant çemberi daha ince gibi biraz stok olanından.

Jantta vuruk ezik yoksa aklıma ilk gelen yanlış akort (fazla gergin tel vb)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve MAERKEK
@jestercat

Telleri aşırı gerecek şekilde bilinçsiz akort yapılması tel kopmalarına neden olur. Ayrıca kendisi eğik olan çemberin akort ile düzeltilmeye çalışılması da bazı tellerin diğerlerine göre dengesiz şekilde aşırı gerilmesinden dolayı kopma ile sonuçlanır.
 
Kaza sonucu jant çemberi ve göbeğini değiştirmiştim. O günden sonra sık sık tel kırılıyor göbekten. Gittim yeni tel taktırıp akort yaptırdım. Ondan sonra yine 3 tane tel belli aralıklarla kırıldı.

Nedeni nedir bunun? Canımı çok sıkıyor. Yeni jant çemberi daha ince gibi biraz stok olanından.
Tel alırken ölçüye dikkat ettin mi ? Göbek ve çember mesafesi değişmiş olabilir .
 
  • Beğen
Tepkiler: jestercat
Geri