Ben de Histogram'ın sorusuna cevaben marka imajının etkisinin doğru olduğunu belirtip diğer farklardan da bahsettim. Yüksüklü jantı sadece büyük markaların yaptığını yazmadım, markadan bağımsız olarak "ucuz jantların" genelde yüksüksüz olduğunu, model/fiyat yükseldikçe yüksük tipinin, çember birleşiminin v.b. değiştiğinden bahsettim. "Ünlü markalılar şöyle, ötekiler böyle" şeklinde bir karşılaştırma yapmadım.
4 bisiklette
- 36 delik, 3 cross, yüksüksüz, tek katlı, muhtemelen sadece mahalle bisikletçilerinde bulunabilecek, teneke gibi dandik bir jant
- 36 delik, 3 cross, yüksüksüz, tek katlı, alüminyum, B'tWin Original 520'nin orijinal jantları
- 36 delik, 3 cross, çift yüksüklü, yukarıda bahsettiğim jantlar
- önde 18 delik, radial; arkada 20 delik, sağı 2 cross, solu radyal Most Lynx Assymetric jantlar
kullanıyorum.
Bunların hiçbirinde tel kırılma, delikten yırtılma, birleşimden açılma gibi herhangi bir sorun olmadı şimdiye kadar. Bu hiçbirini denk yapmaz ama ilkindeki jantı üçüncüde kullanırsak da ihtiyacı karşılamaz. Kullanım amacına ve öngörülen bütçeye göre seçimler yapıp bisikletlerimize uyguluyoruz. Yukarıdaki 115 kg yükle uzun tura çıkacak arkadaşa çift yüksüklü bir jantın faydaları gibi marka imajı dışındaki farklardan bahsetmek yanlış olmamıştır diye düşünüyorum.