Birinci soruya cevap verebilirm. 2022 yılında yapılan değişiklikler ile tüketici lehine uygulamalar daraltılmış. Mesafeli satış yönetmeliği hükümlerine göre; Cayma hakkının olduğu durumlarda, bu hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü, satıcının iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgi ile malın bu taşıyıcıyla iadesi halinde teslim masrafını geçmemek üzere iade masraf tutarına ve hangi tarafça karşılanacağına, öngörülenin dışında bir taşıyıcıyla iadesi halinde ise iade masrafını tüketicinin karşılayacağına ilişkin bilgiler mesafeli satış sözleşmesinde yer almalı.
Jordenred sitesinde yer alan sözleşmeye göre, madde 8/2, cayma hakkı; "Alıcı iade edeceği Malı önbilgilendirme formunda belirtilen Satıcının anlaşmalı kargo şirketi ile Satıcıya gönderdiği sürece iade kargo bedeli Satıcıya aittir. Alıcının iade edeceği Malı önbilgilendirme formunda belirtilen Satıcının anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde iade kargo bedeli ve Malın kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir."
Sizin alışveriş aşamasında onayladığınız sözleşme de bu şekilde mi ona bakın, aynı hükümler varsa firmanın söylediği anlaşmalı şirket ile gönderirseniz satıcı sorumlu ücretten siz değil. Alıcı ifadesi tüketiciye atıf gibi olmuş ama yanlış kullanım. Yİne de masraf yapmak zorunda kalırsanız tüketici hakem heyeti vasıtasıyla zararınızı tazmin edebilirsiniz. Üşenmeyin. E devletten başvuru mümkün.