Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro boyu karmaşası

@mariokaldato ağam takas varmı güzel düldüle, istiflenmemiş bir koli makarna alırım :D
 
Scudo
@mariokaldato ben boğazı değiştiremiyorum hocam. uzun süre aynı boy boğaza alışmışsan imkansız gibi. kısaltınca çok duyarlı oluyor, uzatsan belediye otobüsü direksiyonu gibi çevir çevir bisiklet dönmüyor.

çarşı pazar gezmelik bisiklette dediğini ben de yapıyorum, ama yol bisikletimi maksimum verimle süreyim diyen birisi için, öyle sele-gidon yükseltmek indirmek pek mümkün olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
700x28 lastik yerine 700x40 lastik takip havayi da fazla basarsaniz alt takimlari dagitabilirsiniz. Duruma gore : D
 
Bazı yol bisikletçileri genelde profesyonellerde görüyorum, seleden inmeden ayağını yere koyabiliyorlar (ayakkabının burun kısmı). Kırmızı ışıkta ya da sıkışık trafikte, üst boruya inmeden ben bunu gerçekleştiremiyorum. Çok kafaya taktığımdan değil ama merak ettim de, bir püf noktası varsa hani :)
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Ceyhun Özkan forumun, yabancı forumların altını üstüne getirdim. Sele ayarı değişik ölçülerde uzun mesafe kullanıp bacaklarımı değerlendirdim. Son ve kendime en uygun bulduğum ölçüyle iki ayak ucum yere değiyor. Giyilen ayakkabının taban kalınlığı da önemli bir etken. İki cm yüksek sele aşil tendonu ağrısı yapıyor örneğin.
 
@Ceyhun Özkan Genelde bir beden küçük bisiklete bindikleri için olabilir. Buralarda da rastlamışsınızdır sprint, daha aero kullanım için tahmine göre 1 beden küçük bisikletler kullanıyorlar. Bundan kaynaklı olabilir mi?
 
Bazı yol bisikletçileri genelde profesyonellerde görüyorum, seleden inmeden ayağını yere koyabiliyorlar (ayakkabının burun kısmı). Kırmızı ışıkta ya da sıkışık trafikte, üst boruya inmeden ben bunu gerçekleştiremiyorum. Çok kafaya taktığımdan değil ama merak ettim de, bir püf noktası varsa hani :)
(link)
genelde iniyorlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
@sametmrc Yol bisikletine geçtikten sonra ben de bolca kafa yormuştum bu fit ve ayar mevzusuna, konfor olarak bir sıkıntım yok 7-8 saatlik sıkıntısız sürüşler yaptım çok. Ama aklıma gelmişken bir sorayım dedim.
@trainspotting35 Evet olabilir, bunu forumda da okumuştum ama aklıma gelmedi bak. Teşekkürler.
@halil halil Doğrusu da bu, saolasın hocam.
Arkadaşlar değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Bu forumu sevmemin bir nedeni de bu yardımsever insanların bulunması, tekrar teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Hocam cok cesitli kadro tipleri var artik. Siz kendinize gore 3parmak olcerek alabilirsiniz.
Elimden yığınla bisiklet gecti daha bir tane denk getiremedim 3 parmak bosluk birakani :D

(Parmak konusunda) Polemiğe girmek gibi olmasın :tskler: ama Delta Bisiklet: (link)

"Durma Yüksekliği: Apış arası ile bisikletin üst borusu arasındaki mesafeyi gösterir. Frenleme yaptığınız zaman emniyetli bir şekilde durmak için Durma Yüksekliğinin yaklaşık 1"-3" yani 3 cm ile 6 cm arasında olmalıdır."

Bu sitedeki kadro ölçüsü bana 55-57 olur diyor; ben 56 kullanıyorum. Yani güvenilir bir tablo.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Şu iki bisikletin kadro ölçüleri aynıysa (stack, reach, effective tt, effective st, st angle), apış arasının üst boruya uzaklığı aynı mı olacak yani?
1585813476161.png
1585813540687.png
 
Şu iki bisikletin kadro ölçüleri aynıysa (stack, reach, effective tt, effective st, st angle), apış arasının üst boruya uzaklığı aynı mı olacak yani?
222040 dosyayı görüntüle
222041 dosyayı görüntüle

Elbette arkadaşın dediğin gibi artık çok farklı kadro tipleri mevcut ve sizin örnekti kadro her ne kadar paralel olsa bile "frenleme" durumundaki bulunduğunuz yükseklik sele borusunun bağlantı yerindeki yüksekliğe göre daha yukarıda olacaktır. Yani yinede ben her iki kadro türünde de belirli bir boşluk olması gerektiği kanaatindeyim.
 
Elbette arkadaşın dediğin gibi artık çok farklı kadro tipleri mevcut ve sizin örnekti kadro her ne kadar paralel olsa bile "frenleme" durumundaki bulunduğunuz yükseklik sele borusunun bağlantı yerindeki yüksekliğe göre daha yukarıda olacaktır. Yani yinede ben her iki kadro türünde de belirli bir boşluk olması gerektiği kanaatindeyim.

Yere paralel üst borunun yüksekliği sonuçta bb height (neredeyse her bisiklette aynı) ile stack ( sin(seat angle)*effective seat tube ) değerlerinin toplamı. Eğimli boruların yüksekliği de bu değerden daha aşağıda olacağı için, bir bisikletin en azından size büyük gelmediğini görmek için aradaki boşluk kullanılabilir diye düşünüyorum ben de.

1585815612449.png
 
Yere paralel üst borunun yüksekliği sonuçta bb height (neredeyse her bisiklette aynı) ile stack ( sin(seat angle)*effective seat tube ) değerlerinin toplamı. Eğimli boruların yüksekliği de bu değerden daha aşağıda olacağı için, bir bisikletin en azından size büyük gelmediğini görmek için aradaki boşluk kullanılabilir diye düşünüyorum ben de.

222044 dosyayı görüntüle

Dik kafalılık etmek gibi algılanmasın ama sıradan bir kullanıcının matematiksel veriler ışığında bisiklet alacağını sanmıyorum. Bu konuda pratik bilgi (deneyim/tecrübe) hayat kurtarır demek istiyorum ve ekliyorum: şayet belirttiğim koşullarda "uygun" kadro seçilmez ise şu bisikleti hayal ederken:

lapierre-aerostorm-drs.jpg

seleyi en dibe indirerek şuna benzer bir bisiklete binersiniz:

x5_796445134me3.jpg


Çünkü, kendi tecrübelerimden yola çıkarak beliriyorum ki, pedalın yere en yakın olduğu konum+sele borusu ve sele yüksekliği+üst kadro boru yüksekliği size biçimsiz bir bisiklet sunuyor. Düşünün ki, fren yaptınız ya da bisiklete bineceksiniz ve üst kadro borusu apış aranıza değiyor. Siz pedala basıp seleye çıktınız. Peki sele yüksekliğini ne sağlıyor? Pedalın yere en yakın konumu olan o birkaç (belki 5-8) santimlik o küçücük mesafe ve karşınıza ikinci resim çıkıyor. Yineliyorum: En azında düz kadrolar için apış arası ile üst kadro borusu arasında belirli bir boşluk şart. Aksi halde hem binmesi-inmesi sıkıntılı olacağı gibi, bisikletin görünümünde de can sıkıcı sonuçlar görmek kaçınılmaz gibi...

Ben işin matematiksel yönünden çok pratiklik kısmındayım. Farklı kadro şekilleri ve farklı vücut ölçütleri daha farklı sonuçlar verebilir. Yine belirtiyorum ki benim tek bisikletim var, farklı kadro türünde bisikletleri deneyimleme fırsatım olmadı. Deneyimli olan arkadaşların mesajları daha değerli ve önceliklidir.
 
@Voltaire Matematik kısmından çıkan sonucu bir de şu şekilde belirteyim: Üst boru ile apış arasında boşluk kalmıyorsa kadro büyük diyebiliriz ama boşluk varsa kadronun ne kadar küçük olduğunu bilemeyiz. Bisiklet alırken çoğu kişi boy seçimini bile kendi yapmıyor ama bisikletçinin elinde kalan kadroyu satmaya çalışıp çalışmadığını bilmek de zor, o yüzden araştırmak lazım diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: CIPTIS
@Voltaire Matematik kısmından çıkan sonucu bir de şu şekilde belirteyim: Üst boru ile apış arasında boşluk kalmıyorsa kadro büyük diyebiliriz ama boşluk varsa kadronun ne kadar küçük olduğunu bilemeyiz. Bisiklet alırken çoğu kişi boy seçimini bile kendi yapmıyor ama bisikletçinin elinde kalan kadroyu satmaya çalışıp çalışmadığını bilmek de zor, o yüzden araştırmak lazım diye düşünüyorum.

İşte bu noktada genel kanaat, şu meşhur 3 parmak (şimdi ölçtüm yaklaşık 5 cm) kadar boşluktur ki bence de bu ideal gibi... Kabaca (ve özellikle üst borusu düz kadrolar için) bir seçim yapmak gerektiğinde, bence bu "hayati" noktaya dikkat etmek gerekli.
 
Ben kadro üzeri çanta aldım. Çanta yüzünden boruya inemiyorum. Normalde 2 parmak boşluk kalıyordu. Dururken bisikleti yana yatırıp ayağı yere koymak durumunda kalıyorum. Bu sıkıntılı bir durum mu. Çanta almakla hata mı ettim. Sele altı çanta alıp kadro çantasını iptal mi etmeliyim gorusleriniz nedir bu şartta.
 
@z_g_h Kadro çantasını nereye takıyorsunuz ki?
 
@trainspotting35 üst borunun üzerinde gidonun önünde telefon koyma bölmesi de olan çantalardan. Mesafe var gibi gözükmesine aldanmayın 110 kg olunca g.t sığmıyor o bosluğa IMG-20200314-WA0024.jpeg
 
merhabalar, yeni bir "yol"cu olarak konuyu bulmuşken ben de bir soru sormak isterim
fotoğrafta görüldüğü üzere çiçeği burnunda bir corelli rc300 sora sahibiyim.
birlikteliğimiz 45 gün önce başladı.
bu süre içerisinde 20-30 kilometrelik küçük gezintiler olarak toplamda yaklaşık 350km yaptım kendisiyle.
tabii ki "ilk yol bisikletidir, birtakım adaptasyon problemleri olacaktır" diyerek sele boyu, sele konumu (ileri-geri), sele açısı vs gibi bir çok parametreyi kendime göre ayarlamaya çalıştım.
orijinal selesini btwin yol bisikleti selesi ile değiştirdim falandı filandı derken geriye sadece bir iki sorunum kaldı.
sürüş esnasında ve sürüş sonrasında dirseklerimin içinde kalan bölge özellikle kolumu düz hale getirdiğimde ağrıyor. günler süren orta şiddetli bir ağrıdan bahsediyorum.
daha iyileşmesini beklemeden bir kez daha bindiğim için haliyle geçmiyor
bir de sürüş esnasında kendimi rahatsız hissedip sık sık duruşumu değiştirmek zorunda kalıyorum. (hood, drop, düz tutuş, elleri serbest bırakmak vs.)
acaba "ham"lıktan mıdır yoksa tendon vs. gibi bilmediğim bir kas ağrısı mıdır anlayamıyorum.
sizlerden ricam fotoğrafa bir bakıp yanlış gördüğünüz bir durum varsa benimle paylaşmanızdır.

Kadro boyu: 57cm
boyum:192cm

teşekkür ve saygılarımla.
fit.jpg
 
@cpolat

Bisikletiniz sizin için biraz küçük. Muhtemelen üst boru mesafesine "sığabilmek" için dirsek eklemlerinizi sürekli yük altında bırakıyorsunuz. Ne kadar ifade edebildim bilmiyorum ama aşağıya eklediğim görsele bir göz atın isterseniz.
 

Dosyalar

  • Road-Relax-535.jpg
    Road-Relax-535.jpg
    27,9 KB · Okunma: 66
  • Beğen
Tepkiler: Buğranınbiri
Geri