Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kadro koruyucu film

Şeffaf cam folyosu Dc fixi aldım ve kullanıyorum herkeze tavsiye ederim.Çizik ve ufak taş vuruklarında işe yarıyor.Kadro altına özellikle iki kat tavsiye ederim.Praktikerlerde ve koçtaşlarda var.Sökerken bir sorun çıkarmıyor boyayı kaldırma gibi bir durum söz konusu değil o kadar sert yapışmıyor.
 
Scudo
iyide bu kadro ömürlük mü olacak hiç mi sıkılmayacanız ne gerek var korumaya zincie altına bir kadro koruması koyun yeter varsın diyer yerleri çizilsin :)
 
bugün selemi yükseltmiştim,bisiklete binerken düştüm kadromun simsiyah yerinde bi parça boya koptu alttan aliminyum sırıttı kaldı.acayip moralim bozuk.elimdeki kask bile kırılmış,yeni farkettim.
 
DC fix bana göre en mantıklı koruma metodu. Yılllardır kullanmaktayım.

Yukarıda bir arkadaşımız "kadro ömürlük mü olacak sıkılmayacakmısınız varsın çizilsin" demiş. Bu olay sıkılmaktan öte sahip olduğunuz ürüne verdiğiniz değerdir. Ya sıkılmadan çok önce yani yeniyken çizilirse ne olacak. O zaman daha çok canınız sıkılmayacak mı ?

Tabiki bu da bir görüş ancak, bisikletin bende çok farklı bir yeri olduğu için mümkün olduğunca iyi bakıyorum. Halilye boyasını da korumak kesinlikle önemli. Ne olursa olsun göze hitap eden bir durum.

DC fix kullanıma gelince. Kaplama açısından ilk kullanımda biraz zorlanabilirsiniz. Çünkü biraz ustalık ve tecrübe gerektiren bir malzeme. Ama zamanla tecrübe kazanınca ne kadar güzel bir ürün olduğunu anlayabilirsiniz. Hem kullanım hemde kaplama işçiliği açısından.

Sökme işleminde kesinlikle boyaya bir zarar vermesi söz konusu değil. Tecrübe ile sabittir.
Ayrıca su, güneş veya başka bir etmenden kesinlikle etkilenmeyen bir ürün. Çok sert darbeler almadıkça garanti ederim kadronuz hiçbir şekilde zarar göremeyecektir. En güzel tarafı arazide kullanırken gönül rahatlığı ile toza toprağa bulanabilir, sonrasında yıkarken ve temizlerken hiç çizilme korkusu yaşatmamasıdır.

Kaplamayı yaparken yuvarlak bölgeler için ise;
Önce en çok yapışabilecek bölgeri netleştirmek sonra bu bölgelerden yapıştırmaya başlayıp yuvarlak bölge veya bölgeleri en sona bırakıp, yuvarlak bölgeye gelince kurutma makinası ile ısıtarak formunu değiştirerek yapıştırabilirsiniz. Çok nadir bazı bölgeler aşırı yuvarlak ve açısal farklılıklar olacağı için belli bölgeleri açıkta bırakmak en mantıklısı. Açık kalsa bile, kapladığınız yeler o kadar güzel kaplanacak ki orada bir kaplama olduğunu anlayamayacaksınız.

Kalan hava kabarcıklarını da toplu iğne ile delerek anında yok edebilrsiniz. İlk kaplandığında biraz bulanıklık yapabilir. Ancak 2-3 gün sonra kendiniz bile anlayamacaksınız üzerinde varmı yok mu?


Aşağıdaki resimlerde sadece arka bacaklarda ve amortisorde kaplama yok.
Kadronun diğer yerlerini dikkatlice inceleyin, bakalım üzerinde bir kaplama var mı yok mu görebilecek misiniz?


http://a.imageshack.us/img205/5764/200901250027pe6.jpg

http://a.imageshack.us/img516/8886/200901250035hr1.jpg

http://a.imageshack.us/img264/451/200901250038nq3.jpg
 
Bisikletimizin kadrosunun veya diğer ekipmanlarımızın çizilmesi için bir kaza , yada çok sert kullanıma gerek yok. En basitinden çantanızan anaktarı çıkarırken kadronun üstüne düşüp 1 cm lik bir boyayı kaldırabilir , yada bisikleti apartıamndan indirirken merdiven korkuluğuna çarpıp çizile bilir. Bu gibi basit şeyler bile can sıkıcı sonuçlara yol açabilir.

Bende bu duruma Dc- Fix alarak çözüm buldum. Kadrom S-Works Karbon . Hatlarında fazla oavllik yok. Yüzeyler düz olduğu için bisikleti Dc-Fix le rahatlıkla kapladım. dışardan bakınca belli bile olmuyor. Şimdi içim daha rahat :)

DC-FIX KAPLAMA PÜF NOKTOLARI
1- Bisikletin tamamını kaplamayın. Parça parça işlemi yapın Özetlersek.
- Kadro Üst borusunun üstü. Gidon boğazı bölümünü oval keserek rahatlıkla oturmasını sağlayabilirsiniz.
- En önemli kısım Kadro altı. (Specialized fabrika çıkışlı karbon modellere bu alana kaplama yaparak veriyor)
-Kadro yanları
- Çeki aksamları iç ve dış.
- Maşa ön ve arka alanları
- Sele borusu ( Ayna kolun başladığı yere kadar)
2- Kaplamayı yaparken önce Dc-Fix i yapıştıracağınız yüzeye hizalayın. sonra bir ucunu yapıştırıp bir elmizle gererken tam Dc-Fix in ortasına parmağımızla baskı uygulayıp diğer son uca kadar çekin. Sonra da sağ aşağı ve sol aşağıya doğru elinizle hava kabarcığı bırakmadan ittiriniz.
3- Çok minik hava kabarcıkları kalabilir, Toplu iğne le o baloncukları hafiften patlatıp elinizle masaj yaparak kabarcığı yok edebilirsiniz.

Sonuç olarak ;
Bisikletini aerodinamik yapısını bozmuyor. Rüzgarda, fiziki şartlar ne olursa olsun sorun yaratmıyor.
Hertürlü zor arazi koşullarında kullanımda güven veriyor. Orman inişlerinde kadroya çarpan ağaçların etkilerini sıfıra indiriyor. Bisikletinizi istediğiniz yere yasalayabilir, yere atabilir , üstünde zıplayabilirsiniz :)İyi bir icat.

BAHAUS dan alın. Üzerinde Made in Germany yazanı bulmaya çalışın. bu işin uzmanı almanlar çünkü. Diğerleri ile iyi sonuçlar alamayabilirsiniz.
 
çok iyi yorumlar yapmışsınız hoşuma gitti :) en yakın zamanda ben de çizikli kısımları düzeltip kaplayacağım, çok çiziliyor çünkü :(
 
Kardeş ben aldım bir bisiklet daha kaplayacak kadar da arttı. Boşuna masraf etme. Özelden veya buradan adresini gönderirsen kargolayabilirim.
 
bisikletin alın kısmındaki kaplamayı sökerken boyanın üzerindeki cila kısmı söküldü. hatta frn kabloları zarar vermesin diye yapıştırdığım sticker bile cilayı kaldırdı. oje ile geçici çözüm buldum fakat, az da olsa pütürlü bir görünüm var.
bunun çözümünü bilen var mı?
 
Benim bisikletimde de ön aktarıcının olduğu yerde hafif bir boya dökülmesi olduğu için kapatmak istedim.Ve arabalra kaplanan siyah renk folyo alıp o boruyu komple kapladım.Hem görüntü açısından daha iyi durdu hem de koruma açısından iyi oldu.
 
Bende bir ekleme yapayım kaplamaaşaması için değilde sökme aşaması için kapladığımız yüzeyleri, dc fix gibi malzemeler geri dönüştürebilir kimyasal yapıştırıcılarla üretilirler, piyasada geri dönüstürülemeyen ve çözünmeyen ender yapıştırıcı malzemeler vardır bunlarda biride japon yapıştırıcısı diye tabir edilen yapıştırıcılardır, çok gerekli olmadıgı yerlerde kullanmayın derim.

Dc Fix kaplamayı söktüğünüzde eğer yüzeyde yapışkanlık kaldıysa saf alkol yada bildiğimiz asetonla bunları silebiliriz. Yalnız dikkatli olunması gereken bir nokta var; aseton yada saf aseton plastik dokulara zarar verır matlaştırır o yüzden plastik yüzeylere denk getirmemeye çalışınız...;)
 
arkadaşım specıalızed epic karbon bisikletten bendede var eski sahibi salih abim Allah razı olsun kadronun çoğu yerine dediğin koruma bantlarından kaplamış ben kesinlikle tavsiye ediyorum özellikle üst seviye kadrolara kadronun alt kısmında ön tekerin fırlattığı mıcır taş parçaları kadroda çiziklere sebep oluryor ama bu bantlar %100 koruma sağlıyor ve görüntüsü o kadarda itici değil hatta çok güzel bi işçilikle sanki bant yokmuş gibi bile yapıla bilinir tüm kadroya yapmana gerek yok kadronun zarar göreceği yerlere yapsan yeterli gerçekten ince ve çok sağlam bi madde
 
En kapsamlı dc fix konusu olmuş bilgileri dikkate alıp uygulayacağım ...
 
dijifix nasıl yazılıyor bilmioym ama çok iyi... ben bisikletin tamamını onunla kapladım... ısıtıcıylada cıkartabiliyorum kolaylıkla...
 
Bende asagidaki siteden 8mm'lik seffaf koruyucu kit aldim yol bisikletimde kullaniyorum. Sadece aynakol icin ozel kesim koruyucu yapistirmalarida var tavsiye ederim. Ben komple set aldigim icin aynakol, on catal, sele borusu vs vs akliniza gelebilecek her yeri kaplayabiliyorsunuz, seffaf oldugu icin belli bile olmuyor.




http://img607.imageshack.us/img607/245/yhst2512561113709621921.gif
 
@Ozzgurr

bende sizin le aynı seti onericektim seti e bayde de bulmak mumkun 12 mm ve 8 mm olarak 2 secenegi var ikiside guzel urunler en azından ben memnunum
 
  • Beğen
Tepkiler: atakibrahim
arkadaşlar aranıza yeni katıldım öncelikle selamlar. mesleğim gereği bir kaç bilgi vermek isterim "laminasyon" denilen şeffaf folyo cinsi bi madde vardır bununla kaplarsanız bence çamur ve çizilmeleri büyük ölçüde engeller.
 
Geri