Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kamp ve uzunyol bisiklet önerisi

Triban 500 için kendi sitesinde şöyle demiş: "30 - 60 km'lik bisiklet sürüşleri için tasarlandı.Gerçek bir yol bisikleti: 24 vites ve alüminyum kadro. Yeni tasarım ergonomik gidon ve rahatlık sağlayan ERGO FIT sele"
Bu arada arkadaşların önerdiği Carraro Cr-T world bisikletin boş pedalsız vs. ağırlığının 17.5 kg. olduğunu göz önündü bulundurmakta fayda var, kullanılan materyal uzun turlarda tercih edilecek cinsten değil. Gerçek tur bisikletlerini incelerseniz örneğin Koga, Santos, Surly, VSF, Fuji gibi kadro olarak CrMo kullandıklarını biliyorum..

Tur için ölümsüz bir bisiklet alacağım diyorsanız bu bisikletlerin fiyatları yaptığı işlere göre gayet normal (dövizin aşırı yükselmesi bu kaideyi bozuyor) keşşşke biri benim olsa :)

500-600.... km. gibi kısa tur yapacağım diyorsanız orta seviyede bir bisiklet almak daha mantıklı, bunun içinde ikince el almanızı disk fren yerine V fren tercih etmenizi tavsiye ederim, form içinde bu konu defalarca kere tartışılmış tecrübeli arkadaşlar tarafından çok yararlı bilgiler verilmişti, bir iki dakikalık aramayla bu kaynaklara ulaşmanız da mümkün.

Kadro konusunda ben biraz marka takıntılıyım (gereksiz veya saçma olduğunu düşünebilirsiniz, keyif meselesi) Cannondale, Specialized bu iki bisikletle uzun veya kısa sürüşlerde hep konforlu seyahat ettim, dört bisikletimden üçü Specialized yol bisikletim Cannondale. Bu markaların çok temiz ikinci ellerini bütçenize uygun bir şekilde alabilirsiniz.

Tur için bisiklette amortisör gereksiz ağırlık diyenler illa ki olacak, şöyle söyleyeyim; Benim bisikletim de tura çıkarken ocağından yakıtına, tencereden tavaya, mattan çadıra 45-50 kg. yük vardı, üzerine bisikletin 11 kg. ağırlığı da eklenince eşek ölüsüne dönmüştü. Pedala basınca bisikletin önü yerden kesiliyordu daha sonra ağırlığı bisiklet üzerinde biraz dağıttım, bu kadar ağırlık yüklediğiniz bir bisiklette 1.5-2 kg. amortisör ağırlığının adını anmak bile saçmalık olur.
 
Scudo
@Metin S. "Hibrit" bisiklet baktın mı hiç, cross serileri vs.? Dağ bisikleti gibi ön amortisörlü, yolda gitmek istersen diye kilitleme özellikli, hafiflik ve kolay tamir için v frenli, hatta amortisörlü selesi olanlar bile var. Bende arıyorum, Lapierre Cross 200, Merida Crossway 20-V, BTWin Original 520 bu üçüne göz atabilirsin. İlk ikisini marka olarak çok önerdiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Metin_S
Arkadaşlar merhaba.

Lütfen alınmayın ama yazılan tüm öneriler, son derece bilgisiz ve tecrübesizce yazılmış. Açıkçası forum ortamlarında bilen de bilmeyen de bir şeyler yazıp öneriler de bulunuyor. Ama hangisi doğru, hangisi yanlış, anlamak ve doğruyu ayırt etmek daha da zorlaşıyor.

Öncelikle tur bisikletleri burada önerilenlerden çok farklı yapı ve donanımda. Burada baktığınız da yol yarış bisikletinden tutun da, dağ bisikletine kadar bir sürü öneride bulunan olmuş. Tüm bu önerilerin içinde dikkatimi çeken tek ve doğru bir öneri var. O da Carraro CR-TWorld tur bisikleti.

Burada tur bisikleti olarak sadece onun adı geçtiği için söylüyorum ki, Carraro CR-TWorld tam bir uzun yol tur bisikletidir ve burada önerilen yazılan tüm bisikletlerden tamamen farklıdır. Dünya uzun yol turcularının talepleri doğrultusunda geliştirilmiş ve üretlmiş, donanım seviyesi de o paralelde özel bir modeldir. Donanımı çok üst seviye ve tur bisikletlerine özel tasarlanan dayanıklı Shimano Deore Xt full kit 30 vites sistemi, Uzun ve karma yollar için Patlamaya dayanıklı karma yol lastikli ve 36 telli 3 katmanlı dayanıklı jantları, efsane bir fren sistemi olan Megura hidrolik V fren sistemine, özel tur açılı kadro yapısına, Satori kelebek gidonuna, göbek içi gizli dinamolu ön tekerine, stobuna ve farına ve hatta amortisörlü ayaklıklarına kadar tabiri caiz olursa, otobüs gibi rahat yolculuk yapmanıza olanacak sağlayacak bir profesyonel tur bisikletidir. Üzerindeki tüm donanım ve malzemeler en üst seviye ve kalite de donatılmış bir bisiklettir. Aslında detaylara dikkat edince fiyatı da rakiplerine ve donanımına göre çok da uygundur. Bu bisiklet tam bir tur ve uzun yol biskleti olduğu için deve gibi yükleyip korkmadan da uzun yola çıkabilirsiniz. Siz gidebilir misiniz? O ayrı bir konu tabi ki. Ama bu bisiklet, kıtalar arası yolculuğa bile müsait bir bisiklettir. Diğer öneri de bulunulan bisikletler ile anca turculuk oynanır. Zaten gerçek bir tur bisikleti ya da Cr-TWorld'le burada yazılan bisikletleri yanyana getirdiğinizde durumu gayet net anlarsınız. Ebat ve duruş olarak bile çok farklılar. Çünkü diğerlerinin yapıları ve donanımları tur bisikleti olmaya uygun değil. O iş için üretilmiyorlar. Oysa ki tur bisikletlerinin üretim ruhu tamamen konfor, dayanıklılık ve tura özel donanımları barındırır.

Tur bisikletleri kısaca başka bir kulvar! Önce bunu bir idrak etmek lazım!

Yoksa ki, ben şu bisiklet alır bagaj takarım, lastik değiştiririm, şunu yaparım bunu yaparım gibi bir bakış açısıyla anca kendinizi psikolojik olarak tatmin etmiş olursunuz. Tur bisikletinin dayanıklılık için üretilmiş jantındaki tel sayısı bile normal bisikletten fazla olarak tasarlanır. Lastikleri bile hafifçe dağ bisikletini andırır.

Neyse çok konuşmayayım.
Ama bilmeden yanlış önerilerde de bulunup insanları yanlış yönlerdirip, amaca uygun olmayan bisiklet aldırmamak lazım.

Her bisikletle uzun yol yapılır. Ama biriyle çok daha az ve hatta sorunsuz, şekilde, güvenli ve yorulmadan yol alınırken, amaca uygun olmayan diğeriyle işkence gibi yol yapılır.

Unutmadan!

Tur bisikletleri zaten genel itibariyle kadro yapıları ve donanımlarından dolayı boş ağırlıklarıyla ortalama 13-23 Kg arasında olur. Ağırlıktan bahsetmişken, ağır bisiklet çok rahat yol alarak hızlanır ve yolda sanki süzülürmüşcesine kilometrelerce yol alır. Resmen akar! Rüzgardan da daha az etkilenir. Uzun yolda bu iki dezavantaj unsuru önemli avantaja dönüşür.

@craysiswanted seçtiğimiz tüm bisikletler yanlış!
 
@Teknika hocam başka birşey demeye fırsat bırakmamışsın tek kelime ile harika olmuş :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Teknika
@Teknika tur olayı çok farklı bi durum hele ki uzun turlar aslında bu cr-world tour modeli alınıp kullanılmasa bile kenara koyulacak bisiklet kesin birgün lazım olur ve o fiyata o donanımda bisiklet toplamak daha maliyetli olur.
 
@Teknika

Klavyenize,ağzınıza sağlık :)Verdiğiniz detaylı bilgiler ve yanlış yönlendirmeler için uyardığınız için çok teşekkür ederim.Aslında buradaki çoğu arkadaşın kasıtlı olarak yanlış yönlendirmede bulunucağını düşünmüyorum çoğu kişi internette,forumlarda veya dışarıdan gördükleri yada tecrübeleri doğrultusunda bilgilendirme yapmaya çalışıyor fakat yanlışta olabiliyor bazen bu yüzden her duyulana tasdik etmek yerine yanlışlık payını hesaba katıp doğruluğunu araştırmak gerekir.
Bunun dışında daha bisikleti almadım bir aksilik oldu bu hafta içerisinde almayı planlıyorum ankarada decathlon mağazasına gittim ankarada hiçbir yerde teşir ürünü bulunmamakta yani bisikleti görmeden almam gerekicek daha önce bu buyutta bir bisiklet alımı yapmadığım için içimde tedirginlikte yok değil açıkçası.Bende az çok fikir edinmek ve benzer boyutlarıyla internetten alırken beden seçimini doğru yapabilmek için için mağazadaki triban 500 ve ultra Auf 900 ü denedim,şuan ki kullandığım mtb ile kıyasla küçük bir alanda bile akıyor maşallah yol bisikleti :D
Önerdiğiniz bisiklet tam tur için aslında hayalimde hep böyle bir tura çıkıp The.Secret.Life.of.Walter.Mitty deki yanardağı bölgesindeki gibi bir doğa ortamında hafif meltem eserken suratıma temiz havanın ve ağaçların kokusuyla bisiklet sürmek kampımı kurup odun ateşinde gökler çayımı yudumlarken dağlardan aşağı doğru inen yağmur bulutlarının manzarasını seyretmek gibi bir düşüm var.Ama hem maddiyat hem kafamdaki gelecek planlarını gerçekleştirmem için gereken zaman unsuru nedeniyle şu anlık uzak bir hayal durumda yani en azından 2,3 yıl içerisinde mümkün gözükmüyor.Bu nedenle yol bisikleti ile tur bisikleti arasında kaldım eğer 540 alırsam ömür boyu kullanabileceğim bir yol bisikleti olarak düşünüyorum,Aslında babam Ultra 900ü görünce bunu alalım boşver 540 ı fln diyoru :) bende yok bunun bagaj deliği var ileride lastik değişimi fln yaparım tura çıkarım fln diye 900 ü eliyordum fakat şuanda tur için aslında o kadar da mantıklı olmadığı kanısındayım ve yine arada kaldım iyimi :acpsnr: Parasızlık işte para olsa ikisinide alırım istediğime binerim ama aldığımda bu kadar değerli olurmu benim için bilemiyorum :DBu kadar uzun yazarak zamanınızı çaldıysam kusuruma bakmayın yazdıkça yazasım geliyor içimdekileri:kedicik:

Son olarak buradan da aklıma takılan bir soruyu sormak isterim mesela 540 ta Mavic AKSIUM 17C jantta 700 x 25c lastik kullanılmış aynı janta 32 lik kalın bir dış lastik takılabilirmi,mağaza çalışanına sorduğumda adam kafamı karıştırdı,bunlar bunun için özel üretilmiş başka takılamaz fln diye ben dedim max 32 lik takılabliyor diye biliyorum,dedi takarsan garantiden çıkar fln kafama takıldı ben mi yanlış biliyorum diye :okyrm:
 
  • Beğen
Tepkiler: Teknika
@craysiswanted

Dialog şu şekilde gelişir
-Abi ben tura çıkacağım.
-Ne ile çıkacaksın.
-Bisiklet ile.
-O zaman illa carraro cr-t world ile tura çıkacaksın.
-Yok abi ya bizimki öyle bir ege olacak bir kaç günlük.
-Yok arkadaş ben ege mege anlamam sen illa carraro almalısın
-abicim ben bu bisikleti şehiriçindede kullanacağım o kadar ağır olmasına gerek yok.
-olmazzz turcu isen carraro world alacaksın ben onu bunu bilmem
-ama adamlar her tür bisikletle turluyorlar tek tekerli bisiklet ile bile dünyayı turlayanları gördü bu gözler
-Ben ne dediysem o o kadar
-ne kadar abi
-5000 tl kadar...:)

(link)

Bak allahın işine ya adamlar bu bisikletle bile tura çıkıyorlarmış.
 
giantlar benim çok hoşuma gidiyor yol bisikleti olarak. gözatabilirsin internetten
 
@mehmetsunu


İnsanın yazdığı ve söylediği şeyler birbiriyle ve konuyla tutarlı olması gerekir. Koga Tur bisikletinde dalga geçtiğin Carraro CR-Tworld bisikletin karşılığına denk gelen aynı donanımda bir Koga bisiklet en alt sınırda 10.000 tl civarından başlıyor oda yurtdışı fiyatıyla . 3600 Tl Nireee? 10.000+ Nire.

Ayrıca konu tur bisikleti ve tabii ki tur bisikleti önerilir. Sen üç tekerlekli bisikletle de gidersin. Kawasaki H2 motorla da gidersin. Kim ne karışır? Ama sapla da samanı karıştırmamak lazım . Burada ukalalık için yazmiyoruz Yardımcı olmak için paylaşımlar yapalım. Sidik yarıştırmak için değil.

Koga yakından görmek istersen, buyur gel çayda ısmarlıyayım, Koga da gör. Ben dikkat edersen hiç bahsetmiyorum bile Koga'dan.
 
Merhaba arkadaşlar. Forum'a yeni katıldım ve kullandığım 24" bisikletim küçük geldiğinden yeni bisiklet almadan tavsiyelerinizi almak için konuyu açtım. Önce kendimi tanıtayım; Adım Barış. Bisiklete spor olarak yeni başladım ve kondisyonum da doğal olarak düşük. Bisikletim de küçük geldiğinden yüksek kadanslı sürüşte yapamıyorum :acpsnr:

Yeni bisikletten beklediklerimi yazayım;

  • Bisikleti Antalya'da kullanacağım, Şehir merkezi dümdüz olduğundan herhangi bir sıkıntı yok ancak uzun yollara çıkmaya başladığımda beni rampalar bekliyor. Bu rampalarda bana sıkıntı yaratacak vites oranlarının olmaması lazım. Bisikletle Kuzeye doğru tırmanmayacağım ancak Kemer tarafına gitme hedefim var.
  • MTB ile sürekli kağnı hızında gitmekten bıktığımdan yolda daha rahat hızlanabileceğim bir yol bisikleti istiyorum.
  • Antalya sahili yaklaşık 40 km, 2 tur gidip geldiğimde 80 km yapıyor. İlk etapta 80+80 yapana kadar sahilde süreceğim.
  • Yazları tatilde Kamplı tur yapma niyetim var. Özellikle İzmir çevresini gözüme kestirdim :) İlk etapta Bisiklet ile Antalya çıkışlı olarak 1 ay tura çıkabilirim.
  • İtalyan bisikletleri önceliğim :krnz:

Bütçem 1500-1700 civarı. (Aslında bütçem 4000 civarı ancak ilk etapta hepsini harcamak istemiyorum. 2-3 yıl aldığım bisikleti kullanıp daha sonra bütçeyi arttırıp Colnago'ya geçiş yapmak istiyorum. Gözüm C60 PLBK ile Concept modellerinde :islik:) Kask, Eldiven, kilit, bakım gereçleri vs var. Yol bisikletine geçerken sepetim olmadığından dolayı Decathlon'nun yangın tüpü yerine bir mataraya ihtiyacım var :D

Gözüme kestirdiğim birkaç model var,

  • (link)
İstanbul'da yaklaşık 1400 TL civarına alınabiliyor. Fiyat avantajı ve 50X39X30T Aynakol ile 14-28 Ruble oranı ile 1,07'lik bir 1. Vitesi var. Rampalarda en kötü 1. vites ile yarı yolda bırakmaz. Ancak 3,57'lik son vites oranı birkaç yıl sonra yetersiz gelebilir. Çelik maşa dezavantajı var.

  • (link)
1700 TL civarında bir fiyatı var. Özellikle canlısının rengi çok hoşuma gitti. Renginden dolayı 2. sıraya koydum. 50x34T Aynakol ile 11-30T ruble var. 1,13 1. vites oranı ve 4,54 son vites oranı ile birkaç sene sonra yüksek vitesleri kullanmaya başladığımda yetersiz kalmaz. Aynı şekilde yine çelik maşa dezavantajı var.


  • (link)
1700 TL. Kamp malzemelerimin (Kışlık tulumlar hariç) tamamı Decathlon'dan ve hepsinden oldukça memnunum. Kışın Şilede yaklaşık 5-6 saat fırtınada içeriye bir damla su almadan kampı tamamladım. Triban 500'ünde aynı şekilde beni üzeceğini düşünmüyorum. Ancak 12-25 Ruble biraz sıkıntılı. 1,2 vites oranı özellikle kampa giderken yüklü halde rampalarda beni zorlayabilir diye düşünüyorum. Ancak bagaj montaj deliklerinin olması da garajda yarım saatte tur bisikletine çevirmemde çok büyük rahatlık sağlayacak. Karbon maşa da avantajı. Arka aktarıcının müsade ettiği ölçüde veya komple arka aktarıcı ile birlikte Ruble değişimi yaparsam 11-30 veya 11-34 ruble ile 1 veya 0,88 1. vites oranı ile turlarda çok rahat ederim. Maşa değişimindense ruble ile aktarıcı değişimi daha az maliyetli ve kolay olur diye düşünüyorum.

Fuji Touring yada Carraro World Tourer modellerini listeye almadım çünkü kampa yada tura yılda 1 yada 2 kere çıkabilirim ki ilk sene zaten kondisyonum yetmez. 1 aylık konfor için 11 ay ağır bir bisikleti sürmek yerine 11 aylık sürüşlerimde rahat edip 1 ay konforsuz yolculuk daha mantıklı geldi.

Yorumlarınızı ve önerilerinizi bekliyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Şansa bak ya tam alacağım bisikleti 10 dk bir yere gitmem gerekti döndüm son beden alınmış :hihi::hihi::hihi: Sizce stoklara ne zaman gelir?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@bariss.t son cümlen yaptığınız yorumdan çok yanlış bir kanıya vardığınız, hatta forumdan çoğu kişinin de belki tecrübe eksikliğinden, belki bilgisizlikten belki de yanlış algıdan dolayı aynı kanıda olduğu görülüyor.

Ancak ne var ki, benimle beraber akşam veya sabah gezintilerine çıkan ve yol yarış bisikleti kullanan arkadaşlarım ki onların da kondisyonları çok iyidir bu arada ama gene de bir süre sonra ben senin tabirinle ağır diye bahsettiğin tur bisikleti kullanmama rağmen, arkamda nal topluyorlar ve hatta dilleri dışarı sarkıyor. Bu arada Dur bisikletleri dişli oranları açısından da rahatlık sağlarlar .

Bu yorumu şunun için yapıyorum. 1 aylık konfor için 11 ay ağır bisiklet sürmek yerine rahatlık dediğin için. Tur bisikletlerinin en önemli özellikleri zaten en rahat bisiklet türü olmalarıdır. Gerek oturuş. Gerek sürüş konforu. Gerekse de akıcılık.

Yazdığın modeller yol yarış bisikleti ve eğilerek kullanmak zorunda olduğun için, boyun ağrısı, sırt ve el bileklerinde yalayacağın ağrılarını da hesaba katman lazım. Parmak gibi lastikle dolaşacağın için, bedava taş dökme lüksünden bahsetmiyorum bile.

Bisiklet kullanmak tabiki zevk işidir. Dileyen dilediği bisiklet türünü kullanabilir. Ama dediğim gibi, bazı hususların bilincinde olmak lazım. Rahatlıktan bahsediyorsan, yazdığın bisikletler rahatlık bisikleti değil. Bu arada Bianchi SLR 200 ve 400 yazmışsın. Dilersen bana bir kaç hafta önce hediye gelen sıfır kutusunda faturalı garantili ambalajları bile sökülmemiş 2017 Bianchi SLR 500"ü 1900 Tl'ye satıyorum. İlanı da var.
 
@Teknika
Defalarca +1 diyebilirim bu yaziya... Saygi duydum dostum. Bu dogru bilgiler icin tesekkurler
 
Başlıktaki tartışmaları az çok okudum. Konunun uzmanı olmasam da kendi çapında ara ara uzun yola çıkan bir turcu olarak, yazılanlar arasında hak verdiklerim de oldu, katılmadıklarım da... Bence, "gerçek tur bisikleti şudur," ya da, "tur bisikleti şöyle olmalıdır," gibi genel yargı belirten ifadelerle bu konunun tartışılması bizi çok doğru bir noktaya götürmez. Çünkü instagram'da bile kısacık bir gezintiyle görebilirsiniz ki dünya genelinde her çeşit bisikletle uzun tur yapan insan mevcut. 25c lastikli yol bisikletiyle de, gravel/adventure/cyclocross tabir edilen bisikletlerle de, çelik kadro vintage bisikletlerle de, alüminyum kadrolarla da, hatta dağ bisikletleriyle dahi uzun tur yapanlar var. Geçen gün "Niçin dağ bisikletiyle yüklü tura çıkmak daha iyidir?" konulu bir yazı bile okudum bir yerde. Tabii tüm bunlarla tura çıkılabilmesi, her birinin doğru seçim olduğu anlamına gelmez. Ancak bence herkes kendi sahip olduğu ve sürmeye alışık olduğu bisikletiyle, eğer gerekliyse ufak modifikasyonlar yaparak, çeşitli aksesuarlar ekleyerek yola çıkabilir.

Ben ilk kamplı turumu 2014'te BTwin Fit 5 yol bisikletimle yaptım. O turdaki tek hatam, yanlış lastikle yola çıkmam oldu. Patlamaya dirençli bir lastiğim olsaydı turum kusursuz geçecekti. Fakat ne yazık ki tur boyunca birkaç kez lastiğim patladı ve zaman zaman bu durum eziyete-strese dönüştü ve biraz tadımı kaçırmıştı. Onun haricinde bisikletin dişli oranları, freni, bagajı, sürüş pozisyonu vd. şeyler sebebiyle en ufak bir sıkıntı çekmedim. Neden çekmedim? Çünkü bisiklet zaten kendi bisikletimdi, daha önce defalarca sürmüşüm.. Önceki sürüşlerimden tek farklı şey, arkaya bagaj eklemem olmuştu. En dik rampaları bile rahatlıkla tırmanmıştım. Bu biraz da kondisyon meselesi.

Bir diğer kamplı turumu Giant Escape 2 (2015) şehir bisikletiyle yaptım. Toprak yoldan tut, bozuk asfalta, hatta taşlık yollara varana dek türlü türlü yollardan geçtim. Lastik konusunda bir önceki turumdan dersimi aldığım için bu kez lastik patlaması gibi bir problem de yaşamadım. Normalde şehir bisikleti olan Escape 2'yi tur bisikletine çevirdim. Turum gerçekten çok keyifliydi, zorlandığımı hiç hatırlamıyorum.

Askerde komutanların ağzında sakız gibi dolanan bir laf vardır: "Silahınız sizin uzvunuz gibidir, onu bir uzvunuz gibi taşıyacak ve kullanacaksınız," derler.

Uzun yola çıkan bisikletçi için de durum aynı. Bisikletini öyle iyi tanımalı ve ona öyle alışmış olmalısın ki, onu adeta bir organın gibi hissedebilmeli ve ondan o şekilde istifade edebilmelisin. Uzun yolda o bisiklet senin bacakların gibi oluyor, seni bir yerden bir yere ulaştıran, yürümeni sağlayan temel enstrümana dönüşüyor. Dolayısıyla alışık olduğun bisikletle, alışık olduğun sürüş pozisyonuyla yola çıkmak daha avantajlı bir şey bence. Bisikletine alışık olmadıktan sonra istersen Surly kadro üzerine en klas donanımları dizip öyle yola çık, yine fayda etmez.
 
Geri