Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kanal İstanbul

" Hoover Dam " e bakmak lazım. Keynes ci bir mantıkla devletin insanlara para dağıtma şekli olarak yaklaşılmış. Sonra ise istenilen sonuçlar bir yana , çevre yönünden sonucları kötü olmuştu diye hatırlıyorum.
Tabi burası eski Bizans toprakları . Nepotizm in zirve yaptığı hatta " dini Metin ler " ile desteklendiği bir yer . Onlarda Keynesci Yaklaşım var . Bizde ise Kaynimci Yaklaşım. ( içerideki yolsuzluklardan daha da vahimi uluslararası şirketlerle yada doğrudan devletlerle ne gibi hesaplar ,anlaşmalar yapıldığıni bilmiyoruz ama daha da çok canımızı yakacak gibi)
 
Scudo
" Hoover Dam " e bakmak lazım. Keynes ci bir mantıkla devletin insanlara para dağıtma şekli olarak yaklaşılmış. Sonra ise istenilen sonuçlar bir yana , çevre yönünden sonucları kötü olmuştu diye hatırlıyorum.
Tabi burası eski Bizans toprakları . Nepotizm in zirve yaptığı hatta " dini Metin ler " ile desteklendiği bir yer . Onlarda Keynesci Yaklaşım var . Bizde ise Kaynimci Yaklaşım. ( içerideki yolsuzluklardan daha da vahimi uluslararası şirketlerle yada doğrudan devletlerle ne gibi hesaplar ,anlaşmalar yapıldığıni bilmiyoruz ama daha da çok canımızı yakacak gibi)

Pek alakasi yok ikisinin. Hoover baraji Keynes'ci mantikla devletin insalara para dagitma sekli degil, devletin istihdam olusturma yaklasimidir ikisinin arasinda buyuk fark var.
Hadi diyelim ki Turkiye'de istihdam olusturmak icin yapiyor bunu o zaman bu kaynagin daha verimli kullanilabilecegi alanlar var. Hoover baraji yapilirken en basitinden getirisi daha yuksek olan yuksek teknoloji uretimi ve IT sektoru bu kadar gelismemistir. Kaldi ki Turkiye hazinesinin birakin istihdam olusturacak sermayesi, kendi borclarini odeyecek parasi yok. Borc ile borc dondurulmeye calisiliyor yillardir.

Bir diger fark da Hoover baraji o zamanlar ABD'nin enerji ihtiyacinin hatiri sayilir kismini karsiladi, Las Vegas'in yapilmasina on ayak oldu. Kanal Istanbul Turkiye'nin hangi ihtiyacini karsilacak, nufusu 20 milyonu gecmis olan sehrin daha da buyumesinin kime faydasi olacak diye merak ediyor insan.
 
  • Beğen
Tepkiler: CeRKeZ
Acaba bu kanal yapılırsa üzerine kurulan köprülerden bisiklet ile geçmemiz mümkün olacak mı :D
 
@umutcelik yazı yazmak uzun sürüyor. O yüzden dusunceleri tam anlatmak pek mümkün olmuyor. Soyle diyeyim . Türk Usulü Başkanlık gibi Türk Usulü Hoover Dam. Kaldı ki 100 yıl önceki şeyleri önerecek değilim yada elde hazırı varken bir tane daha yapılmasını. Bana kalsa acilen Istanbul un taşınmasına baslanmali. Is yerleri anadoluya tasinmali. ( tabi ki uygun planlar yapılarak ve hiç bir müteahitin karışmaması sağlanarak )
Su filmi izlemek lazım :

(link)
 
@umutcelik yazı yazmak uzun sürüyor. O yüzden dusunceleri tam anlatmak pek mümkün olmuyor. Soyle diyeyim . Türk Usulü Başkanlık gibi Türk Usulü Hoover Dam. Kaldı ki 100 yıl önceki şeyleri önerecek değilim yada elde hazırı varken bir tane daha yapılmasını. Bana kalsa acilen Istanbul un taşınmasına baslanmali. Is yerleri anadoluya tasinmali. ( tabi ki uygun planlar yapılarak ve hiç bir müteahitin karışmaması sağlanarak )
Su filmi izlemek lazım :

(link)

O konuda cok haklisiniz. Kendi kafalarina gore sacma sapan bir sey yapmak istediklerinde adi benzeyen bir ornege referans gosteriyorlar ama benzerlik cok kucuk diger kisimlara deginmiyorlar. Bunu da "devlet is yaratacak" diye pazarlamaya calisiyorlar ama isi yapacak olan dahi devlet degil, ihale edilecek.
 
@umutcelik bi dakika şimdi aklıma geldi. Hoover Dam gibi baraj yapmayı düşünüp sonra sonucları istenildiği gibi olmayan Nasir zamani Mısır idi sanırım. Taklit edilenin amaç , sart ve fikirlerine sahip olmayıp sadece taklit ederek yapılan isler çok nadir basarili olur.
 
" Hoover Dam " e bakmak lazım. Keynes ci bir mantıkla devletin insanlara para dağıtma şekli olarak yaklaşılmış. Sonra ise istenilen sonuçlar bir yana , çevre yönünden sonucları kötü olmuştu diye hatırlıyorum.
Tabi burası eski Bizans toprakları . Nepotizm in zirve yaptığı hatta " dini Metin ler " ile desteklendiği bir yer . Onlarda Keynesci Yaklaşım var . Bizde ise Kaynimci Yaklaşım. ( içerideki yolsuzluklardan daha da vahimi uluslararası şirketlerle yada doğrudan devletlerle ne gibi hesaplar ,anlaşmalar yapıldığıni bilmiyoruz ama daha da çok canımızı yakacak gibi)
Büyük ölçüde kapalı bir ekonomi iseniz (ABD gibi), iş gücü yoğunluğu yüksek projelere girişmek Keynesci açıdan doğru bir yaklaşım. Hoover Dam'in inşası, doğrudan binlerce kişilik istihtam yarattı;inşaatta çalışanları besleyecek, giydirecek, saçını kesecek olanları da doyurdu, ayrıca harcanan çimento da, demir de, kullanılan iş makinaları da ABD'de üretildi.

İnşaat mühendisi arkadaşlar daha iyi bilir; geçen 80-90 yılda teknoloji ilerlediği için mekanizasyon arttı, böylesi büyük bir projede çalışacak insan sayısı azaldı. Ayrıca inşaatın yapılması için yeni iş makinaları, kamyonlar, vs alınması gerekecek. Kullanılacak çimento yerli üretim bile olsa çimentoyu üretmek için gereken enerji ithal edileceği için harcanacak paranın büyük bir kısmı hiç bir çarpan (multiplier) etkisi yapmadan yurtdışına çıkacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
@Murat B. Bir iki atasözü ile özetlersek:

Rus geldi aşka , rusun derdi başka.
Bayram değil seyran değil eniştem beni niye öptü.

Mevcut sektörleri çalışamaz duruma getirip özellikle herşeyin ithalatını ( bizzat bakanların kendisi ) yapanların amacı ne olabilir ki?
 
@Murat B. Bir iki atasözü ile özetlersek:

Rus geldi aşka , rusun derdi başka.
Bayram değil seyran değil eniştem beni niye öptü.

Mevcut sektörleri çalışamaz duruma getirip özellikle herşeyin ithalatını ( bizzat bakanların kendisi ) yapanların amacı ne olabilir ki?

Amaçları karmaşık olabilir ama kullandıkları yöntem fevkalade açık: Milletin bug'ın bulmuşlar. Ne zaman birisi ne oldu şu bizim vergiler diye soracak olsa "ezanlar susmaz, bayrak inmez" diye yaygaraya başlıyorlar. Soruyu soran "abi ezanla, bayrakla işimiz yok zaten, vergi diyorduk" diyemeden kendini Silivri'de buluyor. Üzerine bir de Diriliş Ertuğrul, Kuruluş Osman, Sıvayış Berat dizilerinden birer bölüm serpiştirip veriyorlar gazı.
 
ben hala çıkan toprak ne olacak diyorum kendi kendime :)
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu
Projenin neden gereksiz olduğuna dair ve paranın boşa harcandığına dair çalışmalarınızı paylaşır mısınız? İbb'nin bu konuda kamuoyu oluşturma yetkisini bulamadım, paylaşabilir misiniz?
Aaaa neler yaziyor insanlar. Gercekten cok acayip. Siz hangi ulkede yasiyorsunuz?
Projenin toplam yatırım maliyeti 15milyar dolar olarak öngörülüyor. Projenin yıllık getirisinin minimum gemi geçişinde asgari 1 milyar dolar olması bekleniyor. Proje ileriye dönük yapılan bir proje. Şuanda boğazdan geçen gemi sayısı 45bin civarında. 2020 ilk 10 ayında 59bin gemi geçişi oldu. 2080 yılında bu sayının 86bin olması bekleniyor. Bu sayıya daha kısa sürede ulaşması da mümkün. İstanbul boğazının yıllık güvenli geçiş kapasitesi 25bin. Boğazda, İstanbul boğaz trafiğinin de gelişeceğini düşünürsek transit geçişte bekleme süreleri oluşuyor, güvenlik sebebiyle. Bu sebeple boğazdan geçecek gemilerde ortalama bekleme süresi 14saati bulabiliyor. Hava koşullarına göre bu süre 3-5 güne kadar çıkabiliyor. 200m üzeri gemilerin, ro-ro gemilerin, tanker gemilerinin kirasının 10bin dolar/saat civarı olduğunu düşünürseniz zaman bu taşıyıcılar için büyük öneme sahip. Alternatif yolları kullanmayı tercih edeceklerdir. Ayrıca kanal İstanbul projesine entegre olarak bir yat limanı, bir konteyner limanı ve bir lojistik merkezi kurulacak. Buraların ekonomik hacmini unutmamak lazım. İstanbul demir ipek yolu üzerinde olan önemli bir şehir, bağlantılar sağlandığında ticaret merkezi özelliği daha da güçlenecektir. Asgari yıllık 1 milyar dolar getirdiğinde 15 yılda amorti edecek projedir. Bu en olumsuz şartlar düşünüldüğünde hesaplanan miktar. Trafik ve pazar payı arttıkça yıllık 5 milyar dolar civarında bir getiri bekleniyor.


Türkiyenin en önemli platolarından birisi olan Çatalca-Kocaeli platosunda tarım faaliyetleri değil sanayi faaliyetleri yürütülüyor. İstanbul'da geçici nüfus hariç 16milyon kişi iç içe yaşıyor. Aslında bunlar pek insani olmayan durumlar. İstanbul nüfusunun ağırlıklı kesimi boğaza yakın ilçelerde sıkışmış durumda. Bu nüfusun kanal çevresinde hatta doğu trakyaya uzayan kısıma kaymasını ben mantıklı buluyorum. İstanbulun şuanki durumu 2. Mahmut dönemine kadar uzanıyor. O dönemde nüfus fazla olduğu için İstanbul kalıcı olarak yerleşmek isteyenlere pasaport veriliyordu. Bu uygulama ne zaman kalktı bilmiyorum ama şuanki çarpık yerleşmenin temeli o döneme dayanıyor. Yeni yerleşim planında şehir aksının batıya kayması ve daha düzenli olması yeni yapılacak imar uygulamaları ile mümkündür. Şehrin bir kısmının batıya kayması trafik ve depreme dayanıklı yapı stoğunu düzeltecektir. Elbette insanlar hadi kanal yapıldı oraya gidiyim demeyecektir. Bu bölgede geniş kamu arazileri var, buralarda yatırım arttıkça şehir kendiliğinden kayacaktır. Başta dediğim gibi bir kaç senelik bir proje değil, önümüzdeki 50 yıldan bahsediyorum.
Bu yazdıklarınıza inaniyor musunuz?
Boğazın by pass edilmesi artık zorunluluktur milli menfaatlerimiz neyi gerektiriyorsa o yapılacaktır fazla bir şeyler yazıp konuyu uzatmayayım
Ben bu konuyu nasil kaçırmışım ya baya eglence varmis burada
 
  • Beğen
  • Hahaha
Tepkiler: Mert E. ve sccetin
Şimdi önce bir boğazı genişletelim 2 geliş 2 gidiş yapalım. Baktık olmuyor o zaman kanal açarız. Azıcık glikoz yaksın beyinler artık.
 
Kanal kenarında bisiklet yolu olacak mı !?
Bizim İçin mühim olan ooo..
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
bence saçma ve gereksiz bir proje bide çok büyük zararlara yol açar
 
Aptallıkla yarışır bir proje!! Evet bazı arkadaşlar gene vay efendim size de bir şey yaranılmıyo desin. Evet abicim mümkünse hizmet vermesinler zaten. Böyle bir kaç inşaat şirketi için koca şehiri piç edecekslerse vermesinler. Düz vatandaş için ne gibi bir yararı olur bu projenin.? Anca zengin kesim boğaz gören! villa da oturacak diye şehre bi 10 milyon daha gelecek bu bir! Eko sistem bozulacak, kalabalık şehirde trafik sorunu 1000 e katlanacak, olası bir felakatte şehire ulaşım sekteye uğrayacak, işsiz ve boş beleş nüfus artacak yani şehir şimdikinden bin katı yaşanılmaz olacak. Bazı anadolunun ücra şehirlerinde oturan malum seçmen tayfa hemen vay efendim siz de böylesiniz der şimdi!
 
Geri