Ahmet Can Yakışır
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 8 Kasım 2008
- Mesaj
- 749
- Tepki
- 1.118
- Yaş
- 38
- Şehir
- Maltepe / İstanbul
- Bisiklet
- Sedona
ben konuya yeni dahil olan biri olarak, daha çok en başta yazdığın mesajlara takıldım. salcano'ya haklı sebeplerden dolayı yönelmişsin, ancak sonradan arkadaşların yönlendirmesiyle farklı markalara da bakınmaya başlamışsın. benimse sana şöyle bir tavsiyem olacak:
evet, diğer markaları sana yakın bir şehir olan kayseri'den alabilirsin. ama dağa taşa, kuma, çamura girip çıktıktan sonra sorun yaşadıkça ürgüp'teki ya da varsa kapadokya'daki tamircilerin yolunu tutacaksın. bir tamircinin pat diye önüne gelen bisikletle ilgilenmesi başka, kendi sattığı bisikletle ilgilenmesi bambaşka. o yüzden; sana en yakın bölgelerde, tamir sırasındaki işçiliği de iyi olan bisikletçilerin birinden satın alman en iyisi olacaktır. haliyle bu da seni yine salcano'ya yöneltiyor...
salcano'lar iyidir. kadroları türkiye'de yüksek standartlarda üretilir, montajları türkiye'de yapılır. senin satın alacağın dükkana gelene kadar da kısa, düşük masraflı bir nakliye yolculuğu yapar. bu sayede, kalite olarak hiç bir farkı olmayan ithal modellerden daha ucuza satılırlar. misal hidrolik frenli, tüm donanımları üst düzey bir salcano 1000 lira iken, başka bir ithal markanın tamamen aynı kalitedeki bir modeli en az 1500 TL'dir.
bu yüzden sen salcano'dan vazgeçme derim ben. model olarak ise; ben bir-iki tane önereyim
(link) (hidrolik disk fren)
(link) (gidondan kilitlemeli)
bunların ikisi de disk fren. çamura gireceğin için özellikle v-frenli modellerden tavsiye belirtmedim.
ilk linktekinin fren sistemi hidrolik, çok daha rahat bir kullanımı var. maşası da üst seviye. ikinci linktekinin frenleri mekanik, ama yine de insanların yorumları gözünü korkutmasın, gayet güzel iş yapıyorlar. maşası ise ilk linktekinden biraz daha alt model ama gidondan kilitleme özelliği var.
bu arada önceden de sormuşsun, o maşadan yükselip gidona takılan aparat maşayı kilitlemeye yarıyor :in: normalde ise maşanın üzerindeki bir mandalı çevirerek kilitleme işlemini gerçekleştiriyorsun. bu kilitleme olayının mantığı ise; dümdüz asfalt yolda giderken ya da hızlı sürüşlerde süspansiyon sisteminin senin gücünü emmesini engellemek. özellikle yokuş çıkarken maşayı kilitlediğinde, hatırı sayılır derecede faydasını görüyorsun bir de sertlik ayarını merak etmişsin; o da tabii ki fark ediyor. şehiriçinde yumuşak modda gayet konforlu bir sürüş yapıp, zorlu arazi koşullarına çıktığında ise sertleştirerek hem maşayı hem de kendini koruyabiliyorsun. bir kez bu özelliğe sahip oldun mu vazgeçemezsin zaten, o zaman ne kadar işe yaradığını kendin daha iyi anlarsın
şu andan itibaren bu başlığı özel olarak takibe alıyorum... umarım merak ettiğin başka konularda da yardımcı olabilirim. sonuçta ben de sana naçizane fikirlerimi sundum, yapacağın tercihler tamamen sana kalmış. hangi markanın hangi modelini seçersen seç, senin içine sinmesi önemli. şimdiden bisikletini keyifle sürmeni dilerim, çekeceğin fotoğrafları da dört gözle bekliyorum
evet, diğer markaları sana yakın bir şehir olan kayseri'den alabilirsin. ama dağa taşa, kuma, çamura girip çıktıktan sonra sorun yaşadıkça ürgüp'teki ya da varsa kapadokya'daki tamircilerin yolunu tutacaksın. bir tamircinin pat diye önüne gelen bisikletle ilgilenmesi başka, kendi sattığı bisikletle ilgilenmesi bambaşka. o yüzden; sana en yakın bölgelerde, tamir sırasındaki işçiliği de iyi olan bisikletçilerin birinden satın alman en iyisi olacaktır. haliyle bu da seni yine salcano'ya yöneltiyor...
salcano'lar iyidir. kadroları türkiye'de yüksek standartlarda üretilir, montajları türkiye'de yapılır. senin satın alacağın dükkana gelene kadar da kısa, düşük masraflı bir nakliye yolculuğu yapar. bu sayede, kalite olarak hiç bir farkı olmayan ithal modellerden daha ucuza satılırlar. misal hidrolik frenli, tüm donanımları üst düzey bir salcano 1000 lira iken, başka bir ithal markanın tamamen aynı kalitedeki bir modeli en az 1500 TL'dir.
bu yüzden sen salcano'dan vazgeçme derim ben. model olarak ise; ben bir-iki tane önereyim
(link) (hidrolik disk fren)
(link) (gidondan kilitlemeli)
bunların ikisi de disk fren. çamura gireceğin için özellikle v-frenli modellerden tavsiye belirtmedim.
ilk linktekinin fren sistemi hidrolik, çok daha rahat bir kullanımı var. maşası da üst seviye. ikinci linktekinin frenleri mekanik, ama yine de insanların yorumları gözünü korkutmasın, gayet güzel iş yapıyorlar. maşası ise ilk linktekinden biraz daha alt model ama gidondan kilitleme özelliği var.
bu arada önceden de sormuşsun, o maşadan yükselip gidona takılan aparat maşayı kilitlemeye yarıyor :in: normalde ise maşanın üzerindeki bir mandalı çevirerek kilitleme işlemini gerçekleştiriyorsun. bu kilitleme olayının mantığı ise; dümdüz asfalt yolda giderken ya da hızlı sürüşlerde süspansiyon sisteminin senin gücünü emmesini engellemek. özellikle yokuş çıkarken maşayı kilitlediğinde, hatırı sayılır derecede faydasını görüyorsun bir de sertlik ayarını merak etmişsin; o da tabii ki fark ediyor. şehiriçinde yumuşak modda gayet konforlu bir sürüş yapıp, zorlu arazi koşullarına çıktığında ise sertleştirerek hem maşayı hem de kendini koruyabiliyorsun. bir kez bu özelliğe sahip oldun mu vazgeçemezsin zaten, o zaman ne kadar işe yaradığını kendin daha iyi anlarsın
şu andan itibaren bu başlığı özel olarak takibe alıyorum... umarım merak ettiğin başka konularda da yardımcı olabilirim. sonuçta ben de sana naçizane fikirlerimi sundum, yapacağın tercihler tamamen sana kalmış. hangi markanın hangi modelini seçersen seç, senin içine sinmesi önemli. şimdiden bisikletini keyifle sürmeni dilerim, çekeceğin fotoğrafları da dört gözle bekliyorum