Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon Bisiklet mi Daha Hızlı , Çelik Bisiklet mi?

Scudo
Güzel yazı bir arastırma olmus. Ben de düşünce olarak bisikletin hafiflemesi ile cok bişey katmıyacagını düşünüordum. Bu deney düşüncemi pekiştirmiş oldu. 2 bisikletim var ikisininde agarlıgını tartmadım bilmiyorum. Parca deiştirceksem yada alacaksamda agarlık degil işleve önem verdim genel olarak.

Kendim zaten 55 kilo biriyim bisikletin agar yada hafif olması sadece bisikleti tasırken etki edior diebilriim. Bisikletin beni tasıdıgı zamanla , benim bisikleti tasıdıgım zamanı oranlarsak %98 e %2 gibi bi deger cıkar heralde örnek vericek olursak.

Okadar para farkına degicek bi yararı olduguna inanmıyorum. Dr. un dedigi gibi elimde olsa kendimi iyi hissederim elbette ama bunu hafif oldugu için degil pahalı bir biisklete sahip oldugum için hissederim diye düşünüyorum.
 
bence demir yığını bir bisiklet ve alaminyum ve karbondan yapılmış bisikletler arasında az değil çok fark var.çocukluğumdan beri demir yığını bisikletler binmiş bir olrak bu farkı gördüm.demir yığını bir bisikletle 20 km yol gittim yoruldum.kadrosu alaminyum olan bir bisikletle hiç alışık olmadığım halde 90 km yol gittim,gittiğim yol düz olan yer ve dik yokuşlarda vardı gittiğim yeri merak ednlr için yazayım alanya my aytap otelden sapadere kanyonu.yorulan tek elim olmuştu.karbon bisikletim olmadı bir arkadaşımın bisikletine bindim ama beş dakikalık sürüş oldu.şimdi salcano astro 270 srd var ve her gün alanya seki arası gidip geliyorum yaklaşık 40 km bir yol gidiş geliş.eski metal yığını bir bisikletimle zorlandığım ve arka dişliyi en büyüğe aldığım yokuşta şimdi astro 270 ile ön orta arka ikinci dişlide çok rahat ve 25 km hızla çıkabiliyorum.
 
Arkadaşlar yazıya tamamen katılıyorum. Çünkü bir bisikletin yer ile teması ( bu sadece bisikletlerde değil tüm araçlarda geçerli ) çok önemlidir. Mesela meşhur mustang ağırlığıyla hızlanan bir araçtır. Yani ağır olan araçlar geç kalkar fakat hızını kolay kolay kaybetmez ve dengede durur. Carbon bisikletler genelde ağır olan insanların tercihidir. Zayıf olan insanlar şanslıdır ki aluminyum kadrolarla carbon bisikletlerle zorlanmadan çok çok rahatça yarışabilir ve geçebilirler. Bir arkadaşım Mtb den bozma yaptığı trial le race bisikletlerin olduğu bir yarışta 24 kişilik bir grupta 6. gelmişti. Yani önemli olan bisiklet ile üstündekinin toplam ağırlığıdır. Ve bisikletin yere yaptığı baskıdır. Yola yapışmalıki hızlansın.
 
@Aytaç Biber

Aytaç hassas hız ölçümü için kesinlikle iyi kalibre edilmiş analog, yani tekerden ölçüm yapan, sistemleri kullanmanı öneririm. Sanılanın aksine GPS lerin hata payı çok yüksek :)
Yalnız şu sürat konusunda seninle hemfikirim. Forumdaki en hafif "6.5 kg" ve en rijit karbon yol bisikletlerinden birine sahibim ama düz yolda ve yokuş aşağı yeni topladığım çelik bisikletle "9 kg." daha hızlı gidiyorum. Yalnız rampa başladığı zaman olay tam tersine dönüyor :)
 
@Güney Tuncer

Selamlar Güney;

Öncelikle GPS im hata yapmıyor. Çünki ölçüme başladığım nokta ve ölçümü bitirdiğim nokta arası ölçümlerimi formül yolu ile de ehsaplayınca ortalama hızım tutuyor. İki sabit nokta arası sürati geçtiğim süre saate göre belli. ( Mesafe / Süre > Sonuç x 60 = Ortalama Hız ) formülünden çıkan ortalama sürat hatasız olarak hesaplanıyor. Yani gps in verdiği ortalama hız antrenman süremle formüle vurduğumda her seferinde kusursuz tutuyor.:in:

İkinci mevzuya gelirsek; Benim elimdeki iki bisiklet ağırlık bazında birbirine eşit sayılabilecek seviyedeler. Bu sebeple tırmanışlarda ağırlığa doğru orantılı herhangi bir dezavantaj yaşamıyorum ve daha önce bahsini ettiğim türlü nedenlerden ötürü Tecno'm ile sürelerim daha iyi oluyor genelde.:)
 
Tanıdığım ağrılık hastası kişi çok 100 gramın derdine yanıyorlar.
 
dişli oranları ve aynakol boyları eşit mi bu iki bisikletin?
 
Düz yolda çelik daha iyi sanırım. Fakat bence Aluminyum Her ikisindende iyi . Yani ne çok hafif nede çok ağır.
 
Ayrıca çelik kadrolu bir bisikleti hafifletmek çok pahalıya mal olabilir. Karbon bir bisikletin ağırlığını biraz artırmak ise kalitesini düşürebilir. Fakat aluminyum böyle değildir. İkisinin ortası aluminyum .
 
@Aytaç Biber

hayır Aytaç yapıyor ama sen farketmiyorsun :)
Kullandığın GPS'in muhtemelen hata payını gösteren bir ekranı olmalı. Mesela bende Garmin 310XT var, bazen 7-8 uyduya bağlanır ama hata payı ekranını açtığımda 8-10 Metre gibi bir rakam okurum hep. Yani bu şu anlama geliyor : elimdeki GPS dünya üzerindeki tam noktamı muhtemelen 8 ila 10 metra hata ile hesaplayabiliyor. Dolayısıyla hız hesabı da hatalı oluyor. Yalnız bu hata o kadar büyük değil. Yani senin yaptığın hesapla "sıradan bir gün içinde" anlayamazsın. Ama sıradan olmayan bir gün içinde, mesela güneş patlamasının yoğun olduğu bir gün olabir, atmosfer "ionosfer" yoğunluğunun ani değişmesi GPS sinyallerini de çok ciddi bozuyor. Ama tabi bu tip outlier verileri de temizlemenin/düzeltmenin matematiksel yolları var. Yeni tip gps cihazları çok gelişti. Ama yinede 5000 dolarlık dir differential GPS cihazı kadar başarılı sonuç veremiyorlar.

Şuradan bisikletforum ahalisine bi sesleneyim :) Eğer çok hassas hız oçlümü istiyorsanız bunu asla bir GPS ile yapamazsınız. Hatta 5-10 bin dolarlık bir GPS cihazı bile tekerden ölçen ama çok iyi kalibre edilmiş 5 dolarlık bir cihaz kadar iyi sonuç vermez. Aman diyim bunun için para harcamayın :)
 
@Aytaç Biber

Testi aynı jant setleri ile yapma şansınız var mı?

Neden diye sorarsanız, dönen cisimlerin sürekli bir enerjisi vardır. Daha önce de bahsettim bundan. Siz 30km yol giderken tekerlerin dönerken ürettiği enerjiyi korumak zorunda kalırsınız. Sürekli dönen tekerlerden 200gr azaltmak da size toplamda ciddi bir enerji farkı yaratır ki bu da 3-5dk olarak ortaya çıkabilir.

Tabii ki bisiklet üzerinde sizin nasıl hissettiğiniz de önemlidir. Mental olarak hazır olmak herşeyden daha önemlidir. Fakat dönen ağırlığın ürettiği enerjiyi bisikletin toplam ağırlığı ve bundan doğan enerjiyle aynı tutmak fizik kurallarına hakaret etmektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Onur Çakmak
@Güney Tuncer

Forerunner serisinin kılavuzunda pozisyon belirlemede 10 metre, hız hesabında ise 0.05 metre/sn hata yapar diyor.

Burada önemli olan bu hataların anlık ölçümler için geçerli olması. Eğer 50 km yol gittiyseniz ve elinizde zaman varsa o zaman pratikte GPS hatası yoktur diyebiliriz. 50000 metre yerine 50010 hatta 50020 metre arasındaki fark önemsiz. Tekerlekten ölçen hiçbir cihazın bu hassasiyette kalibre edilebileceğini sanmıyorum.
 
Benim Scott ve Sedona Al sağdıçlar eski ama bakımlı Bianchi ve Bisan Fe lokomotiflerden sonra her anlamda çok iyi gelmişlerdi, nerede yanıldım ki? 110 kg ile gündüz, gece çok da sakınmadan kullanıyorum, forumdaki bazı arkadaşların deyimiyle Al, Fe'den nazik olabilir de, bu nezaketin mini dezavantajını diğer makro avantajları misliyle örtmüyor mu?
 
açıkçası orta yolu aluminyum ama yapılan testler birçok şeyi ortaya koyuyor çelik kadro da 13,5 kg bence iyi bir rakam zaten şuandaki al kadrolu orta sınıf mtb ler zaten ortalama 12,5 14 kg arası fabrika çıkış.. hafiflik hastalık gibi kafa yorarsan para kaybedersin :)
 
@mustafa şükrü yıldırım

Ağır olan yine çok az da olsa daha yavaş iner. Çünkü yer çekimi ivmesi sabittir. Yani ağır maddeyle hafif madde aynı anda yere düşer. Çelik kadro toplamda çok az daha ağır olduğu için sürtünme katsayısı aynı olmasına rağmen daha fazla sürtünme yapar. Ancak toplam kinetik enerjisi daha fazla olduğundan dolayı bu sürtünmedeki farkı kapatır sadece.
 
bu konudan anlaşılan çelik kadrolu bisiklet ile hafif kadrol diger bisikletlerin sadece yokuş yukarı taşınmasında (sırtta) kolaylık söz konusu olsa gerek.ARtık hedefimde çelik kadrolu bisikletlerde var.Ekonomiye önem vermek zorundaym çünkü öğrenciyim
 
başlıktaki soruya cevap :en hızlı,antrenmanlı ,kuvvetli,süratli,dayanıklı,hırslı olan insan,yoksa ne çelik ne alu ,ne carbon,giden gidiyor,bu tür malzemeler veya bisiklet tipleri değil hızlı olan,evet test sonuçlarına göre hızlı vs olabilir,time bir bisiklet,tek başına ,rüzgar tünellerinde bilgisayar simülasyonlarında aerodinamik,hızlı olabilir,tabi yüzde veya binde oranlarda oluyor,buda zaman çok az yansıyor,önemli olan üzerindeki insan düşünün boyunuz 1.90 ağırlığınız 80kg veomuz genişlipiniz 55cm,bırakın bisikleti,motora binseniz bile sürati etkiler....
 
Geri