Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon dayanıklılığı

Güvel vakit geçirebileceğim bi forum sandım. Üye oldum. Değilmiş.
Güzel zaman geçirirsiniz de eski kadroların aero kadrolardan daha düşük rüzgar direnci olduğuna sizi ikna etmeye çalışan kullanıcılara konuşmanız sizin tecrübesizliğiniz. Herkesi uzlaşı zeminine çekemezsiniz, yine TT kadrosundan daha düşük direnci olduğunu söyler. Bazı insanlar öğrenmez, bildiğini okur.
 
Scudo
- Evet Karbon MTB'de de kullaniliyor. Atlamisim bunu ama ortaya attigim tezi curutmez. Eksik yazmisim sadece.
Siz bir araba üretici olsaniz ve müsteriye arabayi motorsuz vermeye calissaniz, müsteride bu arabanin motoru yok bu nasil bir araba dese. O müsteriye de arabada motor olur ama olmamasi üretigim arabayi cürütmez sadece motoru eksik üretimmi olmus diyeceksiniz.
Ben sizin ne eksik ne tamam yazdiginizi bilemem, ben sadece yazdiklariniza cevap verdim. Ve eksik bilgi de cürük bir bilgi olur.

- Buna bir ornek verebilir misiniz. Ust seviye ve aluminyum kullanan, ruzgari karbondan daha iyi delip gececek bir bisiklet ornegi verebilir misiniz. Bu konuda bilgim olmadigi icin merak ediyorum. ilk firsatta boyle bir bisiklet ile test surusu yapmak isterim.
Evet verebilirim, ben googleci degilim ve googleden falan bilgi toplayarak buraya da asla yazmam, tamamen verdigim bilgiler ve tercübeler kendi bisikletlerimle edindigim bilgiler ve tercübelerdir.
Size verecegim örnegi, yani size göre örnek veremiyecegimi sandiginiz en üst seviye donanmis ve yine en üst seviyelerde aludan yapilmis bir bisikletin örnegini verecegim. Ve ayrica size yine Carbondan üretilmis ve bir kac yüz gram farkla daha az agirliga sahip olan bir bisikleti sunacagim. Ikisini de kendim sürdüm ve tercübe edindim ama gel gelelim ne rüzgara karsi nede yokusu Aeoro olan Carbon bisiklet Aluminyumd olani gibi daha kolay ve daha delebildi ve cika v´bildi. (Bisikletler bire bir ayni donanimla donanmistir)
Simdi siz Alu üst seviye sundugum bisikletin aynisini ve ayni donanima sahip olanini bulun ve test sürüsü yapin bakalim.

Bu Alu olan (Arka catal ve masa Karbon) 2005/2006 Model Colnago Aktve Plus. Columbus Plain Aluminyumdan üretilmistir ve Komple Campagnolo Super Record donanima sahiptir. Jantlar ise Yine Campagnolonun üst seviye Shamal Titanium modelidir.
Bisikletin agirligi+/- 6,8kg
292897 dosyayı görüntüle

Buda yukaridaki Colnago kadar olamayan (Burada Karbonun kalitesini vs tartismiyoruz, yokusu daha rahat cikan ve rüzgara karsi direnci daha iyi olani tartiysiyorz)
2018 Argon 18 Nitrogen PRO, donanim colnago ile bire bir ayni.
Bisikletin agirligi 6,5kg
292898 dosyayı görüntüle


- Yine ortaya koydugum tezi curutmeyecek bir sey soylemissiniz. Tabiki kadro yapisina ve komponentlere bagli ama tartistigimiz konu karbon. bire bir ayni komponent olan biri karbon biri aluminyum olan bisikletler ile yokus cikmaya calistiginizda hangisi daha kolay cikar yokusu sizce?
Yukarida bu sorunuzun cevabini cok iyi bir sekilde verdigimi saniyorum. Verdigim bilgide karbon aludan kötü demiyorum ama bu isin alu veya karbon ile hic bir alakasi yok.

Son olarak yukaridaki iki bisikletimi su bisikletimin rüzgara karsi olan harika direncine karsi kesinlikle üste para verseler degismem. (Yokusu tabiki onlar gibi cikamiyor)
Bisiklet Celikten ve komple Campagnolo Olympus donanima sahiptir. Ortalama 9,5kg
292906 dosyayı görüntüle

Sonuc: Agirlik konusunda demekki karbon kadar hafifi ve modeli eski olmasina ragmen karbon kadar iyi olan alular da olabiliyormus. Rügari delme konusunda ise karbonu ve aluyu ezip gecen celikler de oluyormus.



Uzucu tecrubeler oldugu kadar komik linkler/videolar.
Ayni sizin yorumlariniz gibi. :koptum:

Kirilanlar genellikle MTB'ler ve cok normal gunun birinde kirilmasi.
Günün birinde kirilmasi normal degil ama yine de tabiki kirilasi olan kirilir ama bu genelde MTB degildir, genelleme yaparsak tüm bisiklet kategorisidir.

Bisiklet alayim 20 sene dag bayir cayir demeden kullanayim diyorsaniz aluminyum alin. Bisiklet alayim mumkun oldugunca asfalt yolda ve duzgun yolda kullanayim diyorsaniz karbon alin.
Yine sacmalamissiniz, dag bayir olarak Karbon cok net 20 sene ve fazlasi kullanilir.
Bakiniz bu bisiklet yaklasik 30 senelik ve hep dag bayir kullanildi ve hala kaynimin oglu kullanmaya devam ediyor.
292902 dosyayı görüntüle

Bu bisikletde tam 11 sene komple dagda bayirda kullanildi ve durumu hala 0 gibi. Üstelik bu bisiklet janti ve masasi da karbon olmak üzere komple full karbon.
292903 dosyayı görüntüle

Oldu olacak sunuda size bilgi olarak göstereyim. Belki baska bir forumda size lazim olur.
Buda bir MTB ve bunun kullanildigi dag bayir normal degil ama yinede 6-7 senedir banamisin demedi.
292904 dosyayı görüntüle

Tüm fotograflari size ayni bisikletleri test edin diye sundum, hani demistinizya örnek bisiklet verin test etmek isterim diye ist ondan, bakalim hangisini test edip bizlere daha iyi bilgi vereceksiniz. ;)

Bu arada tezinizi mezinizi de cürütmek isteyen yok, sadece size bazi bilgileri daha iyi bilemeniz icin bilgi veriliyor. Hani Cambridgede yasiyor ve Frame olacak kadro kelimesini FREME diye yaziyorsunuz ya iste Freme = Frame olacak gibi bilgiler.


Almak istemiyorsanizda almayin yani. ama kotulemeyin.. Karbon soyledir, karbon boyledir diyorsunuz ama butun ust seviye bisikletler karbon. Millet zaten kirmak icin 8-10bin usd verip carbon bisiklet aliyor degil mi?
Konu karbon ve millet karbonun ne kadar dayanikli oldugunu yazmis siz ise kötülemeyin diyorsunuz. Dayanikli denilen sey kötülenmi oluyor? Ha kötüleyen de var ama bi sorun onlara bakalim ne tür yada kactane karbon bisiklet kullanmis?

Birde ben foruma yeni katildim ama deginmeden edemeyecegim rahatsiz oldugum bir husus var. (belki yeri olmayabilir biliyorum). Neden bilmiyorum bir gerilim var. Tuhaf bir uslupla yorum yaziliyor. Bazilari birbirini azarliyor mu, birbiriyle alay mi ediyor anlayamiyorum :) Ortaya cahilce bir tez attigimda sanki azarlaniyormusum gibi yorumlar aldim. Fizik dersi verenlerde oldu. Cok garip geldi bana.

hoscakalin.
iyi forumlar.

Sizde hoscakalin ve Allaha emanet olun, bence bu forum sizin gibi prof. üst seviye bir bisikletci icin degil.
Abi bu gergin ve bilgisiz arkadaşların birbiriyle tanismasi ve kaynasmasi için bir tur düzenliyorum. Tüm gerginler davetlimizdir
2020-06-05 19.11.35.png

İyi de o kadıncağız da ''karbon''dan.

Ya şaka bi yana da tobe yarabbi ömrümde gördüğüm en postmodern düğün fotoraflarindan biri bu. Her bi detayı ronesans etkisi içinde . Damadin asık suratı, ne alaka ise damada takılan marlborolarin sebebi yada mesajı , gelin hanımın enteresan mutsuzlugu her bi detayı Van Gogh tablolarina kafa tutar
 
Son düzenleme:
Bursa' mızın yetiştirdiği mizah fenomeni, kolaj ustası, anonim bisiklet toplayıcısı, gecelerimizin hissi bekçisi Cumhur kardeşimiz zuhur etmiş..Nerelerdesin, halin nicedir @mariokaldato ?
 
Bursa' mızın yetiştirdiği mizah fenomeni, kolaj ustası, anonim bisiklet toplayıcısı, gecelerimizin hissi bekçisi Cumhur kardeşimiz zuhur etmiş..Nerelerdesin, halin nicedir @mariokaldato ?
Hocam iyi diyelim iyi olsun. Uzun bir zamandır, hayatla ilgili ciddi problemlerle mücadele icine girerken kendimi kaybettim sanırım. Pek keyfim yoktu son 9 aydır falan .
 
@mariokaldato Cumhur kardeşim, hayatta her şey insan için.
Zor zamanlar olacak ve kendi küllerimizden yeniden doğacağız.
Yeter ki o sonsuz diyara göç etmeyelim...
Şimdi senin kaleminden güzel ve eğlenceli yeni bir konu yakışır...
 
@can_celik
bugün şu video ya denk geldim. aklıma bu konu geldi , kadro karbon mu bilmiyorum.

video fomatın ıdesteklemediği için rar olarak attım
 

Dosyalar

  • roadbikemag-20220824-0001.rar
    3,2 MB · Okunma: 41
Ben asıl karbon sele dayanaklılığını merak ediyorum. Kullanan var mı? Ritchey'in karbon bir modelini sipariş verdim bakalım yolda
 
Ben asıl karbon sele dayanaklılığını merak ediyorum. Kullanan var mı? Ritchey'in karbon bir modelini sipariş verdim bakalım yolda

Ben San Marco nun karbon selesini kullanıyorum.Şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım.
 
Ben San Marco nun karbon selesini kullanıyorum.Şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım.
Ben esnek olduğundan dolayı jelden daha rahat olacağını düşündüm, bir de hafiflik var tabi. Bakalım görücez
 
Ben esnek olduğundan dolayı jelden daha rahat olacağını düşündüm, bir de hafiflik var tabi. Bakalım görücez
Hafiflik konusunda size katılıyorum önceki selem ile aralarında 150 gr’a yakın fark vardı yanlış hatırlamıyorsam.Yalnız rahatlık konusu kişiden kişiye göre değişir.Kimileri çok rahat ediyorken kimileri de bir o kadar rahatsız.Ben çok rahat eden tarafta kalıyorum 😁.Hatta eski Selle İtalia selemden kat kat rahat olduğunu söyleyebilirim.
 
Hafiflik konusunda size katılıyorum önceki selem ile aralarında 150 gr’a yakın fark vardı yanlış hatırlamıyorsam.Yalnız rahatlık konusu kişiden kişiye göre değişir.Kimileri çok rahat ediyorken kimileri de bir o kadar rahatsız.Ben çok rahat eden tarafta kalıyorum 😁.Hatta eski Selle İtalia selemden kat kat rahat olduğunu söyleyebilirim.
Ben çakma karbon sele kullanmıştım bir süre. Yurt dışında 5$ almayanı dövüyorlar, bizde 250-300₺ ye satılıyordu. Gayet memnundum, hafiflik ayrı rahatlık ayrı. Fakat mtb de tavsiye etmem, yolda da beslemesiz kıyafetle riskli, hele ortasında boşluk varsa atlama zıplama ya da ani hareketlerde ciddi sıkışma/kesmeye yol açabilir. Bunların dışında gayet iyi diyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
.Yalnız rahatlık konusu kişiden kişiye göre değişir.Kimileri çok rahat ediyorken kimileri de bir o kadar rahatsız.
Ben! fizik r3 karbon sele kullandım 3ay çekmediğim ızdırap kalmadı power ailesine katıldım mecburen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Geçen gün bir tane Selle Italia full karbon sele gördüm, yok gbi resmen. Fiyatı ne kadar acaba 😃
 
Ortalama biri bu basligi okudu mu karbondan vazgeçer. Adamlar tere bile takmislar.

Sonuç bölümündeki şu kısımlar rahatlatır:

Modern bir karbon kadronun formunun bozulması potansiyeli bulunur ancak düşme, çarpma gibi kazalar dışında günlük bisiklet kullanımıyla malzemenin formunu bozacak şartlara maruz kalmak mümkün değildir.
Yorulma testi neticesinde epoksi reçine kullanılan karbon malzemenin çok uzun bir kullanım ömrü olduğu görülür. Bu nedenle bir bisikletin kullanım ömrü boyunca karbon malzemede herhangi bir bozulma olmaz. Sadece uzun süreli çok güçlü UV maruziyeti epoksi reçineye zarar verebilir. Ancak kendini ispat etmiş markalar malzeme ve boyada son katmana kadar UV koruyucu kullanırlar.
Son paragraf yine vazgeçirir:
Üzerinde metal parçalar takılı olmayan hiçbir karbon bisiklet yoktur. Uygun fiyatlı modellerin çoğunda alaşım şaft boruları kullanılır. Kadronun metal-karbon fiber bağlantıları iyi korunmadığı, düzgün kapatılmadığı temiz ve kuru tutulmadığı durumlarda özellikle kışın ıslak ve tuzlu yollarda veya evde trainerda kullanmak ter yoluyla metal korozyonu riskini arttırır. Bu nedenle bisikletinizin toplam sağlığı için ona iyi bakmalı ve şüpheli durumlarda titizlikle incelenmesini sağlamalısınız.

Ben çoğu kişinin oldukça eski olduğunu düşünebileceği bir karbon kadro kullanıyorum ve ömrü konusuna hiç takılmıyorum ama karbon tartışmaları eğlenceli olduğundan paylaştım.
 
Sonuç bölümündeki şu kısımlar rahatlatır:

Modern bir karbon kadronun formunun bozulması potansiyeli bulunur ancak düşme, çarpma gibi kazalar dışında günlük bisiklet kullanımıyla malzemenin formunu bozacak şartlara maruz kalmak mümkün değildir.
Yorulma testi neticesinde epoksi reçine kullanılan karbon malzemenin çok uzun bir kullanım ömrü olduğu görülür. Bu nedenle bir bisikletin kullanım ömrü boyunca karbon malzemede herhangi bir bozulma olmaz. Sadece uzun süreli çok güçlü UV maruziyeti epoksi reçineye zarar verebilir. Ancak kendini ispat etmiş markalar malzeme ve boyada son katmana kadar UV koruyucu kullanırlar.
Son paragraf yine vazgeçirir:
Üzerinde metal parçalar takılı olmayan hiçbir karbon bisiklet yoktur. Uygun fiyatlı modellerin çoğunda alaşım şaft boruları kullanılır. Kadronun metal-karbon fiber bağlantıları iyi korunmadığı, düzgün kapatılmadığı temiz ve kuru tutulmadığı durumlarda özellikle kışın ıslak ve tuzlu yollarda veya evde trainerda kullanmak ter yoluyla metal korozyonu riskini arttırır. Bu nedenle bisikletinizin toplam sağlığı için ona iyi bakmalı ve şüpheli durumlarda titizlikle incelenmesini sağlamalısınız.

Ben çoğu kişinin oldukça eski olduğunu düşünebileceği bir karbon kadro kullanıyorum ve ömrü konusuna hiç takılmıyorum ama karbon tartışmaları eğlenceli olduğundan paylaştım.
2012 model karbon kullanıyorum, hatta arka çatalda çatlak tamiri olan bir kadro olur kendileri, hiçbir sorun yaşamadım, bakalım düşmediğim sürece de bir şey olacağını zannetmiyorum.
 
Epoksi reçine kullanılan karbon bir bisikletin misalen mersin gibi adana gibi aşırı sıcak ve nemin olduğu bir ortamda araç üzerinde ya da içinde kalsa ya da oralarda yaşayan insanlar tarafından kullanıldığında birşey olmayacaksa herhalde uzun süre dayanır. :srnsml:
 
Benim antrenman bisikletim salcano ve maşası furş setiyle karbon. Ona bir şey olmadıysa, Eyy karbon kullanıcıları /kullanmak isteyip de tereddüt yaşayanlar...! müsterih olun.. Salcano karbonu değilse, daha kaliteli bir karbon, sizle beraberdir..size korku yoktur..
 
1998 model, yaklaşık 50.000km de (orman şartlarında 50 bin, yol ile karıştırmayın)

Maşallahı var, sanırım 2010 yılından beri her sezon, abi bunu kaldır müzeye yeni kadro yapalım sana derler babama.

Screenshot_20230322_222213_com.google.android.apps.photos_edit_2893424000484536.jpg
 
Geri