Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon jant tavsiyesi

GS1975

Üye
Kayıt
26 Mayıs 2015
Mesaj
35
Tepki
33
Yaş
49
Şehir
istanbul
İsim
Zekeriya
Bisiklet
Specialized
Arkadaşlar selamlar,

Karbon jantlar konusunda değerli fikirleriniz nelerdir? Marka ve tavsiyeleriniz varmı? özellikle kullanan arkadaşların yorumları yazabilirlermi

çok teşekkürler
 
Scudo
Adaş katbon cant yarış içindir bence sokakta kullanmak için pek uygun değil bir ay önce forumda
Karbon jant çatlağı ile ilgili fikir - BisikletForum
Böyle bir konu açıldı bu bile durumu özetliyor. Karbon jant aero için genişleyen profil janlarda ağırlık tasarrufu içindir. Iyi bir alu jant ın ağırlığına denk olurlar hatta tubless aparatlarla biraz daha ağırlaşırlar. Aero olmayan jant seçeneklerinde birkaç markada daha düşük profilli çember vardır ağırlık için iyi bir alternatiftir ama yinede alu kadar tepe tepe kullanamazsın. Iyi bir alu cantla aero avantaj hariç ( açık havada aero iş yapmaz yarışlarda kullanırlar çünkü orada peleton vardır) karbondan daha rahat iş yapar ve normal Kullanıcılar için iyidir. Karbon iyidir Güzeldir ama normal Kullanıcılar için değildir.

Bu arada diyelim ki en hafif jant 1000 gr bunun çemberi 100 gr olup teller göbek ve diğer Aksaamlar 900gr oluyorsa süper ama çember 900 gr teller göbek 100 gr oluyorsa bir işe yaramaz.
 
Yukarıdaki konuda bahsi geçen jant sahibi olarak benim fikrim ; Bu tip hesapların çok doğru olmadığını düşünüyorum , her şeyi mantık süzgecinden geçirirsek forumdaki karbon ürün kullanan çoğunluğun bu ürünlere ihtiyacı olmadığı sonucu çıkar. Fakat bisiklet benim gibi bir sürü insan için hobi şeklinde , e imkan varken kullanmamak ne kadar doğru :)
 
İbrahim tatlıses'inde uçağı var bir şey demiyoruz varsa harcarsın varsa kullanırsın ama var demen için de 3-4 ay kazancından ufak ufak biriktirip almak var 1 aylık kazancının Tamamıyla almaya kalksan 100 adet alabilmek var. Diyorum ki Karbon ürün yarar- bedel eğrisinde düşük kalıyor. Zaten dikkat ederseniz düşük profilli aero janlar haricinde karbon jant seçeneği çok az jantta karbon kullanmak çok yüksek profilli jantı hafif janlarla aynı ağırlıkta tutabilmek. Devrilme kat sayısı aero yarardan daha önde bir yarar bunu satın almak 300 dolara alu jant aldığında mümkün Kabon jant aldığında 600 dolar ödersin ama aldığın yarar devrilme kat sayısı ve biraz aero yarar ama o biraz aero yarara 300 dolar Ödemiş olursun. Takımlar yarışçıdan jant için para kesmez. Yani yarışta gördüğünüz bir ultegra jant üzerinde giden adamın jant aklındaki sıralamanın en arkalarındadır. Ayrıca aero jantın yararı peleton içinde artar tek başına 2-3 kişi giderken oluşturduğu yarar devede kulaktır ki bazı durumlarda rüzgar yönünden dolayı eksi değerlere geriler. Uzun lafın kısası alu jant aldığınızda 5 birim iyileşme oluyorsa ve param var piyasadaki jantlardan 7 birim iyileşme sunanını almak istiyorum derseniz buyrun alın ama 2 birim iyileşme için ödeyeceğiniz rakam 2 katı belki daha fazlası. Birde bunun Yağmur'u var çamuru var tubless var patlayınca eline alıp gitmesi var. Çıkarım dolaşır gelirim diyorsanız alu jant çıkarım finiş görürüm hemde birinci olup şampanya patlatırım diyorsanız karbon jant birde karbon jantımı alayım formalarıda çektimi elbet biri durdurur boynuma çiçek elime şampanya verir diyorsanız biraz hayal derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: furkanbr
Istersen pazar gunu bakkala gidip gelmek icin kullandigin bisikletine tak, ister gundelik kullan ister yarislik, istersen duvara as seyret sadece. Acayip keyifli donanimlar, bedelini karsilayabildigin surece edinmemen icin hic bir sebep yok.

Hocam, sen beklentilerini soyle, biz de bildigimiz kadariyla yardimci olalim secim yapmanda.
 
  • Beğen
Tepkiler: GS1975
Tesekkurler arkadaslar. Fiyat /performance olarak bir set alabilirim aslinda. Nereden almak uygun olur
 
Mesela

- Gundelik kullanima uygun
- Fren performansi kabul edilebilir
- Ortalama profil yuksekligi
- Clincher Lastik kullaniyor ayrica tubeless-ready
- Surucu agirlik sinirlamasi yok
- Set agiriligi 1365 gram civarinda
- Taninmis bir ureticinin mali
- Nispeten hesapli.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: GS1975
Genel olarak karbon jantı yarış için aluminyum profilli jantları ise antrenman için öneriyorlar. Karbon jantların özellikle ıslandıklarında frenleme güçleri de oldukça düşüyor. Ancak bu kimse antrenman için kullanamaz demek değil tabi ki. Marka ve tavsiye ise tamamen bütçeye ve ne tip jant istediğinize göre değişiklik gösterir.
Bir kaç gündür Zipp ve Enve karşılaştırmalarını okuyorum. Enve SES 6.7 en iyi profilli karbon jant gibi duruyor. Zipp 404 de çok iyi olmasına rağmen karbon kaynaklı sıkıntı yaşayan insan çok. Tabi satılan Zipp sayısı satılan Enve sayısından da fazla bu da bir neden olabilir. Bu ve bunu gibi gider durur bu liste.
 
  • Beğen
Tepkiler: GS1975
@Nefer Seti valla tura çıkıp geldiğimde 10 saniye erken gelsemde geç gelsemde sonuç haşlanmış yumurta. Yani hayaller tour de france gerçekler zeytin Yağlı domates haşlanmış yımırta. Ki dolayısıyla tura çıktığımda yarışmıyorum sadece gidiyorum ve geliyorum olay bu. Bir formam bile yok T shirtle gayet aero dinamik kurallar dışında takılıyorum.
 
@Soner H. Arslan

Fiyatlar da iyiymiş :) 3300 avro olan bile var.
 
sevgili arkadaşlar, sadece görüntü olması için, normal jantı yüksek profilli bir jant gibi nasıl yaparız? Görüntüsü hoşuma gidiyor şu jantların (link)
 
jant tubuler.jpg
Arkadaşlar aliexpres de jant çemberi bakıyordum. Road clincher only ve road tubular seçeneği çıktı. Hangisi normal lastik ve şambrel için uygun. Tubeless seçeneğini kafadan eledim.
 
@Pisiklet Süren Adam
clincher: normal iç lastikli model.
Tubular: iç lastiksiz dış lastiğin komple özel yapıştırıcısıyla janta yapıştırıldığı model.
clincher + tubeless: Hem iç lastiksiz (tubeless) hem de iç lastikli kullanılabilen model.

Yani üstteki iki jantı da iç lastikle kullanabilirsiniz.
 
@Pisiklet Süren Adam
clincher: normal iç lastikli model.
Tubular: iç lastiksiz dış lastiğin komple özel yapıştırıcısıyla janta yapıştırıldığı model.
clincher + tubeless: Hem iç lastiksiz (tubeless) hem de iç lastikli kullanılabilen model.

Yani üstteki iki jantı da iç lastikle kullanabilirsiniz.
Road clicnher + Tubeless al bence. İleride fikrin değişirse tubeless olarakta kullanabilirsin.
Hızlı cevaplar için teşekkürler.
(link)
Bu adresteki yol jantları 25 mm yazıyor. 25 mm beğenmezsem geri dönüş yok gibi. 700x35 kullanmaya alıştım. Ama ağır geliyor artık. 700x28 kullanayım diyorum. Ama 700x25 ide denemek istiyorum. Forumda patlak ve komfor yüzünden yazılarda var.Pislet.jpg
Pişmanda olmak istemiyorum bilen arkadaşlara danışmak en iyisi. Ortalık bisiklet çorbası gibi oldu :)
 
Hızlı cevaplar için teşekkürler.
(link)
Bu adresteki yol jantları 25 mm yazıyor. 25 mm beğenmezsem geri dönüş yok gibi. 700x35 kullanmaya alıştım. Ama ağır geliyor artık. 700x28 kullanayım diyorum. Ama 700x25 ide denemek istiyorum. Forumda patlak ve komfor yüzünden yazılarda var.217153 dosyayı görüntüle
Pişmanda olmak istemiyorum bilen arkadaşlara danışmak en iyisi. Ortalık bisiklet çorbası gibi oldu :)
Linkte verdiğin tubular jant, sen normal clincher bakmıyormuydun ?
 
Geri