Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon kadro tamiriyle ilgili profesyonel bir bakış

Scudo
30.10.2022 saat 12:46'da manisa turgutlu'da bir aracın çarpıp kaçması sonucu bisikletimin sağ,arka,üst çatal kırıldı. bunun tamiri ile ilgili deneyimi olan arkadaşların deneyim aktarımlarını bekliyorum.
 

Dosyalar

  • 1667637185849.png
    1667637185849.png
    357,2 KB · Okunma: 154
  • Beğen
Tepkiler: Aesert
O bölgede kırık kesilip alınır sonra etrafı iyice zımparalanır ve karbon o boşluğun etrafındaki alanı kaplayacak şekilde serilir, üretim sistemine göre vakumlanır/fırına konur ve kürlenmeye bırakılır. Fakat bu bölge çok tehlikeli ve profesyonel bir insanın bile tamir yapmaktan çekinebileceği boyutta olabilir.
 
30.10.2022 saat 12:46'da manisa turgutlu'da bir aracın çarpıp kaçması sonucu bisikletimin sağ,arka,üst çatal kırıldı. bunun tamiri ile ilgili deneyimi olan arkadaşların deneyim aktarımlarını bekliyorum.
Benim mevcutta kullandığım bisikletim de arka çataldan darbe alarak çatlama yapmış, tamir ettirilmiş bir kadro, uzun yıllardır problemsiz sürüyorum. Fakat kime tamir yaptırıldığını net olarak bilmiyorum, güvendiğim bir arkadaşımdan almıştım, bu sebeple tam olarak kime yaptırdığını sormamıştım. İstanbul'da karbon yatları tamir eden birisine yaptırdığını söylemişti. Diyeceğim o ki tamiri mümkün yeter ki işinin ehli birisi yapsın.
 
30.10.2022 saat 12:46'da manisa turgutlu'da bir aracın çarpıp kaçması sonucu bisikletimin sağ,arka,üst çatal kırıldı. bunun tamiri ile ilgili deneyimi olan arkadaşların deneyim aktarımlarını bekliyorum.
Bir arkadaşımın aynı yerden kırılmıştı sanırım Ankara'da bir karbon tamir ustasına yaptırmıştı,hep kontollü ama halen kullanıyor.Sıkıntılı bir yer ama ekseriyette yanal darbelerde oradan kırılma yapıyor kadrolar,zaten o dikey çatalı genelde bütün markalar neden o kadar ince yaparlar anlamam yap şunu biraz daha dirayetli birşey,mutlaka geometri veya aerodinamik sebepleri vardır.
 
30.10.2022 saat 12:46'da manisa turgutlu'da bir aracın çarpıp kaçması sonucu bisikletimin sağ,arka,üst çatal kırıldı. bunun tamiri ile ilgili deneyimi olan arkadaşların deneyim aktarımlarını bekliyorum.
(link) Eskişehir de bir arkadaş.İşinin ehli.
(link)
 
Eskişehirli usta baya temiz çalışmış. Ne kadrolar var tamir edilmişler, ileride bir sorun çıkarır mı bilmem. Boya ve ciladan sonra tamirli olduğu hiç belli olmuyor. 2.el karbon kadro alınmaz onu anladım, satıcı kazasız dese anlayamayız.
 
...zaten o dikey çatalı genelde bütün markalar neden o kadar ince yaparlar anlamam yap şunu biraz daha dirayetli birşey, mutlaka geometri veya aerodinamik sebepleri vardır.
Seatstay'ler sadece basıya zorlandıkları için kadronun en az zorlanan boruları. Hava sürtünmesindeki payları da büyük olunca, çok yük binmeyen bu borular mümkün olduğu kadar ince yapılıyor.
 
  • Muhteşem
  • Beğen
Tepkiler: mazot ve seko35.50
Tanımıyorum ama daha önce forumda paylaşılması üzerine karbon ürünümüz yok ama illa ki lazım olur diye yer imine kayıt etmiştim.
(link)
 
Eskişehirli usta baya temiz çalışmış. Ne kadrolar var tamir edilmişler, ileride bir sorun çıkarır mı bilmem. Boya ve ciladan sonra tamirli olduğu hiç belli olmuyor. 2.el karbon kadro alınmaz onu anladım, satıcı kazasız dese anlayamayız.
İmkan varsa X-ray görüntüde anlaşılabilir.

2.png
1.jpg
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin
Yakın zamanda nakit ihtiyacını acil karşılamak adına bisiklet ilanım vardı.Hemen nakite dönsün diye biraz uygun tutmuştum.Arayan herkes kadro tamir gördümü kanıtlayabilirmisiniz diye sorular sormuşlardı.Bu videoya yeni denk geldim ileride tekrar ilan verince buraya gider kontrol ettiririz iki tarafta rahat eder...


 
İyi bir tamir yapıldıktan sonra ileride hiç sorun çıkarmayacağı gibi o tamir gören bölüm eskisinden daha iyi oluyor. Başka yerden kırılıyor. Karbonu birebir kalitede tamir edebiliyorlar.

Eskişehirli usta baya temiz çalışmış. Ne kadrolar var tamir edilmişler, ileride bir sorun çıkarır mı bilmem. Boya ve ciladan sonra tamirli olduğu hiç belli olmuyor. 2.el karbon kadro alınmaz onu anladım, satıcı kazasız dese anlayamayız.
 
Eğer kırılan yere iç yüzeyinden ulaşılabiliyorsa (içten dışa basınç oluşturabilecek fitil sokulabiliyorsa) ve doğru reçineyi, doğru uygulama ve sıcaklıkta uygulayabilen bir ustanın işine güvenirim. İç yüzeyine ulaşılamayan bir yerde kırık benim için direk çöptür. Gerekli basınç olmadan yapılan tamir epoksiyle çatlak gizlemekten öteye geçmez. Burada tavsiye ettiğiniz kişilerin iyi ve kötü işlerinin gördüm. Kötü sonuç veren işlerde neden yukarıda belirttiğim sebepti.
Örneğin sele borusun girdiği yerde çatlak var. Adam et kalınlığını inceltip iki yüzeye iki yaprak kumaş koyup yapıştırmış. Eee ne olacak ilk kullanışta çatladı. Aynı durum örneğin alt boru içinde geçerli fakat alt borunun içine giren bir sele borusu olmadığından iç yüzeyi kalın tutuyor. Evet diğerine göre sağlam oluyor ama doğru uygulama bu değil. Yurtdışında bu işi yapanlar pensler atıyor, araya kenetleyici kesikler atıyorlar. Piyasadaki tüm karbon tamircileri diğerlerinin yaptığı kötü işleri gösterip kendisini övüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Özcan
Geri