Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon kadro yapımı

@Selçuk Çilek
Peki Cycling News'daki bu haber ne ola ki acaba:

A new arrival from Cofidis, climber Trentin will be crucial edition to the squad to support Gibo Simoni in his bid for a third Giro d'Italia win this coming May. Trentin's team bike is made in Taiwan with Scott's proprietary Ten-Tech Composite, and Scott claims a weight of 880 grams for the CR1 Team Issue frame without fork.

Buradan şunu anlıyoruz: 1-Scott karbonlar ve diğerleri Çin'de değil Taiwan'da üretiliyor. (Çocuk bisikletleri dahil..)Bize gelen tüm kutularda zaten bu yazıyor.
2- Karbon kadroları Scott dışarıya birilerine yaptırmıyor, kendi bünyesi içinde üretiyor..


Forumlardan bir alıntı:
While Giant does indeed do very nice carbon work they do not fabricate Scott carbon frames. Topkey does the road and hardtail mountain frames and I believe TenTech does the Full Suspension carbon. Both factories are out of China.
 
Scudo
@gürsel

Scott USA kadrolarının ( karbon dahil) tamamı uzakdoğuda imal ediliyor. Scott farklı firmaları fason imalatçı olarak kullanıyor.
En başta gelen imalatçıları Giant (Taiwan) ve Hodaka (Taiwan).

Bu nedenle Scott USA "Werehouse Assembly" olarak anılıyor ( 2008 report factory & suppliers guide).
 
@gürsel

Gürsel Bey...itirazım var.

İlk önce cyclingnews taki haber pek "NEW" değil. O haberin tarihi :03 Şubat 2005 tir.
Dolaysıyla özellikle Tayvan imalat sektöründeki son gelişmeler TenTech firmasına da yansımıştır. Bir sürü Tayvan lı firma üretim maliyetlerini düşürmek amacıyla Çin H.C. ne taşınmıştır ve taşınmaktadır.
Scott bisikletlerini şu anda üreten firma (link) dır.
Ve bu firma ÇHC.dir.
Firmanın daha önce Tayvan da kurulmuş olduğu ve üretim yaptığı doğrudur ama artık sadece küçük bir ünitesi ve Taipei de bir AR-GE ofisi vardır.
Eğer yanlış anlaşılmışsa,ben yazılarımda Çinli firmadan bahsettim. Burada Scott un ana hissedar olması (tümüne ÇHC ticaret yasalarına göre zaten sahip olamazlar) değişmez.Ancak TenTech sadece Scott üretmiyor, Cerveloyu da üretiyor.

Gelelim kartonlarınızın üzerindeki Taiwan menşe yazısına: Bu da size ya halen eski kartonlarla mal gönderildiğini ,ya malların full suspension kadro olduğunu ve
iki parça halinde Taiwan a gönderilip, orada üzerine süspansiyon takıldıktan sonra (Scott süspansiyon üretimi halen Tayvan dadır) size gönderildiğini veya size halen eski stok kadroların gönderildiğini gösterir. Son şık pek mümkün görünmemekle birlikte, elinizdeki SCOTT kadro ve/veya biskletlerin kullanım kılavuzundaki basım tarihlerinden bunu "yaklaşık" olarak kontrol edebilirsiniz.
Bunu bütün samimiyetimle ve özellikle SCOTT un son zamanlarda Türkiyede ki
satış grafiğini düşünerek yazıyorum.Çok yücelen bir marka hakkında nedense
hiç bir olumsuz yazı yazamaz duruma geliyoruz.
Kişisel görüşüm: SCOTT ciddi bir firma ile ülkemize başarılı bir giriş yapmıştır ,ancak bence SCOTT un kalite seviyesinde üretim yapan 10 ile 12 firma mevcuttur.
Ve SCOTT tan daha kaliteli üretim yapan firmalar da vardır.
Bu tamamen kişisel görüşüm ve bu konuda başka bir yazı yazmayacağım.

Gelelim forumlardan yaptığınız alıntıya: İlk önce İngilizce bir forum da olsa, bu foruma ABD içinden yazılar gönderilse de, ABD de yaşayan göçmen nüfusunu göz önünde bulundurursak, çoğu ABD vatandaşının İngilzceye tam hakim olmadığı konusunda anlaşacağımızı sanıyorum.
Dolaysıyla o alıntıda aynen şu söyleniyor (söylenmek isteniyor):Topkey ve TenTech firmalarının İKİSİDE Çin (H.C.) dedir.

Şunu eklemek zorundayım: Bir çok kişinin aksine Tayvan ve şimdi de Çin H.C. de 1.sınıf kompozit (ve/veya metal) üretimi yapıldığına inanıyor ve anılan ülkeler menşeli malları daha önce yaptığım açıklamalar çerçevesinde tüm bisikletseverlerin gönül rahatlığıyla kullanabileceklerini düşünüyorum.
 
Bu üretim bile değişmiş olabilir.
Video başlığı "Pinarello ,made in China" diyor ama altyazı Japonca,Çince değil. Ve çalışanlar resmen Asti Spumante veya Chianti içen tür insanlar.
Bir Japon bisiklet dergisi için çekim yapılmış.
Molto bene!
(link)
 
Bu videoda birşey dikkatinizi çektimi?
Kadroların yapılışına dağir hiç bir aşama yok, sadece metal kulakçıkların(dropouts) karbon kadrolara yapıştırılışı gösteriliyor. Bundan sonraki aşamaların hepsi boyaya hazırlık vs. Çok ilginç!!
 
@Selçuk Çilek

Buranın Çin olmadığı kesin. Bir ziyaretçi hariç hepsi Avrupalı (İtalyan) Bu bir Japon dergisi için çekimmiş. Bunu yollayan kişinin hiç bir şeyden haberi yok ya da kötü niyetli.
Zaten yorumlarda biri şunu yazmış:

This video is taking by a Japanese Cycling Magazine, I guess it mights be Cycle Fun, that offer often DVD along with the magazine.

And 99% this video is taken during the Granfondo Pinarello event, where Pinarello Japan is organizing some trips for Japanese tourists who wanna ride the event and visit factory.
 
@Mustafa İçdağ

Daha önce yazışmıştık ya Mustafa Bey. İmalatın görmek istediğimiz bölümünü hep bizlerden saklıyorlar.

Ama şimdi pedal çevirme zamanı...
Görüşmek üzere..
 
Cannondale karbon kadrolu yol bisikletleri kılavuzu (devamı)

Bölüm 2:
Düşme ya da sürüş (sonrası) hasar incelemesi:
Çarpma ya da düşme sonrası kadroyu, dikkatle inceleyin(hasarların tespiti),herhangi bir hasar gözlemliyorsanız bisikleti kullanmayı durdurun.Sözgelimi belirgin bir kırık,bölünme veya ayrılma görünüyorsa.
Kırık ya da ayrılma,aluminyum ve karbon parçalar arasındaki yapıştırıcı bağın çözülmesi şeklinde görülebilir; bunları açıklayacak olursak, kadro ve tüplerde sıradışı garip bir duygu,hafifçe değişmiş bir şekil,gıcırdama ya da diğer açıklanamayan sesler,görülür kırıklar,karbon fiber bölümünde süt rengi veya beyaz renk görünümü!Bu tür belirtiler olan bisikleti sürmek tehlike yaratır.
Karbon kadronun aşırı sıcaklardan korunması:

Bisikleti taşıma ya da saklamada aşırı sıcaklardan koruyun!Binmeden önce bisikletinizi soğuk mu sıcak mı diye kontrol edin.(not,genel olarak karbon metale göre daha sıcak bir his veriyor,ancak burada aşırı sıcak ya da soğukta kadroya dokunarak kontrol edilebileceği şeklinde yorumlanabilir sanıyorum)
66 dereceyi aşan sıcaklarda tutmayın(sözgelimi siyah pikap kamyonette düz durumda,çöl güneşinde veya hetcbak otonun camı altında)

Bisiklet taşıyıcı(stand):
Mengene ağızlı bir taşıyıcı sıradan bir bisiklette eğer yeterince kuvvetli sıkılırsa ciddi hasar ve göçmelere yol açabilir.
Bisikletinizi asla mengene ağızlı standa koymayın(burada özellikle bazı cannondale modelleri kastediliyor),sele borusundan bağlanabilecek şekilde yerleştirin ,ayrıca hasar görme ihtimalini azaltmak için mengeneyi dikkatlice az düzeyde sıkın.sele borusunu minimum giriş noktasında daha yukarı almayın.(not:karbon kadro ve sele borusu da karbonsa -eskiden olduğu gibi ince de olsa -bağ dokusuna zarar verebileceğinden yağlamak önerilmiyor).

Temizlik:
Bisikletinizi sadece sıvı sabun ve sulu çözeltilerle temizleyin ve ince bir bezle (güderi) kurulayın.(not:neden pamuklu kumaş yerine güderi tavsiye ettiğini pek anlayamadım).
Asla tazyikli suyla yıkamayın.Kadro boşluklarına su fışkırtmaktan kaçının, bunlar orta göbek,suluk selikleri,sele borusunun açıklığı,boş tüp yalıtım bölgesi(maşa cıvarı).
Suyun dışarı atılması:
Yıkarken su kadrodan içeri girebilir,ayrıca yağmurda ve ıslak zeminde sürüşte bu noktalardan içeri girebilir.Su kimyasal olarak bisikletinize zarar vermez!
Eğer aşırı!? bir soğuk varsa buz genleşmesi kadroyu çatlatabilir ya da kırabilir; bu ,kadroyu
sürüş için güvensiz yapar ve garanti koşullarının dışında akbul edilir.

Kadro kurulumu:
Kadroyuy kurmadan önce dağıtıcınızla ve donanım üreticilerine danışın,özellikle sürüş tarzınız,performans,ağırlık ve bakım konuları hakkında.Seçilen donanımın bisikletinize ,
ağırlık ve sürüş tarzınıza uygun olduğundan emin olun.Genelde hafif donanımların kısa ömürlü olduğu söylenir.Düşük ağırlıktaki donanımların seçiminde yüksek performanslı-kaliteli olanları tercih edin.Daha hafif parçalar seçerseniz bu parçaları daha sık gözlemlemelisiniz.Eğer zorlu koşullarda ve bozuk yollarda sürüyorsanız ve özensiz bir yapınız varsa daha ağır parçalar tercih edin.

Yeniden boyama ve cila :
Var olan boyanın üstüne tekrar boyama yapmayın.Karbon fiber kompozit kadronun yapımında ve birleştirilmesinde çok güçlü birleştirici ve kimyasallar kullanılır.Bunula birlikte bu bağlar tekrar boyama ve boyanın soyulmasıyla zayıflayabilirler ve dış etkilere karşı korunmasız kalırlar.
Uyarı! Bu işlem sonucunda bir kaza yapabilir ve ciddi yaralanabilirsiniz.Kimyasal sıvılar ve boyanın soyulması kadroyu birarada tutan kimyasal bağların zaayıflayıp yok olmasına yol açabilir.
Aynı şekilde zımpara ve aşındırıcıların kullanımı ,kadro-maşa yapısını ,orjinal boyayı,çıkartmaları,karbon katmanlarını kadroyu zayıflatır.
 
karbon ve epoxy kullanımı konusunda tecrübem var.bende bi ara karbon kadro yapmayı planlıyorum ama Turkiyede henüz bi takım teknolojiler(honeycomb kullanımı) yaygınlaşmadı.hatta karbon fiber bile bulman zor.epoxyide(reçine) kilo ile satmıyorlar. ben yeterli bilgi birikimi ve malzmeyi temin ettiğimde yapmayı planlıyorum.sonuçta kadro yapıyorsunuz.stress analizlerini vs yapmanız gerekiyor. ayrıca karbon metal birleşimlerinin olduğu yerlerde çok sıkıntılı.titanyum kullanman gerekiyor.


aşağıdaki linkin işine yarayacağını düşünüyorum. bu kadroyu yapan eleman çok yetenekli biri.
(link)

ama bu kadroda bence yetersiz.bende heves ediyordum yıllar sonra bisiklete binceğim kendim yapıp bineyim diye ama kendimi tehlikeyede atmak istemedim. bende aleminyum bi bisiklet alıp bineceğim :D şimdilik.
 
Geri