Cannondale karbon kadrolu yol bisikletleri kılavuzu (devamı)
Bölüm 2:
Düşme ya da sürüş (sonrası) hasar incelemesi:
Çarpma ya da düşme sonrası kadroyu, dikkatle inceleyin(hasarların tespiti),herhangi bir hasar gözlemliyorsanız bisikleti kullanmayı durdurun.Sözgelimi belirgin bir kırık,bölünme veya ayrılma görünüyorsa.
Kırık ya da ayrılma,aluminyum ve karbon parçalar arasındaki yapıştırıcı bağın çözülmesi şeklinde görülebilir; bunları açıklayacak olursak, kadro ve tüplerde sıradışı garip bir duygu,hafifçe değişmiş bir şekil,gıcırdama ya da diğer açıklanamayan sesler,görülür kırıklar,karbon fiber bölümünde süt rengi veya beyaz renk görünümü!Bu tür belirtiler olan bisikleti sürmek tehlike yaratır.
Karbon kadronun aşırı sıcaklardan korunması:
Bisikleti taşıma ya da saklamada aşırı sıcaklardan koruyun!Binmeden önce bisikletinizi soğuk mu sıcak mı diye kontrol edin.(not,genel olarak karbon metale göre daha sıcak bir his veriyor,ancak burada aşırı sıcak ya da soğukta kadroya dokunarak kontrol edilebileceği şeklinde yorumlanabilir sanıyorum)
66 dereceyi aşan sıcaklarda tutmayın(sözgelimi siyah pikap kamyonette düz durumda,çöl güneşinde veya hetcbak otonun camı altında)
Bisiklet taşıyıcı(stand):
Mengene ağızlı bir taşıyıcı sıradan bir bisiklette eğer yeterince kuvvetli sıkılırsa ciddi hasar ve göçmelere yol açabilir.
Bisikletinizi asla mengene ağızlı standa koymayın(burada özellikle bazı cannondale modelleri kastediliyor),sele borusundan bağlanabilecek şekilde yerleştirin ,ayrıca hasar görme ihtimalini azaltmak için mengeneyi dikkatlice az düzeyde sıkın.sele borusunu minimum giriş noktasında daha yukarı almayın.(not:karbon kadro ve sele borusu da karbonsa -eskiden olduğu gibi ince de olsa -bağ dokusuna zarar verebileceğinden yağlamak önerilmiyor).
Temizlik:
Bisikletinizi sadece sıvı sabun ve sulu çözeltilerle temizleyin ve ince bir bezle (güderi) kurulayın.(not:neden pamuklu kumaş yerine güderi tavsiye ettiğini pek anlayamadım).
Asla tazyikli suyla yıkamayın.Kadro boşluklarına su fışkırtmaktan kaçının, bunlar orta göbek,suluk selikleri,sele borusunun açıklığı,boş tüp yalıtım bölgesi(maşa cıvarı).
Suyun dışarı atılması:
Yıkarken su kadrodan içeri girebilir,ayrıca yağmurda ve ıslak zeminde sürüşte bu noktalardan içeri girebilir.Su kimyasal olarak bisikletinize zarar vermez!
Eğer aşırı!? bir soğuk varsa buz genleşmesi kadroyu çatlatabilir ya da kırabilir; bu ,kadroyu
sürüş için güvensiz yapar ve garanti koşullarının dışında akbul edilir.
Kadro kurulumu:
Kadroyuy kurmadan önce dağıtıcınızla ve donanım üreticilerine danışın,özellikle sürüş tarzınız,performans,ağırlık ve bakım konuları hakkında.Seçilen donanımın bisikletinize ,
ağırlık ve sürüş tarzınıza uygun olduğundan emin olun.Genelde hafif donanımların kısa ömürlü olduğu söylenir.Düşük ağırlıktaki donanımların seçiminde yüksek performanslı-kaliteli olanları tercih edin.Daha hafif parçalar seçerseniz bu parçaları daha sık gözlemlemelisiniz.Eğer zorlu koşullarda ve bozuk yollarda sürüyorsanız ve özensiz bir yapınız varsa daha ağır parçalar tercih edin.
Yeniden boyama ve cila :
Var olan boyanın üstüne tekrar boyama yapmayın.Karbon fiber kompozit kadronun yapımında ve birleştirilmesinde çok güçlü birleştirici ve kimyasallar kullanılır.Bunula birlikte bu bağlar tekrar boyama ve boyanın soyulmasıyla zayıflayabilirler ve dış etkilere karşı korunmasız kalırlar.
Uyarı! Bu işlem sonucunda bir kaza yapabilir ve ciddi yaralanabilirsiniz.Kimyasal sıvılar ve boyanın soyulması kadroyu birarada tutan kimyasal bağların zaayıflayıp yok olmasına yol açabilir.
Aynı şekilde zımpara ve aşındırıcıların kullanımı ,kadro-maşa yapısını ,orjinal boyayı,çıkartmaları,karbon katmanlarını kadroyu zayıflatır.