Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbon kadroyla uzun yol ve sağlamlık

Kayıt
29 Nisan 2016
Mesaj
21
Tepki
9
Şehir
Muğla
İsim
Eren
Bisiklet
Lapierre
Karbon bir giriş seviyesi yol bisikleti almayı planlıyorum.fakat aklımda bazi şüpheler var.Uzun turlarda sele borusu bağlantılı bagaj kullanacağım.Kadroya cok yük biner veya ufak kazalarda kadroya ciddi hasarlar gelirmi? Bunun yerine Alüminyum tercih edilebilirmi ?(karbon alma imkanim varken)
 
Scudo
Sele borusu bagaj işine hiç yanaşma derim. Aratırsan forumda bulursun geçtiğimiz yıl seat tube ten aldığı darbe sonucu (büyük olasılıkla sele kaynaklı bir darbe) arkadaşın karbon kadro pert olmuştu. Karbon ağırlık taşır taşımaz değil ama ters kuvvetlerde mukavemet gösteremez çat diye kendini bırakabilir. Karbon hafifliğinde mis gibi alü bisikletler var mesela bir F/P ürünü giant tcr sl 1. Ama onunda sele borusu karbon.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkayesenkaya488
Bu tür kardroların en zayıf noktaları sele borusunun kadroya girdiği, sele kelepçesinin olduğu kısım oluyor. Bazı karbon-fiber kadrolarda bu noktada çatlakların oluştuğunu ve kadronun kullanılamaz hale geldiğini görebilirsiniz.

Özellikle giriş seviyesi bir kadro tercih edecekseniz, doğrudan bu noktaya ekstra yük bindirecek uygulamalardan kaçınmanız gerek.
 
sordugunuz sorunun disinda bir cevabim olacak ama biraz arastirmalarim sonucu en iyi kadro nun Celik kadro oldugunu dusunuyorum. ozellikle turlarda esnek yapisiyla ve saglamligi ile ben celik kadroyu tercih ederdim. Celik kadronun agirligi dezavantaj gibi gorunse de bence tur icin en ideal kadro malzemesi.Turkiye de kisiye ozel kadro yapan kisiler ve atolyeler var. Benimde son zamanlarda dikkatimi ceken bir konu ve bende custom bir bisiklet yaptirmayi dusunuyorum.
 
@clk

Çelik kadro olsun olmasınada yaşlı çınar ağaçları gibi içten içe çürümüş, paslanmış çelik kadrolarda olmasın. Şimdi bir moda başgösterdi eski iyidir diye. O çeliğin hangi korozyonlara uğradığı biliniyormu peki. Yanında kaynak makineside taşıyacaksan vintage çelik alın derim.
 
@mehmetsunu hak veriyorum :) sadece bisiklet kadrosu icin boru celik uretimi yapan ureticiler mevcut. her alanda oldugu gibi uretim teknolojilerindeki gelismeler bence olumlu yonde. ama evet korozyon icin biraz daha bakim isteyen bir tür celik kadrolar.
 
@Burçak Erbil calismalarini dikkatle izlemekteyim :) ilerleyen zamanlarda kapını calacagim ;) basarilar, kolay gelsin.
 
@ErenKaymakcı Yanlız o fiyat aralığındaki karbon kadroların üzerinde genellikle giriş seviyesi setler olur. Yerinde olsam alüminyum kadrolu ama orta segment malzemelere sahip bir bisiklet alırım. Bu şekil daha fazla performans alırsın.
 
Bence karbon yerine kaliteli bir alu kadro tercihinde bulunun.
Uzun turlarda da sele borusuna bağlanan bagaj yerine
(link)
gibi bir çanta kullanın. Ağırlığı tek bir yerde toplamak yerine bisiklet üzerinde dağıtın.
Kadro çantası sele altı çanta gidon çantası vb.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErenKaymakcı
@ErenKaymakcı eğer bisikleti uzun tur kullanımı için alacaksanız bazı özellikleri olması gerekir. Bagaj delikleri, kalın ve dayanıklı lastiği destekleyen bir kadro ve yüklemeye müsait dayanıklı/kalın boruları olmalı. Ciddi uzun bir yola gideceğiniz, çadırınızı yiyeceğinizi yükleyeceğiniz bir bisiklet kabaca 30-40 kilo gelecektir. Üzerine siz de binince bisiklet 100+ kilo olacak. Bunun bozuk yolu var, çukuru var, karbon bisikletlerin ne jantları, ne jant telleri, ne de kadroları 120 kilo üzeri için önerilmiyor. Başka bir konuda bahsetmiştim; çoğu firma karbon kadrolarına 120 kilo sınırı koyuyor. Yani bu bisikletin üzerine 120 kilodan fazla yük olmasın(sürücü de dahil) diyor.

Önerim, amacınız doğrultusunda model bakmanız :)
Örnek: (link)

qwe.png

Örnek verdiğim bu bisikletin 32 jant telli olduğuna dikkat edin. Bu tesadüf değil, tur için gerekli ve önemli bir ayrıntı.

İlla yarış kadrosu olsun derseniz de kesinlikle aluminyum öneririm. Üst seviye aluminyum bisikletler var, canondale synapse veya caad serisine bakabilirsiniz
Bilgi amaçlı göz atın: (link)
 
@Serkan Mıstınoğlu Hedefim o kadarda uzun turlar değil 1-2 veya eğer performansa dayalı değilse 3 4 günlük turlar Tavsiyeniz için teşekkür ederim.

@Hüseyin Odabaş Yorumunuz için teşekkür ederim. Lapierre Sensium 300 modelini 5300 ₺ ye bulabildim Karbon-Tiagra.Sizin bu fiyat aralığında Alüminyum öneriniz varmı marka model ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkayesenkaya488
Merhaba

Aranizda yeniyim viyedan katildim cok sayida karbon kadro kulladim ama senin icin onemli olan nasil bir karbon yapi ve hangi seri karbon

Ornegin kabon var ss23 serisi dagitirsin yolda ama karbon var eletse sesisi istedini yap alu dan daha iyi ve saglamdir.


Nasil sorun olursa olsun yardimci olurum hepinize
Selamlar.
 
@ErenKaymakcı
Delta Bisiklette çeşitler var;
(link)
 
@ErenKaymakcı O fiyata bence en iyi f/p bisikleti olan Giant Tcr advanced bulabilirsiniz. Fakat sele borusundan aparatlı port bagaja izin vermez, aero boru olduğu için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkayesenkaya488
Geri