Denetim yok, yaptırım yok. Alışveriş deneyimini "hızlı/yavaş kargo, güzel/berbat paketleme" olarak görüp, kabullenip, kargodan ibaret gören bizlere müstehak! Hızlı kargo gönderin, ciğerini sökün bu halkın, yeter ki paketleme de güzel olsun - boş paket gönder, kargoyla bi daha uğraşmamak için boş paketi kabullenecek sersemler çıkar eminim. Online satış platformlarına şikayet etsen iade seçeneğine sığınırlar ("beğenmediysen iade et"). Satıcıyı değerlendiriyorsun, tekrarını belki bi gıdım da olsa önlersin diye, "kargo nasıldı?" diye soru soruyor platform (hadi buyrun!), gene kargoyu (hızını, vs.) değerlendiriyorsun. Amazon'da (global amazon'dan bahsediyorum) ikinciye tekrarlasın, kulağından tutup kapı dışarı bırakırlar anında bu tür satıcıları. (Türkiye şubelerini katmıyorum, zira benim deneyiyim, Türkiye'deki şubeler/kollar/ayaklar, türk firmasına döndürülüyor, buyrun Decathlon, buyrun Tchibo...) Eminönü'ndeki eskilerin bul-karayı-al-parayı cingözleri doluşmuş satış platformlarına. Bu satış platformlarının birinde satıcı olan bir bisiklet dükkanına gitmiştim bir keresinde, verdiğim siparişi geciktirmişlerdi bir şekilde (gitme sebebim gecikme değil, başka bir parçayı elden satın almaktı), sohbet esnasında "ceza" (bir tür ceza, tam olarak ne, bilmiyorum) alacaklarını söylemişti kargo geciktiği için. Buyrun gene kargo [hızı/gecikmesi]!!! Ne demiştik, ama yanlış ama eksik gönder, yeterki hızlı gönder, ciğerini sök bu milletin!
Ekleme yapayım, epeyce çektim, dertliyim: Geçen yaz tur bisikleti toplama amacıyla hepsiburada'dan 50 kadar ürün sipariş etmişim, irili ufaklı, parça-aksesuar ve boya, zımpara, spatula gibi yan şeyler. Yaklaşık %25'ini iade/değişim olarak geri göndermişim, %25 yahu!!! Her 4 iparişten birinde yanlış-eksik-hatalı-kusurlu-bozuk ürün gönderiliyor, kısacası reklam-ilan edildiği gibi, taahhüt edildiği gibi gönderilmiyor! Platform sahibi olarak hepsiburada için vardığım sonuç şu: çarklar dönsün de nasıl dönerse dönsün, türk kafası! Yukarıda denetim, yaptırım yok dedim ama belki her şeyin farkındalar, sadece böylesi işlerine geliyor, kazandığı sürece kimden ve nasıl kazanırsa kazansın! Adı sanı kimse tarafından bilinmiyorken Amazon kopyası, senin-benim cebimizdeki 3-5 kuruşa göz koymaz, deyip ordan yürüttüm mantığı, sayısız alışveriş yaptım o günden beri, satıcı olarak hala öyle, cebindeki 3-5 kuruşla uğraşmaz ama bir yerli amazon da olmayacak, ben onu anladım. Diğerlerini değerlendirmeye alma gereği bile duymuyorum.
Ek-2: Acı tecrübelerden sonra, çok hayati bir ürün olmadıkça, hepsiburada ve amazon'da satıcı ve gönderici hepsiburada ve amazon'un kendisi olmadıkça bu platformlardaki diğer satıcılardan sipariş vermiyorum. Sattıkları bir ürün piyasaya göre biraz cazipse (sadece fiyat bakımından değil, akla gelebilecek başka her bakımdan) bilin ki bir bit yeniği vardır (ürün ayıplıdır, bozuktur, kullanılmıştır, solmuştur, sökülmüştür, şudur-budur veya ilan/taahhüt ettiği üründen başka ürün [mesela çakmasını] gönderecektir) ama piyasaya göre cazip koşullardan (=fiyattan) satacak kadar gerizekalı değildir, ne de olsa Eminönü'nden terfi etmiş anasının gözü cingözlerdir!