Yakın zamanda Amazon Türkiye'den 4-5 parti sipariş kapsamında 25-30 kadar ürün sipariş ettim, daha doğrusu "Amazon" da olsa "Türkiye" olduğu için temkinli hareket ederek, önce bir sipariş, bu siparişte her şey olması gerektiği gibi işleyince, ardından bir sipariş, bir sipariş diye adım adım gittim. Bu alışveriş deneyimimden tam puan aldı amazon.com.tr. satıcı ve gönderici olarak. Tripod/selfi çubuğu bir ürün için bir kere risk aldım, amazon platformunda yerli bir satıcıdan sipariş ettim. Kargo hızlıydı
ancak gene aynı satıcının %30 daha ucuza sattığı başka bir marka ve model ürün gönderildi. Belki bir yanlışlık olmuştur deyip doğru ürünü göndermelerini talep etmek üzere satıcıya telefon ettim. Yapılan açıklama insan aklıyla alay etmek: Büyüklüğü ve özellikleri tamamen aynıymış (ne hikmetse %30 daha ucuza satıyor ama bana gönderdiği aynı özellikteki o ürünü?!?) bu nedenle "arkadaşlar" (kendi ifadesi) -bile bile- bu ürünü göndermişler. İade edip satıcı hakkında gereken yorumu yapıp notu verdim ama bir kere daha acı tecrübe ettim. Bu tecrübeye dayanarak, ne kadar vurgulasam, ne kadar tekrarlasam az: arkadaşlar, sipariş vermek istediğiniz ürün hayati önemde ve aciliyette değilse, onsuz yapamayacaksanız (hayat/işler devam edemeceyekse), mutlaka sipariş vermeniz gerekiyorsa ancak o zaman sipariş verin bilindik platformlardaki satıcılardan, diğer tüm durumlarda o satıcılardan -satıcının adını, namını, puanını vesairesini s*ttir edin- sakın sipariş vermeyin. Bekleyin, erteleyin, 3 kuruş daha fazla verip başka yerlerden, cebinizdeki paraya göz dikmeyecek kurumsal firmalardan (satıcı olarak hepsiburada'nın ve amazon'un kendisi, medikamarkt, decathlon vb.) sipariş edin, başınız ağrıyıp gerçekte size daha pahalıya gelmesin. Andığım firmaların yanlışlık yapma ihtimali elbette var ama istatistiksel olarak kabul edilebilir seyreklikte; ben 25 yıldır bir kez bile olsun -yanlış, kusurlu, ayıplı, kullanılamaz, vb. - ürün almadım kurumsal firmalardan. Tripoda dönersem, iki katı fiyattaki başka bir marka/modeli mediamarkt'an kafam rahat şekilde sipariş ettim, iyi ki de etmişim.
Ek: Yanlış, çakma, ayıplı vb. ürünün gönderilmesini satış firmasının uzaktan satış sözleşmesine dayalı olarak sadece para iade garantisi çerçevesinde ele almamalı; bir ürün siparişi, dolayısıyla yanlış vb. ürün gönderilmesi durumunda kayıp sadece saniyelik bir tıklama işlemi ve kargoyu bekleme süresinden ibaret değil; kayıp çoğu zaman çok fazla. Ürüne, fiyatına vb. bağlı olarak, saatlerce, belki günlerce araştırma yapıyorsunuz, kullanıcı değerlendirmelerini ve yorumlarını okuyup varsa videolarını izliyorsunuz; bunca ders çalıştıktan sonra karar verdiğiniz ürün yerine başka bir tane gönderilince onca vaktiniz boşa gidiyor; bununla da kalmıyor, para iadesi hesabınıza geçinceye kadar beklemek zorundasınız, tek para kaynağınız buysa bu zaman zarfında başka ürünü başka yerden satın alamıyorsunuz, yani bir süre eliniz kolunuz da bağlı kalabiliyor.