ismail eren
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 17 Temmuz 2013
- Mesaj
- 404
- Tepki
- 567
- Şehir
- Yalova - Manisa
- Bisiklet
- Scott
Hala bu devirde kask kullanımı tartışanlar var aklım almıyor bu insanları ne yapma derdindeler acaba? Bunun önüne nasıl geçebiliriz? Avrua Bisiklet Federasyonu'nun kask hakkında yayınladığı bir broşürün tercümesini bir forum sitesinde Ali Nejat kullanıcı adlı kişi tercüme edip yayınlamış. Acaba insanlar kask takmasın, düşüp kafalarını parçalasın ve sonrada zaten pek iyi olmayan bisiklet dünyasının imajı dahada mı kötü olsun diye uğraşıyorlar?
-------------------------------------------------------------------------------------------
Bana niçin kasksız bisiklete bindiğimi sorun!
Merak mı ediyorsunuz?
Bu broşürü okuyun ve kask propagandasını sorgulayın.
Kısa yoldan yardım etmek mi istiyorsunuz ?
Bir rozet takin ve kask tartışmalarına gerçeği taşıyın.
Daha fazla mı yardım etmek istiyorsunuz ?
ECF kask çalışma grubuna katılın.
Kask yasaları ve şok korku promosyonları bisiklet kullanımına çelme takıyor.
Tez: Bisiklet kaskları %85 oranında kafatası yaralanmalarının, %88 oranında da beyin travmalarının yaşanmasını önlüyor.
Yanıt: 1989 yılından gündeme getirilen bu çalışma hiçbir zaman gerçek hayatta ispat edilememiştir. Kask kullanımının artması bisiklet kullanımının azalması ile ilişkilendirilmiş, ancak bisiklet güvenliği ile ilgili gözle görülür bir gelişme gösterememiştir.
Tez: Çocuklar ve ebeveynlerbisiklete binerken kas takmalıdırlar.
Yanıt: Bisikletçiler, şöförlerden ve yayalardan daha az kafatası travmaları yaşıyorlar. Bu savı desteklersek şöfor ve yayalar da sürekli kask takmalıdırlar.
Tez: Kasksız bisiklete binmek intihara teşebbüstür.
Yanıt 1: Kask kazaların olmasını engellemez. Ancak güvenli yollar, şoför ve bisikletçilerin iyi eğitim almaları kazaları önleyebilir.
Yanıt 2: Kask yasaları ve yapılan propagandalar "suçluyu suçla" tepkisi yaratır, ki hükümetler ve sigorta şirketleri de bundan yararlanarakbisikletçiler için desteği keserler.
Bisiklete binmek risklerine rağmen faydalarının ağır bastığı sağlıklı bir faaliyettir.
Avrupada Bisiklete binme ve obezite ilişkisini gösteren tablo
y aksı - kişi başına bir yılda yapılan km./ x aksı - Ülkeler
- Kopenhag'da yapılan bir araştırmada, düzenli bisiklete binenlerin binmeyenlere oranlara yaklaşık %29 daha az yıllık ölüm oranına sahip olduğu tespit etilmiştir.
Düzenli bisiklete binen bir ergenin kendisinden ortalama 10 yaş daha genç bir insanın sağlığına sahip olduğu, ve yaş ortalamasının da ortalamadan 2 yıl fazla olduğu tespit edilmiştir.
Bisiklete binmenin sağlık yönünden getirdiği faydalar 20:1 oranında risklerin önüne geçmektedir, İlave yıllar sayesinde...
2003'te İngiltere'de Bir Departmanın yaptığı çalışmada, 114 bisikletçi ölümüne karşılık obeziteden 30.000 kişinin, kalp rahatsızlıklarından da 42.000
kişinin öldüğü tespit edilmiştir.
Bisikletle kasklarının Güvenlik önlemelerini arttırıcı etkisi çok azdır. Bisikletçi güvenliği arttırmak için yapılması gereken tek şey "bisiklete binmeyi teşvik etmektir.
Bisiklete binmenin riskleri azdır. ( 33.miyon km pedal çevirme karşılığı 1 ölüm) Bu ortalama bir bisikletçinin 21.000 sene pedal çevirmesine denk düşüyor.
Bisiklet kaskları motosiklet kaskları gibi olmayıp, hafiftirler, ve darbe sonucu kırılırlar ve kullanılmaz hale gelirler. Bisiklet kasklarının bazı çarpmalarda dönüşümlü olarak beyin hasarlarına sebebiyet verdiği tespit edilmiştir. Kask kullanımını artması ( avustralya ve Yeni zelanda Kasksız bisiklet kullanımını yasaklamıştır.) güvenlik önlemelerinin artmasıyla ilişkilendirilememiş, sadeceBisiklet kullanımını azalmasıyla bağlantısı kurulabilmiştir. Bsiklet kullanımı daha çok bisikletçinin bisiklete binmesiyle daha güvenli hale gelir. Bsiklet kullanımı kösteklendiği zaman kask yasaları da "sayılardaki güvenliği"düşürür.
TABLO: Yüzdelere göre kask kullanımıyla , ve bisikletle yapılan km. ile bisikletçi ölümlerinin ilşkisi kurulmakatadır.(kask kullanımı arttıkça bisiklet kullanımı azalıyor, Bisikletçi ölümleri artıyor.
Kaska karşı değiliz.
Bazı insanlar kask kullanarak bisiklete binerken kendilerini daha rahat hissediyorlar.
Biz aşağıdaki gibi bazı iddialara karşıyız:
- Bisiklet kullanımı olduğundan daha tehlikeli göstermek;
- Kask kullanımının olduğundan fazla koruma sağladığını göstermek .
Bisiklete binmek , kask taksanız da takmasanız da eğlenceli, ve sağlıklı bir faaliyettir.
: ECF - Avrupa Bisiklet Federasyonu
Kask konusunda ECF'nin tutumu
Bisikletçiler genellikle sağlıklı ve daha uzun bir yaşam sürerler; Tehlikeli kafatası yaralanmaları enderdir, ve kask giyerek bisiklete binmek konusundaki kask kullanımı, ve kask yasları lehine bulgular zayıftır. Kask kullanım yasaları bisikletçilerin güvenliğini artırmayı sağlamak bir yana, sağlık ve diğer yararlarını bertaraf edercesine onların bisiklet kullanımına karşı yıldırmıştır.Bu yüzden biz yetkililerin;
- bisiklet kullanımını teşvik edici , bisikletçinin yararını gözeten önlemlere yoğunlaşmalarını
- Bisiklet kullanımının getirdiği faydaların risklerin önünde olduğunu farketmelerini
- Kask kullanımının -diğer önlemlerin üzerinde -gerçek anlamada faydaları konusunda tam bir tespit yapmadan kask kullanımına destek vermemeleri için çağrı yapıyoruz.
Bu broşür Ecf Kask Çalışma grubu tarafından hazırlanmıştır. Ecf'e bağlı tüm üye organizasyonları bu gruba üye olmaları için davet ediyoruz.
http://i496.photobucket.com/albums/rr326/bisikleti/ecfhelmet-1.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr326/bisikleti/ecfhelmet001.jpg
-------------------------------------------------------------------------------------------
Bana niçin kasksız bisiklete bindiğimi sorun!
Merak mı ediyorsunuz?
Bu broşürü okuyun ve kask propagandasını sorgulayın.
Kısa yoldan yardım etmek mi istiyorsunuz ?
Bir rozet takin ve kask tartışmalarına gerçeği taşıyın.
Daha fazla mı yardım etmek istiyorsunuz ?
ECF kask çalışma grubuna katılın.
Kask yasaları ve şok korku promosyonları bisiklet kullanımına çelme takıyor.
Tez: Bisiklet kaskları %85 oranında kafatası yaralanmalarının, %88 oranında da beyin travmalarının yaşanmasını önlüyor.
Yanıt: 1989 yılından gündeme getirilen bu çalışma hiçbir zaman gerçek hayatta ispat edilememiştir. Kask kullanımının artması bisiklet kullanımının azalması ile ilişkilendirilmiş, ancak bisiklet güvenliği ile ilgili gözle görülür bir gelişme gösterememiştir.
Tez: Çocuklar ve ebeveynlerbisiklete binerken kas takmalıdırlar.
Yanıt: Bisikletçiler, şöförlerden ve yayalardan daha az kafatası travmaları yaşıyorlar. Bu savı desteklersek şöfor ve yayalar da sürekli kask takmalıdırlar.
Tez: Kasksız bisiklete binmek intihara teşebbüstür.
Yanıt 1: Kask kazaların olmasını engellemez. Ancak güvenli yollar, şoför ve bisikletçilerin iyi eğitim almaları kazaları önleyebilir.
Yanıt 2: Kask yasaları ve yapılan propagandalar "suçluyu suçla" tepkisi yaratır, ki hükümetler ve sigorta şirketleri de bundan yararlanarakbisikletçiler için desteği keserler.
Bisiklete binmek risklerine rağmen faydalarının ağır bastığı sağlıklı bir faaliyettir.
Avrupada Bisiklete binme ve obezite ilişkisini gösteren tablo
y aksı - kişi başına bir yılda yapılan km./ x aksı - Ülkeler
- Kopenhag'da yapılan bir araştırmada, düzenli bisiklete binenlerin binmeyenlere oranlara yaklaşık %29 daha az yıllık ölüm oranına sahip olduğu tespit etilmiştir.
Düzenli bisiklete binen bir ergenin kendisinden ortalama 10 yaş daha genç bir insanın sağlığına sahip olduğu, ve yaş ortalamasının da ortalamadan 2 yıl fazla olduğu tespit edilmiştir.
Bisiklete binmenin sağlık yönünden getirdiği faydalar 20:1 oranında risklerin önüne geçmektedir, İlave yıllar sayesinde...
2003'te İngiltere'de Bir Departmanın yaptığı çalışmada, 114 bisikletçi ölümüne karşılık obeziteden 30.000 kişinin, kalp rahatsızlıklarından da 42.000
kişinin öldüğü tespit edilmiştir.
Bisikletle kasklarının Güvenlik önlemelerini arttırıcı etkisi çok azdır. Bisikletçi güvenliği arttırmak için yapılması gereken tek şey "bisiklete binmeyi teşvik etmektir.
Bisiklete binmenin riskleri azdır. ( 33.miyon km pedal çevirme karşılığı 1 ölüm) Bu ortalama bir bisikletçinin 21.000 sene pedal çevirmesine denk düşüyor.
Bisiklet kaskları motosiklet kaskları gibi olmayıp, hafiftirler, ve darbe sonucu kırılırlar ve kullanılmaz hale gelirler. Bisiklet kasklarının bazı çarpmalarda dönüşümlü olarak beyin hasarlarına sebebiyet verdiği tespit edilmiştir. Kask kullanımını artması ( avustralya ve Yeni zelanda Kasksız bisiklet kullanımını yasaklamıştır.) güvenlik önlemelerinin artmasıyla ilişkilendirilememiş, sadeceBisiklet kullanımını azalmasıyla bağlantısı kurulabilmiştir. Bsiklet kullanımı daha çok bisikletçinin bisiklete binmesiyle daha güvenli hale gelir. Bsiklet kullanımı kösteklendiği zaman kask yasaları da "sayılardaki güvenliği"düşürür.
TABLO: Yüzdelere göre kask kullanımıyla , ve bisikletle yapılan km. ile bisikletçi ölümlerinin ilşkisi kurulmakatadır.(kask kullanımı arttıkça bisiklet kullanımı azalıyor, Bisikletçi ölümleri artıyor.
Kaska karşı değiliz.
Bazı insanlar kask kullanarak bisiklete binerken kendilerini daha rahat hissediyorlar.
Biz aşağıdaki gibi bazı iddialara karşıyız:
- Bisiklet kullanımı olduğundan daha tehlikeli göstermek;
- Kask kullanımının olduğundan fazla koruma sağladığını göstermek .
Bisiklete binmek , kask taksanız da takmasanız da eğlenceli, ve sağlıklı bir faaliyettir.
: ECF - Avrupa Bisiklet Federasyonu
Kask konusunda ECF'nin tutumu
Bisikletçiler genellikle sağlıklı ve daha uzun bir yaşam sürerler; Tehlikeli kafatası yaralanmaları enderdir, ve kask giyerek bisiklete binmek konusundaki kask kullanımı, ve kask yasları lehine bulgular zayıftır. Kask kullanım yasaları bisikletçilerin güvenliğini artırmayı sağlamak bir yana, sağlık ve diğer yararlarını bertaraf edercesine onların bisiklet kullanımına karşı yıldırmıştır.Bu yüzden biz yetkililerin;
- bisiklet kullanımını teşvik edici , bisikletçinin yararını gözeten önlemlere yoğunlaşmalarını
- Bisiklet kullanımının getirdiği faydaların risklerin önünde olduğunu farketmelerini
- Kask kullanımının -diğer önlemlerin üzerinde -gerçek anlamada faydaları konusunda tam bir tespit yapmadan kask kullanımına destek vermemeleri için çağrı yapıyoruz.
Bu broşür Ecf Kask Çalışma grubu tarafından hazırlanmıştır. Ecf'e bağlı tüm üye organizasyonları bu gruba üye olmaları için davet ediyoruz.
http://i496.photobucket.com/albums/rr326/bisikleti/ecfhelmet-1.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr326/bisikleti/ecfhelmet001.jpg