Sizin açınızdan, bu bakış açısıyla bakmaya çalıştığımda, TSE veya uluslararası alanda EN standartlarına olan itimat de yok olmaya mahkum. Bunun bir ileri aşaması, yazılı kayıtlı hiçbir dökümana güvenmemek.
Mips zorunlu değil. Mips, yerine gelecek bir başka teknolojiye yenilmeye elbette mahkum. Önceliğiniz olması değil, standartlaşması önemli. Kapitalizme girmeye gerek yok, konuyu dağıtırız...
Sizin bu yaklaşımınızı okuyunca; emniyet kemerinin, Volvo tarafından ilk defa 3 noktadan bağlı model olarak piyasaya sürülmesi ve insanların bu kemer için "insan hakları ihlali" olarak değerlendirdiği bir konu geldi. Kendi araçlarında standart kullanmaya karar verdikten sonra; bundan ticari olarak fayda güdülmeden yaygınlaşması için Volvo'nun patent haklarını kullanmadığını biliyorsunuzdur. Bugün üretilen binek otomobillerin hiçbiri 3 noktadan bağlı kemer olmadan üretilmiyor. Demek istediğim, sizin yaklaşımınıza göre; Volvo gibi ticari kaygısı olan bir firmanın çıkarttığı ve yaygınlaşmasını istediği, "güvenlik tedbiri için" üretilmiş bir ekipmanın, testlerini, sonuçlarını kabul etmememiz, hatta inkar etmemiz gerekir. Bugün emniyet kemeri kullanmadan araç kullanıyor ve bunu savunan biri olabilirsiniz. Bu sizi hayatta tutar mı tutmaz mı tamamen şanstır. Araç kazasında, kemeri takılı 4 kişinin öldüğü, takılı olmayan tek kişinin camdan fırlayıp hayatta kalması gibi... Totale bakacak olursak, ne kadar inandırıcı gelir bilemem ama Volvo'nun reklamında da belirttiği gibi modern emniyet kemeri ortaya çıktığından beri 1 milyondan fazla hayatı kurtarmaları tesadüf eseri değil.
Siz şansınızı mips olmamasından yana değerlendiriyorsanız bu sizin bileceğiniz iştir.
ROADR 500'ün mipsli olanı bende de var. Diğer kaskım S-works Prevail 3. Onda da mips var. Bütün sermayem, kafam. Korumak için ekstra bir teknoloji varsa kullanırım.