Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kaskın ömrü ne kadardır?

Scudo
kişilerin seçimlerine saygılı olununca sorun olmaz
yalnız sele üstüne geçince korkularımızı alt etmek durumundayız
yani negatif düşünmeye başlar isek zati negatifi çekeriz bu bir enerji durumu farkında olmadan endişe ve korku hisseder isek negatif enerji çevremizi daha doğrusu auramızı sarar ,köpek insan aurasını gözle görür etramızda kırmızı aura oluşur ve köpek bu kırmızıya tepki gösterir ve havlar insan korku hissettiği an endişe duyduğu an negatif enerji bizi etkiler
ve malesef bizim içimizde düşünen et parçası yani beyin bizi ele geçirerek çoğu zaman bizi yönetir
bizler hepimiz beynimizin kölesiyiz o bizde düşünür ve bizi yönetir ,
biz ne yapmalıyız önce kendimizi iyi tanımalıyız ben kimim sorusunu kendimize sormalıyız
korkularım varmı ?
sele üstüne geçtiğim zaman ne düşünüyorum sevinç duygusumu haz alma duygusumu
şehir içinde araçlar arasında tedirgin olmamayı nasıl çözümleyebilirim
keza kendi namıma benim etaplarımda araç sabah yoktur çünki çok erken seleye geçerim ,dönüşte ise araçların olmadığı en az olduğu güzergahlar seçilir ,
anadolu yaka nispeten iyidir,
ama avrupa yaka malesef burada iş yerleri çok hafta içi binmek bile şehir içinde evet riskli ,
bisiklet yolları diye sahilde yollar varda ne kadar yeterli ,işine bisklet ile gitmek isteyenler ne yapacak ,
benzin 5 lirayı geçti ,buna rağmen bu ülkede bu araba budalalığını anlamış değilim ,
tenbel bir millet olduğumuz aşikardır ve üşengeç ve de duyarsız ve kesinlikle pasif bir toplum ,
hollanda insanları işlerine bisiklet ile giderken kar kış demeden bu toplum enayimi sizce ,
birde bakıyorum hiç birinde kask yok ve asla bisiklet aksesuarları ile binmiyorlar normal sivil giyisleri ile biniyorlar ,
toplumun yüzde 95 'i böyle ,yaz aylarında takım elbiseli insanlar işlerine iş elbiseleri giderken ayakkabı olarak normal ayakkabı giymekteler spor ayakkabı bile değil ,tabi kilitli pedal kullanamazlar normal topuklu ayakkabı ile spd kullanılamaz eşyanın tabiatına aykırı,

evet korkularımızı yener isek sele üstünde sorun kalmayacak diye düşünüyorum
düşerim korkusu olmayacak
endişe olmayacak ve pür dikkat kesileceğiz ve dört tekerli aracın hatasını önceden tesbit edeceğiz bu bir yetenektir tabi,
özellikle araç park ederken sağdan aynaya bakmadan sazan gibi fırlayan aceleci vatandaşları yakalamak işiniz olsun onları sazan gibi yakalayın pür dikkat kesilin sağ tarafta park etmiş araç çok ise illaki biri kapıyı açacak çünki bakar kör çoktur arabadaki aynaya bakmak zahmetini göstermez bu millet

bu milleti sele üstünden sürekli kontrol edin hem araç söförlerini hemde yayaları zank diye önünüze çıkar sazanlar daha hala karşıdan karşıya ışıklardan geçmeyen babasının çiftliği gibi istediği yerden geçen bir millet sürekli kontrol altında tutulacaktır ,
 
Sevgili Kudret abi,
Çok sevdiğim bir laf ile başlayayım: "Tedbiri alıp takdiri Allah'a bırakmak gerek."

Benim kaza ihtimaline karşın tedbir alıyor olmam yolda sürmekten çekindiğim anlamı tabi ki taşımamalı. Tam aksine sürdüğüm yer her zaman trafiğin içi oluyor. Hiç de kendimi geri çekmedim ve çekinmedim; hatta yaptığım hatalardan biri de arabaların arasından kıvrıla kıvrıla basarak geçmek. Sadece tedbirimi, genele göre, fazlaca alıyorum. Düşeceksem zaten düşeceğim, sadece düşünce daha az zarar görmek niyetindeyim.

Dediğin gibi trafik içinde görünürlüğümüz ve duyulurluğumuz çok az. Yayalar ve araçlar tarafından görülmediğimiz ve duyulmadığımız için araçlara ve motorsikletlere nazaran daha fazla tehlike altındayız.

Senin dediğin gibi, daha ilk pedaldan itibaren mutlu olmak için sürüyorum ve sürmek de beni mutlu ediyor; trafikte sürmekten korku vs duymuyorum. Üstüme giydiğim ekipman da inanın beni o kadar da sıkmıyor, emniyet kemeri gibi, bir süre sonra varlığını bile unutuyorsun. Belki sıcak havalarda kask bunaltacak, henüz sıcak iklimde denemedim o yüzden bir şey diyemeyeceğim.

@Kudret Kurtcebe

Not: Bir örnek olarak yazdığım tayt "tight=dar", yapışık kıyafetler ile ilgili gerçek hayatta kurmayacağım bir cümleyi olayı açıklayabilmek için örnek olsun diye yazmış idim ve bu örneğin yanlış anlaşıldığını, maalesef, gördüm. Herhangi bir kişiyi yermek gibi bir niyetim ve haddim yoktur. İsteyen istediği kıyafeti giyecek tercih özgürlüğüne ve akla sahiptir.
Aslında verdiğim örnek de bunun içindi; nasıl ben bu kıyafeti sevmesem de "......" tarzında bir cümle kurmuyor isem başkasının da "..... yapmayın" tarzında bir cümle kurmasının yanlış olduğunu anlatmak için kurulmuş faraza bir cümleden öte değildir.
Yanlış anlaşıldı ise tüm forumdan özür dilerim.
 
halil ibrahim duran ile hem fikir olduğum noktalar olmadığım noktalara göre çok daha az. Forumdaki bir çok paylaşımını okudum. Bu farklı düşündüğüm giyinme konusunu aktarışında aynı fikirde olduğum cenkduran'ın aktarışı kadar rahatsız olmadım.
Aynı fikirde olmasam da rahatsız olmuyordum kendini ifade etmesinde.
Fakat söyleyiş tarzı nedeniyle olsa gerek cenkduran forumda okumak istemediğim şeyler yazıyorsunuz. Rahatsızlığımı dile getirmek istedim sadece.
 
@Tolga Günsezer

Tolga bey, kendi adıma teşekkür ederim.
Genelin dışında giyindiğimin ve bunun da çok fazla muteber olmadığının farkındayım.

Kaskların seçilirken tam oturup oturmaması ile alakalı yazdığım ilk mesajın da buraya kadar uzamasında kendi adıma düşen pay için yine forumdan özür dilerim.
 
Kışlık kıyafetleriniiz gördük. Yazın 25-30 derecelerde ne giyiyorsunuz merak ediyorum.
 
@cenkduran

Yazın sonunda aldım bisikletimi, yazın da elimden geldiğince aynı koruyucularla sürmeyi planlıyorum, tabi sizce de bir mahsuru yoksa bu şekilde sürmemin!
Not: Yaz aylarında motorsiklet ile çok gezdim ve tam boy kaskımı hiç çıkarmadım. Yani tam boy kaskın bunaltısına bünye alışık sayılır.
 
Bugun sirkeciden prowell f39 kask aldim buraya kadar hersey iyidi taki eve gelip tarihine bakana kadar uretim tarihi mart 2013 size bunu degistirmelimiyim kararsiz kaldim ilerde problem olurmu tsk
 
Üretim tarihinden sonra ne kadar beklediğinden ziyade hangi koşullarda beklediği daha önemli bence. Yine de çok büyük problem olacağını düşünmüyorum bisiklet kaskı için.

Motosiklet kaskları daha farklı ve fazla dolgu malzemeden oluştuğu için motosiklette daha büyük sıkıntı yaratır, lastikte de mesela kampanya ayağına hamurunun yapısı bozulmuş veya çok yanlış saklanmış veya üretim tarihi çok eski olan lastikleri satıyorlar, bu da çok tehlikeli. Dikkatli olmak lazım bu gibi konularda.
 
@Furkan TK
Tesekkurler ilginiz icin

@U BoRa
Urun raftaydi kalan son urundu bence isi sansa birakmayim yarin gidip degistitiyim tesekkurler
 
@orhankocaturk
Kaskı yemeyi düşünmüyorsanız bir sorun olmaz herhalde..... :D:D
 
@Emre Yönlüer
Bende bu istah oldumu kask bile yerim ;) sonucta kendimizi korumak icin aliyoruz sorun olmasin forumda okudum 3 ,5 yil diyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
Konuyu hortlatiyim . Şimdi bende btwin in 50 tl lik (galiba) kaskindan var . Değiştirmeyi düşünüyorum . Şimdi iyi bir kaskin en temel ozellikleri nedir ? Yani benim kask 50 tl 500 tl yede kask var . Elimize alınca anlayabilcegim bir özellik varmi ? Hepinize teşekkürler .

Bilgisi olan varmı yada kask kalitesi hakkında başlık varmı ben bulamadım .
 
Ben de tekrar hortlatayım konuyu :) Dün erdoğanlar bisiklete gittim ve kafa biraz büyük olduğu için sadece bell'in bir kaskı oldu kafama ama içinde üretim tarihi (mar' 11) yazıyordu. Arkadaşa sordum seri numarasıdır dedi. :acpsnr: Ben 5 yıldan bahsedince o kaskı takmaya başladığınız tarihten itibaren dedi. Kime neye güveneceğimi şaşırdım :(
 
Internet de şöyle bir araştırma buldum :
(link)

Çok detaylı konuyu araştırmadım ama burada yapılan testlerde kaskların üretim tarihinin kaskın koruma performansında önemli bir etkisinin olmadığını yazmışlar.
 
Merhaba arkadaşlar
Ben bir arkadaşımdan duymuştum da sanırım kaskların üretiminden atıyorum 5 yıla kadar kullanılabilirmiş.Daha sonra kaskın içindeki bu malzeme özelleğini kaybedip dayanıksız hale gelirmiş.Acaba bu bilgi doğru bir bilgi mi? Kask alırken buna dikkat etmek gerekir mi yoksa bir kask kırılmadığı sürece ömür boyu kullanılabilir mi?
Yardımcı olursanız çok sevinrim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Adrenalin26
evet bu tip baş koruyucularının (iş güvenliğindeki baretler, motorsiklet kasları ve bisiklet kaskları) ömürleri vardır. bazı dış etkenler, güneş ışığı, aşırı sıcak veya soğuklar vs. gibi etkenler de bu kullanım ömrünü kısaltır. Üretim tarihi eski olan bir baretin almamanız daha iyi olur.
depoda/rafta bekliyor olsa bile depolama şartları uygun değilse ömrü kısalmış hatta bitmiş bile olabilir...

"kask kırılmadığı sürece ömür boyu kullanılabilir mi? "

bu kesinlikle yanlış. kask darbe almışsa, kırılmamış ama çatlak oluşmuş dahi olsa koruyucu özelliğini kaybetmiştir ve değiştirilmelidir.

raf/depo ömrü için ürün kataloglarına veya ürün özelliklerinin yazdığı kullanım kılavuzlarına bakmak gerek. Yapıldığı malzemeye göre değişebiliyor.
 
Bir kaskı 5 sene kullandıktan sonra zaten kullanıcı da sıkılır diye düşünüyorum :) .. Bununla birlikte bende kask alırken öğrenmiştim 5 yıl genelde ömür biçiliyor kasklara ..
 
Geri