Scudo Sports

Katlanır bisiklet mi, şehir bisikleti mi?

Merhaba carraro flex 121 disk frenli bir katlanir bisikletim var. 21 vires ve gecisler yag gibi yokusta bi gram yormuyor seri, Bu sorular icin bisikletten ne beklemek gerek onu bilmek lazim. Ben acayip sekilde keyif aldigim bir bisiklet sehir ici kullanimda sahilde heryerde surus keyfi yuksek. Katlanir bisiklette bence olaynin mersedeai carraro flex , dahon gibi markalar abd mali oldugu icin pahali. Cok yol yapmayacaksaniz keyifli bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
Scudo
Buradaki arkadaşlar tek aynakol 6 vites katlanırlar kullanmış sanırım, bende flexi 121 var, rampalarda yol, şehir bisikletlileri geçtiğim oluyor ki daha küçük teker zaten daha kolay rampa çıkmak demek. %15 eğimli +100 metre rampaları tırmanmışlığım var ki Ankara için bile iyi bir eğim.

Düz yolda 22km standart bir hız biraz zorlayarak 25km ortalamaya çıkabiliyorum ama üstü çok zor en rahat ettiğim hız 22km civarı, burada yol bisikleti farkını koyuyor lakin normal turlarda zaten yol bisikletleri de 25km üstüne çıkmıyor kolay kolay.

Oturuş pozisyonu çok daha rahat, gidon çok yumuşak ani hareketlerde vb. şeylerde rahatlık sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: tasdelen ve ugurus
Buradaki arkadaşlar tek aynakol 6 vites katlanırlar kullanmış sanırım, bende flexi 121 var, rampalarda yol, şehir bisikletlileri geçtiğim oluyor ki daha küçük teker zaten daha kolay rampa çıkmak demek. %15 eğimli +100 metre rampaları tırmanmışlığım var ki Ankara için bile iyi bir eğim.

Düz yolda 22km standart bir hız biraz zorlayarak 25km ortalamaya çıkabiliyorum ama üstü çok zor en rahat ettiğim hız 22km civarı, burada yol bisikleti farkını koyuyor lakin normal turlarda zaten yol bisikletleri de 25km üstüne çıkmıyor kolay kolay.
...

Benim de 2004 Citroen C3 ile sıkışık trafikte Ferrari, Lamborghini v.b. geçtiğim oluyor. Bisikletle zaten geçiyorum.
 
Benim de 2004 Citroen C3 ile sıkışık trafikte Ferrari, Lamborghini v.b. geçtiğim oluyor. Bisikletle zaten geçiyorum.

Hocam ben birlikte tura çıktığım arkadaşlarımla kıyaslayarak söylemiştim şartlar aynı bisikletler farklı 50-60 km'lik turlar ama yokuş çok çıkıyor Ankara şartları. Limitleri zorlayan turlarda yetişiyorum gibi bir iddiam yok 25km üstü stabil olmuyor öte yandan yol bisikletli 30-33 sürüyor fark hızlıca açılıyor ama yokuşlarda havamı atarım. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Valla bence katlanir bisiklet normalin konforunu vermez bu bir gerçek. Bisikleti keyif icin kullanacaksaniz normal bisiklet öneririm. Yani sürekli ayni rotada ise gidip gelmek olsun, kucuk sehirlerde sehir ici ulasim icin, gun asiri tura cikacaksaniz vs. kullanacak olsaydim katlanir almazdim.

Ancak rotaniz kisaysa, vaktiniz darsa, yeni yerler gormek istiyorsaniz, ozellikle İst. gibi sehirde, katlanir ilac gibi. Bahcelievlerde oturuyorum, kafama esti beykozda surecem desem hemen toplu tasima entegre gidiyorum. Pedallarken yoruldum mu hemen bir seye binip geliyorum. Tabi pek iyi yokus performansim yok, cogunlukla bisikletten iniyorum. Burasi da dezavantaj.

Yillar oldu normal bisiklete binmeyeli ama gittiginiz yerden aksam hemen donmeniz gerekiyorsa bence katlanir sart.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ciclista
İhtiyaçlara göre değişir . Benim katlanır vazgeçilmezim oldu şu an . 1 haftadır kullanamadım , eksikliğini çok hissettim , çok alışmışım . Ev - iş - araba üçgeninde çok işime yarıyor . Tabi ki sıkıntılarım var , engebeli yol , çukur, tümsek vs kendini çok hissettiriyor ,

Direksiyonu sallanıyordu, belki onunda etkisi vardır benim elimi kolumu çok yoruyordu uzun yol , şimdi tamir ettim düzelttim. Titreme yok açma kapama kısmı gevşekti sıktık oraları .

Yol bisikleti yada dağ bisikleti koyacak yerim yok . Yerim olsa. Katlanır bisikletin katlanır olması işime yaramasa tabi ki konforlu birşey alırdım . A101 den 26” jant kırmızı bisiklet aldık 2 tane işyerine. , bir kaç kere bindim deneme amaçlı ama benim katlanır bisiklet bu iki bisikleti tokatlar . Karşılaştırma İçin biraz birbirine denk bisikletler lazım .
 
  • Beğen
Tepkiler: tasdelen
1-2 defa bindim katlanıra ama esnemesı beni rahatsız etti. Yüksek hızlarda da hiç güvenli olduğunu düşünmüyorum. İnsanın ara sıra yokuş aşağı 60-70 cıvarlarını zorlayası geliyor. Üstteki arkadaşın yorumu mantıklı. Büyük şehirde şehirden çıkmak veya yeni yerler görmek için vasıta ile taşımak güzel. Böyle bi durum yoksa katlanıra gerekte yok.
 
Katlanırım oturma pozisyonu inanılmaz rahat fakat sanki o rahatlıkta dolayı gücü tam olarak aktaramıyormuşum gibi geliyordu bana. O yüzden normalden çok daha yavaş gidiyordum her yere. Yokuş inerken de hızlı inilmiyor zaten küçücük tekerler. Yavaş alet her koşulda.
Toplu taşıma ile entegre edilecekse ya da iş yerinde masa altında vesaire saklanacaksa katlanır bisiklet inanılmaz bir çözüm. Boyutla ilgili problem yoksa kesinlikle şehir bisikleti çok daha iyi bir tercih bana kalırsa
 
Geçen eşime carraro flexi comfort aldım 8 vites ben de Bisan Trx8600 deore var dün ise katlanirla geldim izlenimim su oldu çok kıvrak düşünmeden hop hop aralara girebiliyorsun hakimiyet daha basit fakat hızlı gideceksem trx8600 her türlü rahat ve daha hızlı kullanım amacı burda belirleyici etken
 
Flexi 121 katlanır ile bugün ana yolda 10 km'lik bir sürüş yaptım genelde otoban gibi olan ana yollara çıkmam trafiğin bol olduğu eğimin %1-2 arası hem yukarı hem aşağı olacak şekilde değiştiği yoldaydım.

27-28 km hızları koruyabildim bu süre boyunca ortalama olarak. Eğim %1 civarı aşağı yönlüyken 30 km'yi yakaladım. 35 üzerinde pedal boşa dönüyor ki daha pedal basacak gücünüz olsa bile sizi sınırlıyor dezavantaj olarak. Yokuş aşağı 40-55 arası bir şey 55'i görünce bu dünyadan olmayan başka şeyler de görebilirsiniz bence dikkat edin. :)

100 km turlara tek başıma çıkabilirim gibi geliyor ama ana yollardaki trafik korkutuyor bazı yerlerde emniyet şeridi çok çok dar.

Maddi imkan olduğu zaman yol bisikletini de alırım ama katlanırdan vazgeçmem gibi duruyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ciclista
Flexi 121 katlanır ile bugün ana yolda 10 km'lik bir sürüş yaptım genelde otoban gibi olan ana yollara çıkmam trafiğin bol olduğu eğimin %1-2 arası hem yukarı hem aşağı olacak şekilde değiştiği yoldaydım.

27-28 km hızları koruyabildim bu süre boyunca ortalama olarak. Eğim %1 civarı aşağı yönlüyken 30 km'yi yakaladım. 35 üzerinde pedal boşa dönüyor ki daha pedal basacak gücünüz olsa bile sizi sınırlıyor dezavantaj olarak. Yokuş aşağı 40-55 arası bir şey 55'i görünce bu dünyadan olmayan başka şeyler de görebilirsiniz bence dikkat edin. :)

100 km turlara tek başıma çıkabilirim gibi geliyor ama ana yollardaki trafik korkutuyor bazı yerlerde emniyet şeridi çok çok dar.

Maddi imkan olduğu zaman yol bisikletini de alırım ama katlanırdan vazgeçmem gibi duruyor.
Valla helal olsun katlanır ile ortalama 27-27 yapan yol bisikleti ile 40 lari bulur.
 
  • Beğen
Tepkiler: doganumutk
Flexi 121 katlanır ile bugün ana yolda 10 km'lik bir sürüş yaptım genelde otoban gibi olan ana yollara çıkmam trafiğin bol olduğu eğimin %1-2 arası hem yukarı hem aşağı olacak şekilde değiştiği yoldaydım.

27-28 km hızları koruyabildim bu süre boyunca ortalama olarak. Eğim %1 civarı aşağı yönlüyken 30 km'yi yakaladım. 35 üzerinde pedal boşa dönüyor ki daha pedal basacak gücünüz olsa bile sizi sınırlıyor dezavantaj olarak. Yokuş aşağı 40-55 arası bir şey 55'i görünce bu dünyadan olmayan başka şeyler de görebilirsiniz bence dikkat edin. :)

100 km turlara tek başıma çıkabilirim gibi geliyor ama ana yollardaki trafik korkutuyor bazı yerlerde emniyet şeridi çok çok dar.

Maddi imkan olduğu zaman yol bisikletini de alırım ama katlanırdan vazgeçmem gibi duruyor.

Hızı tekerlekten sensörle ölçen bir cihaz mı kullanıyorsunuz, GPS ile ölçen bir cihaz mı?
 
bugün bisikletçide güzel bi katlanır gördüm. dikkatimi çeken katlanırların genelinde aynakol çok büyük ve arka dişliler küçük. neden bu şekilde üretiliyorlar. yarış bisikletlerinde bile bu oran yok
 
bugün bisikletçide güzel bi katlanır gördüm. dikkatimi çeken katlanırların genelinde aynakol çok büyük ve arka dişliler küçük. neden bu şekilde üretiliyorlar. yarış bisikletlerinde bile bu oran yok

Büyük aynakol düz yolda küçük tekerlekten kaynaklanan hız kaybını tolere etsin diye. Küçük aynakol kullansalar hız yapması çok zor olur, şehir içinde kullanılabilse bile mesafe uzadıkça sıkıntı yaşatır. Yokuşta zaten küçük tekerleğin avantajını kullanıyorlar, çok yokuş için farklı/çoklu aynakol ihtiyacı oluyor tabii.

Tek aynakol 7 vitesli bisiklette 52-14 ile pedalın bir turunda arka teker ~3.714 tur dönüyor, teker çevresi yuvarlak hesapla ~159.5 cm, böylece bir pedalda 592,4 cm ~ 6 metreye yakın yol gidiyor. önde 48 aynakol olsaydı oran ~3.43 olurdu, bir pedalda 547cm ~ 5.5 metre, önde 42 diş olsaydı oran 3 olurdu, bir pedalda 478.5 cm, yaklaşık 4.8 metre giderdi.
53-11 oranlı yol bisikleti bir pedalda arka tekerleği ~4.82 tur çeviriyor, teker çevresi kabaca 223.3 cm. Bir pedalda 1076.3 cm ~ 10.8 metreye yakın yol gidiyor. 50-11 oranlı olursa bir pedalda arka teker 4.55 tur dönüyor, bir pedalda 1016 cm ~ 10 metreden biraz fazla yol gidiyor.

(teker çevrelerini kabaca jant inç ölçüsünden yuvarlak hesapladım, gerçek ölçüler biraz farklı olmalı)

Arka dişliler çok küçük değil aslında. Ön büyük olunca arka göze küçük geliyor olabilir. 6-7-21 viteslilerde vidalı 14-28 ve ender olarak 14-34; 8-9-16-24-27 viteslilerde kaset 11-32, 11-34, 11-36 kullanılıyor. Şehir ve giriş seviyesi dağ bisikletlerinden ve kasetli olanlardakiler yol bisikletlerinde gördüğümüzden çok küçük değil.
 
Büyük aynakol düz yolda küçük tekerlekten kaynaklanan hız kaybını tolere etsin diye. Küçük aynakol kullansalar hız yapması çok zor olur, şehir içinde kullanılabilse bile mesafe uzadıkça sıkıntı yaşatır. Yokuşta zaten küçük tekerleğin avantajını kullanıyorlar, çok yokuş için farklı/çoklu aynakol ihtiyacı oluyor tabii.

Tek aynakol 7 vitesli bisiklette 52-14 ile pedalın bir turunda arka teker ~3.714 tur dönüyor, teker çevresi yuvarlak hesapla ~159.5 cm, böylece bir pedalda 592,4 cm ~ 6 metreye yakın yol gidiyor. önde 48 aynakol olsaydı oran ~3.43 olurdu, bir pedalda 547cm ~ 5.5 metre, önde 42 diş olsaydı oran 3 olurdu, bir pedalda 478.5 cm, yaklaşık 4.8 metre giderdi.
53-11 oranlı yol bisikleti bir pedalda arka tekerleği ~4.82 tur çeviriyor, teker çevresi kabaca 223.3 cm. Bir pedalda 1076.3 cm ~ 10.8 metreye yakın yol gidiyor. 50-11 oranlı olursa bir pedalda arka teker 4.55 tur dönüyor, bir pedalda 1016 cm ~ 10 metreden biraz fazla yol gidiyor.

(teker çevrelerini kabaca jant inç ölçüsünden yuvarlak hesapladım, gerçek ölçüler biraz farklı olmalı)

Arka dişliler çok küçük değil aslında. Ön büyük olunca arka göze küçük geliyor olabilir. 6-7-21 viteslilerde vidalı 14-28 ve ender olarak 14-34; 8-9-16-24-27 viteslilerde kaset 11-32, 11-34, 11-36 kullanılıyor. Şehir ve giriş seviyesi dağ bisikletlerinden ve kasetli olanlardakiler yol bisikletlerinde gördüğümüzden çok küçük değil.
Harcanan güçte düşündüğüm gibi bir artış yok yani aynakol sebebiyle, öyle anladım. (cevap yazarsanız mesajınıZA editleyebılırsınız)
 
Harcanan güçte düşündüğüm gibi bir artış yok yani aynakol sebebiyle, öyle anladım. (cevap yazarsanız mesajınıZA editleyebılırsınız)

Aynakol büyüdükçe pedalın her çevrimi için gereken güçte artış olacak tabii. Verdiğim değerler aynı güç için değil, pedalın bir dönüşü için, sadece neden büyük aynakol kullanıldığına dair. Çevirebilene tabii. Mesela ben 52-11'i çevirene kadar başkası 50-11'i daha hızlı çevirip beni geçebilir. Aynı mantıkla 52-14 katlanırın pedalını daha hızlı çevrebilen kişi 50-11'i çevirmekte zorlanan yolluyu geçebilir. Fantastik olur ama teorik olarak mümkün.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Hızı tekerlekten sensörle ölçen bir cihaz mı kullanıyorsunuz, GPS ile ölçen bir cihaz mı?

Gps ve Sensör eş zamanlı hocam ikisi arasındaki hata payı %5 bazen birisi %5 fazla gösteriyor bazen diğeri. Hız olarak eş zamanlı baktığımda 5 saniye gecikmeli yakalıyor birbirini. (Sensör decathlonun kablolu en ucuz olanından.)

Valla helal olsun katlanır ile ortalama 27-27 yapan yol bisikleti ile 40 lari bulur.

Teşekkürler hocam ama mesafenin kısa hatta birçok kişi için çok kısa olduğunu belirteyim 10 km civarı bir sürüştü, hiç yorulmadan zorlanmadan bu ortalamayı korudum ama 20 km'de belki performansım düşecek fırsatım olursa daha uzun denemek istiyorum ama yol korkutuyor. Uzun sakin düz bir yol olsa performans testi yapacağım.

48 aynakol.

Genelde %3+ ortalamalı 20-25 km sürüyorum sabahları bazen sabah-akşam, maksimum eğimi %15 oluyor. Son bir aydır neredeyse her gün yokuş çıkıyorum farkında olmadan bacak kaslarım düşündüğümden fazla gelişmiş olabilir :harika:
 
Aynakol büyüdükçe pedalın her çevrimi için gereken güçte artış olacak tabii. Verdiğim değerler aynı güç için değil, pedalın bir dönüşü için, sadece neden büyük aynakol kullanıldığına dair. Çevirebilene tabii. Mesela ben 52-11'i çevirene kadar başkası 50-11'i daha hızlı çevirip beni geçebilir. Aynı mantıkla 52-14 katlanırın pedalını daha hızlı çevrebilen kişi 50-11'i çevirmekte zorlanan yolluyu geçebilir. Fantastik olur ama teorik olarak mümkün.
Hmm ben optimum kadans düşünülerek tasarlanıyor sanıyodum katlanırları. O zaman yokuş için özellikle hiç uygun değil katlanırlar. Hafif yokuş bile olsa ve 20 km uzerınede uygun değil gibi :D. Gerçi 1-2 defa sürdüm, optimum kadansla surulse heralde hertaraf esner. Güç alabılecek bir yer yok, olanlarda yüksek kadansta çok esneme yapar. Galiba bu denge gözetilerek tasarlanmış geneli
 
@doganumutk Yol bisikletim dışında yağışlı havalarda işe gidiş gelişlerde arada birde gezi amaçlı kullandığım btwin tilt 120 modeli katlanır bisikletim var,kendisi 15 saf kilosu olup üzerinde 52 aynakol mevcut ,stok halinden tek değişiklik yaptığım ise 6 lı sistemi 7 yapmak oldu...ben bununla 50 60 kmleri çok rahat yaptığımdan bir ay öncesi Maltepe'den yol alıp Eskihisar'dan feribot ile geçip Topçular-Bursa-Topcular olacak şekilde toplam yükseklik kazanımı 2000 mye yakın olan 180 km'lik mesafeyi 20 km/h ile çok rahat bitirdim,,yani 100 km mesafeyi kondisyonunuz var ise öyle böyle geçersiniz,benimki birazda daha uzun mesafeler için kendi ağırlığı dışında 2-3 kg kadar extrası olan bir katlanırla özellikle o rotayı seçerek,eğimleride göze alarak yaptığım bir turdu,ayrıca katlanır ile yol bisikleti tamamen farklı kulvarlarda ama ikisininde (benim için)apayrı bir vazgeçilmezleri var,şehir bisikleti içinde (bence) benzer bir durum söz konusu...
 
Flexi 121 ile bugün yaptığım düz yol testim, sürüş eğim %1 den az. 27 m çıkış 9 m iniş tamamı nerdeyse düz diyebiliriz. 1 kere kırmızı ışıkta 1 kere de dönüş varken bekledim tehlikeliydi onun dışı kesintisiz.
 

Dosyalar

  • Screenshot_2022-08-05-09-56-25-498_com.stt.android.jpg
    Screenshot_2022-08-05-09-56-25-498_com.stt.android.jpg
    68,3 KB · Okunma: 21
Geri