Büyük aynakol düz yolda küçük tekerlekten kaynaklanan hız kaybını tolere etsin diye. Küçük aynakol kullansalar hız yapması çok zor olur, şehir içinde kullanılabilse bile mesafe uzadıkça sıkıntı yaşatır. Yokuşta zaten küçük tekerleğin avantajını kullanıyorlar, çok yokuş için farklı/çoklu aynakol ihtiyacı oluyor tabii.
Tek aynakol 7 vitesli bisiklette 52-14 ile pedalın bir turunda arka teker ~3.714 tur dönüyor, teker çevresi yuvarlak hesapla ~159.5 cm, böylece bir pedalda 592,4 cm ~ 6 metreye yakın yol gidiyor. önde 48 aynakol olsaydı oran ~3.43 olurdu, bir pedalda 547cm ~ 5.5 metre, önde 42 diş olsaydı oran 3 olurdu, bir pedalda 478.5 cm, yaklaşık 4.8 metre giderdi.
53-11 oranlı yol bisikleti bir pedalda arka tekerleği ~4.82 tur çeviriyor, teker çevresi kabaca 223.3 cm. Bir pedalda 1076.3 cm ~ 10.8 metreye yakın yol gidiyor. 50-11 oranlı olursa bir pedalda arka teker 4.55 tur dönüyor, bir pedalda 1016 cm ~ 10 metreden biraz fazla yol gidiyor.
(teker çevrelerini kabaca jant inç ölçüsünden yuvarlak hesapladım, gerçek ölçüler biraz farklı olmalı)
Arka dişliler çok küçük değil aslında. Ön büyük olunca arka göze küçük geliyor olabilir. 6-7-21 viteslilerde vidalı 14-28 ve ender olarak 14-34; 8-9-16-24-27 viteslilerde kaset 11-32, 11-34, 11-36 kullanılıyor. Şehir ve giriş seviyesi dağ bisikletlerinden ve kasetli olanlardakiler yol bisikletlerinde gördüğümüzden çok küçük değil.