Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet modifiyesinde uç noktalar...

Selamlar. Sonunda bisikleti tamamladım. :)
Carraro 121 v frenli modeli olabildiğince iyileştirdiğimi düşünüyorum.
Yükseltmeler ve yaşadığım zorluklar hakkında bilgilendirme yapayım. Zira bu konular hakkında baya cebelleştim. Sorusu olan arkadaşlara da bildiğim kadarıyla yardımcı olmak isterim.
Neden bu katlanır bisiklet için bu kadar uğraştım bundan bahsedeyim;
1. maalesef bisikleti koyabilecek garaj, depo vs yerim yok. İstanbul'da yaşıyorum ve evim yeterince büyük değil. balkon var evet ama oraya bile katlayarak koyabiliyorum.
2. büyük ebat bisikletleri etrafa götürmek zulüm benim için. Daha önce Bursa'dan aldığım giant escape rx3 bisikletim vardı onu araç taşıma aparatıyla taşırken işkence gibi geliyordu. Şimdi bagaja at istediğin yere git. Metro, marmaray saat sıkıntısı olmadan gir çık problem yok.
3. katlanırdaki direksiyonu indir kaldır istediğim gibi açı yakalayabiliyorum.
4. çıktığım turlarda herhangi bir problem çıkarsa taşıması çok kolay oluyor.
5. çalıştığım kuruma istediğim gibi sokabiliyorum. katlayıp masamın kenarına koyabiliyorum. Giren çıkan kimsenin gözüne batmıyor.
6. yokuş performansı harika... yakaladığım oranla çok rahat ettim.
İşte bu saydığım sebeplerden ötürü katlanır hep cazip geliyor. Bu yüzden carraro 121 tercihim oldu ve çoğunlukla işime ulaşımımı bu bisikletle sağlıyorum.

Bisiklette yaptığım değişikler hakkında bilgi vereyim;
1. düz gidonu çıkarıp, kelebek gidon taktık.
2. seleyi selle royal scientia R3 relaxed ile değiştirdim. Çok memnunum 90-100 km gidiyorum bana iyi uydu.
3. dış lastik zırhlı kevlar maxxis overdrive 20x1.65 ile değitirdim.
4. frenler komple değişti. Önce fren pabuçlarını değiştireyim dedim. 3 renk baradine taktık. istediğimiz performansı alamadık. ardından fren bacakları değişti. Elbette daha iyi oldu fakat en iyi performası fren kollarını değiştirince aldım. bl-t611 deore fren kolu, t4000 v fren bacağı, baradine 3 renk fren pabuç. malzemeler bunlar.
5. ön arka göbek deore 36 delik ruble ile değişti. Shimao deore t610 set takıldı. Bisiklette akışkanlık oldukça iyileşti.
6. vites sistemi değişti. 21vitesti şimdi 24 vites oldu:hhhhhh:. Arka ruble hg-31 11-34 ile değişti. Arka vites aktarıcı rd-m310 ile değişti. Zincir cn-hg40 ile değiştirdi. Arka vites kolu shimano altus sl-m315 ile değişti. 26-34 ile yokuşlarda pedallar kuş gibi. 48-11 ile hızım arttı.
7. pedallar değişti. üzerinde gelen katlanan pedalları shimano spd pedal ile değiştirdim.

Öncelikle bu değişiklikler için carraro firmasını sık sık aradım. Sağolsunlar oradaki arkadaşlar sabırla yardımcı oldular. Bu değişiklikler için carraro servislerini önerdiler. Bana en yakın olan tandem bisiklete gittim. Parçaları orada taktırdım. Size şunu söyleyim daha da gitmem ve hiç bir arkadaşımı oraya yönlendirmem. Bisikletin göbekleri değiştirirken jant tellerimi yanlış örmüşler. Bir gariplik farkettim ama onlara göre hiç bir problem yoktu. Jant tellerini örerken içeriye fazla giren jant teli iç lastiği yarmış. Yeni almıştım onu değiştirmişler. Parasını da bir güzel aldılar. Vites ayarım çok kötü. Orada tur attım. Dedim vites ayarı iyi değil, yine onlara göre bir problem yoktu. 2 ay sonra baktım ki zincirimin quicklink'i ortada yok. Gerçekten zincirimi söküp temizleyim dedim ve zincirin kutusuyla gelen quicklink yok takmamışlar!! Anlayacağınız dostlar tandem beni çok uğraştırdı. 2. haftasında düz pürüzsüz yolda giderken jant tellerinde gacırtılar gelmeye başladı. Jant tellerinde bazısı taş gibi gergin, bazısı o kadar bol ki... Çok bisikletçi gezdim. Her biri başka bir şey anlattı.

Sonrasında youtube kanalında denk gelen bir arkadaş var Ercan Ceber adında tuzlada yer açmış oraya gideyim dedim. Arkadaş uzun turlar vs yapıyor. Bisikletten yana dertli olduğumu görünce sağolsun kahve yaptı beraber oturduk adam akıllı anlattım olan biteni güzelce dinledi de. Beraber inceledik bütün parçaları, ayarları vs. En ince teknik bilgiye hakim. Daha uzatmayım, bisikletime o kadar yanlış iş yapılmış ki:mad:.

Ercan jantları tekrar ördü. Ayarlar, yağlamalar hepsini tamam etti. Bu arada jant tellerini değiştirdi. Ölçü tutmuyormuş. Şu an 1 yıl oldu. Ayda 250-350 km yol yaparım en az tek bir oynama dahi yok. Üstelik Tandem bisikletin aldığı fiyatın 3'te 1'ine tüm bisiklet tamam oldu. Eğer bu yazımı okursa buradan kendisine selam olsun.

Geçenlerde İstanbul'dan çıktım memleket Bursa'ya. İDO ile Yalova'ya geçtim. Termal ilçesi yönünde gidip sudüşen şelalesi, haydariye, kumla, gemlik, kurşunlu, altıntaş, mudanya, Bursa turu yaptım. Oldukça keyifliydi ve önceki bisikletlerimi aratmadı. Şu an hepsi tam istediğim gibi.
Yorumlarınızı bekliyorum. Sorunuz olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.

Bisikletten fotoğraflar paylaşıyorum.


287587 dosyayı görüntüle287590 dosyayı görüntüle287588 dosyayı görüntüle287582 dosyayı görüntüle287584 dosyayı görüntüle287586 dosyayı görüntüle287583 dosyayı görüntüle287591 dosyayı görüntüle287589 dosyayı görüntüle
10 numara olmuş bisikletiniz çok güzel görünüyor güle güle kullanın. Tur bisikleti havası olmuş kelebek gidonla. Ben de yalovadayım. Termale link d8 bisikletimle gitmeyi düşünüyorum ama yollar nasıldır yalovadan gidilir mi sizce?
 
Scudo
Selamlar. Sonunda bisikleti tamamladım. :)
Carraro 121 v frenli modeli olabildiğince iyileştirdiğimi düşünüyorum.
Yükseltmeler ve yaşadığım zorluklar hakkında bilgilendirme yapayım. Zira bu konular hakkında baya cebelleştim. Sorusu olan arkadaşlara da bildiğim kadarıyla yardımcı olmak isterim.
Neden bu katlanır bisiklet için bu kadar uğraştım bundan bahsedeyim;
1. maalesef bisikleti koyabilecek garaj, depo vs yerim yok. İstanbul'da yaşıyorum ve evim yeterince büyük değil. balkon var evet ama oraya bile katlayarak koyabiliyorum.
2. büyük ebat bisikletleri etrafa götürmek zulüm benim için. Daha önce Bursa'dan aldığım giant escape rx3 bisikletim vardı onu araç taşıma aparatıyla taşırken işkence gibi geliyordu. Şimdi bagaja at istediğin yere git. Metro, marmaray saat sıkıntısı olmadan gir çık problem yok.
3. katlanırdaki direksiyonu indir kaldır istediğim gibi açı yakalayabiliyorum.
4. çıktığım turlarda herhangi bir problem çıkarsa taşıması çok kolay oluyor.
5. çalıştığım kuruma istediğim gibi sokabiliyorum. katlayıp masamın kenarına koyabiliyorum. Giren çıkan kimsenin gözüne batmıyor.
6. yokuş performansı harika... yakaladığım oranla çok rahat ettim.
İşte bu saydığım sebeplerden ötürü katlanır hep cazip geliyor. Bu yüzden carraro 121 tercihim oldu ve çoğunlukla işime ulaşımımı bu bisikletle sağlıyorum.

Bisiklette yaptığım değişikler hakkında bilgi vereyim;
1. düz gidonu çıkarıp, kelebek gidon taktık.
2. seleyi selle royal scientia R3 relaxed ile değiştirdim. Çok memnunum 90-100 km gidiyorum bana iyi uydu.
3. dış lastik zırhlı kevlar maxxis overdrive 20x1.65 ile değitirdim.
4. frenler komple değişti. Önce fren pabuçlarını değiştireyim dedim. 3 renk baradine taktık. istediğimiz performansı alamadık. ardından fren bacakları değişti. Elbette daha iyi oldu fakat en iyi performası fren kollarını değiştirince aldım. bl-t611 deore fren kolu, t4000 v fren bacağı, baradine 3 renk fren pabuç. malzemeler bunlar.
5. ön arka göbek deore 36 delik ruble ile değişti. Shimao deore t610 set takıldı. Bisiklette akışkanlık oldukça iyileşti.
6. vites sistemi değişti. 21vitesti şimdi 24 vites oldu:hhhhhh:. Arka ruble hg-31 11-34 ile değişti. Arka vites aktarıcı rd-m310 ile değişti. Zincir cn-hg40 ile değiştirdi. Arka vites kolu shimano altus sl-m315 ile değişti. 26-34 ile yokuşlarda pedallar kuş gibi. 48-11 ile hızım arttı.
7. pedallar değişti. üzerinde gelen katlanan pedalları shimano spd pedal ile değiştirdim.

Öncelikle bu değişiklikler için carraro firmasını sık sık aradım. Sağolsunlar oradaki arkadaşlar sabırla yardımcı oldular. Bu değişiklikler için carraro servislerini önerdiler. Bana en yakın olan tandem bisiklete gittim. Parçaları orada taktırdım. Size şunu söyleyim daha da gitmem ve hiç bir arkadaşımı oraya yönlendirmem. Bisikletin göbekleri değiştirirken jant tellerimi yanlış örmüşler. Bir gariplik farkettim ama onlara göre hiç bir problem yoktu. Jant tellerini örerken içeriye fazla giren jant teli iç lastiği yarmış. Yeni almıştım onu değiştirmişler. Parasını da bir güzel aldılar. Vites ayarım çok kötü. Orada tur attım. Dedim vites ayarı iyi değil, yine onlara göre bir problem yoktu. 2 ay sonra baktım ki zincirimin quicklink'i ortada yok. Gerçekten zincirimi söküp temizleyim dedim ve zincirin kutusuyla gelen quicklink yok takmamışlar!! Anlayacağınız dostlar tandem beni çok uğraştırdı. 2. haftasında düz pürüzsüz yolda giderken jant tellerinde gacırtılar gelmeye başladı. Jant tellerinde bazısı taş gibi gergin, bazısı o kadar bol ki... Çok bisikletçi gezdim. Her biri başka bir şey anlattı.

Sonrasında youtube kanalında denk gelen bir arkadaş var Ercan Ceber adında tuzlada yer açmış oraya gideyim dedim. Arkadaş uzun turlar vs yapıyor. Bisikletten yana dertli olduğumu görünce sağolsun kahve yaptı beraber oturduk adam akıllı anlattım olan biteni güzelce dinledi de. Beraber inceledik bütün parçaları, ayarları vs. En ince teknik bilgiye hakim. Daha uzatmayım, bisikletime o kadar yanlış iş yapılmış ki:mad:.

Ercan jantları tekrar ördü. Ayarlar, yağlamalar hepsini tamam etti. Bu arada jant tellerini değiştirdi. Ölçü tutmuyormuş. Şu an 1 yıl oldu. Ayda 250-350 km yol yaparım en az tek bir oynama dahi yok. Üstelik Tandem bisikletin aldığı fiyatın 3'te 1'ine tüm bisiklet tamam oldu. Eğer bu yazımı okursa buradan kendisine selam olsun.

Geçenlerde İstanbul'dan çıktım memleket Bursa'ya. İDO ile Yalova'ya geçtim. Termal ilçesi yönünde gidip sudüşen şelalesi, haydariye, kumla, gemlik, kurşunlu, altıntaş, mudanya, Bursa turu yaptım. Oldukça keyifliydi ve önceki bisikletlerimi aratmadı. Şu an hepsi tam istediğim gibi.
Yorumlarınızı bekliyorum. Sorunuz olursa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.

Bisikletten fotoğraflar paylaşıyorum.


287587 dosyayı görüntüle287590 dosyayı görüntüle287588 dosyayı görüntüle287582 dosyayı görüntüle287584 dosyayı görüntüle287586 dosyayı görüntüle287583 dosyayı görüntüle287591 dosyayı görüntüle287589 dosyayı görüntüle
Merhaba,
Ben de 121v kullanıyorum göbek ve arka dişliyi değiştirmeyi düşünüyorum. (Katlanır kullanmak zorundayım sizin gibi)
Acaba siz değişikliklerden mutlu musunuz? Bugün olsa şunu bunu yapardım gibi tavsiyeleriniz olur mu?

Saygılar.
 
Herkese merhabalar.

Tern Link B8 yükseltme işlemim büyük oranda tamamlandı. Her şeyden önce bilgisiyle bana çok yardımcı olan @Spartiat Hocama çok teşekkür ederim. Onun bilgisi benim merakım Ankabike'ın ustalığı bir araya gelince beni tatmin eden bir bisiklet ortaya çıktı.

Öncelikle neler nelerle değişti:

1- Fren sistemi:
No name mekanik disk fren - Shimano MT200 Hidrolik disk fren
2- Vites sistemi:
Arka aktarıcı: 8v Shimano Tourney TX800 - Shimano Claris R2000-GS
Vites kolu: Shimano revoshift - Shimano claris SL-R2000-R
3- Ruble:
Shimano CS-HG200 8li 12-32 - Shimano Claris CS-HG50 8'li 11-34
4- Lastik:
Kenda 20x1.75 - Schwalbe Maraton 20x1.50
5- Elcik:
No name ergonomik - oxc lock on slim

Bu değişimleri çok büyük oranda şehir içi kullanımı dikkate alarak yaptım. Mekanik diskler hidroliğe çevrilince frenleme tamamen değişti diyebilirim. Henüz alışma aşamasında ama bir mtb kadar etkili diyebilirim.

Vites sistemini komple değiştim çünkü çevirmeli vites kolu - tourney hem daha konforsuz hem daha kararsızdı. Bu nedenle 8 vitesi de yeterli gördüğüm için, yine @Spartiat hocamın bilgilendirmesiyle claris'e karar verdim. Şu anda aktarıcı vites kolu şıkır şıkır çalışıyor diyebilirim :)
Tabi ilerleyen günlerde kablo uzama vs olursa bir ayar daha görerek en iyi duruma gelecektir.

Ruble 12-32den 11-34e çıktım çünkü şehirde rampa kadar iniş de var, pedallar çıkarken zorlamasın inerken boşa dönmesin diye bu dişlide karar kıldım. Şöyle söyleyebilirim, yol bisikletimde 1x2-3 dişlilerde de buna benzer bir hissiyat oluşuyordu, sanırım 11-34 doğru bir tercih oldu. Tabi bunu da tüm setle uyumlu olsun diye yine claris tercih ettim.

Lastikler aslında üzerindeki kenda iyi bir markaydu, yüzeyi de şehirde kullanıma uygundu ama bir kaç patlama olayına şahit olduğum için zırhlıya geçmek zorunda hissettim. Geçmişken de bir tık incelse iyi olacaktı. 1.50 tercihim bu yönde oldu. Evet, 1.75e göre biraz daha takır tukur ama bu sertlik 10 kmlik sürüşte 3 olur 5 olur, şahsen bu kadar da konforumun bozulmasını göze aldım. Özetle lastikler hem düz yolda daha iyi akıyor hem yokuş performansına da katkısı olduğunu düşünüyorum hem de daha güvende hissettiriyor.

Elcikleri de revoshift değişince mecburen değiştik, almışken de hem kontrolüm iyi olsun hem katlanınca az yer kaplasın diye daha önceden aldığım oxc slim elcikleri kullandım, bisikletteki hakimiyetimi çok artırdı, katlanırken de daha az sağa sola sıkışıyor.

Peki işin en önemli kısmına geldik, maliyet.
Tüm bunları parça parça, kimini indirim çekiyle kimini elden aldım, kimi belki ucuza geldi kimi pahalıya, ama bütçem dahilinde fena da tutmadı sanki.

Bisiklet 9300
Fren seti: 880
Arka aktarıcı 590
Vites kolu 485
Ruble 420
Elcik 130
Lastik 1050

Kabaca tüm değişiklikler 3600-3700 gibi bir şey tuttu, bisikleti de koyunca 13 bin.
Bu şekliyle tern link b8, bazı konularda d8'in de üzerine çıktı.

Şu anda benim için gayet yeterli ancak ilerleyen süreçte macera olsun diye bir jant, göbek yükseltmesi de yapabilirim sanıyorum. Onun için de yine bisikletforum'u rahatsız edeceğim sanırım :)

Tüm bu işlemleri titizlikle uygulayan Ankabike Yasin'e de ayrıca teşekkür ederim. Hem işçiliği hem esnaflığı tabiri caizse on numara.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım bilgi paylaşımına katkı ve birilerine ilham olur.

Bunlar da projeden bir kaç fotoğraf. 298181 dosyayı görüntüle298182 dosyayı görüntüle298183 dosyayı görüntüle298184 dosyayı görüntüle298185 dosyayı görüntüle298186 dosyayı görüntüle

Değerli dostlar,

Bir kaç ay önce başladığım tern link b8 yükseltmesi bir kaç konu dışında neredeyse tamamlandı. Yazı biraz uzun olacak çünkü içinde yaşadığım bazı olumsuz tecrübeler de var, bunları da şayet bu işe girmek isteyen olursa bilerek girsin diye paylaşmak isterim.

Öncelikle bu konuda @Spartiat hocama ve forumda olmasalar da bir kaç dostuma destekleri için teşekkür etmeliyim. Zira sıfır bilgiyle yola çıktım. Ayrıca yeri geldi saatlerini bu işe ayıran Ankabike Yasin'e ve Özkan abi de teşekkürü fazlasıyla hak ediyor. Sağolsunlar.

Geçelim ikinci yükseltmeye:

Daha önce bisikletimin ruble, arka aktarıcı, frenler, lastikler değişmiş, o şekilde gayet iyi duruma gelmişti ama biraz merak biraz can sıkıntısı; devam ettirmek istedim yükseltmeyi.

Planlamam jant seti, orta aktarıcı, karbon parçalar şeklindeydi ama maşadan ötürü jant kısmı pas geçmek zorunda kaldı. İkinci kısma geçtim.

Orta aktarıcı, aynakola girince işler çok karıştı. Mantık olarak üçlü çalışabilirdi, ama genel kanı ve tavsiye ikili olması yönündeydi. Sanırım macerayı tecrübeye tercih ettim, bir de malzeme tedariği konusunda üçlü set Türkiye'de daha ulaşışabilirdi; üçlüye niyetlendim.

Kullandığım malzemeler

1- Shimano Claris FC-R2030 üçlü aynakol
2- Shimano Claris FD-R2030 üçlü ön aktarıcı
3- Shimano Claris SL-R2030-L üçlü vites kolu
4- Shimano BSA-BB-RS500 Hallowtech II orta göbek
5- Shimano SM-RT26 160mm rotor.
6- Litepro sp8 adaptör. (Daha sonra iptal edildi?
7- Litepro jp8 adaptör.
8- Litepro gidon adaptörü
9- Litepro karbon sele borusu ve koruyucu
10- Aktarıcı dişlisi
11- Litepro aydınlatma adaptörü/braketi


Ürünleri tedarik ettikten sonra Ankabike Yasin'le işe koyulduk. Önce mevcut kare göbekli 52t aynakolu sökmemiz gerekiyordu, bu kısımda biraz uğraştık. Çıkan göbek de açıkçası bizi biraz şaşırttı. Tern, çok eski bir model orta göbek kullanmış, Neyse, yerine Hallowtechi taktık, sanırım en sıkıntısız kısmı burasıydı :)

Sonra aynakol, vites kolu, aktarıcı adaptörü derken ilk burada takıldık. Çok yaygın olarak kullanılan Litepro sp8 adaptörüni monte ettik, 2 ve 3e çıkıyor, 1e inmiyordu aktarıcı. Yay kısmında takılma vardı, biraz onu traşladık biraz arayı aldık, açısını değiştik, araya pul attık derken ne yapsak üçlüyü çalıştırmadı. Bir süre biri kilitledik, iki ve üçüncü dişlide sorunsuz kullandım, bu vesileyle malzemenin üçlüye değil ikiliye uygun olduğunu tecrübe ettik.

Burada iki seçenek çıktı, ya üçlü için farklı bir adaptör bulacak/yaptıracaktım ya da komple üçlü seti satıp az bir zararla ikili set alacaktım. O esnada yine litepro'nun birdy için ürettiğini söylediği bir adaptör buldum: Litepro jp8. Teorikte çalıştırırdı ama pratiğe bakalım diye risk aldım siparişi geçtim. Ürün gelmesi, deprem, tatil derken bu hafta sonu anca kullanabildik. Malzeme üçlüyü çalıştırdı, ama aktarıcının limit bire inerken biraz zorlanıyordu, orta göbeğe iki tane pul atıp biraz aynakolu dışarı çıkarınca sorun çözüldü. Milimetrik sürtmeleri de el yordamıyla biraz kurcaladık, sistem sorunsuz işlemeye başladı.

Sonra rotorları frenle daha uyumlu olur düşüncesiyle shimano ile değiştim. Sürüş pozisyonu için biraz dik kalıyordum, onu da gidona ara bir aparat atarak biraz mesafeyi uzattık, öyle çözdük.

Görüp merak ettim, aktarıcı dişlisi seramik. Bir takım alıp taktık. Ne kadar neye faydası olacak bilmiyorum, tamamen maliyeti az diye bir görmek istedim.

Yükseltmenin ikinci kısmının son parçası ise karbon sele borusu ve sele.
Sele işi sıkıntı, mevcut seleyi biraz daha yoracağım alışabilir miyim diye. Şayet alışamazsam alternatif bakacağım. Sele borusunu ise henüz değişemedim çünkü karbonda max 90 kg taşıma limiti yazıyor ve ben bu limitteyim. Biraz kilo verince o kısmı da montajlayıp kızılelma, jant göbek hedefine ilerleyeceğim :)

En çok işime yarayanı ise ön far tutturacak adaptör oldu, taktım farı öne, gidondan kalabalığı kalktı hem katlarken hem sürerken. Sanırım brompton için üretilmiş ama bana uydu.

Bisikletin fotoğraflarını, sorunlu ve sorunsuz uygulamayı, parçaları görsellere ekliyorum.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Şayet birilerine faydası olursa mutlu olurum.
 

Dosyalar

  • 20230125_194959.jpg
    20230125_194959.jpg
    137,5 KB · Okunma: 128
  • 20230120_120321.jpg
    20230120_120321.jpg
    91,4 KB · Okunma: 125
  • 20230120_124437.jpg
    20230120_124437.jpg
    81,7 KB · Okunma: 121
  • 20230120_175155.jpg
    20230120_175155.jpg
    149,9 KB · Okunma: 120
  • 20230120_175218.jpg
    20230120_175218.jpg
    83,8 KB · Okunma: 119
  • 20230120_175325.jpg
    20230120_175325.jpg
    70,3 KB · Okunma: 111
  • 20230120_181329.jpg
    20230120_181329.jpg
    46,4 KB · Okunma: 114
  • 20230226_130430.jpg
    20230226_130430.jpg
    77 KB · Okunma: 112
  • 20230226_135507.jpg
    20230226_135507.jpg
    73,2 KB · Okunma: 113
  • 20230226_131627.jpg
    20230226_131627.jpg
    107,7 KB · Okunma: 108
  • 20230226_142534.jpg
    20230226_142534.jpg
    153,4 KB · Okunma: 112
  • 20230226_142545.jpg
    20230226_142545.jpg
    144,5 KB · Okunma: 119
  • 20230226_145007.jpg
    20230226_145007.jpg
    219,2 KB · Okunma: 134
  • 20230226_145210.jpg
    20230226_145210.jpg
    108,4 KB · Okunma: 136
  • 20230120_175025.jpg
    20230120_175025.jpg
    65,5 KB · Okunma: 170
  • 20230226_174228.jpg
    20230226_174228.jpg
    328 KB · Okunma: 165
Değerli dostlar,

Bir kaç ay önce başladığım tern link b8 yükseltmesi bir kaç konu dışında neredeyse tamamlandı. Yazı biraz uzun olacak çünkü içinde yaşadığım bazı olumsuz tecrübeler de var, bunları da şayet bu işe girmek isteyen olursa bilerek girsin diye paylaşmak isterim.

Öncelikle bu konuda @Spartiat hocama ve forumda olmasalar da bir kaç dostuma destekleri için teşekkür etmeliyim. Zira sıfır bilgiyle yola çıktım. Ayrıca yeri geldi saatlerini bu işe ayıran Ankabike Yasin'e ve Özkan abi de teşekkürü fazlasıyla hak ediyor. Sağolsunlar.

Geçelim ikinci yükseltmeye:

Daha önce bisikletimin ruble, arka aktarıcı, frenler, lastikler değişmiş, o şekilde gayet iyi duruma gelmişti ama biraz merak biraz can sıkıntısı; devam ettirmek istedim yükseltmeyi.

Planlamam jant seti, orta aktarıcı, karbon parçalar şeklindeydi ama maşadan ötürü jant kısmı pas geçmek zorunda kaldı. İkinci kısma geçtim.

Orta aktarıcı, aynakola girince işler çok karıştı. Mantık olarak üçlü çalışabilirdi, ama genel kanı ve tavsiye ikili olması yönündeydi. Sanırım macerayı tecrübeye tercih ettim, bir de malzeme tedariği konusunda üçlü set Türkiye'de daha ulaşışabilirdi; üçlüye niyetlendim.

Kullandığım malzemeler

1- Shimano Claris FC-R2030 üçlü aynakol
2- Shimano Claris FD-R2030 üçlü ön aktarıcı
3- Shimano Claris SL-R2030-L üçlü vites kolu
4- Shimano BSA-BB-RS500 Hallowtech II orta göbek
5- Shimano SM-RT26 160mm rotor.
6- Litepro sp8 adaptör. (Daha sonra iptal edildi?
7- Litepro jp8 adaptör.
8- Litepro gidon adaptörü
9- Litepro karbon sele borusu ve koruyucu
10- Aktarıcı dişlisi
11- Litepro aydınlatma adaptörü/braketi


Ürünleri tedarik ettikten sonra Ankabike Yasin'le işe koyulduk. Önce mevcut kare göbekli 52t aynakolu sökmemiz gerekiyordu, bu kısımda biraz uğraştık. Çıkan göbek de açıkçası bizi biraz şaşırttı. Tern, çok eski bir model orta göbek kullanmış, Neyse, yerine Hallowtechi taktık, sanırım en sıkıntısız kısmı burasıydı :)

Sonra aynakol, vites kolu, aktarıcı adaptörü derken ilk burada takıldık. Çok yaygın olarak kullanılan Litepro sp8 adaptörüni monte ettik, 2 ve 3e çıkıyor, 1e inmiyordu aktarıcı. Yay kısmında takılma vardı, biraz onu traşladık biraz arayı aldık, açısını değiştik, araya pul attık derken ne yapsak üçlüyü çalıştırmadı. Bir süre biri kilitledik, iki ve üçüncü dişlide sorunsuz kullandım, bu vesileyle malzemenin üçlüye değil ikiliye uygun olduğunu tecrübe ettik.

Burada iki seçenek çıktı, ya üçlü için farklı bir adaptör bulacak/yaptıracaktım ya da komple üçlü seti satıp az bir zararla ikili set alacaktım. O esnada yine litepro'nun birdy için ürettiğini söylediği bir adaptör buldum: Litepro jp8. Teorikte çalıştırırdı ama pratiğe bakalım diye risk aldım siparişi geçtim. Ürün gelmesi, deprem, tatil derken bu hafta sonu anca kullanabildik. Malzeme üçlüyü çalıştırdı, ama aktarıcının limit bire inerken biraz zorlanıyordu, orta göbeğe iki tane pul atıp biraz aynakolu dışarı çıkarınca sorun çözüldü. Milimetrik sürtmeleri de el yordamıyla biraz kurcaladık, sistem sorunsuz işlemeye başladı.

Sonra rotorları frenle daha uyumlu olur düşüncesiyle shimano ile değiştim. Sürüş pozisyonu için biraz dik kalıyordum, onu da gidona ara bir aparat atarak biraz mesafeyi uzattık, öyle çözdük.

Görüp merak ettim, aktarıcı dişlisi seramik. Bir takım alıp taktık. Ne kadar neye faydası olacak bilmiyorum, tamamen maliyeti az diye bir görmek istedim.

Yükseltmenin ikinci kısmının son parçası ise karbon sele borusu ve sele.
Sele işi sıkıntı, mevcut seleyi biraz daha yoracağım alışabilir miyim diye. Şayet alışamazsam alternatif bakacağım. Sele borusunu ise henüz değişemedim çünkü karbonda max 90 kg taşıma limiti yazıyor ve ben bu limitteyim. Biraz kilo verince o kısmı da montajlayıp kızılelma, jant göbek hedefine ilerleyeceğim :)

En çok işime yarayanı ise ön far tutturacak adaptör oldu, taktım farı öne, gidondan kalabalığı kalktı hem katlarken hem sürerken. Sanırım brompton için üretilmiş ama bana uydu.

Bisikletin fotoğraflarını, sorunlu ve sorunsuz uygulamayı, parçaları görsellere ekliyorum.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Şayet birilerine faydası olursa mutlu olurum.
Merhaba , hayırlı olsun , siz bu bisikleti ne amaçla kullanıcaksınız ?tur amaçlı öı gündelik olarak mı ?
 
Merhaba , hayırlı olsun , siz bu bisikleti ne amaçla kullanıcaksınız ?tur amaçlı öı gündelik olarak mı ?
Teşekkür ederim.

Şehir içinde akşamları, şayet biraz sağlık problemlerim var, atlatabilirsem hafta sonları da ufak ufak sabah çıkıp akşam dönmelik yakın ilçeler başlamayı planlıyorum hocam. Yaza da memlekette bağ bahçe köy mezra çadırı arkaya atıp gezebilir miyim, ona da bisiklet karar verecek :) bence gideri var.

Bir de buna büyük abi, gravel niyetim var, ona da bakınıyorum. Olmadı kısaya katlanır uzuna gravel.
 
  • Beğen
Tepkiler: Folding Man
hayırlı olsun, kazasız beldaız kullanın hocam.
bu ön far uzatma aparatinin tam adi varmi veya satin aldiginiz yerin adi linki, bende almak istiyorum da
 
hayırlı olsun, kazasız beldaız kullanın hocam.
bu ön far uzatma aparatinin tam adi varmi veya satin aldiginiz yerin adi linki, bende almak istiyorum da

Teşekkürler hocam. Benim aliexpressten aldığımı görsele ekliyorum. Biraz karıştırırsanız farklı alternatifleri var, ben aynı satıcıdan farklı ürünler de gelecek tek kargo olsun diye bunu tercih ettim.Screenshot_20230228_211633_AliExpress.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: MtB-BrS
Değerli dostlar,

Bir kaç ay önce başladığım tern link b8 yükseltmesi bir kaç konu dışında neredeyse tamamlandı. Yazı biraz uzun olacak çünkü içinde yaşadığım bazı olumsuz tecrübeler de var, bunları da şayet bu işe girmek isteyen olursa bilerek girsin diye paylaşmak isterim.

Öncelikle bu konuda @Spartiat hocama ve forumda olmasalar da bir kaç dostuma destekleri için teşekkür etmeliyim. Zira sıfır bilgiyle yola çıktım. Ayrıca yeri geldi saatlerini bu işe ayıran Ankabike Yasin'e ve Özkan abi de teşekkürü fazlasıyla hak ediyor. Sağolsunlar.

Geçelim ikinci yükseltmeye:

Daha önce bisikletimin ruble, arka aktarıcı, frenler, lastikler değişmiş, o şekilde gayet iyi duruma gelmişti ama biraz merak biraz can sıkıntısı; devam ettirmek istedim yükseltmeyi.

Planlamam jant seti, orta aktarıcı, karbon parçalar şeklindeydi ama maşadan ötürü jant kısmı pas geçmek zorunda kaldı. İkinci kısma geçtim.

Orta aktarıcı, aynakola girince işler çok karıştı. Mantık olarak üçlü çalışabilirdi, ama genel kanı ve tavsiye ikili olması yönündeydi. Sanırım macerayı tecrübeye tercih ettim, bir de malzeme tedariği konusunda üçlü set Türkiye'de daha ulaşışabilirdi; üçlüye niyetlendim.

Kullandığım malzemeler

1- Shimano Claris FC-R2030 üçlü aynakol
2- Shimano Claris FD-R2030 üçlü ön aktarıcı
3- Shimano Claris SL-R2030-L üçlü vites kolu
4- Shimano BSA-BB-RS500 Hallowtech II orta göbek
5- Shimano SM-RT26 160mm rotor.
6- Litepro sp8 adaptör. (Daha sonra iptal edildi?
7- Litepro jp8 adaptör.
8- Litepro gidon adaptörü
9- Litepro karbon sele borusu ve koruyucu
10- Aktarıcı dişlisi
11- Litepro aydınlatma adaptörü/braketi


Ürünleri tedarik ettikten sonra Ankabike Yasin'le işe koyulduk. Önce mevcut kare göbekli 52t aynakolu sökmemiz gerekiyordu, bu kısımda biraz uğraştık. Çıkan göbek de açıkçası bizi biraz şaşırttı. Tern, çok eski bir model orta göbek kullanmış, Neyse, yerine Hallowtechi taktık, sanırım en sıkıntısız kısmı burasıydı :)

Sonra aynakol, vites kolu, aktarıcı adaptörü derken ilk burada takıldık. Çok yaygın olarak kullanılan Litepro sp8 adaptörüni monte ettik, 2 ve 3e çıkıyor, 1e inmiyordu aktarıcı. Yay kısmında takılma vardı, biraz onu traşladık biraz arayı aldık, açısını değiştik, araya pul attık derken ne yapsak üçlüyü çalıştırmadı. Bir süre biri kilitledik, iki ve üçüncü dişlide sorunsuz kullandım, bu vesileyle malzemenin üçlüye değil ikiliye uygun olduğunu tecrübe ettik.

Burada iki seçenek çıktı, ya üçlü için farklı bir adaptör bulacak/yaptıracaktım ya da komple üçlü seti satıp az bir zararla ikili set alacaktım. O esnada yine litepro'nun birdy için ürettiğini söylediği bir adaptör buldum: Litepro jp8. Teorikte çalıştırırdı ama pratiğe bakalım diye risk aldım siparişi geçtim. Ürün gelmesi, deprem, tatil derken bu hafta sonu anca kullanabildik. Malzeme üçlüyü çalıştırdı, ama aktarıcının limit bire inerken biraz zorlanıyordu, orta göbeğe iki tane pul atıp biraz aynakolu dışarı çıkarınca sorun çözüldü. Milimetrik sürtmeleri de el yordamıyla biraz kurcaladık, sistem sorunsuz işlemeye başladı.

Sonra rotorları frenle daha uyumlu olur düşüncesiyle shimano ile değiştim. Sürüş pozisyonu için biraz dik kalıyordum, onu da gidona ara bir aparat atarak biraz mesafeyi uzattık, öyle çözdük.

Görüp merak ettim, aktarıcı dişlisi seramik. Bir takım alıp taktık. Ne kadar neye faydası olacak bilmiyorum, tamamen maliyeti az diye bir görmek istedim.

Yükseltmenin ikinci kısmının son parçası ise karbon sele borusu ve sele.
Sele işi sıkıntı, mevcut seleyi biraz daha yoracağım alışabilir miyim diye. Şayet alışamazsam alternatif bakacağım. Sele borusunu ise henüz değişemedim çünkü karbonda max 90 kg taşıma limiti yazıyor ve ben bu limitteyim. Biraz kilo verince o kısmı da montajlayıp kızılelma, jant göbek hedefine ilerleyeceğim :)

En çok işime yarayanı ise ön far tutturacak adaptör oldu, taktım farı öne, gidondan kalabalığı kalktı hem katlarken hem sürerken. Sanırım brompton için üretilmiş ama bana uydu.

Bisikletin fotoğraflarını, sorunlu ve sorunsuz uygulamayı, parçaları görsellere ekliyorum.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Şayet birilerine faydası olursa mutlu olurum.
Ankabike da bisikletinizi görmüştüm, bitmiş hali çok hoş olmuş. Umarım severek binersiniz.
 
Ankabike da bisikletinizi görmüştüm, bitmiş hali çok hoş olmuş. Umarım severek binersiniz.
Mükemmel oldu mu bilmiyorum ama benim istediğim kadar iyi oldu hocam, tabi çok uğraştırarak . Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.
 
Değerli dostlar,

Bir kaç ay önce başladığım tern link b8 yükseltmesi bir kaç konu dışında neredeyse tamamlandı. Yazı biraz uzun olacak çünkü içinde yaşadığım bazı olumsuz tecrübeler de var, bunları da şayet bu işe girmek isteyen olursa bilerek girsin diye paylaşmak isterim.

Öncelikle bu konuda @Spartiat hocama ve forumda olmasalar da bir kaç dostuma destekleri için teşekkür etmeliyim. Zira sıfır bilgiyle yola çıktım. Ayrıca yeri geldi saatlerini bu işe ayıran Ankabike Yasin'e ve Özkan abi de teşekkürü fazlasıyla hak ediyor. Sağolsunlar.

Geçelim ikinci yükseltmeye:

Daha önce bisikletimin ruble, arka aktarıcı, frenler, lastikler değişmiş, o şekilde gayet iyi duruma gelmişti ama biraz merak biraz can sıkıntısı; devam ettirmek istedim yükseltmeyi.

Planlamam jant seti, orta aktarıcı, karbon parçalar şeklindeydi ama maşadan ötürü jant kısmı pas geçmek zorunda kaldı. İkinci kısma geçtim.

Orta aktarıcı, aynakola girince işler çok karıştı. Mantık olarak üçlü çalışabilirdi, ama genel kanı ve tavsiye ikili olması yönündeydi. Sanırım macerayı tecrübeye tercih ettim, bir de malzeme tedariği konusunda üçlü set Türkiye'de daha ulaşışabilirdi; üçlüye niyetlendim.

Kullandığım malzemeler

1- Shimano Claris FC-R2030 üçlü aynakol
2- Shimano Claris FD-R2030 üçlü ön aktarıcı
3- Shimano Claris SL-R2030-L üçlü vites kolu
4- Shimano BSA-BB-RS500 Hallowtech II orta göbek
5- Shimano SM-RT26 160mm rotor.
6- Litepro sp8 adaptör. (Daha sonra iptal edildi?
7- Litepro jp8 adaptör.
8- Litepro gidon adaptörü
9- Litepro karbon sele borusu ve koruyucu
10- Aktarıcı dişlisi
11- Litepro aydınlatma adaptörü/braketi


Ürünleri tedarik ettikten sonra Ankabike Yasin'le işe koyulduk. Önce mevcut kare göbekli 52t aynakolu sökmemiz gerekiyordu, bu kısımda biraz uğraştık. Çıkan göbek de açıkçası bizi biraz şaşırttı. Tern, çok eski bir model orta göbek kullanmış, Neyse, yerine Hallowtechi taktık, sanırım en sıkıntısız kısmı burasıydı :)

Sonra aynakol, vites kolu, aktarıcı adaptörü derken ilk burada takıldık. Çok yaygın olarak kullanılan Litepro sp8 adaptörüni monte ettik, 2 ve 3e çıkıyor, 1e inmiyordu aktarıcı. Yay kısmında takılma vardı, biraz onu traşladık biraz arayı aldık, açısını değiştik, araya pul attık derken ne yapsak üçlüyü çalıştırmadı. Bir süre biri kilitledik, iki ve üçüncü dişlide sorunsuz kullandım, bu vesileyle malzemenin üçlüye değil ikiliye uygun olduğunu tecrübe ettik.

Burada iki seçenek çıktı, ya üçlü için farklı bir adaptör bulacak/yaptıracaktım ya da komple üçlü seti satıp az bir zararla ikili set alacaktım. O esnada yine litepro'nun birdy için ürettiğini söylediği bir adaptör buldum: Litepro jp8. Teorikte çalıştırırdı ama pratiğe bakalım diye risk aldım siparişi geçtim. Ürün gelmesi, deprem, tatil derken bu hafta sonu anca kullanabildik. Malzeme üçlüyü çalıştırdı, ama aktarıcının limit bire inerken biraz zorlanıyordu, orta göbeğe iki tane pul atıp biraz aynakolu dışarı çıkarınca sorun çözüldü. Milimetrik sürtmeleri de el yordamıyla biraz kurcaladık, sistem sorunsuz işlemeye başladı.

Sonra rotorları frenle daha uyumlu olur düşüncesiyle shimano ile değiştim. Sürüş pozisyonu için biraz dik kalıyordum, onu da gidona ara bir aparat atarak biraz mesafeyi uzattık, öyle çözdük.

Görüp merak ettim, aktarıcı dişlisi seramik. Bir takım alıp taktık. Ne kadar neye faydası olacak bilmiyorum, tamamen maliyeti az diye bir görmek istedim.

Yükseltmenin ikinci kısmının son parçası ise karbon sele borusu ve sele.
Sele işi sıkıntı, mevcut seleyi biraz daha yoracağım alışabilir miyim diye. Şayet alışamazsam alternatif bakacağım. Sele borusunu ise henüz değişemedim çünkü karbonda max 90 kg taşıma limiti yazıyor ve ben bu limitteyim. Biraz kilo verince o kısmı da montajlayıp kızılelma, jant göbek hedefine ilerleyeceğim :)

En çok işime yarayanı ise ön far tutturacak adaptör oldu, taktım farı öne, gidondan kalabalığı kalktı hem katlarken hem sürerken. Sanırım brompton için üretilmiş ama bana uydu.

Bisikletin fotoğraflarını, sorunlu ve sorunsuz uygulamayı, parçaları görsellere ekliyorum.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Şayet birilerine faydası olursa mutlu olurum.
Yol bisikleti olsa bu kadar özenmezdim. Bende 7 vitesli Dahon var. Senin bisiklet bildiğin "Kara Şimşek" olmuş. İyi günlerde kullan.

Şu katlanır başka şey yahu. Bildiğin "Keyif Pezeve..liği".

Hastasıyım...

🥰 🥰🥰
 
  • Beğen
  • Hahaha
Tepkiler: MtB-BrS ve mazot
Yol bisikleti olsa bu kadar özenmezdim. Bende 7 vitesli Dahon var. Senin bisiklet bildiğin "Kara Şimşek" olmuş. İyi günlerde kullan.

Şu katlanır başka şey yahu. Bildiğin "Keyif Pezeve..liği".

Hastasıyım...

🥰 🥰🥰

Eyvallah hocam.

bu da serbest çağrışım 🙂🙂

 
Dostlar merhaba.

Katlanırım yokuşa çıkmıyor düzlükte akmıyor diyenlerin sorununu büyük oranda çözmüş shimano, ben yeni öğrendim, belki size de faydası olur.
Kol da sanırım acera standartla uyumlu, zincir videoda uzatmış ama, uzatmak gerekir mi onu da teknik konuda daha bilgili dostlara danışabilirsiniz.

Bir bakın isterseniz.

Bu Ürün; (link)

Bu da uygulama:
 
Set olarak fiyatı 1.190TL 🤔
 
Linki ürün bilgisi olsun diye ekledim hocam, indirim kuponu chip para kart kampanyası vs derken daha ucuza da bulunabilir sanırım.
Bende bisikletimde birkaç yükseltme yapmayı düşünüyorum ve araştırma yaparken zincir dahil bu seti yaklaşık olarak 1400 TL'ye buldum.
 
Bende bisikletimde birkaç yükseltme yapmayı düşünüyorum ve araştırma yaparken zincir dahil bu seti yaklaşık olarak 1400 TL'ye buldum.
Merhaba İlkay bey link verebilir misiniz? bende katlanır bisikletime bu seti takmayı düşünüyorum.
 
Peugeot f14 katlanır bisikletime birkaç yükseltme yapmak istiyorum. Ufak bir liste hazırladım ancak eksiklik veya yanlışlıklar olabilir. Bu sebeple siz değerli büyüklerim ve arkadaşlarımın da desteğini rica ediyorum.


Fren sistemi

Mevcut: No name ALU Fren kolu
Yükseltme: Shimano Sora BL-R3000 Fren Kolu Takımı

Mevcut: No name ALU Fren bacağı
Yükseltme: Shimano BR-T4000 Fren bacağı takımı

Mevcut: No name tek renk kartuş fren pabucu
Yükseltme: Brakco 3 renkli kartuş fren pabucu


Göbekler

Mevcut: Ön: No name ön göbek
Arka: No name arka göbek
Yükseltme: Ön: Shimano Acera T3000 V ön göbek
Arka: Shimano Acera T3000 V arka göbek


Vites Sistemi

Arka aktarıcı
Mevcut: Shimano Altus RD-M310 8 speed
Yükseltme: Shimano Acera RD-M3020 8 speed

Ruble
Mevcut: Shimano HG200-8 12-32T
Yükseltme: Shimano CS-HG400-8 11-40T

Zincir yenilemesi: Shimano CN-HG40 Zincir


Yardım ve görüşlerinizi bekliyorum :)
Merhaba İlkay bey link verebilir misiniz? bende katlanır bisikletime bu seti takmayı düşünüyorum.

(link)

Bu link üzerinden erişebilirsiniz.
 
Peugeot f14 katlanır bisikletime birkaç yükseltme yapmak istiyorum. Ufak bir liste hazırladım ancak eksiklik veya yanlışlıklar olabilir. Bu sebeple siz değerli büyüklerim ve arkadaşlarımın da desteğini rica ediyorum.


Fren sistemi

Mevcut: No name ALU Fren kolu
Yükseltme: Shimano Sora BL-R3000 Fren Kolu Takımı

Mevcut: No name ALU Fren bacağı
Yükseltme: Shimano BR-T4000 Fren bacağı takımı

Mevcut: No name tek renk kartuş fren pabucu
Yükseltme: Brakco 3 renkli kartuş fren pabucu


Göbekler

Mevcut: Ön: No name ön göbek
Arka: No name arka göbek
Yükseltme: Ön: Shimano Acera T3000 V ön göbek
Arka: Shimano Acera T3000 V arka göbek


Vites Sistemi

Arka aktarıcı
Mevcut: Shimano Altus RD-M310 8 speed
Yükseltme: Shimano Acera RD-M3020 8 speed

Ruble
Mevcut: Shimano HG200-8 12-32T
Yükseltme: Shimano CS-HG400-8 11-40T

Zincir yenilemesi: Shimano CN-HG40 Zincir


Yardım ve görüşlerinizi bekliyorum :)
...

Shimano BR-T4000 ile birlikte gelen Shimano pabuçlar Baradine/Brakco pabuçlardan daha kötü değil. Değişim zamanına kadar Brakco'ya ihtiyaç hissettirmez.

Listede etkisi en hissedilmeyecek olanlar bence göbekler ve belki fren kolu. T3000 göbekler benim de Mosso Legarda'nın teker yükseltmesinde tercih ettiğim göbekler ama vidalı göbekten kurtulmam gerekmeseydi ve komple teker yapmayı düşünmeseydim U-Link rulmanlı göbekleri değiştirmezdim. Maksat akıcılık katmaksa Acera göbekler katkı sağlamaz. Fren kolunun eskisini bilmiyorum, o yüzden "belki" dedim.

En belirgin değişimi sağlayacak olan da ruble (ve mecburen arka attırıcı). Yüksek hızdan feragat etmeden yapılabilecek en iyi değişiklik o.

Merak ettiğim ise F14 + bu değişiklikler, F10D'den yeterince hesaplı mı? Tabii F10D'nin teorik maksimum hızı daha düşük. Önemli mi bilmiyorum tabii.
 
Shimano BR-T4000 ile birlikte gelen Shimano pabuçlar Baradine/Brakco pabuçlardan daha kötü değil. Değişim zamanına kadar Brakco'ya ihtiyaç hissettirmez.

Listede etkisi en hissedilmeyecek olanlar bence göbekler ve belki fren kolu. T3000 göbekler benim de Mosso Legarda'nın teker yükseltmesinde tercih ettiğim göbekler ama vidalı göbekten kurtulmam gerekmeseydi ve komple teker yapmayı düşünmeseydim U-Link rulmanlı göbekleri değiştirmezdim. Maksat akıcılık katmaksa Acera göbekler katkı sağlamaz. Fren kolunun eskisini bilmiyorum, o yüzden "belki" dedim.

En belirgin değişimi sağlayacak olan da ruble (ve mecburen arka attırıcı). Yüksek hızdan feragat etmeden yapılabilecek en iyi değişiklik o.

Merak ettiğim ise F14 + bu değişiklikler, F10D'den yeterince hesaplı mı? Tabii F10D'nin teorik maksimum hızı daha düşük. Önemli mi bilmiyorum tabii.
Mevcut bisikletimi çok çok uygun bir fiyata almam sebebi ile tüm bu işlemleri yaptırsam dahi yine de çok daha ekonomik bir sonuca ulaşıyorum hocam. Bu sebeple kısmi iyileştirmeler yapmayı düşünüyorum. "Peki akıcılığı iyileştirmek adına hangi model göbek tavsiye edersiniz?" Diye sorsam fikriniz ne olur?
 
Mevcut bisikletimi çok çok uygun bir fiyata almam sebebi ile tüm bu işlemleri yaptırsam dahi yine de çok daha ekonomik bir sonuca ulaşıyorum hocam. Bu sebeple kısmi iyileştirmeler yapmayı düşünüyorum. "Peki akıcılığı iyileştirmek adına hangi model göbek tavsiye edersiniz?" Diye sorsam fikriniz ne olur?

Hocam göbek yapsanız tel sayısı ve uzunluğu, bir de OLD ölçüsü hakkında sorun yaşar mısınız acaba, ben çünkü bu nedenle göbek güncelleyemedim. Parça almadan önce bunları da hesap ederseniz sanırım sorunsuz güncellersiniz.

Hangi model göbek konusunda bir şey diyemiyorum ama ben 1.75 olan lastikleri schwalbe marathon 1.50 ile güncelledim, bunun faydasını gördüm. Belki lastiği güncellemek de akıcılık sorununuzu daha kolay çözebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: emndemircan
Geri