Değerli dostlar,
Bir kaç ay önce başladığım tern link b8 yükseltmesi bir kaç konu dışında neredeyse tamamlandı. Yazı biraz uzun olacak çünkü içinde yaşadığım bazı olumsuz tecrübeler de var, bunları da şayet bu işe girmek isteyen olursa bilerek girsin diye paylaşmak isterim.
Öncelikle bu konuda
@Spartiat hocama ve forumda olmasalar da bir kaç dostuma destekleri için teşekkür etmeliyim. Zira sıfır bilgiyle yola çıktım. Ayrıca yeri geldi saatlerini bu işe ayıran Ankabike Yasin'e ve Özkan abi de teşekkürü fazlasıyla hak ediyor. Sağolsunlar.
Geçelim ikinci yükseltmeye:
Daha önce bisikletimin ruble, arka aktarıcı, frenler, lastikler değişmiş, o şekilde gayet iyi duruma gelmişti ama biraz merak biraz can sıkıntısı; devam ettirmek istedim yükseltmeyi.
Planlamam jant seti, orta aktarıcı, karbon parçalar şeklindeydi ama maşadan ötürü jant kısmı pas geçmek zorunda kaldı. İkinci kısma geçtim.
Orta aktarıcı, aynakola girince işler çok karıştı. Mantık olarak üçlü çalışabilirdi, ama genel kanı ve tavsiye ikili olması yönündeydi. Sanırım macerayı tecrübeye tercih ettim, bir de malzeme tedariği konusunda üçlü set Türkiye'de daha ulaşışabilirdi; üçlüye niyetlendim.
Kullandığım malzemeler
1- Shimano Claris FC-R2030 üçlü aynakol
2- Shimano Claris FD-R2030 üçlü ön aktarıcı
3- Shimano Claris SL-R2030-L üçlü vites kolu
4- Shimano BSA-BB-RS500 Hallowtech II orta göbek
5- Shimano SM-RT26 160mm rotor.
6- Litepro sp8 adaptör. (Daha sonra iptal edildi?
7- Litepro jp8 adaptör.
8- Litepro gidon adaptörü
9- Litepro karbon sele borusu ve koruyucu
10- Aktarıcı dişlisi
11- Litepro aydınlatma adaptörü/braketi
Ürünleri tedarik ettikten sonra Ankabike Yasin'le işe koyulduk. Önce mevcut kare göbekli 52t aynakolu sökmemiz gerekiyordu, bu kısımda biraz uğraştık. Çıkan göbek de açıkçası bizi biraz şaşırttı. Tern, çok eski bir model orta göbek kullanmış, Neyse, yerine Hallowtechi taktık, sanırım en sıkıntısız kısmı burasıydı
Sonra aynakol, vites kolu, aktarıcı adaptörü derken ilk burada takıldık. Çok yaygın olarak kullanılan Litepro sp8 adaptörüni monte ettik, 2 ve 3e çıkıyor, 1e inmiyordu aktarıcı. Yay kısmında takılma vardı, biraz onu traşladık biraz arayı aldık, açısını değiştik, araya pul attık derken ne yapsak üçlüyü çalıştırmadı. Bir süre biri kilitledik, iki ve üçüncü dişlide sorunsuz kullandım, bu vesileyle malzemenin üçlüye değil ikiliye uygun olduğunu tecrübe ettik.
Burada iki seçenek çıktı, ya üçlü için farklı bir adaptör bulacak/yaptıracaktım ya da komple üçlü seti satıp az bir zararla ikili set alacaktım. O esnada yine litepro'nun birdy için ürettiğini söylediği bir adaptör buldum: Litepro jp8. Teorikte çalıştırırdı ama pratiğe bakalım diye risk aldım siparişi geçtim. Ürün gelmesi, deprem, tatil derken bu hafta sonu anca kullanabildik. Malzeme üçlüyü çalıştırdı, ama aktarıcının limit bire inerken biraz zorlanıyordu, orta göbeğe iki tane pul atıp biraz aynakolu dışarı çıkarınca sorun çözüldü. Milimetrik sürtmeleri de el yordamıyla biraz kurcaladık, sistem sorunsuz işlemeye başladı.
Sonra rotorları frenle daha uyumlu olur düşüncesiyle shimano ile değiştim. Sürüş pozisyonu için biraz dik kalıyordum, onu da gidona ara bir aparat atarak biraz mesafeyi uzattık, öyle çözdük.
Görüp merak ettim, aktarıcı dişlisi seramik. Bir takım alıp taktık. Ne kadar neye faydası olacak bilmiyorum, tamamen maliyeti az diye bir görmek istedim.
Yükseltmenin ikinci kısmının son parçası ise karbon sele borusu ve sele.
Sele işi sıkıntı, mevcut seleyi biraz daha yoracağım alışabilir miyim diye. Şayet alışamazsam alternatif bakacağım. Sele borusunu ise henüz değişemedim çünkü karbonda max 90 kg taşıma limiti yazıyor ve ben bu limitteyim. Biraz kilo verince o kısmı da montajlayıp kızılelma, jant göbek hedefine ilerleyeceğim
En çok işime yarayanı ise ön far tutturacak adaptör oldu, taktım farı öne, gidondan kalabalığı kalktı hem katlarken hem sürerken. Sanırım brompton için üretilmiş ama bana uydu.
Bisikletin fotoğraflarını, sorunlu ve sorunsuz uygulamayı, parçaları görsellere ekliyorum.
Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Şayet birilerine faydası olursa mutlu olurum.