Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet modifiyesinde uç noktalar...

Araya wolftooth/(link) takarak kullanılabilir. Ben hem daha kırılganlaştığından, hem düşey uzunluk kadar salınım aralığı da önemli olduğundan attırıcı sınırları içinde kalmayı tercih ediyorum. Yine de farklı bisikletlerde kullanıp uzun tura bile çıkıp sorun yaşamamış olanlar var, örneğin Geziniyo / Fırat Delan:
Bu videoda bahsettiğim salınım aralığı da anlatılıyor:
312215 dosyayı görüntüle
Normalde attırıcı kendinden 40 dişli rubleyi desteklediğinde bu aralığa uygun oluyor ama wolftooth ile uzatıldığında bu kadar esnek çalışmıyor.
Arada aparat yok bunlarda benim gördüğüm. Claris r2000 ss veya gs serisinin 11-32 yazsa da 11-40 ruble ile sorunsuz çalıştığından bahsetmişler. Bu durumda katlanırlarda 11-40 rubleyle acera gibi sgs "very long" çok uzun bacak kullanmak yerine clarisin ss kısa veya gs rd versiyonu halihazırda elinde varsa deneyebilirler. Hatta shimano zee shadow rd nin 11-36 ruble uyumlu arka aktarıcının da 11-40 ile sorunsuz çalıştığından bahsedilmiş bir sitede. Bir başka sitede claris r2000 gs versiyonuna yine 11-40 ruble kullanmışlar.
 
Scudo
Arada aparat yok bunlarda benim gördüğüm. Claris r2000 ss veya gs serisinin 11-32 yazsa da 11-40 ruble ile sorunsuz çalıştığından bahsetmişler. Bu durumda katlanırlarda 11-40 rubleyle acera gibi sgs "very long" çok uzun bacak kullanmak yerine clarisin ss kısa veya gs rd versiyonu halihazırda elinde varsa deneyebilirler. Hatta shimano zee shadow rd nin 11-36 ruble uyumlu arka aktarıcının da 11-40 ile sorunsuz çalıştığından bahsedilmiş bir sitede. Bir başka sitede claris r2000 gs versiyonuna yine 11-40 ruble kullanmışlar.

Bu işaretlediğim kulak uzatma aparatı:

1702057117180.png

Arada aparat olmasaydı, attırıcı kulağa bağlanırdı:

1702057376607.png
 
Merhaba,

3x7 vitesli carraro flexi121 için aynakolu daha dişli bir model ile değiştirmek istiyorum.
(link)
Bu modeldeki 50T büyük dişliyi 53T ile değişmenin bir yolu var mı? Örnek olarak
(link)
Aynakoldaki dişli ile bunu değişmek mümkün mü? 105 11 vites sistem olduğu için kafam karıştı.

Tüm cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
 
Merhaba,

3x7 vitesli carraro flexi121 için aynakolu daha dişli bir model ile değiştirmek istiyorum.
(link)
Bu modeldeki 50T büyük dişliyi 53T ile değişmenin bir yolu var mı? Örnek olarak
(link)
Aynakoldaki dişli ile bunu değişmek mümkün mü? 105 11 vites sistem olduğu için kafam karıştı.

Tüm cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Buradaki tek konu vites sayısı değil. Flexi 121'deki ön attırıcı (link)'un toplam kapasitesi 20, 50-39-30 aynakolun 20 ama en büyük dişlisini değiştirince 23 oluyor. Farklı bir attrıcı varsa onun kapasitesine bakmak lazım.
Zincir uyumluluğu, şeklen uygunluk ve kapasite aşımı konularının hepsi birden sonucun olumsuz olacağını gösteriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcadirci
Buradaki tek konu vites sayısı değil. Flexi 121'deki ön attırıcı (link)'un toplam kapasitesi 20, 50-39-30 aynakolun 20 ama en büyük dişlisini değiştirince 23 oluyor. Farklı bir attrıcı varsa onun kapasitesine bakmak lazım.
Zincir uyumluluğu, şeklen uygunluk ve kapasite aşımı konularının hepsi birden sonucun olumsuz olacağını gösteriyor.
Cevabınız için teşekkür ederim Barış Bey,
Ön aktarıcıyı da değiştirirsem acaba 53T kullanmam mümkün olur mu? (link)
Ya da 53T yaprak kullanmanın herhangi bir yolu var mı?
 
Cevabınız için teşekkür ederim Barış Bey,
Ön aktarıcıyı da değiştirirsem acaba 53T kullanmam mümkün olur mu? (link)
Ya da 53T yaprak kullanmanın herhangi bir yolu var mı?

FD-TY710'un kapasitesi için Erdoğanlar 28T yazmış
1704892271138.png
ama Shimano'nun sitesine göre 20T.
(link)
1704892241199.png

Daha geniş kapasitesi olan bir ön attırıcı ya da en küçük dişlisi 33 veya daha büyük bir aynakol bulunursa 53'lü yaprak kullanılabilir.

Veya denenebilir. Bazen Shimano'nun belirttiği sınırları aşmak sorun çıkarmayabiliyor ama pahalı ve zahmetli bir deneme olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcadirci
FD-TY710'un kapasitesi için Erdoğanlar 28T yazmış
313526 dosyayı görüntüle
ama Shimano'nun sitesine göre 20T.
(link)
313525 dosyayı görüntüle

Daha geniş kapasitesi olan bir ön attırıcı ya da en küçük dişlisi 33 veya daha büyük bir aynakol bulunursa 53'lü yaprak kullanılabilir.

Veya denenebilir. Bazen Shimano'nun belirttiği sınırları aşmak sorun çıkarmayabiliyor ama pahalı ve zahmetli bir deneme olabilir.
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Herkese merhabalar.

Tern Link B8 yükseltme işlemim büyük oranda tamamlandı. Her şeyden önce bilgisiyle bana çok yardımcı olan @Spartiat Hocama çok teşekkür ederim. Onun bilgisi benim merakım Ankabike'ın ustalığı bir araya gelince beni tatmin eden bir bisiklet ortaya çıktı.

Öncelikle neler nelerle değişti:

1- Fren sistemi:
No name mekanik disk fren - Shimano MT200 Hidrolik disk fren
2- Vites sistemi:
Arka aktarıcı: 8v Shimano Tourney TX800 - Shimano Claris R2000-GS
Vites kolu: Shimano revoshift - Shimano claris SL-R2000-R
3- Ruble:
Shimano CS-HG200 8li 12-32 - Shimano Claris CS-HG50 8'li 11-34
4- Lastik:
Kenda 20x1.75 - Schwalbe Maraton 20x1.50
5- Elcik:
No name ergonomik - oxc lock on slim

Bu değişimleri çok büyük oranda şehir içi kullanımı dikkate alarak yaptım. Mekanik diskler hidroliğe çevrilince frenleme tamamen değişti diyebilirim. Henüz alışma aşamasında ama bir mtb kadar etkili diyebilirim.

Vites sistemini komple değiştim çünkü çevirmeli vites kolu - tourney hem daha konforsuz hem daha kararsızdı. Bu nedenle 8 vitesi de yeterli gördüğüm için, yine @Spartiat hocamın bilgilendirmesiyle claris'e karar verdim. Şu anda aktarıcı vites kolu şıkır şıkır çalışıyor diyebilirim :)
Tabi ilerleyen günlerde kablo uzama vs olursa bir ayar daha görerek en iyi duruma gelecektir.

Ruble 12-32den 11-34e çıktım çünkü şehirde rampa kadar iniş de var, pedallar çıkarken zorlamasın inerken boşa dönmesin diye bu dişlide karar kıldım. Şöyle söyleyebilirim, yol bisikletimde 1x2-3 dişlilerde de buna benzer bir hissiyat oluşuyordu, sanırım 11-34 doğru bir tercih oldu. Tabi bunu da tüm setle uyumlu olsun diye yine claris tercih ettim.

Lastikler aslında üzerindeki kenda iyi bir markaydu, yüzeyi de şehirde kullanıma uygundu ama bir kaç patlama olayına şahit olduğum için zırhlıya geçmek zorunda hissettim. Geçmişken de bir tık incelse iyi olacaktı. 1.50 tercihim bu yönde oldu. Evet, 1.75e göre biraz daha takır tukur ama bu sertlik 10 kmlik sürüşte 3 olur 5 olur, şahsen bu kadar da konforumun bozulmasını göze aldım. Özetle lastikler hem düz yolda daha iyi akıyor hem yokuş performansına da katkısı olduğunu düşünüyorum hem de daha güvende hissettiriyor.

Elcikleri de revoshift değişince mecburen değiştik, almışken de hem kontrolüm iyi olsun hem katlanınca az yer kaplasın diye daha önceden aldığım oxc slim elcikleri kullandım, bisikletteki hakimiyetimi çok artırdı, katlanırken de daha az sağa sola sıkışıyor.

Peki işin en önemli kısmına geldik, maliyet.
Tüm bunları parça parça, kimini indirim çekiyle kimini elden aldım, kimi belki ucuza geldi kimi pahalıya, ama bütçem dahilinde fena da tutmadı sanki.

Bisiklet 9300
Fren seti: 880
Arka aktarıcı 590
Vites kolu 485
Ruble 420
Elcik 130
Lastik 1050

Kabaca tüm değişiklikler 3600-3700 gibi bir şey tuttu, bisikleti de koyunca 13 bin.
Bu şekliyle tern link b8, bazı konularda d8'in de üzerine çıktı.

Şu anda benim için gayet yeterli ancak ilerleyen süreçte macera olsun diye bir jant, göbek yükseltmesi de yapabilirim sanıyorum. Onun için de yine bisikletforum'u rahatsız edeceğim sanırım :)

Tüm bu işlemleri titizlikle uygulayan Ankabike Yasin'e de ayrıca teşekkür ederim. Hem işçiliği hem esnaflığı tabiri caizse on numara.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım bilgi paylaşımına katkı ve birilerine ilham olur.

Bunlar da projeden bir kaç fotoğraf. 298181 dosyayı görüntüle298182 dosyayı görüntüle298183 dosyayı görüntüle298184 dosyayı görüntüle298185 dosyayı görüntüle298186 dosyayı görüntüle
elinize sağlık güzel olmuş orta aktarıcı takılabiliyormu kadroya
 
elinize sağlık güzel olmuş orta aktarıcı takılabiliyormu kadroya

Onu da yaptık hocam, detaylar burada.

Katlanır bisiklet modifiyesinde uç noktalar...

Tabi sonradan hem diskli hem hidrolik diskli hem orta aktarcılı modeller fazlaca yayıldı, carraro, bianchi vs. Niyetiniz varsa hali hazırda orta aktarıcılı alıp yükseltirseniz daha az yorar diye düşünüyorum. En uğraştıran kısım orta çünkü.
 
Geri