Herkese merhabalar.
Tern Link B8 yükseltme işlemim büyük oranda tamamlandı. Her şeyden önce bilgisiyle bana çok yardımcı olan
@Spartiat Hocama çok teşekkür ederim. Onun bilgisi benim merakım Ankabike'ın ustalığı bir araya gelince beni tatmin eden bir bisiklet ortaya çıktı.
Öncelikle neler nelerle değişti:
1- Fren sistemi:
No name mekanik disk fren - Shimano MT200 Hidrolik disk fren
2- Vites sistemi:
Arka aktarıcı: 8v Shimano Tourney TX800 - Shimano Claris R2000-GS
Vites kolu: Shimano revoshift - Shimano claris SL-R2000-R
3- Ruble:
Shimano CS-HG200 8li 12-32 - Shimano Claris CS-HG50 8'li 11-34
4- Lastik:
Kenda 20x1.75 - Schwalbe Maraton 20x1.50
5- Elcik:
No name ergonomik - oxc lock on slim
Bu değişimleri çok büyük oranda şehir içi kullanımı dikkate alarak yaptım. Mekanik diskler hidroliğe çevrilince frenleme tamamen değişti diyebilirim. Henüz alışma aşamasında ama bir mtb kadar etkili diyebilirim.
Vites sistemini komple değiştim çünkü çevirmeli vites kolu - tourney hem daha konforsuz hem daha kararsızdı. Bu nedenle 8 vitesi de yeterli gördüğüm için, yine
@Spartiat hocamın bilgilendirmesiyle claris'e karar verdim. Şu anda aktarıcı vites kolu şıkır şıkır çalışıyor diyebilirim
Tabi ilerleyen günlerde kablo uzama vs olursa bir ayar daha görerek en iyi duruma gelecektir.
Ruble 12-32den 11-34e çıktım çünkü şehirde rampa kadar iniş de var, pedallar çıkarken zorlamasın inerken boşa dönmesin diye bu dişlide karar kıldım. Şöyle söyleyebilirim, yol bisikletimde 1x2-3 dişlilerde de buna benzer bir hissiyat oluşuyordu, sanırım 11-34 doğru bir tercih oldu. Tabi bunu da tüm setle uyumlu olsun diye yine claris tercih ettim.
Lastikler aslında üzerindeki kenda iyi bir markaydu, yüzeyi de şehirde kullanıma uygundu ama bir kaç patlama olayına şahit olduğum için zırhlıya geçmek zorunda hissettim. Geçmişken de bir tık incelse iyi olacaktı. 1.50 tercihim bu yönde oldu. Evet, 1.75e göre biraz daha takır tukur ama bu sertlik 10 kmlik sürüşte 3 olur 5 olur, şahsen bu kadar da konforumun bozulmasını göze aldım. Özetle lastikler hem düz yolda daha iyi akıyor hem yokuş performansına da katkısı olduğunu düşünüyorum hem de daha güvende hissettiriyor.
Elcikleri de revoshift değişince mecburen değiştik, almışken de hem kontrolüm iyi olsun hem katlanınca az yer kaplasın diye daha önceden aldığım oxc slim elcikleri kullandım, bisikletteki hakimiyetimi çok artırdı, katlanırken de daha az sağa sola sıkışıyor.
Peki işin en önemli kısmına geldik, maliyet.
Tüm bunları parça parça, kimini indirim çekiyle kimini elden aldım, kimi belki ucuza geldi kimi pahalıya, ama bütçem dahilinde fena da tutmadı sanki.
Bisiklet 9300
Fren seti: 880
Arka aktarıcı 590
Vites kolu 485
Ruble 420
Elcik 130
Lastik 1050
Kabaca tüm değişiklikler 3600-3700 gibi bir şey tuttu, bisikleti de koyunca 13 bin.
Bu şekliyle tern link b8, bazı konularda d8'in de üzerine çıktı.
Şu anda benim için gayet yeterli ancak ilerleyen süreçte macera olsun diye bir jant, göbek yükseltmesi de yapabilirim sanıyorum. Onun için de yine bisikletforum'u rahatsız edeceğim sanırım
Tüm bu işlemleri titizlikle uygulayan Ankabike Yasin'e de ayrıca teşekkür ederim. Hem işçiliği hem esnaflığı tabiri caizse on numara.
Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım bilgi paylaşımına katkı ve birilerine ilham olur.
Bunlar da projeden bir kaç fotoğraf.
298181 dosyayı görüntüle298182 dosyayı görüntüle298183 dosyayı görüntüle298184 dosyayı görüntüle298185 dosyayı görüntüle298186 dosyayı görüntüle