Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

@Accelerate mosso aldığımda üzerindeki lastiğin fiyatına bakmıştım netten. 25 tl idi tanesi. O fiyata beklenen kalite o. Sonra lastiği değiştirdim. 4 katı fiyat verdim. Ödediğim paraya değdi. Ilk lastiklerle 5 turun 2 sinde lastik patladı. Daha dişleri bile eskimeden hemen değiştirdim lastikleri. Şimdiki lastiğim de diş hiç yok. Direk yolla temas ediyor lastik. Maşallah 2,5 senedir daha bir lastik patlaması sorunu olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Accelerate
Scudo
@Accelerate mosso aldığımda üzerindeki lastiğin fiyatına bakmıştım netten. 25 tl idi tanesi. O fiyata beklenen kalite o. Sonra lastiği değiştirdim. 4 katı fiyat verdim. Ödediğim paraya değdi. Ilk lastiklerle 5 turun 2 sinde lastik patladı. Daha dişleri bile eskimeden hemen değiştirdim lastikleri. Şimdiki lastiğim de diş hiç yok. Direk yolla temas ediyor lastik. Maşallah 2,5 senedir daha bir lastik patlaması sorunu olmadı.
Vayy süpermiş 😁 maşallah diyrlim 👏
 
(link) arayan varsa bakabilir. Tanıdığım ve güvendiğim birisi, bisikletine temiz ve düzenli bakım uygulayıp koruyan birisidir. Yol bisikletine geçeceği için satıyor. Katlanır sevenler bakabilir.
 
Merhabalar,
Ben de aranıza katlanır bir bisiklet alarak katılmak istiyorum.
O kadar çok şey okudum ki kafam allak bulak oldu :)
Bu arada forum çok güzel, herkes deli gibi bilgi ve tecrübelerini paylaşıyor.

Bir arkadaşım Carraro önerdi. Sitesinde inceledim, Troya çok hoşuma gitti. Göbekten vitesli olması güzel, bisikletin alçak olduğunu düşünürsek arka takımın kaldırama taşa çarpma riski yok. Ancak geliştirilmeye müsait değil sanırım. 7 vitesle sabit kalıyorsunuz. Yokuşları nasıl çıkar acaba?
Yine Carraro'nun 121'i hoşuma gitti. 21 vitesli olması yokuşlar için avantaj. Ama onda da olumlu yorumların yanında olumsuz yorum yapan da çok.
Servisleri berbat diyen çok mesela şikayetvar sitesinde. Sele borusunun eğikliğini eleştirenler olmuş. Firmayı genel olarak beğenmeyenler olmuş.
Birde Carraroların maşaları çelik yada hi-ten çelik diye eleştirenler ve katlanınca taşınması güç diye eleştirenler olmuş.

O zaman bütçeyi zorlayıp dahon ve tern olabilir dedim. Dahon vitesse D8 çok güzel gibi. Fiyatı da öyle gerçi :) ama bulmak mümkün mü bilemedim.
Tern ü çok araştırımadım.

Velhasılı kelam 2500-3000 tl'lik bir bütçeyle ne almak mantıklı olur. Haftasonları spor amaçlı binmeyi düşünüyorum. Ama eserse de zorlansam bile uzun yol yapabileceğim rahat ve sağlam birşey olsun istiyorum.

Değerli görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Edit:imla
 
Merhabalar,
Ben de aranıza katlanır bir bisiklet alarak katılmak istiyorum.
O kadar çok şey okudum ki kafam allak bulak oldu :)
Bu arada forum çok güzel, herkes deli gibi bilgi ve tecrübelerini paylaşıyor.

Bir arkadaşım Carraro önerdi. Sitesinde inceledim, Troya çok hoşuma gitti. Göbekten vitesli olması güzel, bisikletin alçak olduğunu düşünürsek arka takımın kaldırama taşa çarpma riski yok. Ancak geliştirilmeye müsait değil sanırım. 7 vitesle sabit kalıyorsunuz. Yokuşları nasıl çıkar acaba?
Yine Carraro'nun 121'i hoşuma gitti. 21 vitesli olması yokuşlar için avantaj. Ama onda da olumlu yorumların yanında olumsuz yorum yapan da çok.
Servisleri berbat diyen çok mesela şikayetvar sitesinde. Sele borusunun eğikliğini eleştirenler olmuş. Firmayı genel olarak beğenmeyenler olmuş.
Birde Carraroların maşaları çelik yada hi-ten çelik diye eleştirenler ve katlanınca taşınması güç diye eleştirenler olmuş.

O zaman bütçeyi zorlayıp dahon ve tern olabilir dedim. Dahon vitesse D8 çok güzel gibi. Fiyatı da öyle gerçi :) ama bulmak mümkün mü bilemedim.
Tern ü çok araştırımadım.

Velhasılı kelam 2500-3000 tl'lik bir bütçeyle ne almak mantıklı olur. Haftasonları spor amaçlı binmeyi düşünüyorum. Ama eserse de zorlansam bile uzun yol yapabileceğim rahat ve sağlam birşey olsun istiyorum.

Değerli görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Edit:imla
Öncelikle dahon ve tern güzel olmakla birlikte markaya kapılmamanızı tavsiye ederim. Hatta Fırat abinin videosunu da şöyle eklemiş oluyum. (link). Kendisi profesyonel anlamda bisikletçi. Videoyu izlerseniz daha önce dahon kullandığını belirtiyor. Carraro piyasaya göre biraz f/p kalıyor, tercih edilme sebebi bu oluyor genelde. Mesela 1500-2000 TL arasında tilt500 gibi bisikletler varken flexi 121 3lü aynakol ile öne çıkıyor. Bulunduğunuz yer yokuş olan bir yer ve kondisyon olarak zayıfsanız tek yaprak ile çıkamazsınız. Düz bir yerde sürüş yapacaksanız aynakolun tek yaprak olması önemli değil, o zaman bir sürü seçeneğiniz oluyor ama 3 yaprağa ihtiyacınız varsa seçenekler daralıyor. Ben tasarım olarak carraroyu beğeniyorum ve kalitesi gerçekten güzel. Servisler genel olarak kötü, mecbur kalmadıkça gitmeyin. Ya bilginiz olacak yada tanıdığınız. Carraronun servisi var mesela ismini şimdi vermeyim, aynı bayi giantta satıyor peugeot da satıyor. Hepsinin satıcısı ve Servisi aynı adam ve bana kalırsa zarre bisikletten anlamıyor. Bu durum adamın suçu mu markanın suçu mu? Bana kalırsa markaların öyle kişilerle çalışmaması lazım. Sonuç olarak markaya çok para vermek yerine f/p giriş seviyesi katlanır işinizi görecektir. Zamanında çok araştırmış bir kişi olarak takıldığınız her konuda buradan ve özel mesaj yoluyla yardımcı olmaya çalışırım. Sağlıcakla kalın.
 
Tek. Sadece arka vites var. Orjinali 6 vites li idi, bu dişli ile 7 vitesli yaptım.


Ben yaptığım değişikliklerden çok memnunum. Hangi marka bisikleti alsam bu değişikliği yine yaparım. Bu paranın benden çıkacağı belli. O nedenle Mosso nun katlanır kısımları bana sağlam hissi verdi. Fiyatta iyiydi ben aldığımda. 2 bisikleti sıfır olarak 1700 tl ye aldım. 3 yıl önce fiyat böyle idi memlekette. Bu değişiklik ile bir günde 80 km sürüş yapabiliyoruz.

Bu arada lastik değişikliği de herkese tavsiye ederim. Bisiklet üstünde genelde çok dandik lastik var. Parkta sürerken diklemesine denk gelen bir ince dal parçası bile dış lastiği delebiliyor. O nedenle zırhlı lastik de güzel bir modifiye olur. Hele bir de Swable Kojak gibi dişsiz bir lastik seçerseniz rüzgar arkanızda ise o bile sizi ittirip götürür :)
Zırhlı lastik derken dış lastik mi iç lastik mi zırhlı olucak ayrıca swable kojak lastiği ön arka olarak mı kullanalim yoksa farkli yapmaya gerek var mi
 
  • Beğen
Tepkiler: Akınlasınn
Herkese iyi günler.Flexi 121 modelini aldım ve tura cıkmayı düşünüyorum. Dış lastik araştırması yaparken 3 tane bütçeme uygun lastik karşıma çıktı. Birisi decatlonda 120 tlye, diğeri scwalbe durano raceguard 160 tl, diğeri mitas marka 110 lira. Hangisini önerirsiniz? Yeni olduğum için linkleri paylaşamıyorum maalesef.
Not:Biliyorum başlık katlanır bisiklet tavsiyesi ancak başka uygun başlık bulamadığım için buraya yazmak zorunda kaldım. Bilgisi olan yazarsa çok sevinirim.
Sağlıcakla kalın.
@Accelerate Merhaba. Ben de Flexi 121 modelini geçtiğimiz aylarda aldım. Ben de uzun süre hangisini alsam diye kararsızlık yaşamıştım o yüzden halinizden anlıyorum. Kron fiyatıyla çok cazip geliyor ancak Flexiye göre çok ağır çünkü hatırladığım kadarıyla kadro bileşenleri çelik. Flexi ise alüminyumdan oluşmakta ve bu büyük bir etken. Benim flexide aklıma takılan tek bir konu var şu anda. Ön vitesi atarken vites geçişleri kötü. Arka vites gayet akıcı ama ön vitese pek alışamadım ve vites kolunu değiştirmeyi düşünüyorum. Bayır performansı olarak geçen kısa süreli bir tura gittiğimde %5.5-6 eğimli yerleri gayet rahat bir şekilde çıktım ki çok düşük viteste de ilerlemiyordum. Ancak bu kişiden kişiye değişebilir. İyi günler
 
  • Beğen
Tepkiler: Accelerate
Herkese iyi günler.Flexi 121 modelini aldım ve tura cıkmayı düşünüyorum. Dış lastik araştırması yaparken 3 tane bütçeme uygun lastik karşıma çıktı. Birisi decatlonda 120 tlye, diğeri scwalbe durano raceguard 160 tl, diğeri mitas marka 110 lira. Hangisini önerirsiniz? Yeni olduğum için linkleri paylaşamıyorum maalesef.
Not:Biliyorum başlık katlanır bisiklet tavsiyesi ancak başka uygun başlık bulamadığım için buraya yazmak zorunda kaldım. Bilgisi olan yazarsa çok sevinirim.
Sağlıcakla kalın.
@Accelerate Merhaba. Ben de Flexi 121 modelini geçtiğimiz aylarda aldım. Ben de uzun süre hangisini alsam diye kararsızlık yaşamıştım o yüzden halinizden anlıyorum. Kron fiyatıyla çok cazip geliyor ancak Flexiye göre çok ağır çünkü hatırladığım kadarıyla kadro bileşenleri çelik. Flexi ise alüminyumdan oluşmakta ve bu büyük bir etken. Benim flexide aklıma takılan tek bir konu var şu anda. Ön vitesi atarken vites geçişleri kötü. Arka vites gayet akıcı ama ön vitese pek alışamadım ve vites kolunu değiştirmeyi düşünüyorum. Bayır performansı olarak geçen kısa süreli bir tura gittiğimde %5.5-6 eğimli yerleri gayet rahat bir şekilde çıktım ki çok düşük viteste de ilerlemiyordum. Ancak bu kişiden kişiye değişebilir. İyi günler
Shimano ef41 kol ile bahsettiğiniz sorun çözülüyor. Mevcut kollar revoshift olduğu için ön vites geçişleri sıkıntılı.
 
Revoshift ler gerçekten kötü. Ef41 ile değiştim bende. Mükemmel oldu geçişler. Kontrolü de kolay.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaiserfels
Bende katlanır bisiklet alma arifesindeyim. sormak istediğim birkaç soru var.

Carraro Flexi 121 ve Flexi 109 arasında kaldım.

Flexi 109 tecih etme sebebim daha hafif olması, daha sportif olması ince lastik kullanıyor olması ve vites takımının daha iyi olması.
aldığımda yokuşlar için arkadişli megarange olan bir dişli ile değiştirmem gerekicek.

Flexi 121 tercih etme sebebim ise 21 vites olması. Fakat daha ağır ve hantal bir bisiklet olduğunu düşünüyorum. Bunu alırsam eğer vites kollanırı revoshift ile değiştirmem gerekicek sanırım.

Forumda 109 un neden rağbet görmediğini anlayamadım açıkcası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Altantan
MUD9 almamış olsaydım kaçırmazdım.
(link)
 
Heybe kullanmıyorum. Bisiklet arkasına kendi el yapımım sepet yaptım. Her şeyi sırt çantasına koyup arkada sepette taşıyorum. Heybe bisiklet katlanirken sorun çıkarır diye düşündüm. O nedenle böyle bir yola gittim.



Burada anlatmıştım :)
O kadar arastirmama rağmen denk gelmemiştim. Güzel ve pratik bir çözüm :). Bu parçaları yapı marketlerinde falan bulabilir miyim acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Akınlasınn
O kadar arastirmama rağmen denk gelmemiştim. Güzel ve pratik bir çözüm :). Bu parçaları yapı marketlerinde falan bulabilir miyim acaba?
Herhangi bir nalbura gidip sorsanız kafes teli diye hemen gösterir. İnternetten de kafes teli diye arayabilirsiniz.
 
(link) bir kutu ile de yapabilirsiniz. İster boyayın ister dışına kılıf diktirin. Hem ucuz hem işlevsel :)
 
@undefined bu da iyi fikirmiş.
 
Geri