Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

ankarada performans ve turuncu bisiklete gelmiş arkadaşlar,
 
Scudo
Gidon ayarlı değil d8 de
boy olarak 1.80 için sorun teşkil eder mi sizce
 
Arkadaşa 2015 Dahon Vitesse D8 aldık. Geçen yıl €500 liste fiyatı olan bisiklet bu yıl €545 olmuş. Hiç bir ek donanım olmadığı halde %10 zam yapılmış. Bana göre o fiyatı hakedecek bir bisiklet değil.
 
Açıkcası yol bisikletinden katlanıra terfi eden birisi olarak çok ama çok rahat ettim.
 
Benim boyum 182 ayarlı gidonu olan ve olmayan var katlanır bisikletim var ikisinde de rahatım.
 
günaydınlar,
Bende katlanır bisiklet olarak tilt 720 almıştım. Fakat başıma gelen talihsizlikten dolayı geri veri vermek zorunda kaldım. İzmirde yaşıyoprum bilen bilir susuz dede den sahile iniyorum 3 kuyular feribot sonra alsancak sonra yine 3 kuyular ve eve çıkıyorum yaklaşık 20 km birşey. Fakat 3 denememde bisikletin seleboru boağzını sıkan parça alüminyum olduğu için 2 taraftan alyan anahtarla sıkılınca çatlama yaptı .Decathlona götürdüm zaten orada parçalandı. Yenisini taktılar yine aynı şey,,,, Sonra para iadesi yaptılar zaten yeni bisiklette verdiler ama sorun aynı sorun.

Bugün delta bisikletten geotech fold up 20.2 almayı düşünüyorum. Daha pahalı ama bi kısmını peşin verirsen indirim yaparlar diye düşünüyorum olmazsa da geotech fold up 20.4d var hemen hemen aynı özellikler diye düşünüyorum. Frenleri çok iyi. Dahonla Tern bu alemin doğanla şahini gibi sanırım =) yanlış anlamasın kimse çoğunluk bakımından öyle dedim.

tilt 720 :(

(link)
 
Biraz önce vitesse d8 turuncu siparişi verdim.
Marinerin farkı şöyle imiş:
Mariner arka sepet daha kaliteli
Gidon Yükseklik ayarlı
Paslanmaya karşı %100 dayanıklı
Vitesse d8 de vites 8 li bi o gözüküyor ama bi tek bu yaparmı
Sizce mariner daha mantıklı değil mi. Aynı fiyat
 
@kubilay.m

Mariner'de 7000 serisi aliminyum varmış, daha kaliteli bir alaşımdır. Vitesse modelinde en son 6000 serisiydi, kadroda uzun dönemde meydana gelebilecek esneme gibi sorunları daha aza indirebilir çünkü 7000 serisi çok daha sert bir alaşımmış.
Önceki yıllardan takip ettiğim kadarıyla Mariner serisi genelde ABD için üretiliyordu buralara pek gelmezdi ama belki stokla ilgili bir sıkıntı olduysa araya serpiştirmiş olabilirler. Sonuçta sağlamlığa daha çok önem verilmiş bir model olduğu belli, seçimi buna göre yapmak lazım...

Not: Eğer 7000 serisi ise kadroda illaki yazar bunu belirtirler, yazmıyorsa 6000 olabilir çünkü Dahon'da belli bir standart yok, fason üretim yaygın olduğu için bir öyle bir böyle üretebilir. İnternetteki resimlerde farklı olabilir kiminde vites shimano görünür kiminde neos vs. görmeden almanızı tavsiye etmem...
 
Peki bu durumda r şey sormak istiyorum uzun zamandır almak için sabırsızlanıyorum vybe d7 sırasına girdim,sizce vybe d7 gidon uzunluk ayarsız 1.82boyda sıkıntı olur mu? İkinci konu da evet 8. Vites farkı var ama herkes farklı bir görüşw sahip biri çok farkettiriyor derken bir başka birisi çok da önemli değil diyor,aradaki 100 euro farka ortalama 300-350 lira farka Vitesse D8 almaya ve ya ! Mariner almaya değer mi? Kilit değebilecek farklar evet abi 350 lira vermeye baya baya eder diyebileceğimiz farklar var mı?????
 
Merhabalar. Uzun yol için (yaklaşık günlük 30km) için önerebileceğiniz bir model var mı?. Vites grupları toruney olan modeller görüyorum açıkcası ilgimi çekmiyorlar. 7 veya 8 vitesli bir model yeterli mi bu tarz bir sürüş için?
 
@kagancevik bir vitesse d8 kullanicisi olarak, gunluk 26 km yol giden birisi olarak bilgi vermem gerekirse, 8. Vitesin farkini hafif yokus asagi bir yolda kullanirken gorebilirsin. Duz yolda 7. Vitesi cok nadir, 8 i neredeyse hic kullanmiyorum. Tabii bu surus tarzi benim yuksek cadans tercihimden kaynakli olarak boyle. Ama 6. Vites sart, 7. Vites olursa guzel olur, 8. Vites butce meselesi.
 
Biraz önce Başakşehir asli bisiklete uğradım geçerken.
Mariner vardı. Inceledim.
Söylediklerine göre tamda bilmiyorlar çünkü kutular depoda ve açmamışlar henüz bir tane vitesse d8.
Vitesse ile aynı kadro .
Ayarlanabilir gidon var
Paslanmaz zincir
Arka sepet daha kaliteli
7 vites var
Vitesse sabit gidon
8 vites
Arka sepet bi alt kalite
 
@Onur Alp İNAN o zaman vybe d7 almak işe pek bir kayıp yaşamayacağım ben de işe giderken kullanacağım biraz metro sıkıldığım da metrodan erken inip işe ve ya eve bisiklet ile devam edeceğim..aklım hep o turuncu vitesse d8de kaldı amma velakin eğer illa ki 8 vites hayat kurtarmayacaksa hani sanırım gerek yok..kondüayonum da iyi yani son bi aydır uzun mesafe gidemiyorum ama işe sadece biaiklet ile gidip gelirdim git gel 40 km..
 
@kagancevik Ben de sizin gibiydim. Tam vitesse alacakken bir aksilikten dolayı vybe c7a aldım. 1 yıldır kullanıyorum. Hep aklım vitessede kalmıştı ama vybe yi kullandıkça alıştım. Esasında kadro yapısı daha güzel geliyor vybe nin. Sadece d8 e niyetlenip alamadığımdan böyleydi. Vybe de kadro yapısından dolayı zinciri zincir sökme aparatı olmadan da yerinden çıkarıp yıkama temizleme imkanıda kolaylık bazen. Günlük 30-40 km yapmayacaksanız d8 almak çok ta mantıklı değil bence.
 
Defalarca söylediğim gibi 7 vites ile 8 vites farkı sadece bir fazla vites olması değil.
8 viteslilerin ayna kol dişlisi net daha büyük, arka rublesinin de vites aralığı çok daha geniş.
7 vites ile 30 km/s de boşa çevirmeye başlarsınız, 8 viteste 55 km'de yaparsınız. Yokuşta da rahatsız olmazsınız üstelik yarın vitesi geliştirmek isterseniz 8 li sistemi yükseltmek istediğinizde 7'li sistemde arka jantı, göbek, ruble değiştirmek zorunda kalırsınız ayrıca şasi genişliği uygun değilse hiç değiştiremezsiniz. O yüzden bu işte kalıcı olacaksanız, sadece sahilde gezinti amaçlı kullanmayacaksanız 8'li sistem alın pişman olmayın.
Yok gezinti yapacağım veya dümdüz yerde kullanacağım belki de hevesim geçecek diyorsanız o zaman alın 7'yi mis gibi gezin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Birkaç gün önce Tern Link B7 aldım. Yeni başlayanlardan olduğum için böyle bir başlangıç modeli tercih ettim doğrusu. Daha sonra Tern'ün daha üst modellerine ya da Dahon modellerine geçerim gibi düşünüyorum. Çünkü katlanır bisikletlerin modelleri arasındaki farkı kullanıma dayalı olarak yaşayarak tanımak istiyorum. Bu açıdan da bakınca bisikletim ve ben şu an birlikte pek bir mutluyuz :)
 
Geotech fold up 20.2 kullanıyorum merak edenlere yardımcı olabilirim
 
@Ozan k. Arka dişliyi değiştirmeyi düşündüm ama nasıl olacak bilmiyorum.
(link)
şu dişliyi takmak için göbek ve jant değişimi de gerekirmi. Ya da 7 vites olarak ta şu linkteki dişli var. (link)
Teknik detayları fazla bilmediğimden soruyorum. Sizce nasıl bir yol izlemek gerekiyor.
 
@Yusufclp Arka aktarıcının bacağı 32 dişliyi destekliyorsa sadece ruble değişiyor. Yoksa arka aktarıcı da değişmesi gerekiyor ama bu sefer aktarıcı bacağı yere daha yakın olma durumu var. Bir de ruble de tipi önemli.
 
@Kurtuluş E. Teşekkür ederim. Neos 7 aktarıcı mevcut. Kapasitesi muhtemelen 2. linkteki 11-34 dişliye yetmeyecektir. 8 li içim aktarıcı ve vites kolu da değişecek zaten. Göbek ve jant değişimi gerekecekse astarı yüzünden pahalıya gelecektir.
 
Geri