Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

@Gökhan Selçuk

Gökhan Bey teşekkürler.Fotolar geldi:)

@M.Cevat Bayhan

Kesinlikle Cevat Bey ben tern alayım dedim ama arkadaş eş olsun deyince onuda kıramadım.

@Onur GEBEN

Onur Bey teşekkür ederim gerçekten keyifli bir bisiklet.

@Selcuk Demiray

Selçuk bey teşekkür ederim.
 
Scudo
Ben, Tern D8'i aldıktan sonra yaklaşık bir 100 km kullandım, hatta 65 km'lik kısa bir tur da yaptım. Daha sonra aldığım bayiye götürerek ilk bakımını yaptırdım. Çorlu İstanbul Bisiklet'deki arkadaş bisikleti neredeyse söküp tekrar taktı. Göbekleri falan tekrar yağladı. Yanında değildim ama fren, vites ve akort ayarlarını da kontrol ettim dedi. Bisikleti sıfır alsanız da fabrika çıkışında bir takım ayarsızlıklar olabiliyor. Bakımdan sonra alet daha bir akıcı oldu.
Ben vites sisteminden memnunum. Çok dik olmasa da normal rampalarda zorlanmadan çıkabiliyorum. Gün içinde diğer bisikletimi unuttum artık, neredeyse her yere Tern'le gidiyorum. Arada sırada kızım da biniyor. Ailenin bir ferdi oldu artık.


https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=116677&p=1468262&highlight=#post1468262

Yukarıdaki linkte de benim yakışıklının fotoları var...:)
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
@M.Cevat Bayhan


Burada servisi yok Cevat Bey artık elimizden ne gelirse yaparız.

Sizin bisikletini daha görmüş ve yorumlamıştım güzel günlerde kullanın çok güzel.


Dediğiniz doğru sürüşü çok keyifli inesi gelmiyor insanın:)

Sizin bisikletin arka aktarıcısının markası nedir acaba?
 
Hayırlı olsun benim Vitesse D7'de bu sabah geldi. Apart topar kurulumunu yapıp dışarı attım kendimi yaklaşık 10 senedir bisiklet sürmüyordum sıfır kondüsyonla yaklaşık 27 km yol gitmişim :) dönüşte ablamın bagaja atıp arabayla döndüm gözüm yemedi oruçluda olunca :)

Genel olarak memnun kaldım beklediğim gibiydi sadece bahsettiğiniz gibi vites yada balans ayarlarında biraz oynama yapmak gerek benimki çok ses çıkarıyor ve arkadaki çarklar yalpalıyor. Videosunu çektim.

(link)

Bu sorunu tellerden balans ayarı yaptırarak çözebilirmiyim yoksa göbektende bir ayar yapmak gerekli mi ?

Bu şekilde yalpalaması özellikle orta viteslerde çok ses yapmasına ve arada tıkırtılar gelmesine neden oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
Ömer hayırlı olsun.

O yalpalama büyük ihtimal akort ayarından .

Bizimkilerde de var.


Usta bir elde akort ettirmek gerek.

Vites ayarıda gerekiyor.

Zincirde yağsız yağlamayı unutma.

Sürüşü nasıl buldun biz çılgın gibi biniyoruz :)

Doymak imkansız buna ne sevimli bir şey bu...
 
Teşekkür ederim :)
Eyvallah az önce yağladım , akort konusunda bir deneme yaptım şuradaki yazıyı okudundan sonra.
(link)

Frenleri iyice yanaştırdıktan sonra 2 noktada teker sıkışıp duruyordu bunları vidaları sıkıp gevşeterek düzelttim, bir ara bu iş için özel aletten alacağım çünkü küçük ingiliz anahtarı ile deneme yaptım zor oldu.

Ama başka bir forumda bu şekilde rulman tiplerinin her zaman yalpa yapacağı yazılmış tam bilemiyorum artık.

Sürüş olarak kondüsyonsuz 27 km yol yaptığımı belirttim :) kopmak mümkün olmadı ilk binişte :) keşke şu dişli sistemide sessiz ve yağ gibi olsa müthis olacak.

http://i39.tinypic.com/123a1pg.jpg
 
Dediğin gibi akort ayarından sonra oldukça güzel bir sürüş elde edeceğiz.Kendim yaparım ama şimdi dokunmayayım :)

Ama dikkatini bir noktada çekmek isterim arka aktarıcı ses yapıyor çarklardan zincir geçişine dikkat edersen sesin büyük bir kısmının oluşmasına sebep oluyor.

İlerde bu bisiklete güzel göbekler ,güzel bir ruble ve güzel bir arka aktarıcı takarız ferrari olur:)

Fotolar harika keyif güzel.


Dahon ve başkasını kullananlar yardımcı olacaktır.
 
@ulaş kaya

Arka aktarıcı Santour, vites sistemi Sram...
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
@Oğuzhan aydın

Kullanmama gerek yok hesap yapmayı bilen herkes bunu bilir. Tekerleklerin bir tur dönüşünde aldığı mesafeyi hesaplamayı biliyorsanız ister 26 inç ile ister 28 inç ile karşılaştırın iki misli pedal çevirmek zorundasınız. Bence bu yorar ve mecburiyet haricinde kullanılmaz. BENCE...

Çocukken pinokyonun küçük tekerlekli bisikletini kullandım nasıl gittiğini bilirim.
 
@cenkduran


Cenk Bey epeyce denedim yormuyor sürüşü de çok keyifli.

Hatta diğer bisikletlerimden tercihim olursa öncelikle tercihim katlanır oluyor şehir içi kullanımında .

Bence bir deneyin tadının farklı olacağını göreceksiniz:)
 
normal sürüşte farkı vites sisteminden ayarlanıyor belli hıza ulaştığınızda artık boşa çeviriyorsunuz ya da çok dik yokuşlarda yoksa normal sürüş için için vites sitemi küçük teker olayını kapatıyor tek sıkıntısı daha hassas çukurlarda :(
 
@Onur GEBEN

Zaten bu bisikletler asfalt için üretilmiş. Kilit taş döşeli yollar bile bir yerden sonra eziyet oluyor. Şehir içi kullanımı ve yakın mesafeler için birebir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
@cenkduran

herşeyden önce
=direnfizik
a birim enerjiyle 2r çapındaki tekerle bir devir elde ediyorsanız
a birim enerjiyle r çapındaki tekerle 2 devir elde edersiniz
 
pinokyodan günümüze nelerin değiştiğini bir düşünelim
- internet
- cep telefonu
- cern deneyi
- gen haritası
- nanoteknoloji
- kök hücre çalışmaları
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
Buna pinokyo demek haksızlık olur.

Benim pinokyon vardı katladın mıı açılmazdı:)

Merakım olan bir konu belki kullanıcılar aydınlatır.

Dahon tern benzer diyebiliriz keyifli ya diğer katlanırları kullananlar onlarda memnun mu acaba?

Gökhan Bey dediği gibi geçmişten günümüze çok şey değişti.

Bu değişime bizde uyduk.
 
@gokhan.gursel

Bu kadar dramatik bir fark olması için bizim katlanırların jant'ının 26'lıkla karşılaştırırsak 13 olması lazım ki değil, genelde 20'lik.
Benim çevre hesabıma göre 26'lık bir jant ile arasında 20/26 gibi bir oran var. Bu da 3/4 'e çok yakın bir sayı. Yani aynı enerji ile ben 3 birim yol alırken normal jant'lı bir bisiklet 4 birim yol alıyor. Tabi bu hesap sabit vites (vitessiz) düşünürsek geçerli. Yanılıyor muyum?
 
@ulaş kaya

GEOTECH SOLDIER 2.0 26 JANT KATLANIR BİSİKLET

KADRO : SUPER QUALITY FROM GEOTECH C-T 6061 ALLOY
ÖN AMORTİSÖR : SR SUNTOUR XCR REMOTO KONTROL LOCK-OUT GİDONDAN KİLİTLEME
ARKA AKTARICI : SHIMANO ACERA 9 SPEED
ÖN AKTARICI : SHIMANO ACERA
VİTES KOLLARI : SHIMANO ACERA
RUBLE : SHIMANO CS-HG20 9 SPEED
ZİNCİR : KMC Z50
AYNAKOL : SHIMANO FC-M391 170MM
ORTA GÖBEK : SHIMANO
FREN ÖN / ARKA : TEKTRO ARACO HİDROLİK 160MM ROTOR
FREN KOLLARI : TEKTRO ARACO
ARKA GÖBEK : SHIMANO FH-M475 32H INTL 6 VİDALI
ÖN GÖBEK : JOYTECH 32 INTL 6 VİDALI
GİDON : UNO 6061 DB
BOYUN : UNO 3D FORGED
FURÇ TAKIMI : VP A48A
SELE : VELO SPORT
SELE BORUSU : UNO KALLOY PERFORMANCED
JANT : WTB SX17 32 H
LASTİK : KENDA SMALL BLOCK EIGHT 26x1.95
RENK : YEŞİL SİYAH
JANT EBATI : 26"
VİTES SAYISI : 27
MATERYAL : Alu
SIZE : 44 cm
FİYAT : 1499 TL

Bu modeli almak en mantıklısı olur bence.
 
@Selcuk Demiray


Doğru diyorsunuz Selçuk Bey size katılıyorum.

Km saatim yok hızını merak ediyorum aslında oldukça seri gidiyor .
 
Giant Expressway 2 var. Aynakol 52 diş, 20" jant. Henüz ben kullanmadım ama eşim ve kızım kullanıyor. Hız yapılamaz, jant küçük olduğu için pedal yorar diyenler için bu akşam veya yarın ameliyat sonrası ilk sürüşümü yapacağım. Yorumlarımı burada yazarım gerçekten hız yapılamıyor mu, pedalı çok mu çevirmek gerekiyor, vb.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
@Bahadır Gürel



Bahadır bey geçmiş olsun ilk sürüşünüzü ve izlenimlerinizi bekliyoruz.
 
Geri