Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

http://blogpreston.co.uk/wp-content/uploads/2009/08/chris-on-brompton-sized.jpg

brompton

http://www.montaguebikes.com/folding-bikes-blog/wp-content/uploads/2011/06/Modified-2.jpg
 
Scudo
Aldığımız Vitesse D7 modelinde bazı değişiklikler yapılmış.

(link)

Videodaki önceki modellerine ait.

İlk farkettiklerim eski modelde katlanırken gidon tekerin yanındaki mıknatısların hemen altına yerleşiyor, bizimkilerde (2013 model mi bilmiyorum) mıknatısların üzerinde konumlanıyor. (mıknatıs altına almaya çalıştım ama olmadı).
Açıkcası eski modeldeki katlanma daha uygun gibi geldi gidon açısından zira çok sıkışmış görünüyor. Bizimkinde boyle olmasının nedeni sanırım gidonun ana katlanma mekanizmasındaki klipslerde değişiklik yapılmış. Daha kaba bir hale gelmiş çünkü 1-2 cm civarında çıkıntı yapıyor ama belki güvenlik açısından son yaptıkları daha uygundur bilemeyeceğim.

Diğer bir değişiklikte kadronun en önündeki Dahon logosunun olduğu maşanın girdiği boru eski modellerde uç kısımlarında eğimli bir yapıdayken bizimkinde düz.

Katlanınca genişliği 29cm oluyordu özelliklerinde ama malesef Dahon sadece kadroyu hesaplamış yani pedallar vites vs. katınca 36-38 cm gibi bir rakama ulaşıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
@cenkduran

Cenk bey siz eğer tekerlek boyutundan bahsediyorsanız hiç ilgisi yok ben çok 26 jant,27,jant ve hatta 28 jantlı arkadaşımı yolda çok güzel geçdim ve yokuşlarda fark attım onlar o koca jantlarıyla çıkamazken yokuşları ben güle oynaya çıkdım ve burda asıl avantaj aynakolun büyüklüğüdür.hatta hodri meydan isteyen istediği yokuşa istediği marka ve model bisikleti ile gelsin ben katlanır bisiklet ile meydan okuyorum...
 
Enes aldık bile:)

@Oğuzhan aydın

Bende Oğuzhan Beye katılıyorum ben şu an sirrus kullanıyorum ama katlanır bu bisiklete göre çok ama çok akıcı.
 
@ulaş kaya

Dün akşam bir cesaret deyip ilk sürüşümü yaptım (bilmeyenler için: üç hafta önce hemoroid ameliyatı olmuştum). Bu sürüşü de, ilk defa kullandığım Giant Expressway 2 ile yaptım.

Önce bir kaç konudan bahsedeyim. Çünkü aşağıda yapacağım yorumlar bunlarla yakından ilgili. Son iki yıldır kilitli pedallı yol bisikleti kullanıyorum. Dün akşam ilk defa normal pedalı olan katlanır bisiklete bindim. Bugüne kadar sürüş tarzım daima performans amaçlı oldu, yani kapasitemi zorlamayacaksa hiç yola çıkmadım ama bu defa düşük tempoyu tercih ettim.

Durum böyle olunca katlanır bisiklet biraz hayal kırıklığı oldu diyebilirim. Dikkatimi çeken ilk şey, arka zincir en küçük dişlideyken düz yolda yapabildiğim max hız 32'ydi; kilitli pedal olmadığından daha yüksek kadansa ulaşmakta zorlandım açıkçası. Kadans ölçer olmadığından bir tahmin yapmam zor ama söyleyeceğim şey şu: yol bisikletiyle 40-45 km/s üzerine çıkmışsam bu yüksek kadansı normal bulur, daha küçük arka dişliye geçmem belki ama 30'la giderken en düşük arka dişlide gidiyor olmak moral bozucu. Bisikleti 30 km/s hıza çıkarmak için çok pedal çevirmek gerekiyor maalesef. Benim rahat ettiğim kadansa göre değerlendirdiğimde, bu bisikletle 26-27 hızla gitmek yorucu olmuyor. İşin diğer bir tarafı; bisiklet yolundan sürdüğüm için 20" lastiklerle bu hızlarda gidiyor olmam çoğu kişinin dikkatini çekti, hatta yolunu değiştirip peşime takılanını bile gördüm :)
 
@Bahadır Gürel

merhaba, bu bisikletler daha çok ulaşım amaçlı aslında, yani metroya kadar gideceksiniz katlayıp metroya bineceksiniz, sonra indiğiniz yerden devam edeceksiniz, yani sizin gibi spor amaçlı kullanıcıya sıkıcı gelmesi normal bence, ben katlanır bisiklet kullanmadım performansını bilmiyorum ama çekincelerim olduğu için de para ayırmak istemiyorum...

benim ekleyeceğim birşey daha var, o da bisikletin küçük olmasından dolayı trafikte ciddiye alınmayacak olması ihtimali...
 
@Bahadır Gürel

Bahadır bey ben yol bisikleti kullanmadım hiç tabiki sizin iki bisiklet arasındaki kıyaslamanız doğrudur.

Performans isteniyorsa bu bisiklet karşılamayabilir ama sürüş keyifi aldınız mı?

Ben çok keyif alıyorum,bana bu yeterli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bahadır Gürel
Bugun AVM'ye girmem gerekti kilidimde yoktu olsa bile kitleyip gönül rahatlığıyla girebileceğimi zaten düşünmüyordum zira haberlerde hırzıslığın yaz aylarıyla artmaya başladığı geçiyordu :) . Neyse düşündüm katlayıp alışveriş arabasına koydum onla güvenlikten geçtim biraz garip baktı ama bişey demedi işimi görmüş oldum :)
 
Parfon beyler, yeni konu açmak istemiyorum beni de aradan çıkaralım. Haftaya yurtdışına çıkacağım ve katlanır bisiklet almak istiyorum. Tasırken normal bagaj gibi gecirebilir miyim?
 
@Emre.yıldırım

Forumda bir ara benzer bir konu görmüştüm ama nerede hatırlamıyorum, 2 adet bavul getirme hakkınız varmış bunlardan biri bisiklet olabilirmiş oyle hatırlıyorum.

Hazır yurt dışına gitmişken Brompton alın bari :)
 


THY sitesine göre bagaj hakkınızdan sayılmıyor ve ayrı bir ücret ödemek gerekiyor. tabii bu normal bisikletler için katlanır sonuçta çanta oluyor. biraz kastırrısanız normal bagaj hakkınızdan ilave ücret ödemeden getirirsiniz.

incelemek isterseniz link:

(link)
 
@ulaş kaya

Yazmayı unuttum, bisikleti sürmek gerçekten keyifli. Yol bisikletinden sonra dik oturup sürdüğüm için sanırım, epey rahat geldi. Bisikleti sürerken katlanır bir bisiklet olduğunu unutmak kolay, arada hiç fark yok. Tek fark ettiğim şey jant küçük olduğu için 25'in üzerinde hızlarda giderken lastik sesini fazla duydum galiba, biraz motor sürüşü gibi geldi bana. Bu da psikolojik olabilir, yol bisikletinden sonra bana öyle geliyor belki.

Bu bisiklet arabanın bagajında duruyor. Eşim ve kızım bir yerlere gittiklerinde kullanıyorlar. Ben de öyle yaptım; sahile arabayla gittim. Bisikleti kullanılır hale getirmek, sürüş sonrasında da katlayıp yerine koymak bana basit ve hızlı geldi. Benim yol bisikleti sürüşüm öncesinde adeta törensel şekilde kıyafetleri, kilitli pedalları ve daha bir sürü hazırlığı yapıp, sonra da yola çıkmam buna göre daha fazla zaman alıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
özellikle bu katlanır bisikletler insanların yogun olduğu yerlerde çok pratik geliyor bana insanların yürüyüş hızına göre çok kolay pedal çevrilebiliyor ve manevra çok basit oluyor gerçekten normal şartlarda şehir bisikleti ama bacak kasınızı uygun hale getirdikten sonra normal bisikletinizi aramıyorsunuz :D
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
@Onur GEBEN

Onur'a katılıyorum vites sayın azsa bacağını kuvvetli olsun:)
 
@ulaş kaya

Aslında katlanırlarda durum tam olarak böyle değil gibi. Okuduklarıma göre yorum yapıyorum ama 21 vitesli bir bisiklete göre bizde 14 vites eksik ve sadece 7 vites diye tanımlamak çok doğru değil. Bu 7 vites 21 vites'in kapsadığı alanı kapsıyor gibi düşünebiliriz. Yani vites aralıkları geniş şeklinde düşünmek en doğrusu fikrimce.
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
@ulaş kaya
Bence tern link D8!
Dahonuda tern u de kullandim tern daha cok hosuma gitti fiyat olarak ta dahondan daha iyi
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş kaya
Murat bey konuyu detaylı incelerseniz dahon aldık aslında ben tern alacaktım ama arkadaşım ayrı kayrı olmaz dedi aynısından aldık:)
 
yorumum biraz yada baya geç oluyo konuyu yeni gördüm ama yinede yorum yapıcam decathlon dan btwın bakabilirdini ama yinede hayırlı olsun kazasız belasız iyi sürüşler
 
Konu açılmışken başkalarına da tavsiye olur diye:

Şu ana kadar katlanır 2 çeşit bisiklet sürdüm. Biri ön ve orta amortisörlü, diğeri sadece ön amortisörlü idi. Her ikisi de 6 vitesti. Orta amortisörlü olanın, amortisörden kaynaklanan hiç bir olumsuz yönünü görmedim, adeta küçük mercedes gibi konforlu, daha iyiydi diyebilirim.

Her ikisinin olumsuz yönü ise lastik tabanları 2 inch idi ve çok yoruyordu. Katlanabilirde lastiğin kalınlığına da bakınız veya aldıktan sonra kalınsa kaliteli ince lastikle değiştiriniz.
 
Geri