Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Emrah Btwin arkadaşım aldı hangi model olduğunu bilmiyorum gözümün önünde ikiye ayrıldı bisiklet :) hadi onu geçtim Decathlon a gitti bu bisiklet ikiye ayrıldı diye firma kabul etmedi kullanıcı hatası dedi :) bisikleti sonra arkadaşım alın Allah belanızı versin alın bisikleti paranızı da istemiyorum diyince verdiler geri parasını :) O yüzden çok düşünemiyorum tedirgin oluyorum :)
 
Scudo
Sinan bey aynakol la keşke iş bitse farklı zincir boyları için her viteste arka göbekte normal sistem gerekiyor, 2 li üçlü aynakola. Tamamen değiştirme mümkünmüdür araştırmak lazım ama kadroda gerekli bağlantı noktaları vites artırıcı ve bağlantıları için yok. Ama projelendirilirse yapılabilir mi bilemem fiyat performans olarak.Seyrüpedal da ön ayna kolu lasco 2 liye çıkarmak için bile bir sürü emek verilmiş hands on bike adlı siteden yararlanılmış, bakmanızı tavsiye ederim...
Tek çözüm sizin için hesaplı ön aynakol değişimi yada bulursanız arka dişlisi var ise,sistemi bilmiyorum ama, 3/4 diş arkaya dişli değiştirmektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: sinan d.
@AlpŞahinoğlu

yaptığınız öneri ve yönlendirmeler için çok sağolun efenim.
 
Evet an itibariyle Dahon Vitesse D7 sahibiyim:) Herkese ilgisinden dolayı teşekkürler....
 
Raleigh,Dahon,B-fold bakabilirsin.Vitesli alırsanız daha iyi olur.
 
Muhtemel yarın elimde olacak Dahon. Sabırsızlıkla bekliyorum bakalım...
 
Ben 2 hafta önce uzun araştırmalar sonucu Dahon Vitesse D7 aldım. Bende Geotech e baktım sizin gibi ama yakından değil tabi ki internet imkanlarıyla:)
Şunu söyleyebilirim çok az değişiklik var Dahon ile Tern arasında önemsenmeyecek kadar az... Geotech hakkında bende çok birşey bilmiyorum ama bu işin en iyisi şu anda Brompton o da Türkiyede yok. Türkiyede olanların arasında bence en iyisi Dahon ve Tern. Benim şahsi düşüncem bu ikisi arasında karar kılmanız. Ben Dahondan çok memnunum açıkçası katlayıp bagaja koyuyorum ve çok rahat oluyor çalınma falan derdi kalmıyor eve çıkarmak zorunda da kalmıyorum:) Gittiğim mesafeler de kısa. Şimdi gelelim işin diğer boyutuna insanlar garip bakıyor bazıları bilmediğinden ve cehaletinden dolayı dalga geçiyor öncelikle bunlara hazırlıklı olmanızı tavsiye ederim. Genelde sirk bisikleti çocuk bisikleti gibi yorumlar duyabiliyorsunuz fakat hiç kulak asmam derseniz ki ben asmıyorum çok keyifli kısa mesafeler için. Hakkınıza da hayırlıs olsun. Kolay gelsin...
 
@Cevdet T.


Benimde gönlüm Brompton diyor ama custom ve oynanabilirlik olarak Bike Friday e de bakın eninde sonunda bunlardan birini alacağım...:) Dahon ve tern 7 ler düşük donanım, en azından 8 li vitese göre vites farkı 1 diye düşünmeyin, gear ratio, yani vites yüzde değerlerine göre değerlendirin. Tern 8 in oranları çok çok iyi...

Bu sırada şu decathlondaki tiltler gerçekten tam katlanma ve mühendislik harikası ama donanım ve üstünde oynama şansınız sınırlı ben bike friday diyorum, ama pamuk eller cebe :)
 
decathlon'a bfold 5ler gelmiş. uzun süredir yoktu. alsammı diye düşünüyorum. sahilde çok kişide gördüm memnunmu acaba herkes. var mı burda bfold 5 kullanan :) biri tavsiye etsinde alayım şu makineyi :)
 
Aslında fiyatına göre iyi ama orta orta altı kalite, her türlü iş görür, taşınabilirlik açısından araç dışı birşey beklemeyin, aynı zamanda ağır kalabilir, vites oranları makul, eğlencelik bir makina...bütçe yeterse bifold 7 daha iyi ama o paranın az üzerine en azından dahon bakabilirsiniz fiyat ikiye katlayınca da tabiki anlamı yok, bence alıp keyfini çıkartın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahsen Okyay
@Ahsen Okyay
Eski bir Dahon kullanıcısı olarak geçen hafta B fold 5 modelini Bayrampaşa Decathlon'da test ettim. Çabuk hareket ediyor, sürmesi zevkli. Dizaynı güzel. Katlandığı zaman aynı bir Dahon gibi derli toplu duruyor ki bence bu bisikletin en üstün yanı bu. Eksi yönleri, öncelikle alet ciddi ağır. Arabanın bagajına yerleştirme veya evde yer kaplamama konusunda pratik, fakat 15 kg ile otobüse inip binmek çok zahmetli görünüyor. Benim kullandığım bisiklete has birşeymi bilmiyorum ama aynakol sanki oval dönüyordu. Tahminimce ilk sorun çıkartacak parçalar göbekler. Vitesler frenler güzel çalışıyor, fakat düşük basınçlı ve geniş tabanlı lastiklerle uzun soluklu turlar yapmak zor görünüyor. 2009 model Dahon Eco 3 demir gövdeli ve 13.5 kg bisikletimle Kartal sahil yolunda 35 km yol yapmıştım ve çok az yorulmuştum. Dahon'un lastikleri dişsiz ve 20x1.50, Bfold'un ise hafif dişli ve 20x1.95
Sonuç olarak fazla birşey beklememek gerek. Sahil yolunda kısa mesafelerde düşük hızlarda kullanmak için keyifli bir bisiklet. Fakat ömürlük sağlamlıkta olduğunu söyleyemem. Bu şahsi görüşüm, yanılıyorda olabilirim. Bu modeli uzun süre kullanan arkadaşımız varsa en doğru bilgiyi verebilir. Kendim alacak olsam bu modelin 2. elini tercih ederdim.
 
@M.Yalınkılıç

Forumunuzda yeni bir üye olarak, biraz araştırmadan sonra bugün B fold 5 modelini tercih ederek satın aldım. İsteklerim : Arabanın bagajında taşınabilmesi, Ev içinde az yer kaplaması, Hafta sonları sahil kenarında gezinti, Kullanımla orantılı bir fiyat idi. Eğer bu bisikleti her gün işe veya okula gitmek amacıyla kullanacak olsa idim, yukarıda sözü edilen 1000-1500 TL aralığındaki seçenekler daha anlamlı olacaktı. B Fold 5'in Çin'de üretildiği söylendi. İlk bakışta zaten çok sağlam imajı vermemekle birlikte, iyi bir kullanım ve bakımla yıllarca hizmet edeceğini tahmin ediyorum.

Bisikleti birkaç km kullandım. Performansı benim için yeterli gibi görünüyor. Şimdi sıra biraz kondüsyon sağlayıp, Beşiktaş - Sarıyer veya Kadıköy - Kartal gibi uzun mesafeleri denemek. Amacımız hareket etmek ve gezinti ise bu mesafeler için 20" lik tekerlerle istenen keyif alınabilir mi? Her ne kadar toplu ulaşımda kullanılabilse de, sanki bu bisikletler Avrupa kentleri ve benzerleri için biçilmiş kaftan, ama İstanbul için çok sağlıklı değil gibi ne dersiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahsen Okyay
@Cem K

Kullanım alanınıza göre doğru bir seçim yapmışsınız. İyi günlerde kullanın.
 
@Ahsen Okyay

herkese selam ben sahsen bfold 5 agustos ayında aldım ve su zamana kadar memnunum. Ümraniyeden gayrettepe ye işime gidip gelirken kullanıyorum(uskudar vapur besıktas uzerınden barbaros) ve hic bır sıkıntı ıle karsılasmadım hatta gecen gun sırkecıden dahon un arka bagajını aldım tam oldu artık sırtımda canta tasımama da gerek kalmadı şehir içi için ınanılmaz pratık kaldırım yol fark etmıyor tek sıkıntı yol bısıkletıne gore vıtes sadece 6 tane oldugu ıcın yokuslarda kondusyon olarak bıraz daha yoruyor trafıkte goren bı daha bakıyor:) Uzak yerlere arabamın bagajında goturuyorum ıstedım yerde kullanabılıyorum. Ben tavsıye ederım
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahsen Okyay
@fatih arifli
Fatih bey sadece bilgi edinmek için soruyorum, neden katlanır bisiklete karşısınız, kötü bir tecrübe mi yaşadınız?
 
su yeni uyelerın konu tarıhıne bakmadan yorum yapmasına bayılıyorum :)
mesaj 2011 de yazılmıs coskun bey
 
Merhaba,

Forumda yeniyim. Bu konuyla ilgili tecrübeli arkadaşların tavsiyelerini dinlemek isterim.

İstanbul Göztepe de oturuyorum. Sahile ,parka gitmek, geri dönecek enerjim kalmazsa ne yaparım diye düşünmeden İstanbul ve gittiğim diğer şehirlerde şehir içi turlar yapmak için katlanır bisiklet almaya karar verdim. 2500 tl ye kadar bütçe ayırmayı uygun gördüm ama çok beğendiğim bir model çıkarsa belki bir tık daha yüksek tutar harcayabilirim.

Bir ürün alırken en iyisini değil de fiyat performans oranı en iyi olanı tercih etmeye çalışırım. İnce eleyip sık dokuduğum için de çoğu zaman bu karar verme sürecim uzar ve sıkılır almaktan vazgeçerim. Geçen sene bisiklet maceram bu sebepten dolayı başlamadan bitti. Bu sene böyle olmayacak.

Bisiklet ekipmanı konusunda bilgim oldukça düşük. Bu sebeple bazen iki model arasındaki farkı anlayamıyorum. Bu durumda forum devreye giriyor. Açıp okuyorum. Daha öğrenecek çok şey var ama bir yandan da en kısa sürede bisikletimi alıp sağda solda pedallamak istiyorum :)

Marka
Epey marka ve model inceledim ama henüz karar vermiş değilim. Marka olarak Dahon tercih edeceğim gibi görünüyor. Çok güzel modelleri var ama beğendiklerim hep dudak uçuklatan cinsten fiyatlara sahip.

Tekerlek çapı
20 inç modeller oldukça yaygın. Bu sebeple 20 inç modellere yoğunlaştım. Boyum 185 ve kilom 95. 20 inç olan modeller altımda biraz küçük durabilir ama bunu pek önemsemiyorum. Önemli olan başkalarının ne gördüğü değil de üzerindeyken benim ne hissettiğim diye düşünüyorum.

Yokuşlar
Çoğu kişi kondisyona bağlı olmak üzere katlanır bisikletler ile yokuş çıkmanın zor olduğunu söylüyor. İstanbul da düz bir şehir olmadığı için bu zorluğu aşmak için vites sayısı yüksek olan modellere bakıyorum.

Yeni Sezon Modelleri
Dahon un 2015 modelleri henüz ülkemize gelmemiş. Dahon Türkiye ye mail atıp ne zaman geleceğini sorduğumda Mayıs ayı itibariyle bayilerde satışa sunulacağı yönünde bilgi aldım. Bu benim kafamı iyice karıştırdı. Sizce 1 2 ay bisikletsiz kalıp bu güzel uğraştan mahrum kalıp mayıs ayını mı beklesem yoksa 2014 modellerinden birini seçip pedallamaya mı başlasam karar veremedim. Diğer bir şüphem de mayıs deyip bunu hazirana kadar uzatmaları. Güzel havayı kaçırmak istemiyorum açıkçası.

Yeni sezon ürünleri geldiğinde eski sezon fiyatları düşüyor mu bilmiyorum. Eğer düşüyorsa mayısı bekleyip eski sezona ait daha üst modellere bakmak bir alternatif. Bir de yeni sezon modellerinde beklemeye değecek kadar bir değişime uğramış modelin var olup olmadığını bilmiyorum.

Diğer bir yandan araştırmalarıma göre dahon yeni bir katlama şekli ile geliyor bu sene. Qix dedikleri katlama şekli benim epey hoşuma gitti. Sadece Qix D8 dedikleri bir modelde kullanmışlar bu yeniliği ve bisiklet daha derli toplu katlanıyor gibi geldi bana. Muhtemelen önümüzdeki sezon daha çok modelde göreceğimiz bir katlama şekli olacak bu qix dedikleri.

(link) sitesinde 2015 dahon modelleri için satış yapıldığını gördüm ve ürün açıklamasında teslimatın şubat mart aylarında yapılacağı belirtilmiş. Dahon Türkiye mayıs derken bu site mart ayında teslimat yapacağını ifade ediyor. Bana çelişkili geldi. Bu sebeple siteye mesaj yazdım. Cevabı bekliyorum. Cevabı alınca burada paylaşırım.
Örnek : (link)

İlgilendiğim modeller

Dahon Visc P18 (2014) ve bu modelin 2015 versiyonu olan Dahon Visc D18. Bu iki bisiklet arasındaki fark beklemeye değer midir ? Bu modeller kadro şekli olarak en çok beğendiğim ve oldukça spor duran bir model. Önceliğimi bunlara verebilirim ama 2014 ün turuncu olması beni soğutuyor. Daha sade renkler tercihim. 2015 siyah mavi detaylarıyla harika duruyor.
2014 - (link)
2015 - (link)


Dahon MU P27 modeli sanırım türkiye de bulunan bir model değil. Bu model biraz pahalı olsa da ilgimi çekti ve bulursam almak için bütçemi zorlayabilirim. Bu model hakkında görüşü olan var mı ? Bu kadar fiyat farkına değer mi ?
(link)

Dahon Mu P24 modeli ise görsel olarak daha sade duruyor. Vites sayısının fazla olması sebebiyle listemde bu model de var. Yeni sezon modellerinde bu modeli göremedim. 24 vites pek başarılı mı değildi ya da çok tutmadı mı anlamadım. Fikri olan ?
(link)

Dahon Mu P8 Dahon Mu D8
2014 (link)
2015 (link) - Bunun görüntüsü epey hoşuma gitti açıkçası.

Dahon Vitesse D8
2014 - (link)
2015- (link)

Biraz uzun oldu ama gerçekten yardım ve yorumlarınıza ihtiyacım var.

Teşekkürler.
 
Geri