Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Dostum merhaba. B'Twin kullanıcısı olarak, üstelik deli gibi severek kullanan biri olarak gel gör ki (üzülerek) sana tavsiye edemiyorum. Gördüğüm kadarıyla kafanda Dahon var. Dahon'un mu p8 modeli de dahil toplamda 3 farklı bisikletiyle tanışıklığımız olduğundan özellikle yokuşlarda sorun yaşamayacağını söyleyebilirim (Çok vites, iyi vites). Kilondan kaynaklı şüphelerim var zira 100-110 kilo gibi maks. ağırlık üzerine tasarlanıyor katlanırlar ama rahatlıkla işini görecektir. Modeller arasında da genelde öyle dağlar kadar fark olmuyor zaten. Karar verirken üzerlerindeki aksesuarlarını da göz önünde bulundur. (Far var mı, dinamolu mu, portbagaj var mı, çamurluk var mı gibi) Kullanacağın aksesuarların hazır olması seni ekstra masraftan kurtaracaktır. Kimsenin ne gördüğünün de hiç önemi yok, katlanırın keyfini yaşadıktan sonra zaten bir parçan haline gelecek onu da söyleyim. Şimdiden hayırlı olsun, kazasız belasız kullanırsın inşallah.
 
Scudo
Hangi modeli olursa olsun bence dahon olsun
 
Cevaplar için çok teşekkür ederim arkadaşlar. Kilo sorun ama o kilolar verilecek :) Sporu bıraktığım için son 3 ayda 88 kilodan 95 e çıktım ama geri vermesini bilirim.

Dahon beni yanıltmayacak sanırım. Peki 7 ve 8 vitesli modeller yetersiz gelebilir mi ? Aradaki farkı ödeyip 18 veya 24 vitesli modellere yönelmek mantıklı mıdır ? İstanbul düz bir şehir değil ve fazla vites bir avantaj olacak sanırım. Visc P18 veya Visc D18 ile ilgili düşüncesi olan var mı ? Bu modelin kadrosu hoşuma gitti çok. Bir de her modele bağaj bağlanabiliyor mu ? Bu modelleri bağajlı görmedim hiç. Spor görüntüsünü bozmasın diye kullanıcılar mı takmıyor yoksa takma şansı mı yok ?
 
@Barış TURAN teşekkür ederim. 1 haftadır forumun altını üstüne getirdim. Paylaştığınız başlığı da okudum. Ben biraz takıntılı biri olduğum için daha adı sanı bilinir ve çok kişi tarafından kabul edilmiş markalara daha sıcak bakıyorum. Hem teknik destek hem de ikinci elde dahon un bana sorun çıkarmayacağını düşünüyorum.
 
carraro özellikle tur bisikletinde oldukca tercih edilen bi marka (224 ve 225 modelleri). tamam katlanırda bir dahon değil ama 21 vites ile bence decathlon'daki katlanırların da önüne geçiyor.
 
İleride bende bu bisikletten almayı düşünüyorum. Butce problemi yoksa incelemeye değer. 'Dahon Jetstream P8'...
 
@fbyram dediğiniz modeli ben de inceliyorum. Daha konforlu bir sürüş vadediyor diye düşünüyorum. Bu modeli kullananlar varsa onların da yorumlarını duymak isterim.
 
Merhabalar benimde Dahon Visc P18 ilk düşündüğüm modeldi ama eşim bende bisiklet istiyorum diye istekte bulunca 2 tane Dahon Vybe C7A model bisiklet aldım. Aslında ayarlanabilir gidondan dolayı Vitesse D8 almayı düşünürken biraz aceleci bir tavırla anlık olarak stokta bulamadığım için bu modelden yana tercihimi kullandım.
Yaklaşık 40 günden beri Dahon sahibiyim, ilk 300 km'yi aşana kadar bisikleti açıkçası çokta zorlamadan olabildiğince bisiklet yollarında kullanmaya özen gösterdim bunun yanında mecburen minibüs caddesinde, bağdat caddesinde , mecidiyeköy -Taksim güzergahlarında da bisikleti kullandım. 7 vitesli bir bisiklet yokuşlar için çok kolay diyemem elbette ama performansınız arttıkça yokuşlarda o oranda size kolay gelecektir.
Dün öğleden sonra ise Kadıköy- Kartal arasını sahil yolundan gidip ve dönmeyi denedim. Yaklaşık 40 km'lik bir tur oldu, ortalama hızımı ise 19,6 km olarak bisiklet bilgisayarım gösterdi. Selemin beni rahatsız etmesinden dolayı 10'ar dakikalık iki mola vererek turumu tamamladım açıkcası çok yorulduğumu söyleyemem ki tura başlamadan 2 saat önce de spor salonunda ağırlık antrenmanı yapmıştım. Bu şartlar altında bu bisikleti aldığım andan beri hiç pişman olmadım ama tekrar bir katlanır bisiklet almak istersem bu sefer Dahon' un daha üst modellerini tercih etmeyi düşünürüm. Büyük fark olacağını düşünmüyorum bu bisikletlerin performansları arasında ama sizin de dediğiniz gibi Dahon Visc P18 modeli çok şık ve sportif bir model. Benim gibi çok bilgisi olmayan biri hangi modeli alırsa alsın katlanır bisikletinden memnun olacaktır. Sevgiler Saygılar
 
@cavo isterseniz (link) bu linkteki katlanırı da inceleyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burcuu
Yokuş performansı dediniz, iki yıl önce yaşlı bir amca Dahon'uyla beni yokuş çıkarken sollamıştı düşünün :koptum: Aşırı zor yokuşlar çıkmayacaksanız belki 8 vites yeterli gelir, keşke bayilerde binip deneme fırsatımız olsa. Yokuş performansınız eğer bisikleti düzenli kullanırsanız artar emin olun. Bütçe sorun değilse 18 vitesli modeller daha iyi olur tabii. Qix çok hoş ve değişik gerçekten. Birde 24 " lik IOS modeli var onu neden elediniz ?

MU D8 benim en çok beğendiğim model. Tüm teller kadronun içinde gizli ve gidon ayarlanabiliyor. Gidonu ayarlayabilmek bence önemli. Uzun süreli yokuşlarda sırt ağrısı filan olursa gidon ayarıyla üstesinden gelinebilir diye düşünüyorum. Mayıs diyorlar ama Haziran da olabilir güven olmaz dediğiniz gibi. Ama bir kez alınacak bir şey iyi düşünün acele etmeyin bence. Eski modellerin fiyatı düşer mi acaba ben de merak ettim.

fbayram, Tern'in Türkiye sitesi olduğunu bilmiyordum, teşekkürler :harika:
Tern modellerinde gidon tekerlekler arasında değil yanda kalıyor, bence daha iyi bir sistem bu N şekilli katlama.
 
@fbyram öneri için teşekkür ederim. Dün gece gördüm bu modeli. Hatta bir de D16 diye daha fazla vitesli bir alternatif de var ama 24 inçlik bir bisiklet katlandığından toplu taşıma konusunda sıkıntı yarabilir gibi geldi bana. Aranızda 24 inçlik katlanır bisiklet kullananlar varsa tecrübelerini duymak isterim. Forumu araştırdım 24lük katlanırlar pek tercih edilmiyor gördüğüm kadarıyla.

@Burcuu hanım 24 inç konusu kafamda soru işareti. Dediğim gibi toplu taşımada sıkıntılı olur mu merak ediyorum. Ağırlık konusunda pek fark yok 24 ile 20 inçler arasında. Pek kısa boylu sayılmam o yüzden 24 inçlerde daha rahat ederim gibi geliyor. En güzeli 20 ve 24 lüğün katlanmış hallerini yanyana gözlemleyip karar vermek aslında.

Yeni modelleri beklemek istiyorum ama hazirana kadar bisikletsiz kalmak da can sıkıcı.

Gidonun ayarlanabilir olduğunu nasıl anlarım. Modelleri incelerken bu farkı anlayamıyorum. Gidon ayarı dediğiniz gibi konfor açısından işe yarayacaktır.

Bu arada yukarıda bahsettiğim dahon modellerinin muadili tern modelleri için de önerilere açığım. Birbirlerine çok benzeyen modeller var ve tern biraz daha pahalı gibi geldi bana. Tern in dahon a karşı herhangi bir üstünlüğü var mı ? Fazla genel bir soru oldum farkındayım. Bu konuyu modeller bazında konuşmak daha doğru olur ama belki model önerisinde bulunup tern ve dahon arasındaki farkı paylaşacak arkadaşlar çıkar.

Artık sabırsızlanıyorum. Sanırım mayıs/haziran a kadar bekleyemeyeceğim :)

Bu arada güzel bir forummuş burası. Bu kadar kısa sürede bu kadar çok cevap almayı beklemiyordum :)
 
@Burcuu önemli değil, bende dün google vasıtasıyla öğrenmiş oldum. :)

@cavo

(link) modeli şehir içi kullanımına çok uygun 16 jant görüntüsü size rahatsızlık vermeyecekse eğer 'bence' katlanır mantığına şuan en uygun olanı o.
(link) 20 jant olarakta bu ideal olabilir.
Yetkili satıcısına gidip ikisini deneyin bence birini almaya karar vereceksinizdir...
 
Tern modellerine baktım da dahon a göre fiyarlar daha yüksek. Verge P20 modeli güzelmiş ama epey tuzlu. Visc 18 yerine bu modeli almak mantıklı mı ? Aradaki fiyat farkına değer mi ? tern 1300 dolar dahon 830 euro . Yaklaşık bin tl fark var.

(link)
 
@cavo Katlanır bisikletten hiç anlamıyorum bu konuda yardımcı olamam ama sorduğunuz soru için teşekkür etmek istedim. Ne kadar açıklayıcı ve düzenli. Forumda "Arkadaşlar bisiklet alıcam ne önerirsiniz?" diye konu açanlar var. Ne istediğinizi, yaptığınız araştırmaları yazmışsınız, bravo.

Yönetim ilk mesajı şablon olarak kaydetsin bence, soracak olanlar buna göre sorsun :D
 
  • Beğen
Tepkiler: pedalsor koray
Eğer çok çılgın yokuşlar çıkmayacaksınız 7-8 vites yeterli olur 20 inç çok seri bir kullanım sunuyor. Ben düz yolda araç sollarken hızımı arttırmak istediğimde problem yaşıyordum (bu sebeten işe normal bisikletle gitmeye başladım.) Araba sollamak istediğinizde 7 vites yetersiz kalıyor ve çırpınıyorsunuz. Bu nedenle daha yüksek vitesli modelleri tercih edebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
2015 Tern Link D 8 (link) Kullanıcısıyım oldukça memnunum


 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@Caner Kaya

Teşekkür ederim :)

@Fırat İler

Ben kendimi tanıyorum. 7 8 vitesli alıp yetersiz kaldığını görünce kafaya takarım ve bisikletten aldığım keyif azalır. Bu bisikletler oldukça sağlam görünüyor. Daha sonra modifikasyonla uğraşacak bir yapım da olmadığından almışken bir kere almaktan yanayım. Gelen yorumları da değerlendirdiğimde 8 üzeri vistesli modellere bakmakta fayda görüyorum.

Aşağıdaki modeller arasından bir seçim yapacağım sanırım. Tern biraz pahalı olmasa verge p20 modelini alabilirdim ama az para da değil aradaki fark. Yine de tern markası ile ilgili önerilere açığım.

Dahon Visc P18 (2014)
Dahon Visc D18 (2015)
Dahon MU P27 modeli sanırım türkiye de bulunan bir model değil.
Dahon Mu P24

@Lemi Öztürk bisikletiniz incelediğim modeller arasındaydı aslında ama daha yüksek vitesin getireceği avantajları düşününce daha üst tern modellerine bakmaya başladım. Daha sonra fiyatlar yüksek gelince dahon a döndüm. Aklım iyice karışmış durumda aslında. Bütçemi biraz daha arttırabilirim ama buna değer mi diye düşünüyorum. Bu arada bisikletinizi iyi günlerde kullanın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yoldakiseruven
Gidonun ayarlanabilir olduğunu gidonun ortasında halka olup olmadiğina bakarak anlayabilirsiniz. Mesela MU D9 modelinin koyu renkli olanında turuncu renk bu bahsettiğim halka. Emin değilim ama Ternlerin hiçbir modelinde gidon boyu ayarlanmiyor sanırım.

Bence 18 vitesli Visc gayet güzel. Vites sistemide Tiagra.
 
Geri