Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Tekzen'den aldığım Cheroke Md-d8 bisiklet 12 gün sonra kargoya verildi ve nihayet bu hafta başı teslim edildi. Daha önce detaylı foto paylaşıldığı için çok foto paylaşmıyorum. Mekanik fren markasını (bolids) gösteren bir resim koydum. Bir resim de katlanır bisiklet için satılan mıknatıs montajına uygun olmadığını gösteriyor. Ama port bagaj lastiği ile tutturup seleden tutarak sürükleyebiliyorsunuz (bu da üçüncü resim). Sadece biraz sağa sola yalpalıyor seleyi çok yuları kaldırırsanız.

PVC'den bisiklek standı yapmayı düşünmüştüm; ama somunlu olmadığı için PVC boru oraya geçmez maalesef...

Kadroda matara kafesi için yer var. Decathlon'dan matara kafesi aldım. Hırdavatçıdan da vida ve altına musluk contası aldım (vida boyu yüksek geldiği için). Hayat Su 0.75 litrelik su aldım; decathlon'dan kendi matarasını alsam bu kadar güzel otururdu kafese :D Yine decathlon'dan ön far niyetine kafa lambası aldım. Giriş modeli. Farklı amaçlar için de kullanacağım. Cırt cırtlarıyla gidona bağlıyorum, problem yaşamıyorum. Işıtması da gayet yeterli. Çok sürat yapmıyoruz çünkü.

Bisiklet geldiğinden beri her akşam 10 km yol yaptık ve 4 gündür kullanıyorum. Yani ~40 km yol yaptım.

Bisitlet Carraro bisiklet kutusunda geldi. 2 tane almıştım, iki kutu boyutu farklıydı. Ellerine hangi kutu geçtiyse ona koymuşlar.

Katlanır halde değil kurulu halde geldi. Sadece direksiyon katlanmış durumdaydı.

İçinden herhangi bir kullanım kılavuzu vs çıkmadı. Çıkan 2 tane kağıt parçasının resmini de koydum.

Bisikletin montajı gerçekten çok kötüydü. Vites ayarı, fren ayarı hiç biri yapılmamıştı. Kısa bir turdan sonra binemeden hemen bisikletçiye götürdüm. Götürdüğüm bisikletçi de çok usta değilmiş bir daha oraya gitmem :) Vitesin limit ayarını tam yapamadı. 8. viteste zincir sürtme sesi geliyor. Zincir biraz aşındıkça düzelir dedi :) Diğer bisikletin vites ayarını düzgün yapmış gibiydi; fakat 2. gün kullanımdan sonra viteste yine problem var. 3'den 4'e geçmiyor. Vites teliyle oynayarak düzeltiyorum 3-4 geçişi düzeliyor. Bu sefer de 1-2 geçişi bozuluyor. Tekrar bisikletçiye gideceğim...

Mekanik frenler çok kötü. Teker dönerken disk pede (balataya) değiyor. Bisikletçi tam 30 dk uğraştıysa da yapamadı. Çünkü vidada 3 tane pul var. Ayarını yapması çok zor. Normalde satılanlarda tek pul varmış, gösterdi. Araya 3 pul koymazsan da disk balata yuvasına değiyor. Bence saçma bir tasarım olmuş.

Kullanım sırasında gidondan tıkır tıkır sesler geliyor toprak yola girince. Bence gidon boşluğu çok fazla. Gerçi daha önce katlanır bisiklete binmediğim için normal mi bilmiyorum; ama normal bisikletlere göre fazla boşluk var. Çok oynuyor gidon.

Elcikler kötü. Sele fena değil. Fren kolları Aluminyum, biraz adi duruyor. Çamurluklar metal evet; ama çok adi duruyor. Geldiğinde çamurluk tekere sürtüyordu, biraz güç uygulayarak düzeltirken baya stres oldum elimde kalacak diye :)

Bunların dışında kadrosu daha önce bisikletçide baktığım Umit'e göre daha kalın ve sağlam duruyor. Tek iyi yorumum bu sanırım :D

Daha önce hiç katlanır bisiklet kullanmamıştım. Çocukluğumdan kalan dağ bisikletine binmiştim en son üniversite yıllarında. Yıllar sonra ilk bisiklet deneyimim. Bu yüzden bana da kötü gelmiş olabilir :) Eğer imkanınız varsa almadan gidip yerinde görün derim. Resimdeki teknik destek numarasını arayabilirsiniz onlar da satıyordur mağazada.
Hocam çok sağol ben de uzun süredir bunlara bakıyorum ama hiç bir yerde ne yorum ve ne de inceleme bulamadım. Sizin yorumlarınızdan sonra biraz tereddüte düştüm açıkçası özellikle frenler konusunda. Normal bisan mosso ümit carraro vs tarzı bişey mi baksam . çünkü bunu alıp deneme şansım yok hiç bir yerde satılmıyor sadece internette var. almadan önce görüp binmek istiyorum açıkçası.
 
Scudo
Arkadaşlar merhaba, kedim için spora gidip gelirken ve günlük kısa mesafede kullanabileceğim katlanabilir bisiklet alacağım. Birçok model mevcut, 2000 tl bandında almam gereken en iyi bisiklet hangisidir.
 
@tahsinak Sıfır mı bakıyorsunuz? Sıfır olarak alacaksanız 2000 TL bütçeniz için tavsiye edebileceğim şunlar:

carraro flexi 121, 21 vites.

(link)

carraro flexi 108, 8 vites.

(link)

mosso marine, 21 vites

(link)
 
@Son Selim Merhaba
Değerli yorumunuz için teşekkürler, flexi 121 ve tilt500 (omur boyu garanti) arasında kaldım.İkisinden birini tercih etmem gerekse uzun ömürlü kullanım açısından hangisi uygundur.
 
Uzun araştırmalar sonunda hepsi buradan Flexi 121 aldım bende bugün ..tavsiye ederim
 
Arkadaşlar kafama takılan bişey var: 21 vites ile 7 vites arasında çok fark var mı? 1. viteslerde ile son viteslerde pedal/tekerlek dönme oranı farkları yani. iki dişli arasını isteğin kadar böldükçe vites artıyor yani vites aralıkları kısalıyor sadece. Ama küçücük bisiklette önde kocaman dişli ve vites takımı olacak hem de ağırlığı artacak.Ben biraz satış stratejisi için yapıldıklarını dşünüyoum 21 viteslerin. Çünkü kafada, vites ne kadar çok olursa yokuşta o kadar iyi çeker mantığı var genelde(belki de öyledir:)) 21 vites değer mi arkadaşlar tavsiye eder misiniz illa 21 olsun diye. Yoksa 7-8 de aynı işi görür mü?
 
@Sauths
Çok yokuşlu rotalarda kullanmayacaksanız gereksiz olabilir, ancak öndeki dişli önemli tabi. Çoğu zaman düz yolda 48 dişlide, biraz eğim varsa da 36 dişlide sürüyorum. En küçük dişliye çok dik bir yokuş olmadıkça almıyorum. Önde sadece 44 veya 46 dişli olsaydı %90 işimi görürdü herhalde.

Ama bir yandan sorunun tam cevabını verecek olursam, evet 21 ve 7 vites arasında epey fark var.
 
Ümit 2036 folding nasıldır arkadaşlar? Katlanır bisiklet almak istiyorum fakat fazla bütçem yok en ucuz bu var internette. Artısı eksisi ne olur mesela bi carraro flexi 108'e göre. Aralarında 700 tl gibi fark var.

(link)
(link)
 
@Maximiryan hocam keşke önce biraz kullansaydınızda sonra tavsiye etseydiniz...
 
  • Hahaha
Tepkiler: hgercek
@Sauths Ümiti baştan ele, alırken ucuz gibi görünse de sonradan masraf etmen gerekir, özellikle de orta göbek ve pedallar, kendim mosso katlanır kullanıcısıyım ordan biliyorum, ümit bisiklet üretimi çünki.

Carraro 108 için bence şu anda o fiyat fazla, artık şu aylarda bisikletlere ciddi indirimler geliyo ve yapanlar da var.

İlla Carraro alacaksan madem Manisa'dasın, üretim de orda, pazarlık edip daha iyi fiyata alınabilir diye içimden geçti ama tahmin tabi.

Geçen gün Decathlon'a uğradım, Tilt 500 1599 mu 1499'mu neydi, nette 1999 hala daha.

Bununla beraber forum markette ikinci el bi Tern C8 var, yanında akseasuar falan da fiyata dahil, ben alacak olsam onu düşünürüm ilk seçenek. Kullanıma bağlı bi sorunu yoksa çok da keyifle yıllarca binersin. Bi de Carraro 109 ilanı var, o da düşünülebilir. Ha ikisi de İstanbul'da, inceleyip alman için geliş gidiş maliyeti var ama, blablacar üzerinden çok uygun fiyatlara yolculuk bulabilirsin. Ya da İstanbul'da bisikletten anlayan samimi bi arkadaşın varsa ondan rica edersin. Bütçen kısıtlı olunca bunları da eklemek istedim.
 
@Maximiryan hocam keşke önce biraz kullansaydınızda sonra tavsiye etseydiniz...
Yaptığım araştırmaya güvenerek bunu söyledim. Uzun yıllar carraronun başka modellerini kullanan biri olarak, tüm inceleme videolarını izledim ve en yakın arkadaşımın kullanım tavsiyesine güvendiğim için bu yorumu yaptım. Merak ediyorsanız dün de sürüş yaptım. İyi ki araştırmışım ve iyi ki de almışım dedim. "Tavsiye" bu zaten fazlası değil..
 
@firestone Manisada bütün bisikletçileri gezdim katlanır kalmamış hiç, yeni sezon da hemen gelmez şubatı bulur diyorlar. Ayrıca carraro(Bianchi) yetkili bayii internetten daha pahalıya satıyor Manisa'da. Fabrikası burda ama sordum fabrikadan satış da yok maalesef. Tilt 500 olayını biliyorum ben de takip ediyordum biranda 2000 tl yaptılar fiyatını. Arka sele de yok onu da alsan 2200ü buluyor bence çok pahalı. En iyisi beklemek. 2. Ellere bakıyorum .

@firestone Merak ettim orta göbek ve pedalda ne gibi sorun çıkartıyor. Küçüklüğümden beri bisiklet kullanırım tamir de yaptım çok ama orta göbekle alakalı hiç sorun yaşamadım tabi hiç ümit veya mosso katlanır kullanmadım o ayrı.
 
@Maximiryan @igneli Geçen yıl yazdığım bir yazıyı yeniden paylaşıyorum. Umarım birilenin fikrini değiştirir.

Katlanır bisiklet konusunda hem bütçe hem de vites oranı olarak flexi 121 öne çıkıyor tavsiyeler de bu yönde genel olarak ancak ben çoğunluğa katılmıyorum.
Sırf yokuş çıkabilmek için düz yolda küçük aynakol ve esnemeler nedeniyle çok yavaş kalan 13-14 kg ağırlığında bir bisiklet almak pek makul değil
Ayrıca yokuşu yürüme hızında çıkacaksanız inip bisikleti iterek yokuşu tamamlamakta bir sakınca yok. Flexi 121'de öyle bir vites oranı var ki inip bisikleti itmek daha mantıklı. Yoksa yol kenarında hızla pedal çeviren ama hiç bir yere gitmeyen bir bisikletçi olursunuz.
Yeni başlayanlar yokuştan çok şikayet eder doğal olarak ancak en iyi bisiklette bile pedalı çeviren sizsiniz ve alışmak için kendinize biraz zaman tanımalısınız.
Aldıktan kısa bir süre sonra size hantal gelen yavaş kalacak bir bisikleti insanların bu kadar övmesini yeni başlayan heyecanı olarak görüyorum. Yıllar sonra ilk kez bisiklet alan yetişkinlerin yaşadığı duygu. Ben de vitesse d8 i aldığımda böyle hissetmiştim ama 3 ay sonra seve seve sattım.
Benim performans derdim yok yokuşta beni yormasın yeter diyenler ise aslında bilmeden düz yolda haddinden fazla yoruluyorlar ve sonra yokuşlara güçleri kalmıyor. Orada da düşük vites oranı ile flexi 121 kurtarıcı gibi geliyor. Halbuki daha hafif akıcı bir bisiklet ile düz yolda kendinize sakladığınız enerjiyi yokuşu çıkmak için kullanabilirsiniz.
Ne yapmalı konusuna gelirsek bütçenin el verdiği en hafif bisikleti alarak başlayabilirsiniz. Başta çok umrunuzda olmasa bile ağırlığın ne kadar büyük bir etken olduğunu zamanla fark edeceksiniz. Ardından akıcılığı arttırmak ve hafifletmek adına Schwalbe durano 20x1.10 gibi bir lastik alabilirsiniz. Ben 1.35 lik kojaktan duranoya geçmeme rağmen bariz bir iyileşme hissettiğime göre daha kalın ve ağır lastik kullananlar neler hisseder hayal bile edemiyorum.
Lastik demişken, zırhlı lastik merakı da artmış durumda. Merak etmeyin zırhsız lastikler de kolay kolay patlamıyor zaten. Patlarsa ben uğraşamam diyorsanız bisikleti katlayıp minibüse otobüse binip bir bisikletçiye gidebilirsiniz, katlanırın avantajından yararlanırsınız. Bu yaz hiç lastiğim patlamadı cam kırıklarına da defalarca denk gelmeme rağmen. Eğer çantaları doldurup şehirler arası turlara çıkmayacaksanız tanesi yarım kilo olan ve bisikleti hantallaştıracak pahalı bir lastiği neden isteyesiniz.
Lastik dışında işinizi kolaylaştırmak için spd pedal kullanmaya başlayabilirsiniz. Yokuşlarda ve düz yolda performansınızı en üst seviyeye çıkaracaktır. Hem pedalı bisikleti değiştirseniz bile başka bisikletlerle de yıllarca kullanabilirsiniz.
Son olarak da rubleyi büyüterek işinizi biraz daha kolaylaştırmak isteyebilirsiniz.
Sonuç olarak flexi 121 gibi bisikletler sizi yanıltmasın, Türkiye piyasasına göre üretilmiş ne kadar çok vites o kadar iyidir mantığına göre alıcı buluyor. Flexi ile başlayanlar da başka katlanırları sürdükçe bana hak vereceklerdir diye düşünüyorum.
 
@Bahadır ÖZEL
Hafiflik konusunda haklısınız. Ancak ülkemizde hafif katlanır bulmak imkansıza yakın. Genelde katlanır bisikletler 13-14 kg civarında. Ben de zamanında bu tercih noktasında kalıp en azından sürüş düzgün olsun diye 26’ katlanır tercih ettim.
 
Merhabalar;
(link)
İlgili adresteki bisiklet nasildir alinirmi yardımcı olursanız sevinirim
Birkaç ay önce 1250 tl idi. Daha dün 1399 tl idi bugün 1425 tl olmuş vay be.
 
4 Levent -Akmerkez arası ev iş istikametinde gidip gelebileceğim katlanır bisiklet arıyorum max 1800 tl verebilirim. Epey araştırdım ettim ama her birine farklı kusur bulunmuş internet yorumlarında. Sizce Carraro felci 121 almam mantıklı mı? Veya tavsiyeleriniz varmıdır..


Bir incele.
 
Teşekkürler flexi 121 aldım.
 
Bende bu hafta carraro flexi 121 aldım. Öncelikle niye aldım sorusunu kendime sorarsam, bisikletin fiyatına baktım sonra tipine baktım ( koyu gri olanı aldım ), birde almışken 21 vites olsun dedim. 1 hafta kullandım ve ilk izlenimlerim fiyat olarak dahon ve tern e göre ucuz ben 1750 liraya aldım. Sonra tipi ve renkleri çok hoşuma gitti ,her zaman tipi hoşunuza giden bisikleti alın düşüncesine inananlardanim.Evet ağırlık önemli fakat fiyat 2.200 lira bandını aşıyor 1 ve 1.5 kilo düşük olması için. Arkadaşım da cheroke var şu Tekzen de satılandan, 8 vites o bisiklet. Karşılaştırma yaptım vites konusunda, ondaki 8. Vites flexideki 21. Vitesten daha ağır. Yani flexi nin vitesi sadece yokuş için yapılmış gibi. Açıkçası son vitesin daha ağır olmasını isterdim çok hafif geldi vitesler ve hızlı gidemiyosunuz. Şöyle bişey de var tabi katlanır da hız ne kadar gerekli ve güvenli artık tercih meselesi. Ayrıca yol bisikletim olduğu için belki hızlı gitmeye ordan aşina olabilirim. Hız göstergesi olmadığı için düz yolda son hızımı ölçmedim fakat Max. 30km hiz olabilir , o da son viteste selede popom zıplaya zıplaya pedal çevirdim:) Vites kollarını beğenmedim çevirmeli olması vitesi değiştirirken çok sürtme yaptırıyor. Belki ileride değiştirebilirim vites kollarını. 1. Viteste o kadar yavaş gidebiliyosuzki yanınizda biri yürüsün onunla yan yana gidebilirsiniz muhabbet ede ede. Uzun yolda hiç kullanmadim onuda merak ediyorum vites performansı açısından. Yine yorum yaparım ileride. Şu anki izlenimlerim genel olarak memnunum ve tavsiye ederim.
 
Arkadaşlar katlanır bisiklet ile dişli oranları izin verse de hızlı gitmeyin. Birkaç sebep sayabiliriz hemen:
1. Lastikler küçük. Dengeyi ve hakimiyeti ciddi olarak etkiliyor. Yokuş aşağı gidondaki hafif bir hareketi toparlamak çok zor.
2. Her boya olsun diye üretilmiş, o nedenle geometrisi sportif sürüşe uygun değil. Dizlerin konumu, oturuş şekli, vs vücudu zorlamaya müsait değil. Küçük katlanır bisikletimle uzun bir sürüşten sonraki diz ağrısıyla öğrendim ben bu olayı. Bu bisikletlerin amacı spor değil ulaşım.
3. Katlama mekanizmasındaki kaynak yerlerinden kırılan bisikletler olabiliyor. İnternette çok hikayeler var. O marka bu marka olayı değil, sonuçta o an kaynak yapan ustanın dikkatine kalmış durumdasınız. Ortadaki katlama mekanizmasına ciddi bir stres biniyor sürücü bisikletin üzerindeyken.
 
Bence katlanırda üçlü aynakol tercih etmek yerine, rubleyi Shimano Megarange ile değiştirmek daha mantıklı, hepi topu 50 TL'ye mâl olur.
 
Geri