@undefined
@sevi_glr @sevi_glr
Yaklaşık 30 yıl şehir, üst kalite Mtb kullandıktan sonra katlayıp yazlığa götürüp bol rampalı yerde kullanmak için elektrikli katlanır aldım.
Neden elektrikli katlanır:
Arabanın çıktığı çok dik yokuşları elektrik desteğiyle bisikletle de çıkıyorum.
Yorulmadan daha uzun tur yapabiliyorum.
Düz veya az eğimli yolda elektrik desteğini kapatıp, bisikleti normal bisiklet gibi de kullanıyor ve sporumu yapıyorum.
Batarya yaklaşık 100 km gittiği için bitince ağır bisiklet yorucu olur argumanı geçerli değil. Günde 20 km yapıyorum ve 5 gün gidiyorum.
Batarya bitince ya da elektriği kapatınca sadece yokuşta sorun oluyor. Düz yolda sorun yok.
Dünyanın en iyi aktarıcısı bile elektrik desteğinin yerini tutmaz. 2x11 aktarıcı full kadans ile saatta 6 km de yavaş yavaş yokuş çıkılır. O da dizlere fazla yük ve ağrı demektir.
Elektrikli bisiklet başka, öteki bisikletler başka. Sınıf farkı var.
80-100 km ye kadar menzil var benimkinde.
Bu da bana bir hafta yetiyor. Hatta düz yolda elektriksiz de kullanılıyor ve kapatınca daha uzun gidiyor. Bu arabanın benzini bitince arabayla nasıl giderim gibi ama korkmaya gerek yok. Göstergede pil yüzdesi var.
Bendeki katlanır elektriklide 8 vites var.
Birinci vites Mega range ve yokuş için.