Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Üstte bir mesaj yazmıştım, bisiklet alma arefesindeyim.
Kilom 105, boyum 1.87
Bisiklet konusunda bilgisizim, yanlış bir karar vermemek adına sizlere danışmak, değerli bilgilerinizi duymak isterim, bu sebeple sorumu değiştirerek tekrar soruyorum.
Katlanır bisiklet almayı düşündüm.
Ankarada ikamet ettiğim bölgede düzenli olarak sürmek üzere trafikte yaklaşık 4 - 5 kilometrelik bir rota planım var.
Ayrıca sair zamanlarda arabama atıp farklı parklarda da kullanmak istiyorum.
Dahon D24 Espresso
Fold - UP 26D Pro 22. Yıl
Bunlardan hangisini tavsiye edersiniz ?
Merhaba,
ben de şehir tur bisikletinden katlanır bisiklete geçmek için epey inceleme, araştırma, forumdan bilgi paylaşımı yaparak, tecrübelendim.
sonucunda; 2020 model dahon vitesse 8 vites almaya karar verdim, henüz teslim alamadık ama bisiklet artık benim.
Öncelikle katlanır bisikletlerin 16-20-24 inç jant lastik boyutları var, sizin seçtikleriniz katlanır ama büyük katlanır bisikletler ve her arabaya katlanınca da sığma durumu nedir bilmeniz gerekir, 20 inç jant lastikler genel tercih sebebi olduğunu incelemelerinizde de görebilirsiniz. 24 inçli bisiklet seçiminize burada alıp kullanan ve araç bagajlarına sığma durumlarını tespit eden arkadaşların size yazmaları sizi daha da aydınlatır.
Katlanır bisikletlere bakarken en önemli nokta özellikle sizin için, boy ve kilo durumunuz, katlanır bisiklet özelliklerinde boy ve kilo durumları vardır, bakabilirsiniz, tahminim bakmış olmanız ki bu nedenle; 24 inç bisiklete yönelmişsiniz gibi.
Öncelikle ben 2. defa mesaj yazdığınız için bilgi paylaşayım dedim. usta düzeyde bir bilgi sahibi olmadığım için araştırmalarımdan edindiğim bilgiyi paylaşabildim.
Ankara Dikmen Sokullu caddesi girişinde solda ANKABİKE var, zamanınız olursa en sağlıklı ve hem teorik hem pratik bilgileri yüz yüze oradan alabilirsiniz, DAHON ankara bayii
 
Scudo
Merhaba ,max 4.000 TL bütçe ile alınabilecek iyi Modeller için tavsiye alabilir miyim? En az 8 vites ve hafif olursa iyi olur( Tern link d8 ilgimi çekti ancak İzmir de satan yer bulamadım maalesef)
Teşekkürler.

- Carraro Flexi 109 9 vites, akıcı bir bisiklet. Üstelik üzerindeki malzemeler de gerçekten kaliteli. Tern ve Dahon malzeme açısından kaliteyi epey düşürdü; fakat fiyatları da sürekli artıyor. Flexi 109'un bileşenleri için yorumlarını önemsediğim bir bisikletçi "Kullanılan malzemeyi, bileşenleri dikkate alınca çok ucuza satılıyor :)" demişti. Kullanma fırsatım olmadı ama f/p açısından gayet uygun duruyor.

- Tern Link D8'i hiç test etme fırsatım olmadı ama, sanırım katlanınca gidonu dışarıda kalıyordu. Tern'in diğer modellerinde böyle bir durum yoktu sanırım. Yine bilen arkadaşlar daha detaylı bilgi verebilir.

-Dahon Mariner D8'in sıfırını bulabilirseniz değerlendirilebilir. Ama yeni model olarak Vitesse D8'ler geleceği için Mariner D8'in sıfırını almak da anlamlı olmayabilir.

Ben sizin yerinizde olsam, ihtiyaçlarım doğrultusunda ikinci el bisiklet bakardım. Malum sitelerde çok iyi bisikletler gördüm. Dahon Mariner D8, Vitesse D8, Mu D8'ler var. Belirlediğiniz max bütçenin altında bir parayla bu bisikletlere sahip olabilirsiniz. Bir bakın derim.
 
- Carraro Flexi 109 9 vites, akıcı bir bisiklet. Üstelik üzerindeki malzemeler de gerçekten kaliteli. Tern ve Dahon malzeme açısından kaliteyi epey düşürdü; fakat fiyatları da sürekli artıyor. Flexi 109'un bileşenleri için yorumlarını önemsediğim bir bisikletçi "Kullanılan malzemeyi, bileşenleri dikkate alınca çok ucuza satılıyor :)" demişti. Kullanma fırsatım olmadı ama f/p açısından gayet uygun duruyor.

- Tern Link D8'i hiç test etme fırsatım olmadı ama, sanırım katlanınca gidonu dışarıda kalıyordu. Tern'in diğer modellerinde böyle bir durum yoktu sanırım. Yine bilen arkadaşlar daha detaylı bilgi verebilir.

-Dahon Mariner D8'in sıfırını bulabilirseniz değerlendirilebilir. Ama yeni model olarak Vitesse D8'ler geleceği için Mariner D8'in sıfırını almak da anlamlı olmayabilir.

Ben sizin yerinizde olsam, ihtiyaçlarım doğrultusunda ikinci el bisiklet bakardım. Malum sitelerde çok iyi bisikletler gördüm. Dahon Mariner D8, Vitesse D8, Mu D8'ler var. Belirlediğiniz max bütçenin altında bir parayla bu bisikletlere sahip olabilirsiniz. Bir bakın derim.
Teşekkür ederim değerli görüşler için , bu ara katlanır bisiklet almak biraz zor sanırım, hangi bisikletçiye girsem içerisi ana baba günü çoğu insan katlanır peşinde ve model vs kalmamış oluyor ya toptancıda yok ya da fabrikalarda yok diye söyleyenler oldu , İzmirde bu ara katlanır modası var bir dönemin internet kafeleri gibi...
 
Teşekkür ederim değerli görüşler için , bu ara katlanır bisiklet almak biraz zor sanırım, hangi bisikletçiye girsem içerisi ana baba günü çoğu insan katlanır peşinde ve model vs kalmamış oluyor ya toptancıda yok ya da fabrikalarda yok diye söyleyenler oldu , İzmirde bu ara katlanır modası var bir dönemin internet kafeleri gibi...
carraro 2020 modellerin. tamamını satmış diye duydum.
 
Merhabalar
10 yaşında erkek çocuk için ileridede sürebileceği fiyatı kalitesi uygun bisiklet önerileriniz neler bisan katlanır fx 3500 ve decathlon btwin 1200 tl.katlanırmı almalı 24 jant bi bisiklet mi bisiklet sürmeyi bilmiyorum ve hiiiç anlamıyorum hangisi alınır dağ şehir yol kaltlanır? Not Asansör çok küçük 24 lük sığdıramadık iade ettik 24 lükler boyutu hepsi aynımı oluyo bütçe 1000 1500 geçemem. Önerilerinizi bekliyorum acil almam gerek teşekkürler
 
2 gündür Tern A7 ile Ataşehir/Bostancı/Fenerbahçe sonrasında tekrar geri dönüş olarak yola çıkıyorum. Bu kadar rahat, keyifli olabileceğini tahmin etmiyordum. Benim düşüncem carraro ile hemen hemen aynı fiyatı vermektense tern almak daha mantıklı gibi.
 
Geçenlerde ben de gördüm, 052 alırken adam carraro almış katlanır 1.800 liraya aşırı canım çekmişti.

Diğer hedefim bir de katlanır almak :)
 
Selam arkadaşlar..

Yeni üyeyim. Öncelikle belirtmek isterim ki doğru yere mi yazıyorum bilmiyorum.

25-26 yıl sonra yeniden bisiklet sevdasına kapıldım. İstanbul'da ikamet etmekteyim. Büyük oranda haftasonu Adalar, İstanbul sahilleri ve benzeri yerlerde hem spor, hem gezi amaçlı kullanmayı düşünüyorum. Metro vs araçlarda devamlı kullanmayacağımı da belirtmek isterim. Yaklaşık bir haftadır forumda yazılanları okuyorum. Birçok şey kafamda canlandı gibi ama vites olayını tam anlayabilmiş değilim.

20'' bir katlanır bisiklet almayı düşünüyorum. Yokuşları da hesaba katmam gerekiyor. Forumda 21 vitesin de işe yaramadığı, 7 vitesliye aynakol ve megarange ruble takmak gerektiği konusunda yazılar da okudum. Acaba 7 vitesli bir Kron Fold 3.0 (1.100-1.200 TL normalde) alıp Aynakol ve Rublesini mi değiştirmek mantıklı? Yoksa 21 vitesli bir Carraro 121 (2.100-2.200 TL normalde) veya muadili bir bisiklet almakmı daha mantıklı sizce? 21 vitesli bir bisiklete, 7 vitesli bir bisikletin 2 katı para ödeyip de halen yeterli gelmeyeceği, yine de üzerinde oynamalar yapılması gerektiği kanısı oluştu bende. Gerçekten böyle olacaksa ucuz bir 7 vitesli alıp gerekirse vites kollarını bile değiştirmek daha mantıklı değilmidir?

Değerli yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler..
 
hangisini seçmeli?
ikinci el tilt 500 (1700 tl)
sıfır flexi 108 (2400 tl)
 
Hocam, 2. El fiyatları çok saçmaladı. Ben de önce 2. El baktım, hatta bulunduğum yere yakın başka bir ile gitmeyi De göze aldım, adam 50₺ indirdi. Bu yüzden bayime sipariş verdim, sıfır alacağım.
hangisini seçmeli?
ikinci el tilt 500 (1700 tl)
sıfır flexi 108 (2400 tl)

108 ve hatta 109 al.
bir kere alınıyor hocam.

ben 5 sene önce tilt700 kullandım, 3 vitesli.
Önce tilt120, sonra tilt500, sonra carraro 121, 108 derken 109 da noktayı koydum.
Sıfır her zaman avantajlıdır.
Hem ödeme avantajın daha iyidir, taksit vb.
Selam arkadaşlar..

Yeni üyeyim. Öncelikle belirtmek isterim ki doğru yere mi yazıyorum bilmiyorum.

25-26 yıl sonra yeniden bisiklet sevdasına kapıldım. İstanbul'da ikamet etmekteyim. Büyük oranda haftasonu Adalar, İstanbul sahilleri ve benzeri yerlerde hem spor, hem gezi amaçlı kullanmayı düşünüyorum. Metro vs araçlarda devamlı kullanmayacağımı da belirtmek isterim. Yaklaşık bir haftadır forumda yazılanları okuyorum. Birçok şey kafamda canlandı gibi ama vites olayını tam anlayabilmiş değilim.

20'' bir katlanır bisiklet almayı düşünüyorum. Yokuşları da hesaba katmam gerekiyor. Forumda 21 vitesin de işe yaramadığı, 7 vitesliye aynakol ve megarange ruble takmak gerektiği konusunda yazılar da okudum. Acaba 7 vitesli bir Kron Fold 3.0 (1.100-1.200 TL normalde) alıp Aynakol ve Rublesini mi değiştirmek mantıklı? Yoksa 21 vitesli bir Carraro 121 (2.100-2.200 TL normalde) veya muadili bir bisiklet almakmı daha mantıklı sizce? 21 vitesli bir bisiklete, 7 vitesli bir bisikletin 2 katı para ödeyip de halen yeterli gelmeyeceği, yine de üzerinde oynamalar yapılması gerektiği kanısı oluştu bende. Gerçekten böyle olacaksa ucuz bir 7 vitesli alıp gerekirse vites kollarını bile değiştirmek daha mantıklı değilmidir?

Değerli yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler..
Ben de 5 sene sonra bisiklet sevdasına katıldım, 5 sene önce tilt700 3 vitesli harika bir bisikletim vardı
Şimdi üzerinde karar kıldığım Carraro 109 var. Bu benle kalacak, diğeri gibi satmam.
Gelelim neden bu model.? Ucuz 7 vitesli modellere ben de baktım, ümit vs. Kadro çelik yani ağır. Bu yüzden kafadan sildim.
2. Tercih flexi 121, onu da kullandım, dahon ve tern kullandım. Bana Carraro 121daha rahat geldi.
peki neden 121 almıyorum, ayna kol 3 dişli olması ve vites kolu.
Bence aliminyum kasa 6,7 vitesli alıp, sonra rubleyi ihtiyacına göre değiştirirsin.
Ben yapım gereği, ne bisiklet ne de araçta değişiklik yapmayı sevmeyen biriyim.
Karar sizin...
 
Son düzenleme:
özellikle katlanır bisikletlerde, eğer ilk defa katlanır bisiklet kullanacaksanız ve bisikleti nasıl kullandığını bildiğiniz - gördüğünüz bir tanıdığınızdan değilse bence ikinci el pek düşünmeyin.

carraro flexi modellerinde, flexi 121 haricindeki tüm modellerin kadroları aynıdır.

carraro'dan flexi 106, 107 veya benim de kullandığım 108 kanımca sade bir kullanım için yeterli olacaktır. çamurluk, bagaj eklentisi zaten üzerinde gelmekte. modelden modele üstünde gelen lastikler değişiklik gösterse de hepsi şehir kullanımı için uygundur.

flexi 109 ise daha çok performans sürüşleri için kullanılan schwalbe kojak lastiklerle gelmekte. asfalt zeminde oldukça iyi bit sürüş gösterir ama anlık ıslak veya toprak - kumlu yolda (ki mesela sürekli inşaat çalışmaları olan istanbul'da bu çok sık karşılaşılan bir durumdur) sıkıntı yaratır. çamurluk veya bagaj eklentisi yoktur. açıkçası, 7 veya 8 değil ama 9 vites olsun diye flexi 109 alıp sonradan çamurluk veya bagaj uygulamak biraz mantıksız görünüyor.

flexi 121'de ise 3'lü aynakol olduğu için, carraro flexi serisindeki diğer modellerden farklı olarak sele borusu 12 derece daha yatıktır. kimi kilolu veya uzun boylu sürücüler (ki bu ikisinin toplamı oluyorum) için güven hissi vermeyebilir veya bu kişiler için yokuş çıkmak için bir avantajı kalmayabilir. öte yandan, flexi ailesinin diğer modellerinden farklılık göstererek, aynakol'dan ötürü sele borusu istediğimiz kadar aşağı inemeyebilir. yani bir sınırı var.
 
Hocam, 2. El fiyatları çok saçmaladı. Ben de önce 2. El baktım, hatta bulunduğum yere yakın başka bir ile gitmeyi De göze aldım, adam 50₺ indirdi. Bu yüzden bayime sipariş verdim, sıfır alacağım.


108 ve hatta 109 al.
bir kere alınıyor hocam.

ben 5 sene önce tilt700 kullandım, 3 vitesli.
Önce tilt120, sonra tilt500, sonra carraro 121, 108 derken 109 da noktayı koydum.
Sıfır her zaman avantajlıdır.
Hem ödeme avantajın daha iyidir, taksit vb.

Ben de 5 sene sonra bisiklet sevdasına katıldım, 5 sene önce tilt700 3 vitesli harika bir bisikletim vardı
Şimdi üzerinde karar kıldığım Carraro 109 var. Bu benle kalacak, diğeri gibi satmam.
Gelelim neden bu model.? Ucuz 7 vitesli modellere ben de baktım, ümit vs. Kadro çelik yani ağır. Bu yüzden kafadan sildim.
2. Tercih flexi 121, onu da kullandım, dahon ve tern kullandım. Bana Carraro 121daha rahat geldi.
peki neden 121 almıyorum, ayna kol 3 dişli olması ve vites kolu.
Bence aliminyum kasa 6,7 vitesli alıp, sonra rubleyi ihtiyacına göre değiştirirsin.
Ben yapım gereği, ne bisiklet ne de araçta değişiklik yapmayı sevmeyen biriyim.
Karar sizin...

Yorumunuz için teşekkürler..
Bisiklet üzerinde değişiklik meselesi; yazanlardan yola çıkarak yazdığım birşey, aslında çok da anladığımdan değil yani. Ama bakıyorum 2000liralık bisiklet alıp 1000liralık değişiklik yapanlar gördüm. Sanki bisikleti bomboş alıyorlarmış gibi. Saçma geldi. Bu yüzden dedim, madem ki yüksek fiyatlı da veya 21 vitesli de yetmeyecek, illaki değişiklik yapılacak, o zaman gidip ucuz bir bisiklet alıp üzerinde değişiklikmi yapayım acaba diye düşündüm.

Alüminyum kasalar 12-13 kg civarında, çelikler 14-15 kg civarında. 1-2-3 kiloluk fark çok farkettiriyormu?
 
Katlanır bisiklette çocuk koltuğu ile çocuk taşımak yeterince güvenli mi? 2.5 yaşında bir kızım var onun için koltuk alıp bağlamak istiyorum.
 
Bisikletin özelliklerinde yazan ağırlık kapasitesi; sürücü+bagaj kapasitesi şeklinde mi düşünülmeli peki?

Tabi toplam kapasite ne ise bagaj dahil onun altında kalmamız gerek.
Örneğin bisiklet toplam 95 kg kapasiteli olsun.
70 kg sürücü, 25 kg bagaj gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Accelerate
Selamlar.
Geçen sene ikinci el bir Tilt 120 almıştım. Hafta sonu arabanın bagajına at, sahile çek, sahilde bütün gün sür, eve dön rutini çok hoşuma gitti. Şimdi bu rutini bir adım ileriye taşıyarak akşamları yakın çevrede dolaşayım diyorum ama kondisyonum Ümraniye yokuşları için yetersiz kalıyor. :D Israr etsem belki biraz daha rahat çıkabilirim ama zevk için yaptığım aktivitenin eziyete dönüşmesi hoşuma gitmiyor. Bir kaç gündür konuları inceliyorum yokuşlu yollar için Flexi 121 önermişsiniz ama Tilt 120'ye göre ciddi avantajı oluyor mu? Başka model de olabilir ne yapmamı önerirsiniz?

Şimdiden teşekkürler :)
 
Selamlar.
Geçen sene ikinci el bir Tilt 120 almıştım. Hafta sonu arabanın bagajına at, sahile çek, sahilde bütün gün sür, eve dön rutini çok hoşuma gitti. Şimdi bu rutini bir adım ileriye taşıyarak akşamları yakın çevrede dolaşayım diyorum ama kondisyonum Ümraniye yokuşları için yetersiz kalıyor. :D Israr etsem belki biraz daha rahat çıkabilirim ama zevk için yaptığım aktivitenin eziyete dönüşmesi hoşuma gitmiyor. Bir kaç gündür konuları inceliyorum yokuşlu yollar için Flexi 121 önermişsiniz ama Tilt 120'ye göre ciddi avantajı oluyor mu? Başka model de olabilir ne yapmamı önerirsiniz?

Şimdiden teşekkürler :)
Yokuş çıkmak için tek yol arka dişliyi megarange dişli ile değişmek. Bu değişimi yap, yokuşlar düz yol gibi gelir. Ben hem kendimin, hem eşimin bisikletine yaptım. Yokuş çıktığını bile farketmiyorsun diyebilirim.
Dişli bu. 1. Vites ile ikinci vites arasındaki dişli büyüklüğünden ne kadar yumuşadığını hayal et :)

PSX_20200619_074554.jpg
 
Geri