Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Yeni katlanır bisiklet almak isteyen biri olarak çok şaşırdığım bir nokta var;yerli markalar dahi ithallerin fiyatlarına yaklaşmış. İnsan ne alacağını şaşırıyor. Eskiden en azından hiç araştırmasa bile bu kadar düşük olmasının sebebi olur derdi anlardı öbürünün daha kalitesiz olduğunu ama şimdi maşallah yerli markalar kendilerini neredeyse kaliteli ithal katlanırların seviyelerinde fiyatlandırıyor. E yerlilerde bile bu fiyat yüksekliğinin sebebi ne? Bare satış sonrası destek iyi olsun. Ama galiba o da yok. Forumdaki alan arkadaşlardan okuyorum sürekli satış sonrası destekle ilgili ciddi çözümsüz şikayetler var. Bisiklet hatta katlanır bisiklet çok fazla zam almamış alandı, şimdi ise katlanır bisikletlere de nur yağdı tıpkı otomobil motosiklet piyasasına nur yağdığı gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: DoğanKaya
Scudo
Onlarca sayfa gezdim ancak 24 inch (Tern Node D8 vb.) bir bisiklet ile 20 inch bir bisikleti açık ve katlanmış bir şekilde karşılaştıran kimseye denk gelmedim. Yan yana nasıl durduklarını, ne kadar yer kapladıklarını, katlandıklarında büyüklük olarak belirgin bir fark olup olmadığını merak etmiştim. Katlanır bisikletlerde 24 inch pek tercih edilmiyor sanırım.
 
Onlarca sayfa gezdim ancak 24 inch (Tern Node D8 vb.) bir bisiklet ile 20 inch bir bisikleti açık ve katlanmış bir şekilde karşılaştıran kimseye denk gelmedim. Yan yana nasıl durduklarını, ne kadar yer kapladıklarını, katlandıklarında büyüklük olarak belirgin bir fark olup olmadığını merak etmiştim. Katlanır bisikletlerde 24 inch pek tercih edilmiyor sanırım.
24 tavsiye etmem 20 iyidir. Hafiftir, Daha pratiktir ve ayrıca daha sempatik durur. İkinci elde de bu böyledir. Sorun vitesle ilgili ise onun da çözümü var. Megarange dişli ve aynakol.
 
24 tavsiye etmem 20 iyidir. Hafiftir, Daha pratiktir ve ayrıca daha sempatik durur. İkinci elde de bu böyledir. Sorun vitesle ilgili ise onun da çözümü var. Megarange dişli ve aynakol.

Tern A7 8 vites yapmak için aşağıdaki ürünler yeterli olur mu;

1597411733682.png

1597411716881.png
 
24 tavsiye etmem 20 iyidir. Hafiftir, Daha pratiktir ve ayrıca daha sempatik durur. İkinci elde de bu böyledir. Sorun vitesle ilgili ise onun da çözümü var. Megarange dişli ve aynakol.
Haklısınız hocam, 20 inch bisikletlerin bir hayli artısı var. Yalnız Tern Node D8 ağırlığı sitesinde 13.3 kg görünüyor, yani bazı 20 inchlerden bile daha hafif. Çevremde 24 inch bisiklet denk gelmediği için ağırlık dışında kıyaslama şansım olmadı. Katlı haldeyken aralarında aşırı fark yoksa bazı insanlar tercih edebilir. Tabii kapladıkları alan yakın olsa bile tekerleklerinin büyük olması dezavantaj olacaktır, özellikle toplu taşıma araçlarında sıkıntı çıkartabilir. Aşağıya 20 ve 24 inch bisikletleri yan yana görebileceğimiz iki video ekliyorum. Ne forumda ne de Youtube'da fazla karşılaştırma videosu/görseli bulamadım, bu alanda içerik eksikliği var gibi.


Aşağıdaki videoyu forumdan bir arkadaş paylaşmıştı, ismini hatırlayamadım.
24 tavsiye etmem 20 iyidir. Hafiftir, Daha pratiktir ve ayrıca daha sempatik durur. İkinci elde de bu böyledir. Sorun vitesle ilgili ise onun da çözümü var. Megarange dişli ve aynakol.
Bir de 20 inch Dahon'larda da yokuş performansını artırmak için aynakol ve megarange takılabiliyor mu? Örneğin 2019 Mariner D8 veya 2020 Vitesse D8'de deneyip yokuş performansında bariz fark gören var mı acaba?
 
Haklısınız hocam, 20 inch bisikletlerin bir hayli artısı var. Yalnız Tern Node D8 ağırlığı sitesinde 13.3 kg görünüyor, yani bazı 20 inchlerden bile daha hafif. Çevremde 24 inch bisiklet denk gelmediği için ağırlık dışında kıyaslama şansım olmadı. Katlı haldeyken aralarında aşırı fark yoksa bazı insanlar tercih edebilir. Tabii kapladıkları alan yakın olsa bile tekerleklerinin büyük olması dezavantaj olacaktır, özellikle toplu taşıma araçlarında sıkıntı çıkartabilir. Aşağıya 20 ve 24 inch bisikletleri yan yana görebileceğimiz iki video ekliyorum. Ne forumda ne de Youtube'da fazla karşılaştırma videosu/görseli bulamadım, bu alanda içerik eksikliği var gibi.


Aşağıdaki videoyu forumdan bir arkadaş paylaşmıştı, ismini hatırlayamadım.

Bir de 20 inch Dahon'larda da yokuş performansını artırmak için aynakol ve megarange takılabiliyor mu? Örneğin 2019 Mariner D8 veya 2020 Vitesse D8'de deneyip yokuş performansında bariz fark gören var mı acaba?
Takılır tabiki,, Aynakol ve rubleyi uygun oranlarla değiştirdiğiniz taktirde size şu kadarını söyleyeyim tamamen başka bir bisiklet olacaktır. En kilit nokta burası çünkü, sonrasında ağırlık ve aerodinami gelir.

Tern A7 8 vites yapmak için aşağıdaki ürünler yeterli olur mu;

237335 dosyayı görüntüle

237334 dosyayı görüntüle
Tern a7 vidalı rublemi kaset rublemi kullanıyor emin değilim ama bildiğim kadarıyla vidalı olması lazım, bu yüzden arka jant göbeyini de tümden değiştirmeniz gerekebilir. birde 8 uyumlu vites kolu gerekiyor, sizin linkteki kaset ruble 12-32, 8 vites istediğiniz için mecbur kaset sisteme geçmeniz gerekecek. kaset sisteminde ise almışken bu ruble yerine 11-34 megarange kaset almak daha mantıklı Ayrıca zincirin duruma göre boyunu değiştirmeniz gerekebilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: carlisle
İzmir alsancakta katlanır bisiklet terörü var heryer ama heryer katlanır. Çok ilginç piyasayı domine etti. Pratiklik baş sebep sanırım satın almak için ufak teker konforda rampa ve kaldırım iniş çıkışlarında zorluk yapıyor gördüğüm kadarıyla ama insanlar piyasadan bitirmişler stokları. Memnun demekki kullananlar. Her bisikletin artısı eksisi var katlanır alanlar eksilerine katlanıyorlar demekki diyor, iğrenç bir espriyle veda ediyorum..
 
İzmir alsancakta katlanır bisiklet terörü var heryer ama heryer katlanır. Çok ilginç piyasayı domine etti. Pratiklik baş sebep sanırım satın almak için ufak teker konforda rampa ve kaldırım iniş çıkışlarında zorluk yapıyor gördüğüm kadarıyla ama insanlar piyasadan bitirmişler stokları. Memnun demekki kullananlar. Her bisikletin artısı eksisi var katlanır alanlar eksilerine katlanıyorlar demekki diyor, iğrenç bir espriyle veda ediyorum..
İstanbul içinde katlanır bisiklet dışında bisiklet kullanmam herhalde. Yokuş konusu bana göre kondisyon ile ilgili.
 
Biraz yokuş konusundan katlanıra bakmak istiyorum , Carraro Flexi 108 sahibiyim. Carraro flexi 108 başlığında ben de dahil baya tecrübelerini paylaşan var .Katlanırımla yüklü çadırlı tur da yaptım ,düşük ağırlıklı yükler ile uzun yol da yaptım. %13 e varan yokuşları da çıktım.Yokuş çıkarken tabiki de uçarak çıkmıyorsunuz fakat bisikletten ineyim havasına da girmiyorsunuz .Bu biraz da kondisyonunuz ve kadansınıza bağlı. Ben bu yokuşa hızlıca giriyim o ivmeyle yarısını çıkarım işleri ise çok çok kötü.Yokuşta herkesin kendi rahat ettiği hız aralığı vardır. Herkes kendi aralığını bulup ,güç tasarrufunu ayarlayarak yokuşu almalı . Bazen görüyorum ,katlanır ile yokuş çıkmak çok yavaş hiç bir anlamı yok diyenler var ,zaten yokuş uçup kaçarak çıkılan bir şey değil ki :koptum: Son olarak kendi katlanırımı her türlü yola soktum (bu biraz kişisel tercih tabi :D ) ,toprak yollardan ,çakıllardan ,kumlardan oluşan bir patikamız var burda ,volkanik tepelerin eteklerinde.Haftada en az bir kere orda da sürüyorum. İçerisinde %13 lük uzun yokuş da var ve yolu kum,toprak ama yine de çıkılıyor.Yani asıl önemli olan bisikletinizi iyi tanıtıp onu benimsemeniz ,kendinizi forma sokmanız. Patikanın fotoğrafı ve çekitğim bir video da merak edenler için aşağıda.
photo_2020-08-15_12-40-44.jpg
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
  • Beğen
Tepkiler: Budak
Yeni katlanır bisiklet almak isteyen biri olarak çok şaşırdığım bir nokta var;yerli markalar dahi ithallerin fiyatlarına yaklaşmış. İnsan ne alacağını şaşırıyor. Eskiden en azından hiç araştırmasa bile bu kadar düşük olmasının sebebi olur derdi anlardı öbürünün daha kalitesiz olduğunu ama şimdi maşallah yerli markalar kendilerini neredeyse kaliteli ithal katlanırların seviyelerinde fiyatlandırıyor. E yerlilerde bile bu fiyat yüksekliğinin sebebi ne? Bare satış sonrası destek iyi olsun. Ama galiba o da yok. Forumdaki alan arkadaşlardan okuyorum sürekli satış sonrası destekle ilgili ciddi çözümsüz şikayetler var. Bisiklet hatta katlanır bisiklet çok fazla zam almamış alandı, şimdi ise katlanır bisikletlere de nur yağdı tıpkı otomobil motosiklet piyasasına nur yağdığı gibi.

Bu konuda çok araştırdım, bütün markalara baktım. Mosso 20 marine 21 aldım birde ümit twenty one 21 aldım. Bisiklet olsaydı ikisinide mosso alacaktım. Sonra alırken öğrendimki Ümit yerli dediklerindeki tek fark gidon borusu yerli, ayna kol yerli, lastikleri çıkarmak için ümitte somun anahtarı gerekli. Birazda firmalar yok yok diyerek fiyat yükseltiyor gibi geldi ve uzun uğraşlar sonrasında mosso ve ümitin sitesinde yazan fiyatlara buldum ve aldım. Bu bisikleri MTB sanıp zıplayıp hoplarsanız dağılır. Şehir içinde kullanacaksanız ve sürekli kaldırımlardan zıplayıp HOPLAMAYACAKSANIZ sorun olmaz. Taş gibiler. Şu anda her gün akşam kartal sahile arabamı çekip maltepe başı büyüğe kadar gidiyor geliyorum günlük 20 kilometre, yol yapıyorum 2 haftadır biniyorum bisikletler taş gibi bir sorun yok. Benim kondüsyonuma göre 21. vites çok zayıf kalıyor, belirli bir hıza ulaştıktan sonra pedala bastığınızda boşluğa düşmüş gibi oluyor. Acaba ruble 7 değilde 8 olsa bu his farklılaşırmı yada ne yapmak lazım?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Ozan
uzun yol için aslında bundan alcan otobüslerede koyabiliyon .d
 
Günlük hayatta metro/metrobüs ve minibüse gerçekten düzenli ve rahat rahat biniliyor mu? Hiç sorun çıkmıyor mu?
 
Son düzenleme:
Bugün inceledim ve 2020 model marine d8 modifiyeli hali olarak getirilen vitesse d8ler 2014 model eski seriler.
Maalesef değil.

Bende sizin gibi düşünmüştüm. Muhtemelen kurlardan dolayı bu şekilde bir isim değişikliğine gidildi. Mariner D8 750 dolara satılıyor amerikada vergisi vb eklenince 6 bin tl civarlarına geliyor. Türkiye de fiyata itiraz olmaması adına vitesse ismi ile gelmiş olabilir. Teknik özelliklere baktığında dahon websitesinde ki mariner d8 ile Türkiye de satılan Vitesse D8 aynı özelliklere sahip.

Dahon resmi sitesinde bahsettiğiniz 2014 model vitesse d8 ile bizim aldığımız vitesse d8 birbirinden çok farklı. Arka ruble, lastiklere bakarsanız görebilirsiniz ayrıca 2014 vitessede çamurlukta yok. Öte yandan 2020 Mariner D8 ile Bizim aldığımız vitesse d8 neredeyse komponent olarak birbirinin aynısı.
 
Arkadaşlar bu katlanir dünyasına bende girmek istiyorum mtbyi satıp yalnız aklıma takılan birkaç sorum olucak bilgilendirirseniz sevinirim..
1- Boy 1.88 civarı kg 96 katlanırda max 105 kg deniyor.Oglum için bagaj üstü çocuk koltugu da almak istiyorum şu an küçük ama seneye yanımdan ayırmadan gezmek istiyorum oğlumla hadi ben zayıflasam katlanir bizi tasirmi o rahatlık güvenini verir mi ?
2- Katlanir bisiklet isteme amacım boyun fıtığından ameliyat oldum 2 sene önce , protez var ve boynum hala kötü 3 tane daha fıtık var.Mtb de 40 km pedallasam eve geldiğimde boyun başlıyor ağrımaya birde o mtbyi 3 kat eve çıkarması mahvediyor. Katlanırda dik oturuş sanki beni rahatlaticakmis gibi geliyor boy uzun olduğu için gidon ve seleyi kendime göre dik bir şekilde ayarlama imkanım varmı ?
 
Maalesef değil.

Bende sizin gibi düşünmüştüm. Muhtemelen kurlardan dolayı bu şekilde bir isim değişikliğine gidildi. Mariner D8 750 dolara satılıyor amerikada vergisi vb eklenince 6 bin tl civarlarına geliyor. Türkiye de fiyata itiraz olmaması adına vitesse ismi ile gelmiş olabilir. Teknik özelliklere baktığında dahon websitesinde ki mariner d8 ile Türkiye de satılan Vitesse D8 aynı özelliklere sahip.

Dahon resmi sitesinde bahsettiğiniz 2014 model vitesse d8 ile bizim aldığımız vitesse d8 birbirinden çok farklı. Arka ruble, lastiklere bakarsanız görebilirsiniz ayrıca 2014 vitessede çamurlukta yok. Öte yandan 2020 Mariner D8 ile Bizim aldığımız vitesse d8 neredeyse komponent olarak birbirinin aynısı.
Haklı olabilirsiniz fakat kadrolar 2014 model vitesselere ait. Belirttiğiniz diğer parçalar TR de toplanarak son haline getirilme ihtimali yüksek. Bir ara kendim bile toplamak için araştırma yapmıştım. Yurt dışı fiyatının 750 dolar olup da TR'de daha ucuza satılmasının nedenini sanki biraz daha açıklıyor gibi. Ben vitesse d8 almaya gittiğimde kadro da 2014 etiketini görünce vazgeçtim. Etiket görselini ekliyorum. Çamurluk, aktarıcı gibi donanımlar zaten alt seviye ürünler. Mariner D8 üzerinde bile kendi orjinal dahon aktarıcı gelmiyor. Kardeşime yurt dışından bir tane sipariş verdim geldiği zaman karşılaştırma imkanı olacaktır. Tabi önümüzdeki yaza doğru elimde olur muhtemelen :) Basit bir plastik çamurluk 30 TL.

1597510168551.png
 

Dosyalar

  • 111.png
    111.png
    166,5 KB · Okunma: 31
Bugün bir tane de Tern C8 almayı düşünüyorum, tavsiye eder misiniz?
 
Haklı olabilirsiniz fakat kadrolar 2014 model vitesselere ait. Belirttiğiniz diğer parçalar TR de toplanarak son haline getirilme ihtimali yüksek. Bir ara kendim bile toplamak için araştırma yapmıştım. Yurt dışı fiyatının 750 dolar olup da TR'de daha ucuza satılmasının nedenini sanki biraz daha açıklıyor gibi. Ben vitesse d8 almaya gittiğimde kadro da 2014 etiketini görünce vazgeçtim. Etiket görselini ekliyorum. Çamurluk, aktarıcı gibi donanımlar zaten alt seviye ürünler. Mariner D8 üzerinde bile kendi orjinal dahon aktarıcı gelmiyor. Kardeşime yurt dışından bir tane sipariş verdim geldiği zaman karşılaştırma imkanı olacaktır. Tabi önümüzdeki yaza doğru elimde olur muhtemelen :) Basit bir plastik çamurluk 30 TL.

Bahsettiğiniz etiket iso standart uygunluk etiketi model etiketi olduğunu nereden çıkarttınız? Googleda numara ile arama yaparsanız iso nun sayfası çıkıyor. Standartlar bir önceki 1996 yılında belirlenmiş. 2014 yılında değiştirilmiş şu anda da değiştirilme aşamasında olduğunu görebilirsiniz. Ayrıca üzerinde gelen çamurluklar sks marka kaliteli çamurluklar fiyatı 100 tl civarı.

(link)
 
Bahsettiğiniz etiket iso standart uygunluk etiketi model etiketi olduğunu nereden çıkarttınız? Googleda numara ile arama yaparsanız iso nun sayfası çıkıyor. Standartlar bir önceki 1996 yılında belirlenmiş. 2014 yılında değiştirilmiş şu anda da değiştirilme aşamasında olduğunu görebilirsiniz. Ayrıca üzerinde gelen çamurluklar sks marka kaliteli çamurluklar fiyatı 100 tl civarı.

(link)

Evet etiket konsunda haklısınız. Sonuç olarak sitesinde 2014 yılında arşive ayrılmış bir model.
 
Geri