Scudo Sports

Kelebek - Trekking gidon

@sinanarmy rica ederim. Bence hiç ugrasmayin kesin karar verdiyseniz değiştirin gidon boğazını.
 
Scudo
@Hasan Ç.
hiç uğraşmayın derken açılı gidon bogazı mı almayın demek istedniz yoksa kelebek gidon mu
 
Carraro 225 bisikletime bundan almayı düşünüyorum sizce nasıl ?

(link)
 
@muhammetcelik

Yapısı gereği dik bir sürüş pozisyonu sunan ve ön amortisörü bulunan Carraro 225'in üzerine kelebek konmuş izlenimi verebilir. Aero pozisyonda sürüş hedefiniz varsa yol bisikletine geçiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: sercanbaltalı
Farklı bir gidon tipi; (link) (Linkte satışı var - 60 Dolar)
crazy_bar (1).jpg
Ölçüleri burada ;
crazy_bar (2).jpg

Hem Barend ve bull horn kırması, ister dağ bisikleti freni - vitesi ister boynuz kısmına yol bisikleti fren-vites takımı takılabiliyormuş.
Bu özelliği ile kararsızlar için güzel bir seçenek.

crazy_bar_photo (2).jpg
crazy_bar_photo (1).jpg
crazy_bar_photo (3).jpg
long_haul.jpg
 
Aralık ayından bu yana 2bin km içersinde geçiş bu gidondan D0311634-B174-459D-A2BD-E5584C38621E.JPG
bu gidon ve elcikler oldu IMG_4124.JPG

not: bu elcikleri takabilmek için grip shift vites kollarını çıkartmam gerekti
 
@BerkEvren evet bu gibi değişik gidonlar var bende az önce aero bar bakarken değişik bir gidona rast geldim. Sizin eklediğiniz görseli andırıyor.
IMG_4983.jpg

Uzun süredir kelebek gidon bakıyordum. Xlcnin 31.8lik gidonuna ne oldu bilmiyorum daha önce bulduğum yerlerde kalmamış yada ben yanlış hatırlıyorum öyle bir gidonu yoktu. Gidon+sünger 150lira civarı olacaktı bundan dolayı bende aliexpress'e yöneldim. Galiba konu içinde de linki vardı. (link) Bir arkadaşım ile yarın siparişini vereceğiz.
 
Merhabalar,
Carraro Sportive 227 kullanıyorum. Boyum 185cm, kadro 51cm. Oranca bacaklarım gövdeme oranla biraz uzun. Bisikleti ilk aldığımda sele beni aşırı rahatsız etti. Hemen şu dev jelli selelerden aldım (dik oturmaya uygun olanlardan). Kısa bir süre sonra fark ettim ki el bileklerimde ciddi ağrılar yaşıyorum (+sırt ağrıları). Aldığım sele ile alakası yoktu bu durumun, kıç ağrısından bilek ağrıma odaklanamamıştım henüz. Jelli eldiven aldım, ağrı biraz azaldı ama geçmedi. UNO 'nun Kelebek gidonundan aldım. Bilek ve sırt ağrım bayağı azaldı ama hala ben buradayım diyorlardır. Gidon yükseltici aparatı ile (XLC by Sattori, Siyah) bilek ve sırt ağrılarımdan tamamen kurtulmak yanında, artık tamamen dik oturabildiğim için, kullanmakta olduğum jelli sele de bir daha keyifli oldu bu montajdan sonra. Her şey süper :) Diyeceğim: uygun kadrajdaki bisikleti de kendi anatomik ve fizyolojik yapınıza uyarlamanız için dikkatli bir gözlem ve deneme yanılma süreci gerekebiliyor ;)

Fotoğraflar
Gidon_Yukseltici_01.jpg

Gidon_Yukseltici_02.jpg

Gidon_Yukseltici_03.jpg

Kalın sağlıcakla...
 
@Scherwin kadro ölçünüz cok küçük değil mi ? Çok uğraşmışsnz ağrılar için ama sanırım hepsi kadro boyunun küçük olmasından kaynaklı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan.Sezer
@Hasan Ç. Yok kadro küçük değil. Carraro Bisikletlerde kadro numaraları farklı. En büyüğü 54cm, ki bu da > 188cm boy gibi düşünmek gerekiyor. Zaten sele borusuna dikkatinizi çekerim: az bir miktar çıkmış, ve ben tek parmak ucuyla ancak yere değebiliyorum. Arkadaki çanta için zar zor boru alanı bulabildim.
 
51 cm hangi borunun ölçüsü acaba? Bacak boyunuz vücudunuza göre uzunsa, salt kişinin boyuna göre belirlenen kadro boyu maalesef hatalı(genelde küçük) oluyor. Parmak ucunuzla yere ancak değiyor dahi olsanız, yanlış kadro boyu sebebiyle üst boru boyu size uygun olmayabiliyor. Tabi firma sitesinde ne geometriyle ilgili ne de kadro boyları ile ilgili tek bir bilgi bulunmuyor, servisin bayinin insafına kalıyor herşey.
 
@Scherwin kadro boyu size baya baya küçük tabi firmalar arasında genel olarak farklılıklar olduğunu kabul ediyorum mosso'da 52 kadro bana yüyük gelmesine rağmen salcano da 54 oluyor ama size önerim kadro size küçük olmasaydı eğer gidon yükseltme aparatına ihtiyacınız olmayacaktı en basit örneği :)
 
Carraro Sportive 227 'yi 2015 yılında aldığımda aşağıdaki ebatlarda bulunuyordu;

KADINLAR için:
*Lady (CS 222) 43cm

ERKEKLER için:
(CS 221, 224, 225 ve 227)
*(46cm)
*(51cm)
*(54cm)

51cm seat tube olduğu kesin ama başka faktörler de var! Aldığım yer Kızıltoprak İleri Bisiklet. Tüm ölçülerde fazlası ile mevcuttur. 51 tam oldu. Yani 2 yağım yerde iken orta borunun teması/temassızlığı tam olması gerektiği gibi. 54cm uygun değil idi. Zaten 51cm'liği yakından görseniz zebellah gibi!

Bununla birlikte bir biri ile bağlantılı ve alakasız bir kaç faktör daha var;
*Taktığım yüksek kalınlıktaki Jelli sele beni yükseltti ve kayda değer şekilde geriye götürdü! Bu sele orijinal ambalajında yazan ibareye göre: 90 derece dik sürüşün önerildiği bir sele.
*Kallı pedal kullandığım için: ayak topumun pedalın saat 09:00 ve 03:00 konumunda, diz kapağımla aynı hizaya gelebilecek şekilde yaptığım ayarda ve saat 00:00 - 06:00 konumunda da diz kapağı iç açım uygun olacak şekilde sele yüksekliğini ayarladım. Bu ayarda ise seleye oturmuş iken görece ayak ucu ile yere değebiliyorum.
*Bu model bisiklette orijinal açı ayarlı gidon boğazının bir çok bisiklete göre ileri bakıyor! Yani gidon biraz ileride. En dik pozisyonda bile.

Belki gövdem görece daha kısa olduğu için ya da yukarıdaki sebeplerden biri veya bir kaçı nedeni ile ileri fazla uzanmam gerekiyor idi. Bu da bileklerime ve sırtıma fazla yük bindiriyor idi. Belki de bileğim ve sırtım doğmasal zayıf! :D Daha dik bir pozisyon istedim, Kelebek gidona geçtim ve gidonu yükselterek ideal ölçüme kavuştum (Reach size 'ı küçülttüm).

Forumun bu bölümünü istemeden bu detaylara boğduğum için peşinen özür dilerim ama bisikletlerinde değişiklik yapacak arkadaşların nelere de dikkat etmesi gerektiğine dair belki de ipucu olmuştur :)

@fatihy : Hiç kuşkunuz olmasın, Carraro 'nun Sportive modelleri en geniş kesim olanlardan :D 54'ü 190'lık insanlara ancak oluyor. Bununla ilgili forumda bayağı bir makale var.
 
(link) siparişini verdiğim kelebek gidon ve süngerleri bugün itibari ile elime ulaştı. 19 Haziran - 12 Temmuz tarihleri arasında elimde oldu. Sünger+ gidon 31.8 21 dolara geldi. Bu hafta sonu bisiklete montajını yapacağım. Bu gidonu alırken en büyük sebebim ağustos sonunda çıkacağımız turdu. Bu hafta başı işe başlamam ile bu plan bir başka bahara kaldı. Konusu burası değil ama şunu söylemek istiyorum girdiğim yer ptt ve ürünlerin nasıl gelip gittiğini görünce ürün vermekten korkarsınız. Eğere bir ürün verecek olursanız özellikle de kırılacak ezilecek zarar görecek bir şey ise üzerine değerli yük yada kırılacak yazılarında bolca isteyin. Yeme türü şeyler zaten belli oluyor onlar kenara konuluyor. Dün salcano yol bisikleti vardı kamyonda kutusu 900 kiloluk tapu defterlerini altında ezilmiş inşallah bir şey olmamıştır. Hafta sonu montaj ile birlikte bisiklet üzerindeki resimleri atacağım.

Dün 1 saat süngeri takmak için uğraştım internette gördüğüm çoğu kişi gibi gibi sabun ile denedim falan güç bela taktım harbiden zormuş. Bir başka konuda süngeri kolonya ile taktıklarını okumuştum, zaten ilk başta kolonya ile denedim biraz ara verdin mi uçup gidiyor hele ki 40C sıcakta anında. Bugün konudaki küçük bir ayrıntı ile ikinci süngeri takmam sadece 5 dakikamı aldı. İğneli bir şırınga ile kelebek gidonun iç tarafında kalan dirsek noktalarına kolonya enjekte edince anında kayıp gitti. Genel olarak hoşuma gitti. Yalnız sağ kolun olduğu yerde vites teli hafiften gidon boğazına değiyor çok sıkıntısı olur mu acaba ve son olarak acaba fren kollarının açısını neye göre ayarlayayım ?
 

Dosyalar

  • 8db1c0d3-a9bf-486b-84eb-c79aeb519d6d.jpg
    8db1c0d3-a9bf-486b-84eb-c79aeb519d6d.jpg
    58,6 KB · Okunma: 143
  • ebc41099-23bb-48ba-9dc9-06235ff00db3.jpg
    ebc41099-23bb-48ba-9dc9-06235ff00db3.jpg
    69,5 KB · Okunma: 148
  • gidon (1).jpg
    gidon (1).jpg
    103,6 KB · Okunma: 135
  • gidon (2).jpg
    gidon (2).jpg
    117,8 KB · Okunma: 132
  • gidon (3).jpg
    gidon (3).jpg
    131,1 KB · Okunma: 132
  • gidon (4).jpg
    gidon (4).jpg
    116,6 KB · Okunma: 132
Abilerim sizce uno kelebek gidon mu xlc kelebek gidon mu? Yoksa ikisi aynı mı? Satori'nin açıları biraz hoşuma gitmedi de.:kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri