Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kilitli pedala alışma süreci ve antrenmanı

Arkadaşlar, bir de kilitli pedalları en doğru şekilde kullanmak diye bir şey var. Dikkat ettim de, ayakları basmaya odakladığımda, kilitli pedalın özelliği olan çekme kuvveti zayıflıyor, hatta bir ayak hiç çekmiyor. Diğer ayağın itme gücü ile boşta çeviriyor pedalı. Ya da tam tersi, çekmeye kafayı odakladığımda bu sefer de basma gücünü doğru kullanmıyorum. Bir ayağa odaklanıp çevirmeyi tam tur yapmayı denediğimde diğer ayağın ya basma, ya da çekme gücü düşüyor. Odak noktasını her iki ayak için de tam tur hem basma, hem çekme olacak şekilde odaylayabilmek için özel bir antrenman gerekiyor. Bunun için de yine bu forumdan öğrendiğim bir bilgiyi tekrar hatırlatayım.
Şöyle bir antrenman yapmayı düşünüyorum; düz ve boş bir yerde pedallardan birini kilitleyip sadece o tek ayakla pedal çevirme antrenmanı yapacağım. Diğer ayağı yana sallayıp boş tutacağım. Hiç pedala basmayacak. Yorucu ama dinlene dinlene, önce bir ayak yorulana kadar, sonra diğer ayak yorulana kadar, bir kaç kez. Bisikletle çıktığım her seferinde. Bu antrenmanda bacağı tek ayakla pedal çevirmeye zorlamak, diğer ayağın basma ya da çekme desteği olmadığından, çok daha doğru pedal döndürme sağlayacaktır. Pedal aşağı döndüğünde basma, yukarı yöneldiğinde çekmek zorunda kalacağın bir antrenman. Bunu diğer ayak için de çalıştığımızdan her iki ayak ta en doğru döndürmeyi öğrenecektir diyorum. Amaç en doğru şekilde, en fazla kazanç ile kilitli pedalı döndürmeyi sağlamak.
Ben de geçenlerde gaza gelip yol bisikletine m520 kilitli pedal ve Decathlondan st100 ayakkabı aldım. Nasıl kullanılacağını ve düşmemek için neler yapmam gerektiğini okudum. Bisiklet dururken sürekli tak çıkar yaptım, 20-25 km dikkatli sürerek tak çıkar antremanları yaptım. Tamam dedim ben bu işi çözdüm artık düşmenin çok zor olacağını düşündüm. İki gün önce tura çıktım, yolda bekleyen bir bisikletçi gördüm, selam vereyim durayım durmayayım derken pedalı unuttum, tam önünde durdum ve merhaba deyip çuval gibi sol tarafıma devrildim. Hayatımın en komik düşmesiydi galiba. Daha sonra her fakir gibi bisikleti kontrol ettim sıkıntı yoktu, benim sol diz bölgesi biraz zedelendi o kadar. Üstüne 60 km yol yaptım aklıma geldikçe güldüm. Umarım tekrar düşmem çünkü her seferinde gülerek kalkamayabilirim. Bir defa düşmeme rağmen kullanmasi keyifli ama performansım artmadı gibi. Belki de hâlâ temkinli yaklaştiğımdan da olabilir, bakalım önümüzdeki günler ne gösterecek. Yeni düşmeler mi yoksa performans artışı mı?
Yukarıda yazdığım antrenman sanırım en doğru performans artışını sağlayacaktır.
 
Son düzenleme:
Scudo
MTB pedalı ile yol pedalı farklı hareketlerle takılıyor. Refleks olarak ayağım MTB pedalına alışınca yol pedallarını takarken biraz sıkıntı yaşıyorum. (%85 MTB, %15 yol sürüyorum).
 
@suyunsesi Sonuçta spd ayakkabıyla kullanacaksın o halde..SPD ayakkabı platform kısmına basarken pek hoş hissettirmiyor zira sert tabanlı (eğer yumuşak tabanlıysa ayakkabın bilemem),. Kaymaya çok meyilli oluyor ve normal ayalkabı+standart pedal gibi kullanamıyorsun....Ben olsam spd ye geçme takılan platformlar var, onları araştırırdım..
Arkadaşlar benim, herhangi bir refleks ile bisikletin frenine bastığım anda bisikletin eğimi ne yöndeyse, o ayak refleks olarak yere yöneliyor.
Hepimizde öyle aslında..Panik frende bile son salisede kilidi hatırlayıp açmak zamanla oturan birşey maalesef...Herkesi, herşeyi tehlike olarak görmekte işe yarar...En küçük kıpırtıda açarsın kilidi gerekmesede..
Fazla da özemeyim, karar senin tabiki..😁
 
SPD ye alışmaksa sorun sol tarafı yanlış ayarla bir süreliğine, pedal ayağını rahatsız eder ama unutmazsın kilidi...
Bu ne kötü bir tavsiye olmuş 👎
Yarın öbür gün başkaları da okuyacak burada yazanları. Olası bir sakatlığa davetiye çıkartmanın ne esprisi var acaba? Ayağı rahatsız eder dediğiniz durum kas veya eklem sakatlığına sebep olabilecek bir durum. Unutmayın sakatlanmak çok kolay, iyileşmek ise her zaman vakit alır.
Kilitli pedala alışmaya çalışanlara tavsiyemi tekrar edeyim ben. Durduktan sonra değil, frene basarken ayağınızı çözün. Trafikte de, kalabalıkta da, ani frende de işinize yarayacak olan bu.
 
@BerkEvren Ne alaka hocam, yanlış ayarladan kasıt 2 derece yerine 1 derece vs...Sizde çatacak sinir atacak adam arıyorsunuz sanırım (bunu yazdımya, yine bir ton gereksiz laf yiyeceğim, varsın olsun)...

Çok hafif rahatsızlık verecek şekilde, daha nasıl ifade edebilirim ki..Mesela sol ayak serçe parmağı ayakkabının sol tarafına biraz daha fazla değecek kadar...Olay en rahat halinde olmamak..Maksat buradayım demesi...
Ben yaptım sakatlanmadım düşmedim ve samimiyim...
Yahu boşver yapmayın, okuyan arkadaşlar, otorite yine kazansın, hiç uğraşamam...
 
@BerkEvren Ne alaka hocam, yanlış ayarladan kasıt 2 derece yerine 1 derece vs...Sizde çatacak sinir atacak adam arıyorsunuz sanırım (bunu yazdımya, yine bir ton gereksiz laf yiyeceğim, varsın olsun)...

Çok hafif rahatsızlık verecek şekilde, daha nasıl ifade edebilirim ki..Mesela sol ayak serçe parmağı ayakkabının sol tarafına biraz daha fazla değecek kadar...Olay en rahat halinde olmamak..Maksat buradayım demesi...
Ben yaptım sakatlanmadım düşmedim ve samimiyim...
Yahu boşver yapmayın, okuyan arkadaşlar, otorite yine kazansın, hiç uğraşamam...

Ben anladım seni Hakan abim. Deneyelim bakalım. Tek yönlü spd'ye geçiş yapmak için acelem yok. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@suyunsesi Foruma girdim gireli en çok sinirlendiğim olay oldu bu yemin ederim...Bu nasıl bir "anlatılanı değersizleştirip laf çakma malzemesi yapmak" tır anlamadım gitti...Seviyesine methiyeler düzdüğümüz adamların seviyesine bak yaa...Yazık...
 
  • Kızgın
Tepkiler: BerkEvren
Ben de pandemi dolayısıyla sürekli işe bisiklet ile gidip geliyorum. 2 yıldır bisikletin üzerinde gelen kayışlı pedal ile kullanıyorum ve bunun bile artısı olduğunu düşündüğüm için 2 gün önce sahibinde de bulduğum 2. El ayakkabı ve pedalı set olarak uygun fiyata aldım. Düşme korkusu olsa da kayışlı pedal da ani durumlarda ayağımı çıkaramayıp bir kaç kez düştüğüm için bu işe giriştim. Hayırlısı ile kazasız belasız bunu da kullanmayı öğreneceğiz artık. Oldu bu iş dersem artık 2.ci bisiklete de yeni pedal alacağımIMG_20200901_214648.jpg.
 
@BerkEvren Ne alaka hocam, yanlış ayarladan kasıt 2 derece yerine 1 derece vs...Sizde çatacak sinir atacak adam arıyorsunuz sanırım (bunu yazdımya, yine bir ton gereksiz laf yiyeceğim, varsın olsun)...

Çok hafif rahatsızlık verecek şekilde, daha nasıl ifade edebilirim ki..Mesela sol ayak serçe parmağı ayakkabının sol tarafına biraz daha fazla değecek kadar...Olay en rahat halinde olmamak..Maksat buradayım demesi...
Ben yaptım sakatlanmadım düşmedim ve samimiyim...
Yahu boşver yapmayın, okuyan arkadaşlar, otorite yine kazansın, hiç uğraşamam...
Bir yanlışı inatla savunup tek savunma olarak ben yaptım bişey olmadı demek, sigara içiyorum bakın ölmedim demek gibi bir şey sanırım. Bu bir ton gereksiz lafı da sizin için değil bu sayfayı okuyacak başkaları için yazdım bu arada merak etmeyin, sinirimi bu şekilde atacak halim yok.

@suyunsesi Foruma girdim gireli en çok sinirlendiğim olay oldu bu yemin ederim...Bu nasıl bir "anlatılanı değersizleştirip laf çakma malzemesi yapmak" tır anlamadım gitti...Seviyesine methiyeler düzdüğümüz adamların seviyesine bak yaa...Yazık...
Bu kafa sayesinde internet kirli / yanlış bilgi denizi oluyor. Laf çakma malzemesi sayacaksınız ama, yanlış bilgi zaten değersizdir. Bilginizi savunmak yerine seviyeler vs kafasına girecekseniz konuyu kirletmeyelim hiç. Sizinle atışacak değilim. Başlığı kirletmenin anlamı yok.
 
@BerkEvren e katılıyorum. kal ayarı çok ciddi bir konu. özellikle spor geçmişi olmayan kişiler için çok daha elzem bir konu. çevremizde bir sürü insan var yanlış ayarlardan dolayı diz ağrısı çeken. spd kullanmaya başladıktan sonra da kadans olayını oturturmak gerekiyor düşük kadans sürücü için riskler içerebiliyor.
 
En baştan yanlış ayar kullanmanın şöyle birkaç aldatmacası olabilir:
Eklemler ve kaslar en baştan alışarak yanlışı doğru olarak algılayıp yanlış şekilde devam edebilir ve bunu doğru sanır.
Yanlış ayarın sonuçlarının kötü bir şekilde ortaya çıkacağı son noktayı kestiremeyebiliriz.Birisi biner 30 km biner kötü sonuçları ortaya çıkmaz sonra 60 kmye çıkar zarar birden ortaya çıkar, logaritmik olarak artıverir.Çok kararsız bir yapı.Öngörülebilirliği yok.
 
Bu kilitli pedal işini düz vites araba gibi düşünüyorum. Nasıl ki duracağımız zaman frene basarken debraja basıp vites küçültüp/boşa alıyorsak aynı senkronizasyonla bisiklet kullanırken de frene basarken ayağımızı çözeceğiz bunun daha kolay veya yüzlerce saat antreman gerektiren bir durumu yok. Evet ilk başta unutkanlıkla nasıl ki araba stop ediyorsa bir iki düşme de oluyor, ancak beyin bazı hareketleri acı tecrübelerle daha hızlı refleks olarak kazanıyor sanki.

Ekleme: Yavaş hareket etmem gerektiğinde ve yaya trafiği de varsa direkt tek ayağımı çözerek ilerliyorum.
 
Kilitli pedalda yapılan sanırım ilk ve en büyük hata pedal sıkılığını güçlü ayarlamak; bu yüzden alışılmış bile olsa kimi zaman pedalları çözmek zor olabiliyor. O yüzden sprint antrenmanı yapmıyorsanız pedal sıkılığını olabildiğince yumuşak tutmak olası kazaların önüne geçecek ilk önlem. Bunun dışında ışıklarda, kavşaklarda,... ilk iş bir ayağımı çıkarmak oluyor çünkü hiç beklemediğimiz bir şeyler olabiliyor. @BerkEvren dedi gibi el frene gidiyorsa ayağı çıkarmak en doğrusu.
Bir de verimli çevirme antrenmanı yapmak için tek ayakla 5dk lık çevirme setleri yapmak oldukça yararlı ama tavsiyem imkan varsa trainer üzerinde yapmak.

Son olarak kilitli pedala bir ayağınıza çok az bile rahatsızlık vermek yani %1 derece bile olsa uzun sürüşlerde (3-4+) size misli ile geri dönecektir. Sarı kalde bu sıkıntı pek hissedilmeyebilir ama kırmızı kal gibi 0 oynayan kallerde uzun vade de etkisini görebilirsiniz.
 
Bu bağlamda herkesin pedalları 0 hatalı...İnsanlar kusursuz ayarlı pedallarla geziyorlar..Hiç birinde 0.01 derece ya da mm hata yok..Ve 0.01 mm hatalı ayarlı pedalla kullananların hepside eklemsiz dolaşıyor şuan...

Mesela sol ayak serçe parmağı ayakkabının sol tarafına biraz daha fazla değecek kadar...

Bunu kastettim sadece...Ama bunu görmek işinize gelmediği için 45 derece sağa çevirin dediğimi algılamaya devam edin...Bunu direk berk e değil, algı simsarlarına yazdım, zira saymıyorum onu, okumuyorum...
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
45 derece sağa çevirin dediğimi algılamaya devam edin
Bunu nerede okudun da yazdın acaba ? (Siz demiyorum artık çünkü yeterince saygınızı yitirdiniz gibi geliyor)

Az bilgiyi yüksek özgüvenle satmak böyle birşey işte. Yazık gerçekten.
Sizden ricam bilginiz olmayan konularda ahkam kesmeyin. Zira ben öyle yapıyorum, bu hayatta çok faydasını gördüm. Her başlığa yazmak zorunda değilsiniz.
Saygısızlığınızı ise kendi haline bırakıyorum. Büyüdükçe yerine oturacaktır elbet...
 
Çok hafif rahatsızlık verecek şekilde, daha nasıl ifade edebilirim ki..Mesela sol ayak serçe parmağı ayakkabının sol tarafına biraz daha fazla değecek kadar...Olay en rahat halinde olmamak..Maksat buradayım demesi...
Ben yaptım sakatlanmadım düşmedim ve samimiyim...
Budur arkadaşlar demek istediğim....Bunun dışında demiş gibi yapılmasın...Bunun üzerinden değerlendirin...
Berk 41 di abonen youtube da 40 a düştü haberin ola...
 
  • Hahaha
Tepkiler: BerkEvren
hocam söylediğiniz doğru bir şey değil. konu hakkında çok bilgili de değilsiniz ama sürekli olarak bir şeyler yazıyorsunuz. çevremizde çok fazla insan var bu kal ayarı yüzünden ağrı çeken. ve bunun için ayrı bike fit yaptırılıyor. burada forumu okuyan kişiler için doğru bir örnek temsil etmiyor. @hamlet2006 de yazmış yanlış olan ayar kendini doğru gibi gösterip ilerde başka problemlerde çıkarabiliyor. 30.000km üzerindedir kilitli pedal kullanıyorum ve istabul trafiğinin en yogun yerinde oturuyorum (şişli)
pedala alışmanın olayı daha çok sürüş yapmak ilerde bir kalabalık görüyorsanız pedalı önceden çıkartıp yola devam edersiniz.

bu arada bu ayarlar falan senede belirli miktarda yol yapanlar insanlar için önemli daha çok .
 
Kendisini polis, hakim savcı şeklinde tanıtanlara kimlik bilgilerinizi, azıcık rahatsız edecek açıyla kal kullanımı önerenlere eklem sağlığınızı emanet etmeyiniz.

@HakanAydn Kusura bakmayın bu saçma fikrinizi her gördüğümde insanları uyarıcam. 40 Abone feda olsun bir kişiye doğru bilgi ulaşacaksa.
 
Bu başlığı takip etme sebebim kilitli pedala geçmeyi düşünmem. Kilitli pedal hakkında hiç bilgim yoktu ama okudukça öğrendim. @HakanAydn sizin gibi yönledirmelerin yanlış olduğunu düşünüyorum. internetten kilitli pedalı aratan biri tüm başlığı okumadan geçebilir daha da tehlikeli olan kısmı sadece sizin girdinizi okuyabilir. Bunu söylemek bana düşmez tecrübesi ve bilgisi olamayan biri için ama yönlendirmeleriniz bir çok insana ulaşıyor.
 
Forum da beyin fırtınası :)
Akıllı adamız evelallah. Bilgileri toparlayıp, ayıklayıp, süzgeçten geçirip, boş arazilerde deneyip, yolumuza bakacağız. :)
Verilen tüm fikirler için teşekkürler arkadaşlar.
 
Geri