Scudo Sports

Kime göre neye göre ?

ParanoidEyes

Aktif Üye
Kayıt
22 Kasım 2006
Mesaj
126
Tepki
28
Şehir
İzmir
Merhabalar forum sakinleri kafanızı şişirdiğim yetmedi biraz daha şişireyim dedim:)

google da araştırmalarım sırasında böyle bir bilgiye denk geldim. uzun zamandır yol bisikleti arayışı içersindeyim. gönlüm klasik yol bisikletlerinden, aklım triban3 ten yana.
okuduğum bi yazıda yol bisikletinde yeni bir kullanıcı olarak ilk dikkat edilmesi gereken birinci öncelik kadro kalitesi olduğuydu, alışma süreci, sürüş karakteri oturduktan sonra kadro iyi olduğu için donanımı geliştirmenin mümkün olduğuydu. 2. öneme sahip parça jantlar olduğuydu vites. vs bunlardan daha sonra önem sırasında yere sahip(Başlanıçta) peki bu kadro kalitesi neye göre nasıl belirleniyor (eski yol bisikletleri) onu bilmiyorum. bu teoriye göre triban3 ömür boyu kadro garantisine sahip en iyi bisiklet seçeneği oluyor başlangıç için. ben ne yapıcam nasıl yapıcam işin içinden çıkamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Scudo
Forumda bunu tartisan cok oldu. Kimi iyi donanim olsun kadro orta seviyede olsa olur diyor, kimisi iyi kadro olsun ana parca odur ve uzerine zaten donanim yillar icinde degiserek ve geliserek oturacak diyor. Ben kadro iyi olsun diyenlerdenim ama cok cok iyi bir kadrom yok :)
Her neyse iyi kadroda goreceli; kimisi marka kadro pesinde, kimi aluminyum, kimi karbon. Kısacasi is birazda sizin butcenize kaliyor.
Marka kadrolarin iyi bir ar-ge sonucu kendini ispatlamış, kullanim amacina gore ideal acilara sahip ve ozenli uretilmis olduklarini varsaymak en iyisi. Karbona paranız yetmiyorsa, aluminyum, mumkun oldugunca hafif triple butted (uc kez dipciklenmis) kadroları tercih etmeniz dogru olacaktir sanirim. Ancak ben MTB kullanicisiyim. Belki yol bisikletleri icin daha farkli detaylar vardir, siz onlarin yorumunu almaya calisin once...
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Valla şöyle diyeyim siz bu bisikleti günlük spor veya ulaşım olarak kullanacaksanız kadroya pek takılmayın bir bisiklet amacına uygun kullanılacaksa problem yaratmaz dolayısıyla donanımı iyi bisikletlere bakın derim.
 
@Dogukanaksu
türkçe oalrak "steel is real" ile ilgili bilgi edinemedim :(gorsel olarak (link)

bu estetik harika gerçekten.. yaptığınız şaheserleri gördükten sonra size sormaya çekinmiştim ama şimdi sorabilirim bence :) 1000 lira ile eski yol bisikleti işimi görür mü yoksa1000 lira ile yappıcağım mantıklı hareket triban 3 mü olur.? ki eski yol bisikleti konusunda tamamen satıcının insafına kalmış durumdayım:(

@Berke Kazankaya 1000 tl bütçe için ne önerirsiniz?
 
Arkadaslar cok güzel izah etmisler. Sectiginiz bisiklet cok güzel!
Vakti zamaninda su tesisat borusu gibi kadrolari olan bisikletlere bindim. Hatta bir tanesi ile 200 bin kilometre yaptim ve simdi oglum hala kullaniyor. Bugün piyasada var olan bisikletlerin kadrolarinin en kötüsü daho 30 sene önce kullanilan iyi kadrolardan daha iyidir. Bu yüzden bu kadro lonusuna pek takilmayin. Donanim konusu da keza, yol bisikletlerinde kullanilan vites, fren sistemlerinin en düsük seviyesi dahi cok hassas calisir. Biraz ömründe fark edebilir ama bu ömür öyle bir kac sene degildir, 10-15 senedir.
Yol bisikletini kullandikca daha iyi anlarsiniz söylediklerimi, gün gelir, sizin icin neyin daha iyi oldugunu kendiniz ayirtedebilirsiniz. Disaridan söylenenlere kulak asmayin demiyorum, ama, size ne lazim olduguna siz karar vereceksiniz. Topigi acarken de en dogru ifadeyi kullanmissiniz. Bisiklet olayi gercekten öyledir, " kim icin, neye göre.....". :)
 
tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler.. benim kafamda yaratığım sorular aslında berrak olan suyu bulandırmak sanırım :) ama yapmadan da duramıyorum sürekli dile getiriyorum ama bu eski yol bisikleti hayranlığımdan kaynaklanıyor.. bütçe az olunca( ki benim için çok ciddi bir mebla 1000tl) olabildiğince iyisini sorun çıkarma olasılığı en az olanı istiyorum.. hal böyle olunca da farkındayım çok şey istiyorum :)triban3 e eşdeğer eski yol bisikleti bulabılırmıyım beklentisi elimi kolumu bağlıyor :(
 
Bence bütçenizi biraz daha arttırın, buna imkanınız yoksa biraz daha sabır ve birikim ile daha özenli bir bisiklet alın. 1000 liraya bir bisiklet almak ilk başta çok ekonomik gibi görülebilir ama kazın ayağı öyle değil. Ekipman Shimano ama bisikletin geri kalan her yerinde özensiz malzeme kullanımı var. Kaldı ki kadrosunun kaliteside de son derece tartışılır. Bunlar aslında bisikletin en hayati bölgelerinde, örneğin sele bir bisikletçi için çok hayatidir ama çoğumuz bisikletimizi alırken nedense hiç dikkat etmiyoruz, bu bisikletteki sele gerçekten rezalet. Eminim değiştireceğiniz ve para harcayacağınız ilk parça o olacaktır, yani +masraf. Diğer çok önemli ama dikkat etmediğimiz detaylar özellikle kadroların kafa setleri, aynakol ve yataklar, jantlar ve göbekler...Bunlar hep zamanla size +masraf olarak dönecekler. Bunları alt alta koyduğunuzda ilk başta ekonomik diye aldığınız o 1000 liralık bisiklet ilerideki maliyet ve iyileştirme çabalarına harcanacak paralar göz önüne alınınca iyi bir bisiklet fiyatını bulacaktır. O vakit geldiğinde bir bakmışsınız ilk etapta ucuz diye alıp kendinize uydurmaya çalıştığınız o bisiklet iyi bir üreticinin bisikletinin maliyetine çıkmış.
 
@Aytaç Biber

haklı olmanız benim için üzücü :( bütçemi en zorlamış halim bu malesef yükseltmeye kalkmam demek uzun bir süre daha bisikletsiz geçecek demek.. birde ucu çok açık bütçe yükseldikçe yükseliyor, bisikletler çoğaldıkça çoğalıyor sonu gelmiyor :(
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@kemal karga

Siz de haklısınız. O zaman en doğrusu genelin düştüğü hataya düşmeyin. Bisikletinizi alın ama ekipman yükseltmeye çalışıp değerinin üzerinde para harcamayın zaman içinde. Vakti geldiğinde komple bisikleti değiştirirsiniz. Şu selesi kafama takıldı, belki o değişebilir. :) Popoma uygun sele bulana kadar zibilyon tane sele denemiş bir kullanıcı olarak söylüyorum bunu. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Bu aralar ben de yol bisikleti araştırıyorum çoğunda donanımı iyi görüyorum ama kadro ve jant seti hakkında doğru düzgün bilgiye ulaşamyorum.
 
@kemal karga

1000 TL bütçe için alınacak tek bisiklet Triban 3 başka model bulmanız pek mümkün değil. Triban 3 başlangıç iyi bir bisiklet ben kullandım güzel sayılır.
 
@Berke Kazankaya
güzel sayılmayan yerleri nelerdir :) geliştirmeye müsait bir bisiklet mi? ilk etapte nelere ihtiyaç duyar?
 
konu başlığı o kadar genel olmuş ki, isterseniz değiştirin başlığı.
 
@kemal karga

Geliştirmeye pek müsait değil bence.
Triban 3'ü alın en az 2-3 sene kullanırsınız o arada yol bisikletine alışırsınız, yol bisikleti hakkında bilgiler edinirsiniz sonra satıp iyi bir şey alırsınız.
 
@Mehmet Levent

aslıda genel olsun istedim sadece bana değil arayış içesinde olan başka insanlarada yardımcı olmasını isterim..
yeni başlayacak olan kişilerin bilgisi en azından kendim için diyim çok yetersiz. aynakolun ne olduğunu yeni öğrendim bu durumda neye dikkat edilmesi ve kaliteyi neyin belirlendiğini ( eski bir yol bisikletinin kadrosu hakkında sadece rengi için bişey söyleyebilirim nasıl değerlendrmem gerektiğini bilmiyorum) konusunda en yalın haliyle hap bilgiler şeklinde burada dile getirilmesini umut etmiştim:)

@Berke Kazankaya triban 3 ile ilgili birde kullanıcı topici açmak istiyorum :) triban 3 için genel kanı fiyat performas açısından çok iyi, başlangıç içinde yeterli bir bisiklet olduğu yönünde. ancak kullanıcı yorumları kısmı çok az ben daha fazla kullanıcısı olduğu fikrindeyim:) nerdesiniz ey triban 3 kullanıcıları :)
 
giriş seviyesinde kadro kalitesinden çok donanımın daha önemli olduğunu düşünüyorum
 
@tuna k 1000 tl bütçe için donanımı tribana göre fark yaratacak bir bisiklet önerebilir misiniz peki? yani var mıdır böyle bir bisiklet :)
 
@kemal karga

(link)


Bakin bu yukaridaki linkte 154 kisi yorum yapmis. Hic memnun olmayan yok. Fransizca bilmiyorsaniz yorumlarin sagindaki mavi yildizlar bakin. Birisi diyor; 1000 km. kullandim lastiklerde hic bir ariza yok. Biris pedallardan yakiniyor filan, ama o fiyata genel olarak cok ucuz oldugu konusunda herkes hem fikir.

Gelistirme konusunda; aluminyum kadro, düsmedikce eskitemezsiniz, ve ne isterseniz yavas yavas takarsiniz. Zaten üzerindeki donnaimlari ömür boyu durmaz. Zincir , tekerler, disliler, sele, yataklar, hepsinin bir ömrü var. Günde 1 lira koyun bir kenara bisiklet icin, hic zorlanmdan eskiyen herseyini degistirisiniz o parayla! :)

bisikleti zaten maliyetine veriyorlar gibi bir sey. Iki teker 100 euro, karbonmasa 100-150 euro, aluminyum kadro 60-70 euro, frenelr, vitesler aynakol.....lastikler,...

Dipnot: Arad cok memnun olmayan, daha dogrusu az memnun olanlarin yorumlarina Decathlon cevap vermis ve izah etmis, anormal ise hemen degsitirelim demis....
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Aytaç Biber

forumda sele seçiminde yol gösterici bir grafik görmüştüm bi ara o ne derece etkili bir yol olur onu bilmiyorum. siz deneme yanılma ilemi buldunuz selenizi
 
Geri