Scudo Sports

Kime göre neye göre ?

@kemal karga

Evet, deneme yanılma diyebiliriz.

@kemal karga

Evet, deneme yanılma diyebiliriz.
 
Scudo
berke bey triban 3 ün geliştirmeye müsait olmadığı yorumunda bulunduğu için sizin eskiyen parçalarının değişimi mi yoksa geliştirilmesinin mümkün olduğunu mu anlattınız emin olamadım:)
 
@kemal karga

1000 liraya bulabileceğiniz en uygun bisiklet Triban 3 değil fark yaratacak bisiklet, alternatifi bile yok. :)
 
şu anda üzerindekiler bile bana süper gelecek herhalde:) ama zaman içersinde geliştirmek isterim bisikleti.. bu mümkün olmaz mı? sedona borlam var şu anda. çok fazlada çeşit olarak bisiklet sürme deneyimim olmadı.. bianchi slr 400 le bir deneme sürüşü yapmıştım mahalle arasında yol bisikleti deneyimim bundan ibaret:)
 
@kemal karga

Bisikleti geliştirmek tabi ki mümkün ancak o kadro üzerinde geliştirmek pek mantıklı değil.
 
Triban 3 candir..

HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.
@kemal karga

Maşası alüminyum, geometrisi tam yarış bisikleti gibi değil bana göre eğer ileride geliştirme yapmak istiyorsanız kadrosu geometrisi daha iyi ve maşası karbon olan giriş seviyesi bir bisiklet almanız gerekir oda 2000 liradan aşağı bulunmaz..
Şimdilik bisikleti alın derim ama geliştirme yapmayı düşünmeyin üzerindeki parçalar pek kötü sayılmaz 2-3 yıl rahatlıkla kullanırsınız sonra tekrar bütçenizi toplayıp iyi bir şey alırsınız derim.
 
@Berke Kazankaya
okdugum yazıda başlangıç karbonun kimi zaman alüminyumdan daha kötü olduğundan bahsediliyordu?
kadro, maşa neye göre kalitesi belirleniyor karbon olduğunda mı ve geometri nasıl olmalı?
 
@kemal karga

1000tl için triban en iyisi. aynı fiyata daha iyisi yoktur heralde
 
@tuna k
ne yazık ki öyle :( asıl istediğim eski yol bisikleti ama 1000 lira onun içinde yetmiyor:(

@tuna k
ne yazık ki öyle :( asıl istediğim eski yol bisikleti ama 1000 lira onun içinde yetmiyor:(
 
@Berke Kazankaya
Benim Decathlon' da gördügüm Triban 3 ün masasi Karbon! Sadece borusu aluminyum! :( (link) Aynen böxle yaziyor; fourche carbone avec pivot aluminium. yani masanin gidon borusu aluminyum!

http://www.decathlon.fr/media/816/8167038/zoom_829655d9bde74b7698f28a839c9c185b.jpg

Nereden belli yol bisikleti geometrisi olmadigi?
 
@ihtiyar


ihtiyar bey türkiye de kırmızısı şu an satılmıyor bildiğim kadarıyla .. alan almış zamanında karbon maşa yapmışlar sonra akıllanıp beyazını çıkarmışlar sanırım :) karbon maşayı da çıkarmışlar beyazından :(
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
@ihtiyar

Abi bunun maşası karbon doğru ancak bahsettiğimiz Triban 3 bu değil gördüysen donanımı da Claris.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
1 hafta kadar önce Decathlon internet mağazasına eklendi kırmızı triban3 stok yok gözüküyor, belki tekrar getirilecektir.
 
(link) Bu da Türkiye Decathlon' un sayfasi! Ayni bisikletten bahsetmemiz gerekmez mi! Bunun da masasi Karbon, ayni bisiklet cünkü!


Ama stoklarda yok diyor! Demek ki onlar da yani havaya girmisler, ne kakalarlarsa kar! :(

Arada ki fark 20 TL imis. Tövbe tövbe!
 
Harbiden su geometri olayina bi izah yapalim. resimli bir anlatim olsun. neresi ne acida olursa yaris oluyor? neresi ne acida olursa yokus icin ideal oluyor? neresi ne acida olursa depar oluyor? bunu bi anlatinda bilelim. Bi geometridir gidiyo zaten matematik yüzünden okuldan kactim, simdi burada bu problem cıktı :) googleye bakarsan bulursun demeyin, forumunda bu bilgiye yer vermesi gerekir.

forumda şöyle bir konu buldum https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=100
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Merhabalar,

Kırmızı Triban 3 eski model. Yani üretilmiyor. Haliyle Türkiye'de de yok. Beyaz Triban 3'ün arka planda kalmasının sebebi, kırmızı Triban'ın karbon maşası ile çok fazla öne çıkması ve sevilmesiydi. Fakat karbon maşadan vazgeçilmesi, onu kötü yapmıyor. Hala Avrupa'da da performansına göre üstün bir model. Ayrıca Türkiye'de Avrupa fiyatından 60 lira kadar daha ucuz.

Ben haftalarca araştırmalarım üzerine tercihimi Triban 3'ten (beyaz) yana kullandım. Bütçen 2 bin liraya kadar da çıkabiliyordu. Bunun nedenlerini açıklayayım.

-Öncelikle Decathlon garantisi altında. Elbette diğer firmalar sizi köşeye atmıyor. Fakat Decathlon'un verdiği garanti, gerçek bir garanti. Bir problem olduğunda hemen hallediyorlar. Zaten birçok yerde bunu teyit edebilirsiniz.

-Bagaj delikleri. Uzun turlara çıkmaya planlıyorum, ve bu benim için çok önemli. Yol bisikletinin konforsuz olduğu yönünde çok yerde yazı okuyabilirsiniz. Fakat bununla ilgili bir makale okumuştum ve ben de eski bir şehir bisikleti kullanıcısı olarak katılıyorum. Alıştıktan sonra çok çok daha rahat. Tutuş seçenekleri ile vücut açısını değiştirebiliyorsunuz. Kollarınız da düz gidondaki gibi sabit kalmıyor. Ben şahsen yarış gidonu kullanmaya başladıktan sonra düz gidonu fazlaca geri kalmış buldum.

-Beyaz rengi. (beyaz takıntım var) 1500 lira olan Triban 5'i bu yüzden tercih etmedim desem doğrudur :p

-Dediğim gibi bütçemi 2000 liraya kadar çıkarabiliyordum. Fakat bu miktar az değil, ve alacağım bisiklet yine bir giriş bisikleti olacaktı. İleride hedeflerime göre değiştirecektim. Bu yüzden yol bisikletine ne kadar hevesli olduğumu öğrenmek istiyorum. Yarış bisikletleri spor için kullanılıyor olsa da, en uç noktada yarışma şartları için üretiliyorlar. Bu yüzden birkaç sene sonra ileri bir bisiklet ile değiştireceğim.

-Üçlü aynakol. Çoğu yol bisikletinde bulunan bir seçenek değil. Hatta yanılmıyorsam 2000 lira bütçeye kadar çıksam da yok. Düz yolların nadir olduğu, yokuşlarla dolu bir yerde oturuyorum. O yüzden benim için en üst öneme sahip konuydu.

Triban 3'ün gözlemlediğim ve soru işareti oluşturabilecek kısımlarına değineyim.

-Ağırlığı. Çoğu kişi yol bisikleti alırken hafif olmasını ister. Fakat verilen para ortada. Kırmızı Triban 3'ün 400 gram hafifleştiren karbon maşası olsa da, dayanıklılık açısından tercih etmeyen kişiler mevcut. Benim için çok büyük bir fark yok. 57 kadro için 10,9 ağırlık halen uygun. (Çok hafif değil, evet. Fakat standardı yükselten orta ve üst seviye yarış bisikletlerinin fiyatları ortada.) Sele, jant gibi bileşenleri değiştirerek hafifletmek mümkün. Ama yarışlara katılmıyorsanız fark edeceğini zannetmiyorum. Bana şehir bisikletinden sonra oldukça hafif geliyor. Hatta ani eğimlerde önü kalkıyor ;p

-Microshift vites sistemi. Shimano kadar eski bir şirket değil. Shimano sadece adı ile güven veriyor, ne yaparsa yapsınlar. Fakat microshift işini iyi yapıyor. Sora ile eşit denilebilir. Geçişler hassas ve problemsiz. Fakat aldıktan sonra vites ve fren ayarlarını yaptırmalısınız. Yoksa bariz bir sıkıntı hissedersiniz. Ekleyeyim.

-Diğer parçalar rahatça değiştirilebilir. Fren düzgün hissettiriyor ama fren kartuşunu değiştirmek isteyebilirsiniz. Sele konusuna katılmıyorum. Yani, en iyisi olmayabilir. Ama pedli kısa tayt kullanıyorum ve ağrı olduğunu hissetmedim. Bu konuda çok hassas olmama rağmen. Fakat değiştirmeyi ben düşünüyorum. Daha iyisi daha iyi olur evet, ama almaya durumunuz yoksa değiştirmek için acele etmenize gerek yok.



Kısacası Triban gayet uygun bir bisiklet. Eğer bu fiyata başka yol bisikletleri olsaydı, yine gayet iyi bir seçenek olacaktı. İleride hedeflerin yükselirse, iyi bir bütçe ile (ama farkı hissetmek için gerçekten iyi bir bütçe ile) yarış bisikleti alabilirsin. Ama o zamana kadar, muhtemelen verdiğin en iyi 1000 lira olacak. Ayrıca satın aldıktan sonra spd pedala geçmeyi ihmal etme. En yüksek verimi ve eğlenceyi almak için atlanmaması gereken bir detay.

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sorun varsa sorabilirsin. 54 kadro kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Geri