Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kırmızı ışıkta duruyor musunuz?

Kırmızı ışıkta durup , yeşil yandığında tekrar araçların arasına karışarak seyretmek hızını bulmaya çalışmak daha zor gibi. Genelde ışıkların yoğun olduğu yerlerde emniyet şeridi daralıp direk 3 şerit halinde ışıklara giriyorsunuz. Sonrasında araçlarla kalkıp hızını almak sorunlu bir durum. Genel olarak ben de durmuyorum . Çok sıkıntılı yerlerde mecbur kaldığım oluyor ama durmuyorum. MTB ve yol bisikleti ile de. Kendime bir kontrollü geçiş şekli kuruyorum hemen kafamda geçiyorum. Henüz başıma bir şey gelmedi umarımda kimsenin gelmez ama araçlarla beklemek daha sıkıntılı.
 
Scudo
İzlenimlerime göre yol bisikletliler çok sık geçiyor kırmızı ışığı. Biz dağ bisikletliler ve şehir bisikleti kullananlar durmayı tercih ediyor.Acaba düz yolda saatte 40ı geçerken durmak mı zor geliyor yol bisikletlilere.
Yol bisikleti sürüyorum ve %80 kırmızı ışıkta duruyorum. Sürat almışken durmak bazı durumlarda zor olabiliyor lastiklerin inceliği yüzey alanının az oluşu durmayı güçleştirebiliyor. Özellikle risk arz etmeyen ışıklarda yaya mevcudiyeti de yoksa durmadan geçiyorum. Ancak birçok durumda durmak şart oluyor.
 
Son düzenleme:
yol boş değil ise kesinlikle geçmiyorum.
 
Trafiğin tüm katılımcıları (araçlar, yayalar) kurallara birebir uyuyorsa elbette ben de kurallara uyuyorum :)

Kurala sadece ben uyuyorsam başıma iş geliyor zira.

Bağdat Caddesinde tek şerit araç trafiğinin solundaki bisiklet yoluna ne zaman girsem (ki yasal olarak oradan gitmem lazım) kısacık yolda defalarca kaza riski yaşıyorum (sol sokağa ani dönen araçlar, bisiklet yoluna bakmadan giren yayalar, bisiklet yoluna giren moto kuryeler, bisiklet yoluna park eden araçlar yüzünden trafiğin sol şeridine çıkmak vs.). Oysa yolun sağında o kadar risk yaşamadım o segmentte yıllardır
 
Ancak yol boş ve güvenli ise aksi durumda asla geçmem....
 
Kilidi çıkarmaya üşeniyorum. Birde yolun sağ şeridinı bize verdılerde biz mi uymadık :D itilmiş bir kenarda köşede ilerliyoruz. Akan trafikte geçmiyorum ama yol müsait ise geçiyorum

birkaç ay önce telefonla konuşurken karşıya kırmızıda geçtim trafikcı arkamdan epey anons yaptı
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Kırmızıda dururum durmam gibi özel bir tercihim yok son zamanlarda, daha sık şekilde şehir içinde bisiklet sürdükçe kara yolunda ilerliyorsam ve yeşil yanıyorsa yürürüm. Kırmızı yanıyorsa yayalar için yeşil yanıyorsa yine yürürüm. Hem arabalara hem yayalara kırmızı yanıyorsa bekliyorum nerden ne çıkacağı pek belli olmuyor. Araba kullanırken rahatsız olduğum şey bisikletlilerin kırmızıda geçmesi olmuyor, örneğin 4'lü bir kavşakta yanımdan bir bisikletli düz karşıya geçmek için durmuyorsa ama o sırada karşıdan gelenler için sola dönüş yeşil yanıyorsa o durumda hareket halindeki arabaların aralarından geçmeleri beni rahatsız ediyor. Ayrıca da oldukça tehlikeli buluyorum.
 
Sarı gördüğünde ancak, "kırmızı yanmadan geçebileceğinden eminsen" hızlanabilirsin.
Fransa'da puan ve para cezası kesiliyor sarı ışıkta geçenden. 😅
 
şöyle sahneler var.

1) Kırmızı ışık yandı, diğer taşıtlar gibi şeritte duruyorsun. Ama arkandaki "mahluk" senin ne işin var der gibi kornaya basıyor.
2) Kırmızı ışık yandı, diğer taşıtlar gibi şeritte duruyorsun. Yeşil yanar yanmaz arkadaki taşıt sıkıştırıyor.
3) Kırmızı ışık yandı, şerittin ortası değil hafif sağdasın, hemen soluna araç gelip yandaki bariyere/kandırıma sıkıştırıyor.
4) Kırmızı ışık yandı, durmadan kontrollü geçiyorsun, hem kuralı çiğnedin, hem kendini tehlikeye attın, hem de araç şöferleri ters ters bakıp yeşil yanınca basıp dibinden geçiyor.
Benim buradan çıkarımım şu oluyor, ileride kırmızı ışık görürsem, hemen yavaşlamaya başlayıp oraya varana kadar ışığın yeşile dönmesini ummak. Yoksa ne yaparsan yap bisikletli olarak tehlikedesin ve suçlusun...
 
Bunlar bizde de yaygınlaşırsa ve tüm taraflar bilinçlendirilip düzgün uygulanabilirse faydası olur:

trafik-dc3bczenlemesi.jpg


Bazı yerlerde bisikletlere motorlu taşıtlardan önce yeşil yakılarak onlar kalkmadan önce kalkıp dönüş yapabilmeleri sağlanıyor.

"Bizde de kullanılırsa" yerine "yaygınlaşırsa" dedim, çünkü Konya'da varmış: (link)
 
Yüzde 90 ışıklarda duruyorum, yüzde10 yol ve yaya geçitleri müsaitse geçiyorum kırmızı ışığı. Tamamen kurallara uyulursa başa bela alınır malesef. İşe gittiğim güzergahda özellikle bilenler bilir yağhaneler inişten sonraki nato ışıkları. Yokuş ve 3 şeritli anayol, kırmızı ışıkta mutlaka duruyorum çünkü riskli tehlikeli, bi yandan yeşil yandıgı an yokuştan direk kalkıp pedalini kitleyip hızlanmaya kalksan sıkıştırılma ve kaza riski çok yüksek. Bunu ışıkların arasında oluşan boşluktan faydalanıyorum, kırmızıda beklerken, sağdan gelen araçlara kırmızı yanar ve soldaki araçların ışığı yeşil yanar. Soldan gelen araç trafiği bittiği an depar atıyorum yoksa riskli. Bazen denk geliyorum kırmızı ışıkta durunca başka bisikletlilere, yeşilin yanmasını bekliyorlar ve yeşil yandıgı an sıkıştırılıyorlar çünkü sağa dönüş var. Öyle kavşaklar varki kırmızı ışığa uymaya gelmiyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy ve monder33
Kendi can güvenliğimiz açısından esasında durmak gerek, özellikle trafiğin yoğun olduğu yerde mutlaka kurala uymalı,ama belli bir hızda seyrederken trafiğin çokta yoğun olmadığı yerlerde kırmızıda durmak eziyet oluyor bazen,tekrar hıza ulasmak için ekstra güç sarfet,ayakkabiyi kilitten kurtar arkadan gelene karşı güvende olabilecegin yerde dur.Bence azami kontrollü olduktan sonra geçilebilir,fakat aşırı güven her zaman hatayı getirir, nasılsa bişey olmaz deyip körü körüne atlamamak lazım.
 
Yol dar olunca bazen durmak sıkıntı aynı anda hareket oluyor yavaştan denge sağlamakta zor biraz önde durmak gerekiyo durulacaksa
 
Hızımı almışken durmak zor geliyor diyenlere katılmasam da net görüş ifadelerinden ötürü tebrik ediyorum.

Şimdi gelelim güvenlik açısından geçme durumuna. Güvenlik, çevre kontrolü v.s. ışık da geçmeye (altı doldurulmadığı sürece) mazeret olacak 1 konu değildir.

Işık olayı dışında çıkıp altını dolduracağım 1 örnek genel de trafik de olan 1 kavram, yolun en sağından gidin, en güvenli yol budur. Bazı durumlar da evet, ama genel olarak dersek koskoca 1 palavra.

Gittiğiniz 1 yol I. karede bir çok otobüs ve büyük aracın çıktığı nokta, önde sağ şeritte park halinde olan 1 araç ve örnek açısından orada olması daha da iyi.

1.png

Burada hiç araç olmasa veya daha küçük 1 araç olsa bile burada sağa yanaşarak değil, arkadan gelen trafiği de kontrol ederek yasal şeridimiz olan sağ şeridin en soluna yanaşarak devam etmek 1. önemli nokta.

Devamında II. karede diğer aracın tam solundasınız ve çıkış yapan 1 otobüs, araçların o şekilde sağdan çıkarken, üstelik büyük 1 araç ve önünde I. karede olan gibi 1 aracın olması orada şöförün dönüş yaparken çevre kontrolünü yapmasını çok zorlaştırıyor ve bilinçsiz 1 sürüş şekli yaparsanız yola çıkış yapan araç ile kafa kafaya girersiniz.

2.png

III. kareye dikkat çekersek yola çıkan büyük araca kendinizi fark ettirdiğiniz noktadan sonra başınıza gelecek en ciddi tehlikeyi bertaraf ettiğin için yolunuza rahat 1 şekilde devam edebilirsiniz.

3.png
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
"Arabamla kırmızı ışık yanan kavşaklara geldiğimde yol analizi yapıyorum. Eğer hiç kimseye tehlike arz etmiyorsam durmayarak kırmızıda geçiyorum. Çünkü akaryakıt çok pahalı ve her dur kalk yapışımda ekstradan yakıt tüketmiş oluyorum. Üstelik fren balatalarım da aşınıyor boş yere..." gibi bir mesaja tepkimiz ne olurdu diye düşünerek değerlendirmek lazım sanırım konuyu.

Ayrıca, ışıklarda araçlarla birlikte durup onlarla birlikte kalkan bisikletlerin, bisikletin de bir trafik paydaşı olduğu konusunda da farkındalık yarattığını düşünüyorum.
 
Benim açımdan olay hızını almak değil, yeşil yandığı zamanki sıkıştırılma olayı. Toplu sürüşlerde şeridi kapattığımız için ışıkta bekleyip topluca kalkıyoruz ama tek kişi iki kişi iken trafiği kontrol edip geçiyoruz. Öyle araçların önüne atlamakla olmaz zaten ezmeye yer arayan çok memlekette. Şehir içinde emniyet şeri yok olan yerde de zaten araçlar ışıkta dolduruyor. Ya şeritte bekliyeceksin, kali tak derken zat zat arkandan korna ya kenarda bekleyeceksin arkada bekleyen araçlar sana sıfır geçip gidecek. Bazı kuralların uygulanabilir olması tüm paydaşlarının sorumluluklarını yerine getirmesi ile olur. Yeşil yandıktan 1 saniye sonra kornaya basan bir toplumda siz bisikletlinin ışıktan düzgün bir şekilde hareket etmesini bekliyorsunuz.

Ayrıca, ışıklarda araçlarla birlikte durup onlarla birlikte kalkan bisikletlerin, bisikletin de bir trafik paydaşı olduğu konusunda da farkındalık yarattığını düşünüyorum.

O araç sahipleriyle kavga edip dayak yediğinde veya dayak attığında farkındalık yaratıyorsun. Öküzüz biz milletçe, dediğin şeyler medeni ülkelerde olur.
 
Ankara ostime gelin kırmızı ışıkta duran arabayı görünce şaşırıyorsunuz. Herkes kafasına göre davranıyor. Magandası ayrı, köpeği ayrı, bozuk yolları ayrı dert… ankarada bisiklet sürmek biraz eziyet açıkçası. Ben duruyorum kırmızıda ama dediğim gibi dursan da durmasan da başına her an bi kaza gelebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Hızımı almışken durmak zor geliyor diyenlere katılmasam da net görüş ifadelerinden ötürü tebrik ediyorum.

Şimdi gelelim güvenlik açısından geçme durumuna. Güvenlik, çevre kontrolü v.s. ışık da geçmeye (altı doldurulmadığı sürece) mazeret olacak 1 konu değildir.

Işık olayı dışında çıkıp altını dolduracağım 1 örnek genel de trafik de olan 1 kavram, yolun en sağından gidin, en güvenli yol budur. Bazı durumlar da evet, ama genel olarak dersek koskoca 1 palavra.

Gittiğiniz 1 yol I. karede bir çok otobüs ve büyük aracın çıktığı nokta, önde sağ şeritte park halinde olan 1 araç ve örnek açısından orada olması daha da iyi.

İşte burda trafik akış hızını yakalayabilmek önemli. Sprint atıp 50km hız üstüne çıkabiliyorsanız, trafikte güvendesiniz. Yoksa sıkıştırılıp, kornaya abanırlar.
 
Geri