Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kırmızı ışıkta duruyor musunuz?

Konuyu hortlatıcam arkadaşlar.
Şu anda Ankarada bir bisiklet sürücüsüyüm. Son zamanlarda bu kırmızı ışıkta geçme mevzusu çok canımı sıkmaya başladı. Geçen kavşakta ışıkta duruyorum bir anda solumda 3 kişilik bisikletçi grup kırmızı ışıkta geçiyor.Haklı olarak karşıdan gelen araçlar korna çalıyor. Şehirde kurallara uygun olarak bisiklet süren bizler hakkında motorlu taşıt sürücüleri olumsuz intibaya sahip oluyorlar. Bisikletçiler taytını formasını giyince kendinin geçme hakkının mı olduğunu düşünüyorlar anlamıyorum. Bugün de bir bisikletçi, genelkurmayın önünde dururken polisin önünde kırmızı ışıkta geçti ve ışığın yandığı taraftaki araçları gereksiz yere irrite etti. Son 1 hafta içinde böyle 4 kere olay yaşadım. Size sorum bisikletçiler neden ışıkta geçmeyi tercih ederler? Çünkü biliyorum ki bu forum bünyesinde de bu davranışı gerçekleştiren birçok bisikletçi vardır.
Eski cevapları okudum ama bayağı üzerinden zaman geçmiş.
İstanbulda caddelerde giderken genellikle kırmızı ışık yandıysa duruyorum. Sahil yolunda giderken ç, sahil yolunun farkı sağ taraf (Tuzla yönü) deniz olduğu için genellikle ışıklarda sağdan katılım olmuyor. Yalnızca soldan katılım ve yayalar için ışık olmuş oluyor. Bu durumda eğer görüş açısı müsait ise, yaya geçişinin olmadığı anlarda ya da bir iki yaya varsa ve kendileri ile göz teması kurduysam kontrollü bir biçimde geçtiğim oluyor.

Gözlemlediğim kadarı ile genellikle kırmızı ihlali yapanlar grup halinde ve bilhassa yol bisikleti binenler oluyor. Sebebini kendilerine sormak isterim tabi. Fakat bazı durumlarda kendilerine tepki gösterenler olduğunda "hadi işine bak", "Bi biz mi kaldık", "merak etme senden önde ben seni gördüm" gibi lölölö şeklinde üstelemeye çalışanlar oluyor. Bu ukala tavırları sergileyenler yüzünden bunlara denk gelenler diğer tüm bisikletlilerin geneli böyleymiş gibi tavır alıp olur olmaz yerlerde saçma sapan tavırlar segiliyor bisikletlilere.
 
Scudo
Tabi ki duruyorum. Hem trafik de olan sorumluluğum gereği kurallara saygı gösteriyorum. Hem de bu yolla molalaları aradan çıkartıyorum ve iyi 1 dinlenme oluyor.
İstanbulda caddelerde giderken genellikle kırmızı ışık yandıysa duruyorum. Sahil yolunda giderken ç, sahil yolunun farkı sağ taraf (Tuzla yönü) deniz olduğu için genellikle ışıklarda sağdan katılım olmuyor. Yalnızca soldan katılım ve yayalar için ışık olmuş oluyor. Bu durumda eğer görüş açısı müsait ise, yaya geçişinin olmadığı anlarda ya da bir iki yaya varsa ve kendileri ile göz teması kurduysam kontrollü bir biçimde geçtiğim oluyor.

Gözlemlediğim kadarı ile genellikle kırmızı ihlali yapanlar grup halinde ve bilhassa yol bisikleti binenler oluyor. Sebebini kendilerine sormak isterim tabi. Fakat bazı durumlarda kendilerine tepki gösterenler olduğunda "hadi işine bak", "Bi biz mi kaldık", "merak etme senden önde ben seni gördüm" gibi lölölö şeklinde üstelemeye çalışanlar oluyor. Bu ukala tavırları sergileyenler yüzünden bunlara denk gelenler diğer tüm bisikletlilerin geneli böyleymiş gibi tavır alıp olur olmaz yerlerde saçma sapan tavırlar segiliyor bisikletlilere.

 
Bisiklet bir araçtır ve yolda gittiğin sürece trafik kurallarına uyman gerekir. Her kırmızı ışıkta dururum sonuçta eğer kırmızı ışıkta geçer ve karşıdan gelen araç çarpar ise bunu hem canım ile öderim hem de suçlu olan taraf ben olurum.
 
İzlenimlerime göre yol bisikletliler çok sık geçiyor kırmızı ışığı. Biz dağ bisikletliler ve şehir bisikleti kullananlar durmayı tercih ediyor.Acaba düz yolda saatte 40ı geçerken durmak mı zor geliyor yol bisikletlilere.
 
İzlenimlerime göre yol bisikletliler çok sık geçiyor kırmızı ışığı. Biz dağ bisikletliler ve şehir bisikleti kullananlar durmayı tercih ediyor.Acaba düz yolda saatte 40ı geçerken durmak mı zor geliyor yol bisikletlilere.
Zamana karşı gidenlerde o olabilir. Öyle tahmin ediyorum. Ortalama hızı düşecek. Strava verisi yeterince yüksek olmayacak. VS vs vs. .
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
İzlenimlerime göre yol bisikletliler çok sık geçiyor kırmızı ışığı. Biz dağ bisikletliler ve şehir bisikleti kullananlar durmayı tercih ediyor.Acaba düz yolda saatte 40ı geçerken durmak mı zor geliyor yol bisikletlilere.
Size katılıyorum. Bir kaç hafta önce uzun tura çıkmıştım tek başıma, yolda bir yol bisiklet kullanıcısı ile karşılaştım birlikte sürmeye başladık... Kırmızı ışığa gelince duralım dediğimde adamın suratı bir karış oldu. Her yol bisiklet kullanıcısı kurallara uymuyor diye bir kural yok lakin dediğiniz gibi geneli uymuyor. Bende hızlı gitmeyi seviyorum her ne kadar yol bisikletçisi olmasam da altımda hybrid bisiklet var düz rüzgarsız bir oto yolda saatte 30-35km ile gidebiliyorum lakin hiç bir şey canımdan değerli değil, hem kendimi hem de başkalarının canını tehlikeye atmaya gerek yok. Ha bende strava hız rekor vb tutuyorum tutmuyorum değil sürekli kendime karşı yarışıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Genç arkadaşın bahsettiği gibi tayt giyip, yol bisikleti kullananlardanım. Durup durmama konusuna gelince; Kendi sürüş güvenliğimi ön planda tutup, trafik durumunu analiz ederek durup durmama kararı alıyorum. Bazı zamanlarda durduğumda araçlarla aynı anda kalkış yapmanın beni güvensiz hissettireceğini düşünüyorsam kontrollü bir şekilde ışık ihlali yapıyorum. Bu da hızımı alıp trafiğin arasına rahat karışmamı sağlıyor.
 
Otomobil, motorsiklet, bisikletli, scooter farketmiyor. Sarı gördüğünde ancak, "kırmızı yanmadan geçebileceğinden eminsen" hızlanabilirsin. Vasıta türü ne olursa olsun, çizgi üstündeyken renk kırmızıysa, hak yemektir. Yeşil yanan vasıtanın kalkışını geciktirmemeye, fren yaptırmamaya gayret ederim hep, hem yaya/bisiklet iken, hem de araç sürerken. Gayret etmezsem hak yemiş olurum. Şikayet ettiğim kişilerin davranışlarını kendim sergilersem bu ikiyüzlü bir tutum olur.

Ha yol bomboşsa, hakkı yenecek biri yok ise, ışığa bakmam sürerim.
 
Son düzenleme:
Trafik durumunu analiz etmek çok riskli değil mi hocam? Aynı analizi motorlu araç sürücüsü de yaparsa, yolun durumuna bakıp kırmızı ışıkta geçme kararı alırsa bu durumun içinden çıkılması daha zor bir hale geleceğini, kargaşa oluşacağını düşünüyorum.
Bence ışık ihlalinin kontrollüsü veya kontrolsüzü olmaz.
Fikir belirttiğiniz için teşekkür ederim.
 
Trafik durumunu analiz etmek çok riskli değil mi hocam? Aynı analizi motorlu araç sürücüsü de yaparsa, yolun durumuna bakıp kırmızı ışıkta geçme kararı alırsa bu durumun içinden çıkılması daha zor bir hale geleceğini, kargaşa oluşacağını düşünüyorum.
Bence ışık ihlalinin kontrollüsü veya kontrolsüzü olmaz.
Fikir belirttiğiniz için teşekkür ederim.
Şahsen araba ile hastaneye yetişmiyorsam kesinlikle kırmızıda geçmem. Ceza falan değil, prensip. Bisiklette ise yolun koşulu ve kontrollü geçiş olabiliyor bazen. Kontrollü dediğimde başkasının da yolu kesip geçmesi ihtimali de bu kontrole dahil. Öyle bir ihtimal varsa asla denemem bile.
 
Araçlarla madem yolu beraber, en sagından paylaşıyorsak, elbetteki işıklara, trafik levhalarına, önceliği olan araçlara, ve kurallara uyumamız gerekiyor. Bence:)
 
  • Beğen
Tepkiler: monder33
Madem trafikte araç olduğumuzu söylüyor ve farkındalık istiyoruz trafik kurallarında bize düşen neyse onu yapmaya mecburuz.Ben her zaman dikkat ederim.
 
Araçlarla madem yolu beraber, en sagından paylaşıyorsak, elbetteki işıklara, trafik levhalarına, önceliği olan araçlara, ve kurallara uyumamız gerekiyor. Bence:)
Madem trafikte araç olduğumuzu söylüyor ve farkındalık istiyoruz trafik kurallarında bize düşen neyse onu yapmaya mecburuz.Ben her zaman dikkat ederim.
Hadi İnşallah 🥰 😍
 
Duruma göre değişir bence, ışıklar motorlu araçlar için yapılmıştır ama bizi etkilemez diye de atlamak olmaz. Bilirsiniz karşıya geçerken sol ve sağınızdan araçlar gelir yani onları beklerken birnevi o an bulunduğunuz ışık takımı ile bir hareket edersiniz. Yani koşullar genelde bizi beklemeye itiyor.
 
Konuyu hortlatıcam arkadaşlar.
Şu anda Ankarada bir bisiklet sürücüsüyüm. Son zamanlarda bu kırmızı ışıkta geçme mevzusu çok canımı sıkmaya başladı. Geçen kavşakta ışıkta duruyorum bir anda solumda 3 kişilik bisikletçi grup kırmızı ışıkta geçiyor.Haklı olarak karşıdan gelen araçlar korna çalıyor. Şehirde kurallara uygun olarak bisiklet süren bizler hakkında motorlu taşıt sürücüleri olumsuz intibaya sahip oluyorlar. Bisikletçiler taytını formasını giyince kendinin geçme hakkının mı olduğunu düşünüyorlar anlamıyorum. Bugün de bir bisikletçi, genelkurmayın önünde dururken polisin önünde kırmızı ışıkta geçti ve ışığın yandığı taraftaki araçları gereksiz yere irrite etti. Son 1 hafta içinde böyle 4 kere olay yaşadım. Size sorum bisikletçiler neden ışıkta geçmeyi tercih ederler? Çünkü biliyorum ki bu forum bünyesinde de bu davranışı gerçekleştiren birçok bisikletçi vardır.
Eski cevapları okudum ama bayağı üzerinden zaman geçmiş.
Tamamen kisisel fikrimdir, bizim araclarimiz yakitla degil kas gucuyle calisiyor, hizimiz iyi olsada o kadar yuksek degil, isiklarda beklemeye kalkarsak bir yerden bir yere gidemeyecegimizi dusunuyorum, kurallar var evet ama ben senelerdir bisiklet kullanirim ve burasi turkiye kurallara uyup ona buna kizacagina, eger hic bir sekilde eteafimda ki araclari veya insanlari tehlikeye atmayacaksam her kurali esnetirim, kirmizi isik icinde aynisi gecerli bana gore, eger hic bir araca veya yayaya rahatsizlik vermeceksem kirmizi isikta geciyorum.
Bir de sizin dediginiz sekilde uc bes kisi toplanip reflektorlu yelek falan giyip dediginiz gibi insanlara ve araclara rahatsizlik veren gruplara denk geliyorum, bu olmamali bence.
 
Sürüş güzergahımda 1,2 yer var daha doğrusu kavşak var gecebilecegim en uygun iki kırmızı arası oluyor yani benim bulunduğum ve geçmeye hazırlanan kırmızıda bekleyen o gecikmede geçmez beklersen çok sıkıntı oluyor zira duyarsız sürücülerimiz kavşakta bayağı sıkıştırıyorlar. Buralar harici beklerim geçmem bilmediğim güzergahta zaten beklerim ;)
 
Efendim aslında kurallara uyuyorum da, şöyle falan olursa uymuş gibi uymaya biliyorum v.s. v.s.
 
Işıklara uymak bazen dezavantaj olabiliyor. Bende mümkün mertebe sağ sol,ön arka kontrolu yapar, o şekilde kırmızı da yansa geçerim, aşırı kalabalık kavşaklar da elimle yürütür yine geçerim. 7-8 yıldır bu şekilde Ankara, Gaziantep, Kilis, Hatay gibi şehirlerde kullandım, hiçbir sıkıntı problem yaşamadım,kazaya sebebiyet verecek bir durum da yaşamadım,yasatmadim. Ama bodoslama dalıp kaza yapan bisikletcileride gördüm. Dediğim gibi dikkat çok önemli. Ha kanuna bakarsak yaptığımız yanlış, ama motorlu taşıt gibi davranıp sürmeye kalkarsam başımın daha büyük belaya gireceğine de eminim.
 
Sıkıştırmayı davranış haline getiren birisi kavşakta da sıkıştırır, yolda da. En az 1.5 metre uzaktan geçmeyi önemsemeyen, sıkıştıracak kişi ile kırmızıda geçip ileride daha süratli hızlarda yanımdan geçmesindense kırmızıda bekleyip aynı anda kalkış yapmayı tercih ederim.Sıkıştırılmaktan elbette rahatsız oluyoruz ama bunun çözümünü kırmızıda geçmek olarak görmüyorum.
 
Konuyu hortlatıcam arkadaşlar.
Şu anda Ankarada bir bisiklet sürücüsüyüm. Son zamanlarda bu kırmızı ışıkta geçme mevzusu çok canımı sıkmaya başladı. Geçen kavşakta ışıkta duruyorum bir anda solumda 3 kişilik bisikletçi grup kırmızı ışıkta geçiyor.Haklı olarak karşıdan gelen araçlar korna çalıyor. Şehirde kurallara uygun olarak bisiklet süren bizler hakkında motorlu taşıt sürücüleri olumsuz intibaya sahip oluyorlar. Bisikletçiler taytını formasını giyince kendinin geçme hakkının mı olduğunu düşünüyorlar anlamıyorum. Bugün de bir bisikletçi, genelkurmayın önünde dururken polisin önünde kırmızı ışıkta geçti ve ışığın yandığı taraftaki araçları gereksiz yere irrite etti. Son 1 hafta içinde böyle 4 kere olay yaşadım. Size sorum bisikletçiler neden ışıkta geçmeyi tercih ederler? Çünkü biliyorum ki bu forum bünyesinde de bu davranışı gerçekleştiren birçok bisikletçi vardır.
Eski cevapları okudum ama bayağı üzerinden zaman geçmiş.

Tek sebep şu olabilir. Hızımı aldım durmak istemiyorum. Diğer taraftan canının bir değeri olmadığını düşünüyor ki geçiyor.
 
Geri